Gmail : Email van anderen komt in mijn inbox

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-05 22:17

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Topicstarter
Ik heb een probleem met Gmail. (al jaren) en nu word het irritant.
Ik krijg nl. emails van anderen binnen die bijna een soort gelijk email adres hebben als mij.
Ik weet dat Gmail geen onderscheid maakt met punten in je email adres maar het mijne is met een punt tussen mijn voorletter en achternaam. (jaren geleden aangemaakt)

Ik krijg dus facturen binnen met wat ze (meerdere personen) kopen op het net.
Overal waar ze voor aanmelden . (dropbox, seat folder,camera huur, security systeems, activeren accounts, etc..etc..) Passwoord change zelfs ook van een email die zelfs 2 extra letters hebben in hun emailadres.

Ik heb zelfs mails gestuurd naar bedrijven waar sommige personen werken maar krijg gewoon geen antwoord.
Geprobeerd om ze via andere wegen te benaderen loopt ook op niks uit.

Nu kan ik deze emails heel makkelijk verwijderen maar wil het liefst diegene die dit doen op de hoogte stellen dat ik hun emails krijg. (ja en een email sturen naar hun komt ook in mijn inbox terecht :F )

Is hier een oplossing voor?

Kan ik contact opnemen met Google hierover? Kan eerlijk niet zo snel zien waar ik contact kan opnemen kom altijd op de help pagina uit.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Slashx schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:53:
...
Ik weet dat Gmail geen onderscheid maakt met punten in je email adres maar het mijne is met een punt tussen mijn voorletter en achternaam. (jaren geleden aangemaakt)
..
Hoe bedoel je dat dan? Gmail zal echt geen mails voor ditmailadres@gmail.com routeren naar de mailbox van dit.mail.adres@gmail.com. Of zie je daadwerkelijk een ander adres dan je eigen adres in het 'aan'-veld van de ontvangen mails?

edit: Blijkbaar dus wel

Het probleem is waarschijnlijk dat er 1 of meerdere mensen zijn die hun email adres verkeerd hebben ingevoerd bij de desbetreffende instanties waar jij de emails van ontvangt.
Ik ben bang dat Google weinig voor je kan betekenen. Je zou er achter moeten komen wat het juiste adres is van degene die per ongeluk jouw email adres invult.

[ Voor 12% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-04-2013 16:00 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Als ik je goed begrijp is je e-mailadres jantjedevries@gmail.com en komen de mails van jantje.devries@gmail.com ook bij je aan? Dit is inderdaad de bedoeling. Normaal gezien is het wel niet mogelijk dat andere mensen dit account registreren.

Volgens mij hebben die personen hun e-mailadres gewoon verkeerd ingevuld bij de desbetreffende diensten waar jij het over hebt. Je kan er vrij weinig tegen doen vrees ik ... Wat je wel zou kunnen doen is de afzenders van deze mails (Dropbox e.d) aan je ignore-list toevoegen zodat ze direct in je spam box terecht komen. Het nadeel van deze aanpak is wel dat als je zelf je wachtwoord vergeten bent van Dropbox de mail hun nieuwe activatielink ook in je spamfolder terechtkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Tutti-frutti schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:57:
Hoe bedoel je dat dan? Gmail zal echt geen mails voor ditmailadres@gmail.com routeren naar de mailbox van dit.mail.adres@gmail.com. Of zie je daadwerkelijk een ander adres dan je eigen adres in het 'aan'-veld van de ontvangen mails?
Ik snap hem ook niet... Of heeft TS een emailadres met punt uit de tijd dat iemand anders hem zonder punt had? Als dat al voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Tutti-frutti schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:57:
[...]

Hoe bedoel je dat dan? Gmail zal echt geen mails voor ditmailadres@gmail.com routeren naar de mailbox van dit.mail.adres@gmail.com.
jawel

Kan je een voorbeeld geven van emails die bij jou aankomen? Als het verschil puur in de punten ligt dan geven mensen gewoon het verkeerde emailadres door, zoals Google in de url hierboven aangeeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Coocoocachoo op 11-04-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 16:52
Screenshot zou veel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:40

Fiber

Beaches are for storming.

