Ontvangen van mail van een andere Gmail gebruiker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 21:08
Ik hoop dat ik mijn vraag in de juiste area stel,

probleem is het volgende:. Ik heb vanaf het begin van Google's Gmail een Gmail account.

p.achternaam@gmail.com (achternaam is fictief om SPAM te voorkomen).

nu ontvang ik mails voor Patricia Achternaam, Piet Achternaam en Pascal achternaam

Het betreffende email adres is pachternaam@gmail.com, dus zondert het puntje.

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan voorkomen.

pachternaam@gmail.com is toch een ander emailadres als p.achternaam.gmail.com

Beste antwoord (via pandit op 13-09-2017 11:24)

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
Gmail kent geen punten in mailadressen:

The email address has different periods or dots than mine
If the sender added or removed dots from your email address, the message will still go to your inbox. Your email address is unique; people can't set up an identical account even with a different number or placement of dots.

For example, messages sent to these addresses will go to the same Gmail account:

johnsmith@gmail.com
jo.hn.smith@gmail.com
john.smith@gmail.com
If you still think the message was meant for someone else, contact the sender to let them know they mistyped the email address.

Note: If you use Gmail through work, school, or other organization (like yourdomain.com or yourschool.edu), adding dots to your username changes your email address. To change the dots in your username, contact your admin.

https://support.google.com/mail/answer/10313?hl=en

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mensen sturen het naar het verkeerde adres. Misschien geven die mensen het zelfs verkeerd door.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:51
Een typisch gevalletje van de andere mensen geven hun eigen mail adres verkeerd door

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lekker negeren en/of de verkeerde mails markeren als SPAM en voortaan niet meer terugzien in je mailbox.

Je kan het ook positief zien, voor jezelf; jij weet hoe mail werkt maar de mensen die dus verkeerd doorgeven/intikken, zijn niet veel handiger dan de folderbezorger die een kilo ongeadresseerd drukwerk in een brievenbus frot waar een grote NEE / NEE sticker op zit.

Hint: het lezen van die verkeerde mails valt in sommige gevallen wel weer onder briefgeheim dus doe er zo weinig mogeljik mee.

[ Voor 16% gewijzigd door MAX3400 op 13-09-2017 09:01 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6 Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
Gmail kent geen punten in mailadressen:

The email address has different periods or dots than mine
If the sender added or removed dots from your email address, the message will still go to your inbox. Your email address is unique; people can't set up an identical account even with a different number or placement of dots.

For example, messages sent to these addresses will go to the same Gmail account:

johnsmith@gmail.com
jo.hn.smith@gmail.com
john.smith@gmail.com
If you still think the message was meant for someone else, contact the sender to let them know they mistyped the email address.

Note: If you use Gmail through work, school, or other organization (like yourdomain.com or yourschool.edu), adding dots to your username changes your email address. To change the dots in your username, contact your admin.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

pandit schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:56:
Ik hoop dat ik mijn vraag in de juiste area stel,

probleem is het volgende:. Ik heb vanaf het begin van Google's Gmail een Gmail account.

p.achternaam@gmail.com (achternaam is fictief om SPAM te voorkomen).

nu ontvang ik mails voor Patricia Achternaam, Piet Achternaam en Pascal achternaam

Het betreffende email adres is pachternaam@gmail.com, dus zondert het puntje.

Iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan voorkomen.
Die mensen zijn te dom om hun kont te vegen en geven het verkeerde adres op.
Niet bij Gmail. Punten worden genegeerd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 18:03
pandit schreef op woensdag 13 september 2017 @ 08:56:
Nee.

johnsmith@gmail.com
jo.hn.smith@gmail.com
john.smith@gmail.com

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@pandit de mailadressen van Gmail is niet hoofdletter of punt gevoelig. De volgende mailadressen zijn dan ook allemaal dezelfde en komen in dezelfde mailbox terecht:
p.achternaam@gmail.com
pachternaam@gmail.com
pacht.ernaam@gmail.com
pachternaa.m@gmail.com
etc.

Er zijn dus mensen die simpelweg hun mailadres verkeerd doorgeven, waardoor de mail bij jou terecht komt. Als dit privémail is zou ik terug mailen dat het het verkeerde adres is. Als het om accountgegevens gaat zou ik de desbetreffende instantie mailen en mocht het om nieuwsbrieven o.i.d. gaan gewoon afmelden.

Uiteindelijk zal het een keer bij de persoon aankomen die telkens zijn adres verkeerd opgeeft en dan houdt het vanzelf op.

