Hoi allemaal,
Eerst even de specs:
- Moederbord: Gigabyte GA-EX58-UD5
Link: http://tweakers.net/pricewatch/225028/gigabyte-ga-ex58-ud5.html
- Geheugen: OCZ 6gb DDR 1333MHZ Platinum - Triple Channel
Er is nu één van de drie geheugensticks kapot gegaan en vraag me af hoe ik dit het beste kan oplossen. Ik werk nu met 4gb en merk dat dit met het bewerken van grote photoshop bestanden erg langzaam is. Ik wil dus sowieso geheugen er bij zetten. Bij de tweakers.net pricewatch kon ik echter alleen nog maar het volgende geheugen vinden: zie link.
Alvast bedankt voor je tijd!
Eerst even de specs:
- Moederbord: Gigabyte GA-EX58-UD5
Link: http://tweakers.net/pricewatch/225028/gigabyte-ga-ex58-ud5.html
- Geheugen: OCZ 6gb DDR 1333MHZ Platinum - Triple Channel
Er is nu één van de drie geheugensticks kapot gegaan en vraag me af hoe ik dit het beste kan oplossen. Ik werk nu met 4gb en merk dat dit met het bewerken van grote photoshop bestanden erg langzaam is. Ik wil dus sowieso geheugen er bij zetten. Bij de tweakers.net pricewatch kon ik echter alleen nog maar het volgende geheugen vinden: zie link.
- Nu vraag ik me af of dit problemen gaat opleveren wanneer ik geheugen kies met de 'low-voltage' kwalificatie wat mijn geheugen niet had?
- Destijds had ik dus triple-channel gekocht. Gezien mijn moederbord dit ondersteunt werkt dit efficienter (heb ik me weleens laten vertellen). Stel dat ik er een blokje van 2gb bijzet (eentje vanuit bovenstaande link), kan dit zomaar, 'vormt' het dan weer gewoon triple channel, of kan je dat alleen gebundeld kopen?
- Eigenlijk wil ik er gelijk iets meer in doen (8gb). dan heb ik dus drie stickjes in de triple channel slots (die met die andere kleur op mijn moederbord) en eentje in 1 van de overige 3 slots (totaal 6 slots), werkt dit goed? Of kan ik dan beter gelijk 8gb erbij kopen zodat ik 2x triple channel heb (6x 2gb -> 12gb)?
- Of is er inmiddels beter geheugen beschikbaar waardoor ik beter alles meteen kan vervangen, of is dit te rigoureus gedacht en overkill..?
Alvast bedankt voor je tijd!
[Voor 14% gewijzigd door xinq op 13-06-2011 19:57]