Wellicht een work-around en geen echte oplossing, maar kun je niet beter zelf een nieuw Gmail adres of ander e-mail adres aanmaken en dan deze deleten? Of hangen er al teveel contacten etc. aan?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-05 19:53
Erg frustrerend, en ik heb er zelf ook last van. In mijn geval omdat ik achternaam@gmail.com heb. Ik heb al tig uitnodigingen voor familiereünies gehad, offertes voor allerlei zaken, begrafenisspeeches... je kan het zo gek niet bedenken. Meestal stuur ik bedrijven of personen eenmalig een mail terug dat het verkeerde adres in hun adresboek hebben staan. Sommige sturen vervolgens dezelfde mail weer naar me toe, met daarbij sorry voor de vertraging, maar we hadden je mail eerst naar het verkeerde adres gestuurd 8)7 .
Mails die hierna van de betreffende personen binnenkomen gaan bij mij het grijze archief in.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 15:48
Ik heb hetzelfde probleem met mij Gmail. Mijn account, die ik al jaren heb, is voorletter.achternaam@gmail.com. Van die andere persoon is deze echter voorletterachternaam@gmail.com (dus zonder punt). Er zijn periodes dat ik van diegene ook best wel vertrouwelijke bedrijfsmail binnen krijg die naar zijn priveadres worden gestuurd. Het gaat hier dus om twee echt verschillende mailadressen!

Blij dat ik dus niet de enige ben..!

[ Voor 7% gewijzigd door Jassy op 11-04-2013 16:03 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-05 19:53
@jassy dat kan dus niet met gmail-adressen. Als ik frumper@gmail.com heb, kun je me ook mailen op fru.mper@gmail.com of op f.rumper@gmail.com.
Gmail filtert de punten uit je gebruikersnaam...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-05 08:00

ResuCigam

BOFH

Jassy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:03:
Ik heb hetzelfde probleem met mij Gmail. Mijn account, die ik al jaren heb, is voorletter.achternaam@gmail.com. Van die andere persoon is deze echter voorletterachternaam@gmail.com (dus zonder punt). Er zijn periodes dat ik van diegene ook best wel vertrouwelijke bedrijfsmail binnen krijg die naar zijn priveadres worden gestuurd. Het gaat hier dus om twee echt verschillende mailadressen!

Van Google:
Sometimes you may receive a message sent to an address that looks like yours but has a different number or arrangement of periods. While we know it might be unnerving if you think someone else's mail is being routed to your account, don't worry: both of these addresses are yours.

Gmail doesn't recognize dots as characters within usernames, you can add or remove the dots from a Gmail address without changing the actual destination address; they'll all go to your inbox, and only yours. In short:

homerjsimpson@gmail.com = hom.er.j.sim.ps.on@gmail.com
homerjsimpson@gmail.com = HOMERJSIMPSON@gmail.com
homerjsimpson@gmail.com = Homer.J.Simpson@gmail.com
All these addresses belong to the same person. You can see this if you try to sign in with your username, but adding or removing a dot from it. You'll still go to your account.

If you get mail that seems to be intended for someone else, it's likely that the sender entered the wrong address, just like if you've ever dialed a wrong phone number for someone. In these cases, we suggest contacting the original sender or website when possible to alert them to the mistake.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18
Ik ken het probleem, zo heb ik al een keer bij mijn vrouw moeten verantwoorden waarom ik me aangemeld had bij een sekscontactsite. Dat was ik dus niet, maar iemand had mijn adres gebruikt maar dan met een punt.

