Gmail verkeerd bezorgde emails

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-09 07:44
Hallo,

Ik krijg al enkele jaren af en toe emails die verzonden zijn van voornaam.achternaam@gmail.com. Mijn emailadres is echter zonder PUNT tussen mijn voor- en achternaam.

De persoon met PUNT ertussen woont in in België en is een 'bestaand' persoon met toevallig dezelfde naam.

Ik krijg bijvoorbeeld verkeerde geadresseerde email van de Universiteit van Antwerpen, zijn familie en af en toe een webshop.

In het verleden reageerde ik steeds even om mede te delen dat er iets fout ging. Ik ben er mee gestopt nu dat mij opgevallen is dat de emails, volgens mijn e-mailprogramma (standaard Windows 10), geadresseerd zijn aan zijn adres (met PUNT), niet het mijne (zonder PUNT).

Word in sommige gevallen de PUNT in een emailadress genegeerd? Bestaat er risico dat hij ook mails voor mij ontvangt? Valt het te controleren hoezo er iets misgaat met door mij ontvangen emails?

Groet,

Somers

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Beste antwoord (via TrainedFTW op 24-09-2017 22:05)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

GMail negeert *alle* punten in e-mailadressen. Er is geen "zijn adres", beide adressen zijn jouw adres.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

GMail negeert *alle* punten in e-mailadressen. Er is geen "zijn adres", beide adressen zijn jouw adres.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:32
Ach, de TS is schizofreen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
CyBeR schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:23:
Stuur maar eens een email naar voorn............aam.achternaam@gmail.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:02
Ik gok dat die andere persoon zijn mailadres verkeerd opgeeft en zodoende jouw mailadres opgeeft.
Zoals hierboven gezegd maakt gmail geen onderscheid tussen met of zonder puntje, het is ook onmogelijk om voornaamachternaam@gmail.com te registreren en vervolgens voornaam.achternaam@gmail.com, dan zegt hij simpelweg dat deze al bestaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

offtopic:
Gmail heeft nog een leuke feature in ongeveer dezelfde strekking, automagische aliasen met een +, voornaam.achternaam+tweakers@gmail.com kun je gemakkelijk filteren in Gmail in inkomendmailadres.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:20
Dus misschien moet een van jullie het wachtwoord 'welkom' wijzigen in iets moeilijkers. 'Welkom123' misschien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:23
Deze discussie is onlangs ook al gevoerd in Ontvangen van mail van een andere Gmail gebruiker. Het lijkt me weinig zinvol dit weer te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
En misschien in het vervolg een extra naam toevoegen aan je mail adres, zodat deze echt uniek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrainedFTW
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-09 07:44
Bedankt voor de uitleg!

AMD 9800X3D | Aorus Master X870E | G.Skill Trident Z5 Royal Neo 6000 CL26 2x32GB | Aorus Master RTX5090 | Samsung 9100 PRO 4TB | WD SN850X 8TB | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | Noctua NH-D15S | Fractal Design North XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Same here. De persoon in kwestie aangesproken en die bleek 2 cijfers van het geboortejaar achteraan hebben staan. Als je die vergeet of je niet oplet omdat je numerieke toetsenbord uit staat...

Als we kwaad in de zin hadden, hadden we concertkaartjes gehad... Ook wist ik een en ander over een huis dat werd verkocht, dingen over kinderen... Niet erg chique...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:20
Ursamajor schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:37:
Same here. De persoon in kwestie aangesproken en die bleek 2 cijfers van het geboortejaar achteraan hebben staan. Als je die vergeet of je niet oplet omdat je numerieke toetsenbord uit staat...

Als we kwaad in de zin hadden, hadden we concertkaartjes gehad... Ook wist ik een en ander over een huis dat werd verkocht, dingen over kinderen... Niet erg chique...
Ik ken iemand die had zelfde voor en achternaam als een voormalig minister. En het email adres voornaam.achternaam@kpn.nl. Je wil niet weten wat hij allemaal in zijn mailbox kreeg.
Pagina: 1