Ik weet niet eens meer zeker of ie van IKEA is. Was de volgende beugel:Pazzie schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:47:
[...]
Weet je misschien ook om wat voor IKEA beugel het gaat?

Of ie echt nodig was betwijfel ik, dus zonder kan vast ook prima.
Zo zag het er bij mij uit:
Hierbij wat fotos. Rechtsachter in de keuken zit de deur naar de doucheruimte.

Om geen opslagruimte te hoeven verliezen lijkt mij een tafel van steigerbuizen maken de beste oplossing. En anders eventueel direct op de wasmachine, want blijkbaar gaat dat ook wel goed.
Verder moeten de kraan en afvoer dan nog gesplitst worden. Ook denk ik dat het handig is om de afvoerbuis wat hoger te maken.

Bedankt. Dat lijkt me deze: http://www.mediamarkt.nl/...chine-droger-1009608.html. Die heeft helaas niet zulke goede reviews.Fab1Man schreef op woensdag 20 september 2017 @ 19:30:
[...]
Ik weet niet eens meer zeker of ie van IKEA is. Was de volgende beugel: [afbeelding]
Of ie echt nodig was betwijfel ik, dus zonder kan vast ook prima.
Zo zag het er bij mij uit:
[afbeelding]
Om geen opslagruimte te hoeven verliezen lijkt mij een tafel van steigerbuizen maken de beste oplossing. En anders eventueel direct op de wasmachine, want blijkbaar gaat dat ook wel goed.
Verder moeten de kraan en afvoer dan nog gesplitst worden. Ook denk ik dat het handig is om de afvoerbuis wat hoger te maken.
Bedankt voor de tip. Dat was ook een mooie oplossing geweest. Ik heb er echter toch voor gekozen om een steigerbuizen frame te maken. Dit aangezien ik de afvoer al gesplitst had en al bezig was met het frame.RocketKoen schreef op zondag 24 september 2017 @ 20:17:
Waarom bouw je de vaatwasser niet gewoon in in het keukenkastje?
De lade en kast die je dan kwijt raakt compenseer je door een kastje boven je wasmachine te maken.
Ook zou ik anders beperkt zijn in de keuze voor een vaatwasser, in verband met de maten van mijn keukenkasten.
Bedankt. Ik heb een multiplex plaat op het frame bevestigd.sypie schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:57:
Multiplex, steviger en vochtbestendiger. Zeker wanneer je betonplex neemt kun je wel even vooruit. MDF moet je niet gebruiken, niet alleen omdat het vochtig is maar ook omdat het relatief snel door gaat hangen.
Hierbij het resultaat:

Ik vind het mooi geworden en ben er tevreden mee.
Qua vaatwasser heb ik gekozen voor de pricewatch: Siemens SN236W01KE, in plaats van de pricewatch: Beko DFN26220W. Ik las dat de vaat bij de Beko na afloop van het programma niet helemaal droog zou zijn. Verder was de Siemens in de aanbieding voor €413 inclusief levering en plaatsing.
De vaatwasser zou vandaag geleverd worden. Helaas kwam MediaMarkt langs met een beschadigde vaatwasser. De bezorgers hadden dit over het hoofd gezien. Ze hebben hem toen weer meegenomen en nou is het wachten op een onbeschadigd model (fijn als je al wat smerige vaat opgespaard had
Jammer dat de bezorging van de MediaMarkt mij een beetje tegenzit. Toen ik mijn koelkast daar besteld had, heb ik betaald voor de Witgoed Service Extra met:
- Uitpakken apparaat en retour nemen verpakkingsmateriaal
- Plaatsing apparaat op gekozen plaats in huis
- Stabiele plaatsing witgoedapparaat
- Korte demonstratie en uitleg
Ze hebben hem toen zo geleverd:

Hij stond wel mooi stabiel...
Hopelijk gaat het bij de volgende leverpoging van de vaatwasser beter.
Bedankt voor jullie tips.
We gaan hetzelfde doen. In onze super kleine keuken is geen plaats voor een vaatwasser.
Alleen had ik nog een vraag voor de hoogte van de sifon. We hebben net een sifon geplaatst en de hoogte van de afvoer van de wasmachine is ter hoogte van de groene kabel. Als we de buis net boven de sifon aftakken (met een Y zoals in de tweede foto), is de hoogte dan ok als de vaatwasser erboven komt? Nu staat de droger erboven maar deze zou ergens anders komen.
Bedankt
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DmiDz03wydtUu4JRJYW0Qfvn.jpg?f=user_large)
Alleen had ik nog een vraag voor de hoogte van de sifon. We hebben net een sifon geplaatst en de hoogte van de afvoer van de wasmachine is ter hoogte van de groene kabel. Als we de buis net boven de sifon aftakken (met een Y zoals in de tweede foto), is de hoogte dan ok als de vaatwasser erboven komt? Nu staat de droger erboven maar deze zou ergens anders komen.
Bedankt
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DmiDz03wydtUu4JRJYW0Qfvn.jpg?f=user_large)
Leuk dat je dat ook wilt gaan doen. Ik heb daar geen moment spijt van gehad.
Inmiddels ben ik verhuisd naar een woning met een inbouw vaatwasser in de keuken. Ik kan dus geen nieuwe foto's voor je maken, maar ik heb nog wel een oude foto van de buizen gevonden.:strip_exif()/f/image/rhxnsEVBwplRHyrQuzZ4ir1B.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had de buis voor de afvoer van de vaatwasser wat hoger gemaakt dan de buis voor de afvoer van de afwasmachine. De hoogte van je sifon is denk ik wel prima.
Wegens het lekken van water heb ik later trouwens het kunststof Y-stuk bij mijn kraan vervangen door een metalen Y-stuk.
Inmiddels ben ik verhuisd naar een woning met een inbouw vaatwasser in de keuken. Ik kan dus geen nieuwe foto's voor je maken, maar ik heb nog wel een oude foto van de buizen gevonden.
:strip_exif()/f/image/rhxnsEVBwplRHyrQuzZ4ir1B.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had de buis voor de afvoer van de vaatwasser wat hoger gemaakt dan de buis voor de afvoer van de afwasmachine. De hoogte van je sifon is denk ik wel prima.
Wegens het lekken van water heb ik later trouwens het kunststof Y-stuk bij mijn kraan vervangen door een metalen Y-stuk.
Pagina: 1