Echter moet het niet mogelijk zijn om deze adressen aan te maken. Ik ga er dus vanuit dat in dit soort gevallen het adres gewoon fout ingevoerd is.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:40
Jassy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:03:

Gmail maakt geen verschil tussen blaat@gmail.com b.laat@gmail.com bl.aat@gmail.com etcetera
Dat komt allemaal op hetzelfde adres uit. Jouw accoutn is dus ook gewoon: voorletterachternaam@gmail.com
met alle punten die je maar wilt gebruiken.

Handig om mail direct te filteren.

edit: spuit11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 15:48
Dank voor jullie input!! Dat wist ik niet en ik dacht dat het hier om een serieus probleem ging.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Topicstarter
Gelukig ben ik niet de enige dus met dit probleem.

Nogmaals de geadresseerde ben ik zo te zien (ja dit ben jij) maar de mails zijn niet voor mij bestemd.

rad.......@gmail.com is niet hetzelfde als r......@gmail.com. (puntjes zijn dezelfde naam)

the password for your Google Account - rad......@gmail.com - was recently changed.
If you made this change, you don't need to do anything more.

Misschien toch maar in mijn langdurig archief douwen.

Even in TS geaccentueerd dat ik bekend ben met dat Google geen rekening houd met punten.

[ Voor 9% gewijzigd door Slashx op 11-04-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18
bas-r schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:06:
[...]
Handig om mail direct te filteren.
offtopic:
Hiervoor kun je ook +[text] toevoegen aan je e-mail adres. In mijn geval dus bijvoorbeeld mijnnaam+bedrijfwaarikspamvanverwacht@gmail.com. De "+" in e-mail adressen wordt alleen niet overal geaccepteerd

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Nu online
Slashx schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:08:
Nogmaals de geadresseerde ben ik zo te zien (ja dit ben jij) maar de mails zijn niet voor mij bestemd.

rad.......@gmail.com is niet hetzelfde als r......@gmail.com. (puntjes zijn dezelfde naam)
Dus jij hebt als emailadres rijsjes@gmail.com en krijgt mail voor radijsjes@gmail.com? ("ijsjes" is natuurlijk fictief)

Weet je zeker dat jouw adres niet in de BCC staat?
If you don't see your email address in the To: or Cc: fields of the header, the sender has probably mailed you a 'blind carbon copy,' or Bcc:. The Bcc: field isn't displayed in the header of received messages. This means that you won't see your email address at the top of any message you receive as a blind carbon copy.

If you're receiving lots of messages addressed to another Gmail user, another possibility is that someone else has accidentally configured their account to automatically forward mail to you. To see if this is the case, open the full message headers: click the down arrow next to Reply (or More options in Safari), and select Show original. Starting at the top, look for X-Forwarded-For. If you see X-Forwarded-For, then another Gmail user is forwarding mail to your address, and we recommend contacting them to inform them of the mistake. Please note that there won't be any X-Forwarded-For information in the headers if the mail was autoforwarded from a non-Gmail account.

Also, if you're receiving messages sent to your username @googlemail.com, don't be concerned. homerjsimpson@gmail.com is the same as homerjsimpson@googlemail.com, too; googlemail.com is Google's email domain for users in the United Kingdom and Germany, so if you register your username @gmail.com, it becomes unavailable in @googlemail.com as well.
Van http://support.google.com/mail/answer/10313?hl=en

[ Voor 8% gewijzigd door Coocoocachoo op 11-04-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Topicstarter
Coocoocachoo schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:13:
[...]

Dus jij hebt als emailadres rijsjes@gmail.com en krijgt mail voor radijsjes@gmail.com? ("ijsjes" is natuurlijk fictief)

Weet je zeker dat jouw adres niet in de BCC staat?

[...]

Van http://support.google.com/mail/answer/10313?hl=en
Mijn email is r.ijsjes@gmail com. Het emailtje is bestemd voor radijsjes@gmail.com (volgens de tekst in het email). Maar in de header staat rijsjes@gmail.com (ja dit ben jij). (email adressen zijn fictief)

van: no-reply@accounts.google.com
aan: rijsjes@gmail.com (Ja, dit ben jij.) Meer informatie
datum: 29 maart 2013 13:30
onderwerp: Google Account password changed
verzonden door: gaia.bounces.google.com
ondertekend door: accounts.google.com

Inhoud email:

Hi Abraham,

The password for your Google Account - radijsjes@gmail.com - was recently changed.

