Het nieuwe template in geachte redactie.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Endless_Death
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-07-2018
Hoe wil je dat we auteurs taggen waarvan je eerst de username moet zoeken omdat hun echte naam zwaar afwijkt van de username, maar de echte boven het artikel staat. Feedback is gratis hulp, geen baan, omslachtig irritant dit. Zo veel handelingen. Verzin iets beters. Echt wat slecht ik heb gewoon drie tabs op een mobiel nodig voor deze onzin.

Het is 2017 en bij elk artikel staat een feedback link. Waarom is die niet gewoon auto populated echt...

• Endless_Death
Lol en nou word ik in het andere topic gewezen op het verschil tussen koekiemonster en koekiemonsterr. Echt ga toch weg. Dat tweakers.net tegenwoordig literair gelijkwaardig is aan stagiaires bij nu.nl is een tech site te vergeven, dat zo'n template met de hand moet echt totaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:37

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Blijkbaar neemt Nu.nl dan niet zo'n slechte stagiairs aan.

Maar goed, allereerst: dit gaat meer over onderwerp ter verbetering van de site en hoort dus eigenlijk niet thuis hier bij 'geachte redactie'.

Als ik op auteursnaam klik bij een artikel, zie ik in één oogopslag een link naar het gebruikersprofiel van de auteur. Je hoeft daar niet eens op te klikken, want je ziet de username al meteen staan. En dan leidt de feedback-link je nog eens meteen naar de juiste plek om een topic te openen.

En je hoeft de username verder helemaal niet te gebruiken, omdat we doorgaans berichten in 'geachte redactie' altijd lezen en erop reageren.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Koekiemonsterr schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:28:
En je hoeft de username verder helemaal niet te gebruiken, omdat we doorgaans berichten in 'geachte redactie' altijd lezen en erop reageren.
Maar goed in het template wordt het wel zo uitgelegd:
Tag hier de auteur met eerst een @ en dan de username. Zo krijgt de auteur een notificatie over dit topic. Je vindt de username van de auteur door op zijn/haar naam bovenaan het artikel te klikken. Op de profielpagina zie je vervolgens een link 'Gebruikersprofiel van username', waar 'username' de nickname van de auteur is.

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:37

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

rens-br schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:47:
[...]

Maar goed in het template wordt het wel zo uitgelegd:

[...]
Ja, en die methode hanteren is alleen maar prima, maar lijkt me niet zo heel veel moeite, op die manier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Koekiemonsterr lijkt mij persoonlijk ook niet veel moeite hoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Endless_Death
Ik ben niet de enige die klaagt

Hdmi 2.1 kabel verschijnt in webwinkel van Apple

Maar prima joh, maak het lekker lastig om feedback te geven. Probeer het zelf eens op een mobiel, zonder kennis van de usernames.

Je moet

De quote kopiëren
De link kopiëren
De titel apart kopiëren voor de topictitel
De username opzoeken en kopiëren.

Nee. Superhandig om 3 tabs en een notepad open te hebben op je telefoon 😂😂

[ Voor 46% gewijzigd door Endless_Death op 20-09-2017 11:16 ]

• Endless_Death
Oh en @Koekiemonsterr het is of zo slechte of zulke slechte stagiaires. Niet zo'n slechte stagiaires. Uiteraard zie je zelf niet dat ze niet zo goed zijn, je ziet je eigen fouten ook niet :p Maar das jouw taak ook niet maar de taak van hoofdredacteur @WoutF

[ Voor 15% gewijzigd door Endless_Death op 20-09-2017 11:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:01

WoutF

Hoofdredacteur
Het idee van het template kwam voort uit het feit dat mensen die iets melden in GR soms ongeduldig kunnen zijn ;) Redacteuren krijgen immers geen bericht als er een nieuw topic is en moeten gedurende de dag daarom zelf af en toe gaan kijken. Zeker op drukke dagen kan het daarom even duren voor er antwoord komt.
Vandaar kwamen we met het idee om gebruikers aan te sporen de auteur te mentionnen.

En eerlijk gezegd heb ik daarbij totaal niet gedacht aan mobiel, waarbij het inderdaad omslachtiger is dan op desktop. Het is wat mij betreft dan ook niet verplicht, enkel een suggestie. Ik zal nog eens naar de tekst van de template kijken om dat duidelijker te maken.

• Endless_Death
@WoutF Tweakers.net zou zelf ongeduldig moeten zijn in het verwerken van verschillende feedback. Hoe minder fouten hoe professioneler de site zal gaan ogen, toch?

