Opgelicht Vraag&Aanbod Tweakers, Winkiemous1

Pagina: 1
Acties:
  • 5.741 views

• iViros
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-10-2023
Beste Tweakers,

De laatste heb ik naar videokaarten zitten zoeken, en aangezien de Vega me toch wat teven viel had ik besloten om een tweedehands 1070 te kopen.

V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 1070 SEA HAWK 8GB

Deze advertentie sprong er voor mij uit, een aardig realistische prijs, ophalen was een optie, en winkiemous1 heeft een positieve review, en 18 andere advertenties gehad, 0 negatieve reviews.

Na kort contact, heb ik de prijs omlaag gekregen naar 350 euro, maar na het overmaken op 12 september heb ik niks meer te horen gekregen.

Na het contact opnemen van de schrijver van de positieve recensie, ben ik gewezen op wat meer informatie, vooral door een oude advertentie van hem.

V&A aangeboden: Kingston HyperX Fury 8gb kit te koop 2v4gb ddr3

Via zijn nummer, heb ik ook zijn facebook kunnen vinden. Hier heb ik hem een bericht gestuurd.

===============================================================================
Hallo -------- ------,
Ik ben de jongen die jij op Tweakers hebt opgelicht, dat is wat ik nu in ieder geval aanneem na een week geen bericht.
Als ik jouw was zal ik dit eens goed doorlezen want ik geef je twee opties.

Optie 1
Je betaalt mij het geld terug wat ik naar jouw heb overgemaakt 350,02 euro.
Ik zal dan niks over jouw zeggen en geen aangifte doen, je bent dan vrij om andere mensen op te lichten dat maakt mij niks uit.

Optie 2
Ik doe aangifte, dan kunt u een brief van mijn advocaat verwachten.
Ik weet waar u woont, dus als u nog thuis woont zullen uw ouders er ook van op te hoogte komen.
Deze zaak zal uiteindelijk naar de rechter gaan, en dan zal u alle kosten moeten vergoeden, ook van mijn advocaat.

Ik geef je hier de laatste kans om het goede te doen, en ons allebij een hoop tijdverlies te voorkomen, en jouw ook een hoop geld en een slechte naam.

Ik heb graag nog een bericht terug, met waar u voor kiest.
Binnen twee dagen geen reactie resulteert consequencies optie 2
Als u akkoord gaat met optie 1 is dit bindend, en mag ik niet alsnog aangifte doen of dergelijke.

Met vriendelijke groet,

---- Janssen
===============================================================================
Hierna heeft hij mij geblokkeerd en zijn naam aangepast en volgens mij zelfs zijn Facebook verwijderd.
https://www.facebook.com/...ion=education&pnref=about
Voordat hij mij geblokkeerd heeft heb ik een paar kentekens van zijn facebook af kunnen halen.

Hierna heb ik aangifte gedaan via het internet.

Ik vind het heel raar dat een Tweaker die meer karma heeft dan ik, in een keer iemand oplicht. Volgens mij is het dan ook de eerste keer dat hij dit doet.
Graag waarschuw ik Tweakers, en vraag ik tips met het terugkrijgen van mijn geld

Met vriendelijke groet,

iViros

Update,
Ik heb al aangifte gedaan
Ik heb een bericht naar Tweakers gestuurd
Misschien is mijn Nederlands niet perfect, maar het zijne is nog vele malen slechter.
Mijn opmerking bij optie 1 vind ik zelf ook niet smaakvol, ik geef veel om deze community maar het was een opmerking uit onmacht, en hoop dat hij het geld nog wel zou overmaken als er geen andere consequenties zouden zijn.
De oplichter lijkt zelf ook jong en mijn Nederlands lijkt verre boven zijn niveau.
Er is al contact geweest voor het bericht naar facebook toe, ik was er dus al zeker over dat hij een oplichter is.

[ Voor 12% gewijzigd door iViros op 20-09-2017 17:12 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:01

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik zou even de echte namen (zowel van jezelf als van hem) weghalen.