Maar goed. Ik mis bij dit topic een beetje eigen inzet. De informatie die ik hier deel is geen publiek geheim en staat gewoon in de helpfunctie van Gmail. Wil je voor een volgend topic dan ook even Het algemeen beleid #quickstart doorlezen, zodat je weet wat er van je verwacht wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 13-09-2017 09:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Ook handig om te weten, je kan oneindig aliassen aanmaken met p.achternaam+tweakers@gmail.com
Altijd handig om een beetje te tracken wie wat met je mail adres doet.

[ Voor 31% gewijzigd door DukeBox op 13-09-2017 09:04 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:55
CyBeR schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:00:
[...]

Die mensen zijn te dom om hun kont te vegen en geven het verkeerde adres op.

[...]

Niet bij Gmail. Punten worden genegeerd.
Dit. Zelf voorheen meegemaakt met een provider-mailadres waar de punt wel mogelijk was. e.achternaam@provider.nl was mijn adres, eachternaam@provider.nl dat van iemand anders. Was een grote clusterf*ck voordat de andere partij dat doorkreeg 8)7 .

[ Voor 3% gewijzigd door Erwin op 13-09-2017 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
DukeBox schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:04:
Ook handig om te weten, je kan oneindig aliassen aanmaken met p.achternaam+tweakers@gmail.com
Altijd handig om een beetje te tracken wie wat met je mail adres doet.
Het is wel erg jammer dat veel sites te driftig filteren op mailadressen en adressen met een '+' of andere technisch in wezen probleemloze tekens niet toestaan. Soms is het zelfs zo dat een frontend het toestaat maar een backend niet, dan krijg je soms onverklaarbare resultaten (wel account kunnen aanmaken en activeren, niet kunnen inloggen bijvoorbeeld) een prima adres zoals _begintmeta~spam+abc{123}@tweakers.net zorgt regelmatig voor problemen

@ TS, in dit geval gebruiken mensen gewoon een verkeerd adres...

[ Voor 9% gewijzigd door begintmeta op 13-09-2017 09:24 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

@begintmeta Ja, helaas wel. Vaak attendeer ik ze er wel op (mits het een 'normale' site is).
Welk forum verwijst de link naar ? Ik kan daar niet bij.

[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 13-09-2017 09:26 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• pandit
Wat een reacties, bedankt allemaal, dat emailadressen case-insensitive zijn is algemeen bekend, maar dat punten genegeerd worden bij Gmail wist ik niet. weer wat geleerd

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
pandit schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:30:
... dat emailadressen case-insensitive zijn is algemeen bekend ...
Maar het klopt niet (praktisch echter doorgaans wel), alleen het niet-locale deel is case-insensitive, het locale deel, voor de @, kan case-sensitive zijn.

• TeraMod
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-05-2024

TeraMod

Cloud Enablement Desk

begintmeta schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:13:
[...]

Maar het klopt niet (praktisch echter doorgaans wel), alleen het niet-locale deel is case-insensitive, het locale deel, voor de @, kan case-sensitive zijn.
Ik geloofde je niet, maar Google geeft je gelijk. Weer wat geleerd vandaag d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
TeraMod schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:22:
...

Ik geloofde je niet, maar Google geeft je gelijk. Weer wat geleerd vandaag d:)b
Ik heb die RFC ooit uitgebreid bekeken... omdat ik me zo stoor aan die overijverige filters...

"Naar wie leidt dit?-begintmeta~{123}ABC"@Tweakers.net is een valide adres, hetzelfde als "Naar wie leidt dit?-begintmeta~{123}ABC"@tweakers.net maar anders dan "Naar wie leidt dit?-begintmeta~{123}abc"@tweakers.net

Ik ben trouwens best geneigd filters te vergeven die quotes&whitespace niet goed afhandelen, maar prima adressen met een simpele '+' of '~' of die beginnen met '_' afkeuren is IMHO echt niet nodig, en eigenlijk gewoon fout. Ook is het natuurlijk niet verstandig om locale delen case-sensitive te maken, op mijn eigen mailserver doe ik dat dan ook niet. (wel altijd case-preserving natuurlijk)
DukeBox schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:26:
@begintmeta Ja, helaas wel. Vaak attendeer ik ze er wel op (mits het een 'normale' site is).
Welk forum verwijst de link naar ? Ik kan daar niet bij.
Ik koppel het eigenlijk ook altijd terug, niet dat dat in veel gevallen resultaat heeft...

[ Voor 43% gewijzigd door begintmeta op 13-09-2017 15:53 ]

• TeraMod
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-05-2024

TeraMod

Cloud Enablement Desk

begintmeta schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:38:
[...]

Ik heb die RFC ooit uitgebreid bekeken... omdat ik me zo stoor aan die overijverige filters...