Verder hulde hoe je altijd omgaat met mijn toch ietwat snerende bewoording. Het is soms lastig dit zakelijker te melden terwijl het bloed uit je ogen stroomt xD

En serieus, waarom zo'n 90's template en niet gewoon vooringevuld. Zo heel veel code is dat niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Endless_Death op 20-09-2017 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien kun je zelf even eerst tot 10 tellen voordat je een reactie plaatst. Het komt over alsof iedereen je de hele dag zit te porren en uit te dagen en het op je gemunt heeft. Doe eens ruuuuuuustug swa.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Endless_Death schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:31:
Verder hulde hoe je altijd omgaat met mijn toch ietwat snerende bewoording. Het is soms lastig dit zakelijker te melden terwijl het bloed uit je ogen stroomt xD
Goed dat je zelf doorhebt dat je toon te wensen overlaat ;)
Endless_Death schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:31:

En serieus, waarom zo'n 90's template en niet gewoon vooringevuld. Zo heel veel code is dat niet.
Omdat we het hier enigszins centraal willen houden met één topic per artikel. Als je mensen vanuit die feedback link rechtstreeks naar een vooringevuld topic stuurt, krijg je sowieso voor elke tikfout een apart topic en vast ook nog dubbelingen. Door mensen naar GR te sturen zien ze om te beginnen een los topic voor tikfoutjes en kunnen ze ook zien of er al een topic loopt over hetgeen ze willen melden.

• Endless_Death
WoutF schreef op woensdag 20 september 2017 @ 12:32:
[...]

Goed dat je zelf doorhebt dat je toon te wensen overlaat ;)

[...]
@WoutF De toon komt voort uit ergernis. Een keer ergens een onbedoelde tautologie of pleonasme is tot daar aan toe, maar sommige fouten hier kwamen er bij ons, letterlijk, in de schoolkrant nog niet door. Het is zo makkelijk te voorkomen, we zijn potdorie Tweakers. Secuur! Details! Aandacht voor de schone kunst der dingen.
Omdat we het hier enigszins centraal willen houden met één topic per artikel. Als je mensen vanuit die feedback link rechtstreeks naar een vooringevuld topic stuurt, krijg je sowieso voor elke tikfout een apart topic en vast ook nog dubbelingen. Door mensen naar GR te sturen zien ze om te beginnen een los topic voor tikfoutjes en kunnen ze ook zien of er al een topic loopt over hetgeen ze willen melden.
Niet helemaal waar. Je kan makkelijk een klein DB'tje maken waarin de vers aangemaakte GR topics worden opgeslagen en die koppelen aan de feedback link. Zo veel GR topics zijn er niet, ik lees niet al het nieuws >:) Je stuurt een gebruiker dan naar het eerst aangemaakte topic. Wederom, we zijn hier op Tweakers, en dit is relatief gemakkelijk op te lossen. Ok, het is iets meer werk dan simpel een linkje ombouwen, maar Tweakers krijgt van haar community GRATIS feedback. Je mag de community het dan best zo gamakkelijk mogelijk maken om die feedback te delen, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Endless_Death schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:08:
[...]

@WoutF De toon komt voort uit ergernis. Een keer ergens een onbedoelde tautologie of pleonasme is tot daar aan toe, maar sommige fouten hier kwamen er bij ons, letterlijk, in de schoolkrant nog niet door. Het is zo makkelijk te voorkomen, we zijn potdorie Tweakers. Secuur! Details! Aandacht voor de schone kunst der dingen.

[...]

Niet helemaal waar. Je kan makkelijk een klein DB'tje maken waarin de vers aangemaakte GR topics worden opgeslagen en die koppelen aan de feedback link. Zo veel GR topics zijn er niet, ik lees niet al het nieuws >:) Je stuurt een gebruiker dan naar het eerst aangemaakte topic. Wederom, we zijn hier op Tweakers, en dit is relatief gemakkelijk op te lossen. Ok, het is iets meer werk dan simpel een linkje ombouwen, maar Tweakers krijgt van haar community GRATIS feedback. Je mag de community het dan best zo gamakkelijk mogelijk maken om die feedback te delen, toch?
Ik zou een dergelijke feature best willen, maar ben niet de persoon die de tijd van ons ontwikkelteam indeelt. En die hebben zoveel op hun bord liggen dat ik me afvraag of dit veel prioriteit zou krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Endless_Death
WoutF schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:11:
[...]

Ik zou een dergelijke feature best willen, maar ben niet de persoon die de tijd van ons ontwikkelteam indeelt. En die hebben zoveel op hun bord liggen dat ik me afvraag of dit veel prioriteit zou krijgen.
Fair enough. Het template is in ieder geval een eerste goede stap, bedankt voor de snelle implementatie. Als-ie nou ook nog wat mobile-friendly wordt zijn we al een heel eind :)
Pagina: 1