Upgrade van mijn huidige PC

Pagina: 1
Acties:

• TijmenK96
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:11
Ik nu ongeveer een jaar mijn PC maar ik wil hem graag upgrade ik zat zelf voornamelijk te denken over een nieuwe processor en een nieuwe videokaart. Ik gebruik hem voornamelijk om te gamen(Rust, GTA V, BF1, PUBG, ARK: Survival Evolved).
Dit is mijn huidige PC:
Sapphire NITRO R9 380X 4G D5 AMD 4GB
Kingston Technology SSDNow V300 240GB
Crucial 8GB Kit (4GBx2) 8GB DDR4 2133MHz geheugenmodule x2
Intel Core i5-6500
MSI Z170A Krait Gaming
Cooler Master B600 ver.2
Sharkoon VG5-W
Scythe Mugen 4
LG GH24NSD1 optisch schijfstation
1tb Hitachi HDS

Qua processor zat ik te denken aan een i7 7700K maar qua videokaart heb ik eigenlijk geen idee (voorkeur gaat wel uit naar Geforce/MSI boven Radeon/Sapphire).
Iemand tips etc.?
Mvg,
TijmenK96

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15

br00ky

Moderator Harde Waren
Update, schopje naar CAA.

Wat ik hier volledig mis, waarom wil je upgraden? Wat mis je op dit moment? Wat je bereiken met een upgrade?

• TijmenK96
Ik mis op dit moment vooral dat ik in bijna geen enkele game alles op ultra kan zetten, ik merk met bijvoorbeeld een game als Rust dat alles er nog steeds als een aardappel uit moet zien wil het een beetje soepel runnen.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat zit hem dan vooral in je GPU. 380X verkopen en uitkijken voor een betaalbare 1070 zou mijn eerste stap zijn.

Op welke resolutie game je?

• TijmenK96
Ik game nu op 1920x1080

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Dan zou ik inderdaad beginnen met een GPU upgrade. Een 1070 is dan een prima keus. Je voeding is overigens ook geen topding. Toevallig laten samenstellen door gamepc.nl?

Overigens, maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook, is er vaak visueel weinig verschil tussen high en ultra en nekt AA de framerate enorm.

• TijmenK96
1070 klinkt inderdaad erg goed, wel aan de prijzige kant. Als ik hier zoek op 1070 zie ik echter wel verschillende versies van bijvoorbeeld MSI, Nvidea en Gigabyte, verschil hierin is eigenlijk weinig zo ver ik kan zien. Kunt u mij misschien vertellen wat dan naast het uiterlijk en waarschijnlijk de bijgeleverde software het verschil is? En wat is eventueel een goedkopere optie dan een 1070. (overigens overclock ik niks)
PC heb ik zelf in elkaar gezet en samengesteld maar blijkbaar dus niet de goede keuze voor de voeding. Wat is er precies niet goed aan de voeding? Ik wist persoonlijk niet waar ik op moest letten naast de hoeveelheid watt.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Een 1060 is ook al een hele hap beter, en een stuk vriendelijker geprijsd. Verschillen tussen de verschillende modellen zitten vooral in de clocks. De ene is net wat sneller dan de ander. Ook koeling verschilt nogal eens. Verder speelt vraag en aanbod mee. De populaire modellen zullen net wat duurder zijn.

• TijmenK96
Oke dan denk ik dat ik voor de 1060 zal gaan (maakt het voor deze versie uit welk merk ik pak?), een verbetering van de cpu zal dus niet nodig zijn?

[ Voor 20% gewijzigd door TijmenK96 op 25-09-2017 14:11 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou beginnen met de GPU. Je i5-6500 kan in principe nog prima mee.

En eventueel dus de voeding. Zie daarover ook de topicstart in Voeding advies en informatie topic - Deel 34.

[ Voor 49% gewijzigd door br00ky op 25-09-2017 14:14 ]

• TijmenK96
Oke ik ga dan eens rondkijken voor een 1060 en dank u voor uw hulp!

• TijmenK96
@br00ky ik heb nu alsnog een 1070 gekocht, alleen zit ik nu met het probleem dat de 1070 een 6 pins en 8 pins aansluiting heeft ten opzichte van mijn oude kaart die had 2x een 6pins aansluiting. Als ik 1 6 pins erin doe draait de videokaart wel maar doet hij verder niks, en als ik er 2 in doe krijg ik in beeld dat ik de videokaart stroom moet geven. Weet u misschien hoe ik dit op moet lossen? Want u zei eventueel de voeding dus het zou dan toch moeten kunnen?

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:14
TijmenK96 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:56:
@br00ky ik heb nu alsnog een 1070 gekocht, alleen zit ik nu met het probleem dat de 1070 een 6 pins en 8 pins aansluiting heeft ten opzichte van mijn oude kaart die had 2x een 6pins aansluiting. Als ik 1 6 pins erin doe draait de videokaart wel maar doet hij verder niks, en als ik er 2 in doe krijg ik in beeld dat ik de videokaart stroom moet geven. Weet u misschien hoe ik dit op moet lossen? Want u zei eventueel de voeding dus het zou dan toch moeten kunnen?
je voeding heeft gewoon 2x een 6+2 pins aansluiting dus je kunt je 1070 gewoon 6+8 geven. Heb je dat al geprobeerd?

• TijmenK96
Ja dat probeerde ik maar, ik had alleen moeite met die 2 pins erin krijgen door het uitstekende stukje aan de zijkant. Ik had wat haast dus ik zal het later vandaag nogmaals met wat meer rust proberen

• TijmenK96
Nu ik de videokaart heb aangesloten heb ik nog een probleem, mijn beeldscherm geeft ineens een witte waas met de nieuwe videokaart. Het enige wat ik heb veranderd is de videokaart en hdmi geeft een witte waas maar dvi niet. Enig idee hoe ik dit op kan lossen? Dit is mijn beeldscherm: pricewatch: Asus VS247HR Zwart

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:22
AMd drivers al verwijdert en de recentste van Nvidia gedownload?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• TijmenK96
jup

• TijmenK96
Het was de output dynamic range die op limited stond in plaats van full in het NVIDIA Control Panel.
Pagina: 1