"Naar wie leidt dit?-begintmeta~{123}ABC"@Tweakers.net is een valide adres, hetzelfde als "Naar wie leidt dit?-begintmeta~{123}ABC"@tweakers.net maar anders dan "Naar wie leidt dit?-begintmeta~{123}abc"@tweakers.net

Ik ben trouwens best geneigd filters te vergeven die quotes&whitespace niet goed afhandelen, maar prima adressen met een simpele '+' of '~' of die beginnen met '_' afkeuren is IMHO echt niet nodig, en eigenlijk gewoon fout. Ook is het natuurlijk niet verstandig om locale delen case-sensitive te maken, op mijn eigen mailserver doe ik dat dan ook niet. (wel altijd case-preserving natuurlijk)

[...]

Ik koppel het eigenlijk ook altijd terug, niet dat dat in veel gevallen resultaat heeft...
offtopic:
Ik moet nodig updaten blijkbaar... Dit is blijkbaar niet volledig correct.

/^[a-zA-Z0-9!#$%&'*+\/=?^_`{|}~-]+(?:\.[a-zA-Z0-9!#$%&'*+\/=?^_`{|}~-]+)*@(?:[a-zA-Z0-9](?:[a-zA-Z0-9-]*[a-zA-Z0-9])?\.)+[a-zA-Z0-9](?:[a-zA-Z0-9-]*[a-zA-Z0-9])?$/

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Yip hier al jaren hetzelfde probleem. (niet voor mij) (linkje)
Ook mijn email adres heeft een punt erin.

Ik krijg al jaren mail van iedereen voor dezelfde achternaamgenoten.
Zelfs van Notarissen met complete attachments. (koop overeenkomst).
Mail gestuurd naar die Notaris maar niks van gehoord.

Vandaag een mail gekregen van dezelfde naamgenoot die een mail stuurde naar zich eigen. Lijkt wel of hij zijn eigen mailadres niet weet. 8)7

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Slashx schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:53:
Yip hier al jaren hetzelfde probleem. (niet voor mij) (linkje)
Ook mijn email adres heeft een punt erin.

Ik krijg al jaren mail van iedereen voor dezelfde achternaamgenoten.
Zelfs van Notarissen met complete attachments. (koop overeenkomst).
Mail gestuurd naar die Notaris maar niks van gehoord.

Vandaag een mail gekregen van dezelfde naamgenoot die een mail stuurde naar zich eigen. Lijkt wel of hij zijn eigen mailadres niet weet. 8)7
Met verbazing de berichten gelezen. Valt bij mij dus mee. Ik heb mijn gmail adres aangemaakt toen je nog een invite moest hebben, en heb voorletter.achternaam geregistreerd. Nu komt mijn achternaam mondiaal redelijk veel voor, maar het zou niet mogelijk moeten zijn dan Pascal, Patricia, Piet, Peter Pierre en Paul met dezelfde naam hetzelfde adres kunnen registeren, Vooralsnog houd ik het maar op fouten van de afzender. bedankt voor alle info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
TeraMod schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:15:
Ik moet nodig updaten blijkbaar... Dit is blijkbaar niet volledig correct.

/^[a-zA-Z0-9!#$%&'*+\/=?^_`{|}~-]+(?:\.[a-zA-Z0-9!#$%&'*+\/=?^_`{|}~-]+)*@(?:[a-zA-Z0-9](?:[a-zA-Z0-9-]*[a-zA-Z0-9])?\.)+[a-zA-Z0-9](?:[a-zA-Z0-9-]*[a-zA-Z0-9])?$/

Ben benieuwd wat je ervan hebt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geldt dit eigenlijk ook voor Outlook.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:03:
Geldt dit eigenlijk ook voor Outlook.com?
Voor zover ik weet worden st.ier@outlook.com en stier@outlook.kom niet naar dezelfde box geleid (tenzij iemand natuurlijj zelf die aliassen heeft gemaakt voor een box).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxHardcore
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:41
Ik heb hetzelfde probleem.

De oorzaak is wel duidelijk.

Jij bent p.achternaam. Inmiddels is de telling al gelopen tot p.achternaam200, mensen vergeten dus de vele variaties van toevoegingen erachter te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Tsja ik heb hier ook last van, heb daarom dus een rule aangemaakt die alle mail van vachternaam@gmail.com in een aparte map gooit én nooit als belangrijk markeert. Af en toe die lijst in de spam box kiepen zorgt ervoor dat gmail vanzelf leert dat je dat niet wilt hebben...
Dat mapje blijft inmiddels bijna leeg (op een paar hardnekkige afzenders na...).

Tweakers Discord

Pagina: 1