If you didn't change your password, your account might have been hijacked. To get back into your account, you'll need to reset your password.

Reset password

Sincerely,
The Google Accounts team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Slashx schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:25:
[...]

Mijn email is r.ijsjes@gmail com. Het emailtje is bestemd voor radijsjes@gmail.com (volgens de tekst in het email). Maar in de header staat rijsjes@gmail.com (ja dit ben jij). (email adressen zijn fictief)

van: no-reply@accounts.google.com
aan: rijsjes@gmail.com (Ja, dit ben jij.) Meer informatie
datum: 29 maart 2013 13:30
onderwerp: Google Account password changed
verzonden door: gaia.bounces.google.com
ondertekend door: accounts.google.com

Inhoud email:

Hi Abraham,

The password for your Google Account - radijsjes@gmail.com - was recently changed.

If you didn't change your password, your account might have been hijacked. To get back into your account, you'll need to reset your password.

Reset password

Sincerely,
The Google Accounts team
Dat klinkt alsof radijsjes@gmail.com een 2e mail-adres heeft ingesteld in zijn account, namelijk rijsjes@gmail.com . Als ik het goed begrijp is radijsjes@gmail.com dus niet van jou? Misschien is het een idee om een mailtje te sturen naar radijsjes@gmail.com?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Op zich wel grappig natuurlijk. Kun je ook inloggen op radijsjes@gmail.com? :z

(Dan kun je die dus ook gewoon deleten...)

[ Voor 22% gewijzigd door Fiber op 11-04-2013 16:42 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
dit probleem heb ik niet alleen bij gmail, bij UPC gebeurt dat ook

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Topicstarter
frumper schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:02:
Erg frustrerend, en ik heb er zelf ook last van. In mijn geval omdat ik achternaam@gmail.com heb. Ik heb al tig uitnodigingen voor familiereünies gehad, offertes voor allerlei zaken, begrafenisspeeches... je kan het zo gek niet bedenken. Meestal stuur ik bedrijven of personen eenmalig een mail terug dat het verkeerde adres in hun adresboek hebben staan. Sommige sturen vervolgens dezelfde mail weer naar me toe, met daarbij sorry voor de vertraging, maar we hadden je mail eerst naar het verkeerde adres gestuurd 8)7 .
Mails die hierna van de betreffende personen binnenkomen gaan bij mij het grijze archief in.
Yip klinkt me bekend..

Mijn voornaam is Rob. Die van de anderen heten Ria, Richard, Rudolf, maar de achternaam is hetzelfde.
Wat ik dan wel vreemd vind is dat het allemaal verschillende personen zijn die allemaal een combinatie (dat denk ik) van hun voornaam en achternaam hebben. En dat hun e-mails uiteindelijk bij mij uitkomen.
uroy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 16:41:
dit probleem heb ik niet alleen bij gmail, bij UPC gebeurt dat ook
Ikzelf zit bij Ziggo maar daar heb ik geen last van terwijl alleen de hostnaam anders is.

[ Voor 11% gewijzigd door Slashx op 11-04-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Nu online
@Slashx:
En als jij dus een mailtje naar radijsjes@gmail.com stuurt dan komt hij direct bij jou binnen met bij aan r.ijsjes@gmail.com?

En kan je inloggen op gmail met account radijsjes en jouw wachtwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Topicstarter
Coocoocachoo schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:04:
@Slashx:
En als jij dus een mailtje naar radijsjes@gmail.com stuurt dan komt hij direct bij jou binnen met bij aan r.ijsjes@gmail.com?

