Waarom word ik zo vaak gebeld door telefoonfraudeurs?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.446 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perihelion
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-03 19:15
Microsoft heeft mij op speeddial. En een hele hoop banken, waaronder ing en abn amro ook.

Nouja, de afdeling Thailand.

Elke week wordt ik thuis wel weer gebeld door een nummer uit een ver land. Ik neem natuurlijk niet op. Ik weet inmiddels wel dat dat ze alleen aanmoedigt. Maar ze blijven het toch proberen. Steeds weer blokker ik een hele range in mijn modem om te voorkomen dat ze het blijven proberen. Een week later bellen ze weer uit Cambodja.

Mijn vraag is; waarom ik? Waarom sta ik op de lijst van potentiële slachtoffers? Waarom halen ze mij er niet af als ik toch nooit opneem? En waar komt die lijst dan wel vandaan?
Ik geef nooit mijn nummer op bij bedrijven welke ik niet vertrouw, ik blokker onbekende nummers, waarom wordt ik dan toch een potentieel slachtoffer op hun lijsten?

Ing, als je dit leest; mijn pincode is 1234. Je hoeft me dus niet meer te bellen.

Er is nog zoveel te verbeteren on-line.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22

Bestla

M/M -> V/F

Vandaag 2 keer een nummer dat begint met 089 en dat blijkt uit Genk ( B ) te komen. Engelssprekende meneer , maar ik zeg wrong number en leg neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43
Misschien heb je hier iets aan:
Telefoonscam topic

Het komt erg vaak voor, maar heeft ook zeker momenten. Zo ben ik een aantal keer meerdere malen in de week gebeld en altijd het zelfde verhaal. Volgende maanden hoor je helemaal niets. Het lijkt erg willekeurig naar mijn mening. Misschien hebben ze een lijst maar ik verwacht toch eigenlijk dat wij daar nooit achter gaan komen.

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Laatst online: 23-05 07:49
Regelmatig heb ik Microsoft op mijn Ziggo huistelefoon te pakken. De ene keer met afgeschermd nummer, maar soms ook als een “nederlands” 06 nummer of een buitenlands nummer. Doorgaans meestal op de maandagen als ik vrij ben. Schoonmoeder en mijn vrouw al gewaarschuwd dat ze gewoon moeten ophangen mochten ze een keer op een andere dag bellen. Belmeniet register helpt er helaas niet tegen. Heb regelmatig melding gemaakt bij Ziggo en dan gaan ze er weer mee aan de slag, en dan is het weer een paar weken rustig, waarna het zo weer opnieuw begint...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perihelion
  • Laatst online: 18-03 19:15
Raznov schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:50:
Misschien heb je hier iets aan:
Telefoonscam topic

Het komt erg vaak voor, maar heeft ook zeker momenten. Zo ben ik een aantal keer meerdere malen in de week gebeld en altijd het zelfde verhaal. Volgende maanden hoor je helemaal niets. Het lijkt erg willekeurig naar mijn mening. Misschien hebben ze een lijst maar ik verwacht toch eigenlijk dat wij daar nooit achter gaan komen.
Die lijsten worden vast verhandelt op het tor netwerk. Dit lijkt me nu leuk voor wat onderzoeksjournalistiek.
Maar als ik zo'n goede spamfilter heb voor mijn e-mail (dank daarvoor XS4ALL) Waarom dan niet voor deze vervelende telefoontjes?

Er is nog zoveel te verbeteren on-line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Perihelion schreef op maandag 25 september 2017 @ 16:53:
[...]

Die lijsten worden vast verhandelt op het tor netwerk. Dit lijkt me nu leuk voor wat onderzoeksjournalistiek.
Dat zal zeker verhandeld worden, net zoals de lijsten met 180 miljoen e-mail adressen. En wat onderzoek betreft, moet je maar even kijken bij het televisieprogramma Opgelicht, daar is geloof ik dit of afgelopen jaar een behoorlijk item over geweest, inclusief bezoek aan zo'n scammer in India.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Raar idee, maar misschien is opnemen en aangeven dat je weet dat het scammers zijn een idee? Die mensen verspillen zelf immers ook tijd aan jou als ze weten dat er niks aan je valt te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-06 10:48
Is het eigenlijk mogelijk dat je aangeeft dat je niet gebeld wil worden uit door telefoonnummers uit bepaalde landen? Zo zou je tenminste al een aantal fraudeurs eruit kunnen filteren.
Ik ken bijvb niemand in Afrika of Azië, dus moet ik ook niet gebeld worden door iemand van daar.
En als toevallig mijn schoonmoeder weeral op vakantie is in die regionen en ons dringend wil bereiken ... nou ja ... pech dan :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Aangezien er al een dergelijk topic loopt, zie Telefoonscam topic gaat dit topic op slot.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.