Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe GamePC kopen

Pagina: 1
Acties:

• Lunasa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-04-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil er mee gaan gamen, spellen zoals Overwatch, Pubg, Destiny 2.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb geen voorkeur voor merk, maar denk dat het wel beter is om Asus Moederbord, dan ook Asus videokaart te nemen of MSI.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Geen bepaalde wensen, hij moet wel perfect lopen en lang mee kunnen gaan.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Standaard is goed genoeg denk ik.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Is deze systeem goed genoeg, of moet ik nog aantal dingen toevoegen of veranderen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 308,90€ 308,90
1MSI Z270 Gaming Pro Carbon€ 162,95€ 162,95
1MSI GeForce GTX 1080Ti Gaming X€ 747,50€ 747,50
1Corsair Obsidian 450D€ 95,-€ 95,-
1Corsair Hydro H110i€ 106,95€ 106,95
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M4B3000C15€ 207,56€ 207,56
1Corsair HX750i€ 150,-€ 150,-
1Samsung 960 EVO 250GB€ 124,50€ 124,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.903,36

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:47
Ik zou sowieso even wachten tot 5 oktober, dan komen de nieuwe Intel processoren die een heel stuk beter gaan zijn voor in verhouding maar weinig geld extra.

Nog even algemeen; zo'n duur moederbord en dure processor koeler heb je niet nodig als je niet wilt gaan overklokken.
Verder is het misschien handig te vermelden wat je budget is of wat je maximaal wilt uitgeven o.i.d. , dan kunnen we een beter advies geven.

In vino veritas, in aqua sanitas

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:04

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

750W voeding is overkill. 500W is zat.
pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 is 5 tientjes goedkoper.

Cunning linguist.

• Lunasa
750 Watt is gewoon safe, komt wss ook een 2de SSD erin dus. en evt meer ram

@JohanNL Budget is wel tegen de 2000 ongeveer., 200 euro meer of minder maakt niet uit, als het maar goed is.
Dus dan moet ik voor de I7 8700k gaan dus.

PC koop ik toch pas eind oktober of begin november, maar ben vast aan informatie inwinnen en systeem klaar zetten om het te kopen direct.

[ Voor 72% gewijzigd door Lunasa op 25-09-2017 21:06 ]

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:04

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Lunasa schreef op maandag 25 september 2017 @ 20:51:
750 Watt is gewoon safe, komt wss ook een 2de SSD erin dus. en evt meer ram
Die dingen kosten geen vermogen. 500W is safe, 750W is geld weggooien. Maar hé, het is jouw portemonnee, niet de mijne :).

Cunning linguist.

• Lunasa
Bart ® schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:09:
[...]

Die dingen kosten geen vermogen. 500W is safe, 750W is geld weggooien. Maar hé, het is jouw portemonnee, niet de mijne :).
Voor paar euro, ga ik niet moeilijk doen, PCS gaan makkelijk 6 jaar mee , dus dan kan je wel keer een goede kopen. en eventueel met wat extra Watt, kan ik altijd extra upgrades uitvoeren.

In mijn huidige computer zit 1200 Watt, dat is dikke overkill ^^

• jaspervv99
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-11 19:41
Lunasa schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:09:
[...]

Voor paar euro, ga ik niet moeilijk doen, PCS gaan makkelijk 6 jaar mee , dus dan kan je wel keer een goede kopen. en eventueel met wat extra Watt, kan ik altijd extra upgrades uitvoeren.

Volgens mij ligt bij nog steeds een boel voedingen de optimale belasting zo rond de 50 á 60%. Jouw keuze is dus zeker niet de meest efficiënte. De bovengenoemde voeding heeft nog ruimte over zelfs. Zet je lijstje anders eens in een vermogens-rekenmachine, het resultaat zal je denk ik verbazen.

Verder mis je denk ik wat dingen in je startpost zoals je budget en intenties. Op wat voor resoluties moet hij draaien? De Ti is namelijk overkill voor alles onder 4K. Zoals bovengenoemd, niet mijn portemonnee, maar wat efficientie gaat je nog een boel opleveren.

• MrSnoww
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19:48
Dan kan meteen de prijs 1000 euro omhoog met de energiekosten die je bespaart! ;)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Lunasa schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:09:
[...]

Nee, 750W is overkill, 1200W is gewoon onzin. Een 1080ti komt onder max load niet boven de 300W en onder normale gameomstandigheden net boven de 250. Inclusief de rest is 500W dan prima. Je gaat zoals je aangeeft niet overklokken, dus daar hoef je niet naar te kijken. En alle tierelantijntjes (SSD's, led lampjes, fans) is wisselgeld op verbruik gebied. Met een pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold of RM550X kan je dan ook moeiteloos 10 jaar door.
jaspervv99 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:20:
[...]
Volgens mij ligt bij nog steeds een boel voedingen de optimale belasting zo rond de 50 á 60%.
Nee, moderne voedingen hebben een veel groter gebied waarbij de efficiëntie optimaal is.

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:44
Ik zou nog kijken naar een "normale" sata SSD. Heb je meer opslag voor hetzelfde geld. Dat snelheidsverschil ga je toch niet merken.

• Lunasa
Jah dat klopt, waarschijnlijk komt er nog een 250gb SSD in, heb nu ook 2x250gb SSD en 1 3tb hardeschijf.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Nee dat is een fabeltje. Meer nutteloos vermogen is niks veiliger. In veel gevallen onveiliger omdat 9 van de 10 voedingen een single rail 12V heeft, waardoor de kortsluitstroom hoger kan zijn voordat de kortsluitbeveiliging in werking treed. Wat wel veiliger is, is meer kwaliteit kiezen en minder overdreven voor hetzelfde geld.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Lunasa
Dat allemaal over die Watt is zeer handig, zulke discussies, leer je veel van. Dus een 500-550 Voeding is dus goed zat :).

heb nu een 550 watt gold van corsair:)
Corsair RM550x Zwart scheelt toch 62 euro.(5 kratjes bier)

1080TI, is puur om 4k te gamen en films series in te kijken,(games zoals MMORPG, RPGs etc, Shooters blijft toch alles medium/low xd)
en investering voor later, zodat ik over 7 jaar pas hoef te vervangen weer.)

[ Voor 13% gewijzigd door Lunasa op 26-09-2017 20:35 ]

Pagina: 1