En kan je inloggen op gmail met account radijsjes en jouw wachtwoord?
Net een mail verstuurd naar radijsjes@gmail.com. Dit komt niet binnen op mijn account.
En ik kan niet inloggen op radijsjes@gmail.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:28
Vaag, ik heb twee gmail accounts. een met en een zonder puntjes. (wel al oud), maar toch, ik heb dit zelf nooit meegemaakt

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Nu online
Slashx schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:25:
[...]

Net een mail verstuurd naar radijsjes@gmail.com. Dit komt niet binnen op mijn account.
En ik kan niet inloggen op radijsjes@gmail.com.
Dan lijkt het dus een kwestie van verkeerd geadresseerde mail en niet van verkeerd bezorgde mail.

Het mailtje van google is dan wel weer vreemd omdat je zou zeggen dat dat een geautomatiseerd mailtje is waarbij de mail in de tekst hetzelfde zou moeten zijn als de mail waarnaartoe gestuurd wordt. Er staat niet toevallig een rare link in die mail (phishing scam ofzo)?

Verder zou ik het probleem met radijsjes@gmail.com bespreken. Misschien heeft hij/zij wel per ongeluk bij een aantal registraties het verkeerd ingevuld en jouw email gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Ik krijg het op mijn gmail account (duke@qik.nl) ook wel eens dat ik mail voor test.duke@gmail.com (voorbeeld, niet van mij) krijg.. eerst dacht ik dat dat altijd spam was maar later bleek dat dit echt mail te zijn die intern verkeerd gerouteerd was. Het was wel opvallend dat de afzenders voornamelijk ook gmail had als mail adres.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heb je om dat mailtje van google gevraagd met radijsje in het bericht? Kan ook een phissing-mail zijn anders.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Eigenlijk is je e-mail adres gewoon te 'makkelijk'. Daardoor krijg je ook vaak veel meer spam dan op een 'moeilijk' e-mail adres naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Klopt, ik had bijvoorbeeld voorbeeld.voorbeeld@gmail.com, ik kreeg ook mail van anderen, en nu heb kreeg ik al langer een spam dus ik heb een nieuw gmail account aangemaakt en die is vbeeld07@gmail.com dus nu is het me voorletter+achternaam en 2cijfers@gmail.com
Sindsdien krijg ik me eigen mail weer binnen.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Topicstarter
Coocoocachoo schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:40:
[...]

Dan lijkt het dus een kwestie van verkeerd geadresseerde mail en niet van verkeerd bezorgde mail.

Het mailtje van google is dan wel weer vreemd omdat je zou zeggen dat dat een geautomatiseerd mailtje is waarbij de mail in de tekst hetzelfde zou moeten zijn als de mail waarnaartoe gestuurd wordt. Er staat niet toevallig een rare link in die mail (phishing scam ofzo)?

Verder zou ik het probleem met radijsjes@gmail.com bespreken. Misschien heeft hij/zij wel per ongeluk bij een aantal registraties het verkeerd ingevuld en jouw email gebruikt.
Enige wat in die mail staat is een link om dit email account af te koppelen van je hoofdaccount. Dat heb ik vorige week al gedaan want als ik op die link klik dan krijg ik een foutmelding dan dit account al afgekoppeld is.

Ik heb radijsjes al een email gestuurd hierover tot nu toe geen respons.
Fiber schreef op donderdag 11 april 2013 @ 18:02:
Eigenlijk is je e-mail adres gewoon te 'makkelijk'. Daardoor krijg je ook vaak veel meer spam dan op een 'moeilijk' e-mail adres naar mijn idee.
Kan niet zeggen dat een factuur van de kijkshop en een factuur van pictogrammen.nl spam is.
Kan ze altijd nog een brief sturen in dit digitale tijdperk.

Van spam heb ik niet zoveel last moet ik zeggen en het lijken toch echte mails voor echte personen.
Kreeg zelfs mails met studie opdrachten van een Hoge school en die heb ik via de afzender (een leraar) kunnen cancelen.

