Goedemiddag tweakers,
Ik wil graag mijn werkgeheugen upgraden op mijn Gigabyte GA-EX58-UD5 moederbord. Er zitten 6 slots op, maar ik lees iets over triple channel (er zitten 3 witte slots op en 3 blauwe slots, zie hier.
Momenteel zit er 3x Kingston KVR1333D3N9 2 GB in, in totaal dus 6 GB.
Ik zou graag willen upgraden naar meer, waarschijnlijk dan 3x 4 GB.
Mijn budget is ongeveer 150 euro.
Na wat zoekwerk kom ik o.a. deze thread uit 2010 tegen over compatibel geheugen waarin "mdietger" een lijst linkt naar compatibel geheugen. Deze lijst heeft bijna geen 4 gb opties, maar het is wel een lijst van 7 jaar oud. Ik vraag me dus af of die lijst gebaseerd is op wat er toen op de markt was.
Mijn vragen zijn:
Weet iemand of het moederbord geschikt is voor 3x 4 GB
Welk geheugen is dan geschikt? Ik hoef niet het duurste, Kingston Valueram is bv prima. Zoiets als dit?
Alvast dank voor de hulp en het meedenken.
Groeten,
Maarten
Ik wil graag mijn werkgeheugen upgraden op mijn Gigabyte GA-EX58-UD5 moederbord. Er zitten 6 slots op, maar ik lees iets over triple channel (er zitten 3 witte slots op en 3 blauwe slots, zie hier.
Momenteel zit er 3x Kingston KVR1333D3N9 2 GB in, in totaal dus 6 GB.
Ik zou graag willen upgraden naar meer, waarschijnlijk dan 3x 4 GB.
Mijn budget is ongeveer 150 euro.
Na wat zoekwerk kom ik o.a. deze thread uit 2010 tegen over compatibel geheugen waarin "mdietger" een lijst linkt naar compatibel geheugen. Deze lijst heeft bijna geen 4 gb opties, maar het is wel een lijst van 7 jaar oud. Ik vraag me dus af of die lijst gebaseerd is op wat er toen op de markt was.
Mijn vragen zijn:
Weet iemand of het moederbord geschikt is voor 3x 4 GB
Welk geheugen is dan geschikt? Ik hoef niet het duurste, Kingston Valueram is bv prima. Zoiets als dit?
Alvast dank voor de hulp en het meedenken.
Groeten,
Maarten