Je moet sowieso aangifte doen als je oplichting vaststelt, een beetje onaardig naar de rest van tweakend nederland en belgie dat het je niet uitmaakt dat hij verder zou gaan met oplichten.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 16:27
Bijzonder is het wel dat het je voor jezelf wel uitmaakt maar voor de rest van de wereld blijkbaar niet. Dat is het eerste gevoel dat ik kreeg na je post gelezen te hebben.
Ik snap ook dat je een soort onmacht voelt in deze situatie en gewoon je geld terug wilt.

Lullig dat je van de verkoper niets meer hoort. Met weinig beoordelingen is het altijd verstandig om als het kan op te gaan halen. Een +1 is nou niet echt indrukwekkend te noemen. Dit soort verkopers verpesten het wel voor de tweakers zonder beoordelingen die wel te goeder trouw zijn.

Ik hoop dat je of geld of je product nog gaat zien :) zoals boven mij al gezegd, zo niet gewoon aangifte doen!

• iViros
Met optie 1 hoopte ik dat hij er mee in stemt, ik verwacht niet dat ik mijn geld terug zou krijgen als ik alsnog zijn naam zwart had gemaakt. Zijn tweakers account zou dan natuurlijk alsnog gebanned worden, hier heb ik al melding gedaan over oplichting, en zou natuurlijk een slechte recensie achterlaten. Maar ik had geen forumpost gemaakt zoals nu, ik zou ook niet naar zijn werk en school bellen, wat ik nu toch wel zou willen doen. Misschien willen die ook wel helpen.
Niet mijn intentie om het te laten lijken dat ik niks geef om de rest van tweakend Nederland en België, ik vind deze community juist heel mooi. En had eigenlijk niet verwacht via tweakers opgelicht te worden.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

iViros schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:57:
...Maar ik had geen forumpost gemaakt zoals nu
How to - Help! Ik ben opgelicht!! ?

Hint: er staan nog steeds persoonsgegevens in je startpost; haal je die nog weg?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• iViros
Mag ik niet linken naar de gegevens?
Geen facebook etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:42
Ik vraag me echt af waarom mensen 350.- overmaken naar een persoon op internet. Maargoed dat is mosterd na de maaltijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je mensen zo'n bericht stuurt staat het in ieder geval professioneler als je tekst goed verzorgd is. Dat is hij nu niet echt.

Verder vind ik de opmerking dat hij anderen op mag lichten ook niet heel smaakvol.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:30
Boudewijn schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:07:
Als je mensen zo'n bericht stuurt staat het in ieder geval professioneler als je tekst goed verzorgd is. Dat is hij nu niet echt.

Verder vind ik de opmerking dat hij anderen op mag lichten ook niet heel smaakvol.
Idd dit.. vooral de laatste opmerking.
Heel erg triest.. vooral van een tweaker.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Uh iets met privacy? haal die naam en fb links eens weg man.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Optie 3: laat die 350 euro maar zitten en betaal mijn opfriscursus Nederlands à 570 euro. Manmanman. :X

• Aggressor
ilhanko schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:12:
Optie 3: laat die 350 euro maar zitten en betaal mijn opfriscursus Nederlands à 570 euro. Manmanman. :X
Hier heb ik dus geen problemen mee.
Van mij mogen alle oplichters met complete naam op internet.
Laagste volk wat er is.

Alleen de opmerking van 'je bent dan vrij om andere mensen op te lichten dat maakt mij niks uit.' Vind ik heel erg jammer.. En dit van een tweaker.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ilhanko schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:12:
Kan jij het niet lezen dan? Is het jfdklaf; dskafj sdal;fd s wat je leest?

Of anders, is dit het beste advies wat je hier kan geven? manmanman. :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 30-09 18:11

Sweatleek

404: Member Not Found

Aggressor schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:24:
[...]

Laagste volk wat er is.

Alleen de opmerking van 'je bent dan vrij om andere mensen op te lichten dat maakt mij niks uit.' Vind ik heel erg jammer.. En dit van een tweaker.
Dus ik mag gewoon op internet zetten dat je een oplichter bent + gegevens . zonder enige vorm van bewijs ?

confused reality

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 23:25
Aggressor schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:24:
[...]

Laagste volk wat er is.