Ik denk dat alles in het bekende archief gaat. O-)

Maar dan zit ik nog met de vraag wat als rijsjes@gmail.com bestaat en dat daar ook de mail van r.ijsjes@gmail.com in komt. Betekent dus dat ik mail afentoe mis. Of zie ik nou spoken?

[ Voor 5% gewijzigd door Slashx op 11-04-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Slashx schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:30:
[...]

Maar dan zit ik nog met de vraag wat als rijsjes@gmail.com bestaat en dat daar ook de mail van r.ijsjes@gmail.com in komt. Betekent dus dat ik mail afentoe mis. Of zie ik nou spoken?
Of erger nog dat jouw mail door meneer Radijsjes gelezen kan worden...

Het zal wel loslopen denk ik, maar ik zou het risico niet willen lopen, en dus voor de zekerheid een heel nieuw (en wat 'moeilijker') e-mail adres aanmaken, als dat ook maar enigszins mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Slashx schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:30:
[...]
Dat ben jij toch beide zelf? Hoe kun je die mail dan missen?

Iemand heeft gewoon r.ijsjes@gmail.com opgegeven ipv r.v.ijsjes@gmail.com ofzo bij die leraar en de kijkshop. Ik heb het ook wel eens gehad dat ik mails kreeg omdat iemand zich steeds vergiste in zijn eigen e-mailadres.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Topicstarter
Marzman schreef op donderdag 11 april 2013 @ 20:54:
[...]

Dat ben jij toch beide zelf? Hoe kun je die mail dan missen?

Iemand heeft gewoon r.ijsjes@gmail.com opgegeven ipv r.v.ijsjes@gmail.com ofzo bij die leraar en de kijkshop. Ik heb het ook wel eens gehad dat ik mails kreeg omdat iemand zich steeds vergiste in zijn eigen e-mailadres.
Is wel toevallig dat dit gedaan word door meerdere personen.

Remco,Rudolph,Richard,Ria en allemaal met dezelfde achternaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Net ff getest, als ik een user aanmaak pietje123@qik.nl en mail naar pietje.123@qik.nl in gmail dan komt beide aan TOTDAT ik het 2e account ook aanmaak. Blijkbaar zit er een soort van soepele match bij het afleveren van adressen. Lijkt me niet echt gewenst als je bijv. ooit een typefout maakt en later iemand dat betreffende adres registreerd. Misschien is dat bij jou ook zo gegaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-05 14:57

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

DukeBox schreef op donderdag 11 april 2013 @ 22:58:
Net ff getest, als ik een user aanmaak pietje123@qik.nl en mail naar pietje.123@qik.nl in gmail dan komt beide aan TOTDAT ik het 2e account ook aanmaak. Blijkbaar zit er een soort van soepele match bij het afleveren van adressen. Lijkt me niet echt gewenst als je bijv. ooit een typefout maakt en later iemand dat betreffende adres registreerd. Misschien is dat bij jou ook zo gegaan ?
Maar wat je zegt gaat niet echt op, wij hebben het over gmail adressen niet over @qik.nl. Dus bij gmail kun je niet pietje.puk@gmail.com aanmaken als pietjepuk@gmail.com al bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

@qik.nl is wel een gmail adres, daarmee log ik in op http://mail.google.com. Zo is ook mijn android toestel gekoppeld en heb ik daar ook mijn google+ en docs/drive op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

DukeBox schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:37:
@qik.nl is wel een gmail adres, daarmee log ik in op http://mail.google.com. Zo is ook mijn android toestel gekoppeld en heb ik daar ook mijn google+ en docs/drive op.
google-account =!= gmail :?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

google account is inloggen op http://google.com, dat is iets anders dan gmail http://mail.google.com waar ik het over heb. Probeer maar in te loggen,
username: pietjepuk@qik.nl
password: SH2WjA&j

pietje.puk@qik.nl komt dus in dezelfde box aan

[ Voor 66% gewijzigd door DukeBox op 12-04-2013 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Topicstarter
Ik heb gisteren dus een nieuwe telefoon gekocht en daar wil ik sommige Apps aan dit gmail account koppelen.

