Precies de CPU+GPU combinatie die ik ook van plan was om te kopen, tót ik hoorde dat Coffee Lake uitkomt op 5 oktober. Het YouTube kanal "TechDeals" heeft reeds de nieuwe intels binnengekregen en is die nu aan het bechmarken en belooft om op de 5e de video te posten met de resultaten (ook vergelijkingen met de Ryzen 1600) dus daar wacht ik nog even op voordat ik het koop.
De Z370 moederborden zullen we op dezelfde dag ete koop zijn want die zijn namelijk nodig voor de nieuwe intel CPU's.
De prijzen van de 8th gen intels zijn:
i7-8700K: $359 (exclusief cooler)
i7-8700: $303
i5-8600K: $257 (exclusief cooler)
i5-8600: $182
i3-8350K: $168 (exclusief cooler)
i3-8100: $117
Prijs van Z370 moederbord is nog niet bekend maar ik heb gelezen dat men verwacht dat het niet meer dan ~$100 zal zijn.
Waarschijnlijk (maar dat weten we na release dus pas zeker) zullen de nieuwe intels wat beter en sneller zijn van de huidige Ryzen, maar afhankelijk van of je een K-versie koopt, ook duurder. Ik heb in eerdere reviewvideos gezien dat de Ryzen 1600(X) hele "smooth" gameplay had met véél minder FPS drops dan de i5/i7 van de 7e generatie. Als ook de 8e generatie zulke drops heeft dan zou ik alsnog liever voor een Ryzen 1600 voor mijn build, zelfs met de nieuwe intels, gewoon omdat het makkelijker lijkt (ik ga wss toch niet overclocken). Gezien het feit dat ik toch niet ga overklokken lijkt het me dat ik sowieso ga voor de Ryzen 1600, of anders misschien de i5-8600 want die lijkt me het meest vergelijkbaar daarmee (nogmaals: we weten het pas na release) wellicht denk ik op het laatste moment nog van, ach wat kan mij dat geld schelen, om toch voor de i7-8700 te gaan. Met intel ga ik namelijk niet overclocken en heb geen zin om een losse cooler er bij te moeten kopen.
Sowieso is de Ryzen 1600 een hele goede CPU voor nu en de komende jaar in de toekomst, enkel retourneren omdat je bang bent dat die niet goed genoeg is (of niet beter dan de laatste intel) zou ik niet doen, er is altijd wel iets dat net iets nieuwer of beter is. En let er op dat je dan ook je moederbord zou moeten omruilen.
[
Voor 11% gewijzigd door
misterdutch op 25-09-2017 23:05
]