Ten eerste zegt Samsung dat het account/email al bestaat. (Ik weet van niks)
Dropbox ook. Ik heb een password reset gedaan bij dropbox. En ben nu ingelogd als diegene die mijn email adres gebruikt. Dit gaat wel heel makkelijk.
Hij had er geen persoonlijke bestanden in staan. Jammer genoeg anders had ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

Slashx schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 09:38:
Ik heb gisteren dus een nieuwe telefoon gekocht en daar wil ik sommige Apps aan dit gmail account koppelen.
Ten eerste zegt Samsung dat het account/email al bestaat. (Ik weet van niks)
Zegt 'samsung' dat of de play store ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Google-apps account wel, vroeger waren die appart maar Google heeft ze naar het Gmailplatform gemigreerd.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Topicstarter
DukeBox schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 10:37:
[...]

Zegt 'samsung' dat of de play store ?
Samsung zegt dat. Op allebei de emails is er al een account.. 8)7
Probleem is dat als men wachtwoord wil opvragen dat er een geboortedatum word gevraagd bij de gmail accounts. Bij andere emails van een andere host word er niet om een geboortedatum gevraagd.

En we gaan nog verder. Er was van de week een bestelling geplaatst bij de kijkshop. Nu probeer ik wachtwoord vergeten aan te klikken. Blijkt dat allebei de emailadressen niet te bestaan bij hun terwijl er wel een bestelling is gedaan.

Bij Pictogrammen.nl blijkt er wel een account te bestaan dus ook weer wachtwoord vergeten aangeklikt.
Iemand nog pictogrammen nodig? O-)
Alles kan op rekening worden bestelt zo te zien..Gelukkig ben ik niet zo.

Ga ze even op hoogte stellen..

[ Voor 11% gewijzigd door Slashx op 12-04-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hier is weinig aan te doen. Ik heb <voorvoegsel.voornaam.achternaam@gmail.com> en er bestaan 5 naamgenoten van mij. Ik krijg nooit post voor een ander, maar zij krijgen alle vier af en toe post die voor mij bestemd is. De fout zit bij de verzenders, en daar kan je weinig aan doen. Hoe die verzenders de fout maken is me onduidelijk.

Ik heb het zelf nog voorgehad met de Belgische ambassade in India. Ik stuur hen een mail vanaf, laat ons zeggen, dhr.pietje.puk@gmail.com en ze slagen er in te replyen naar pietje.puk@gmail.com.

Geen idee hoe ze het doen, maar het kan wel verregaande gevolgen hebben: ik heb al mijn verzekeringen en bankzaken verwijderd bij bank X omdat ik zes maand lang ge-e-maild heb om hen te vragen hoe het zat. Omdat ik nooit antwoord kreeg ben ik verbolgen overgestapt naar een andere bank.

Een jaar later werd ik door een naamgenoot gecontacteerd met het bericht "hey, ik controleer deze mailbox niet zo vaak, maar ik denk dat dit voor jou is", waarop er een hoop mails volgden (50tal), waaronder verschillende van die bank. Tja.

Zelfs Microsoft is er al in geslaagd om een vertrouwelijk Partner Sharepoint wachtwoord naar de verkeerde YellowOnline te sturen -.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashx

Slashx

Topicstarter
Account bij pictogrammen is verwijderd door het bedrijf. Kreeg netjes een response van hun.
Moet eerlijk zeggen dat ik de laatste dagen (ff vakantie gehad) beduidend minder heb gekregen dan ervoor.

Lijkt erop dat de naamgenoten in de gaten hebben dat er iets fouts zat.
Behalve 1'tje (een oudere vrouw) waarvan ik foto's van haar verf-workshop kreeg toegestuurd. Heb al een response naar de afzender gestuurd.

Nogmaals wel frappant dat het door verschillende voorletter en achternaam -genoten hetzelfde email adres word gebruikt.

Pagina: 1