Die opmerking toont vooral zwakte en wanhoop. Als ik dan verder kijk naar zijn taalgebruik zou ik hem niet ouder schatten dan 18. Als ik oplichter (wat ik absoluut niet ben) zou zijn geweest, zou ik niet heel erg onder de indruk zijn van deze onprofessionele bedreigende (lees: wanhoops) teksten.

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• Aggressor
Sweatleek schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:27:
[...]

Dus ik mag gewoon op internet zetten dat je een oplichter bent + gegevens . zonder enige vorm van bewijs ?
Als je zelf een paar keer bent opgelicht... Dan begrijp je het wel.

• Sweatleek

Sweatleek

Aggressor schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:48:
[...]

Als je zelf een paar keer bent opgelicht... Dan begrijp je het wel.
Ik was ook bijna opgelicht. Maar kreeg laater die maand als nog bericht van die persoon dat hij het terug zou storten. Inv met een ziek familie lid een een andere land.

Maar ik vind in commendatie van omstandig heden dat je het eerst nog even moet af wachten met persoonlijke info posten van deze persoon. Wacht eerst even op het antwoord van de tweaker admins voor dat je eigen rechter gaat spelen. En mogelijk deze persoon zijn leven kaptot te maken. (is hij daad werkelijk een oplichter F*CK hem dan maar tot die tijd niet )

confused reality

• iViros
Ik heb al gereageerd op de punten die jullie maken over optie 1.
Mijn taalgebruik is misschien niet top, maar die van hem is nog vele malen slechter.

• Antrax
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04:52
Het beste wat je kunt doen is aangifte doen bij de Politie via internet. Daarnaast zou ik je willen adviseren om contact op te nemen met Tweakers via va@tweakers.net. Leg uit wat de situatie is en wacht rustig af op een reactie.

Het openen van een topic was niet nodig geweest. Ik snap absoluut dat je andere Tweakers wilt waarschuwen maar dit is niet de juiste weg om dit te behandelen.

Succes met het zoeken naar een oplossing :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• iViros
Ik heb deze tweaker al op meerdere manieren proberen te contacten. Alles resulteert in een blokkering en negeren. Het is duidelijk dat het niet met ziekte etc heeft te maken, sorry als dit nog niet duidelijk was.

• Sweatleek

Sweatleek

iViros schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:54:
Ik heb deze tweaker al op meerdere manieren proberen te contacten. Alles resulteert in een blokkering en negeren. Het is duidelijk dat het niet met ziekte etc heeft te maken, sorry als dit nog niet duidelijk was.
Vind je het gek als een berig opent met.
Ik ben de jongen die jij op Tweakers hebt opgelicht, dat is wat ik nu in ieder geval aanneem na een week geen bericht.
Als ik jouw was zal ik dit eens goed doorlezen want ik geef je twee opties.
inplaats van he ik ben die persoon van tweakers en wouw graag even wat meer info over hoe het zit met mijn videokaart

confused reality

• iViros
Dit is omdat er ook al telefoon contact is geweest, waar wel normaal is gereageerd, hieruit was het al duidelijk dat hij een oplichter was. Als hij dit niet was had hij alsnog op mijn reactie een normale reactie kunnen geven van het misverstand en is geen excuus voor het blokkeren

• Sweatleek

Sweatleek

iViros schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:58:
Dit is omdat er ook al telefoon contact is geweest, waar wel normaal is gereageerd, hieruit was het al duidelijk dat hij een oplichter was. Als hij dit niet was had hij alsnog op mijn reactie een normale reactie kunnen geven van het misverstand en is geen excuus voor het blokkeren
A kijk dat zeg je er dan niet bij en wordt dit een ander verhaal. Maar dan als nog wacht even tot dat je antwoord van de admins krijgt voor dat je eigen rechter spilt !

Misschien bij hem langs gaan en verhaal hallen?

confused reality

• iViros
Hij woont anderhalf uur van mij af en ik heb geen huisnummer

Sorry voor onduidelijkheid. Ik heb het originele bericht geupdate.

• iViros
Ik ben nu mensen uit zijn vriendenlijst aan het benaderen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 18:09
Ik zie veel reacties, veel reacties die compleet nutteloos zijn en waar TS niks aan heeft. Zijn spelling mag dan niet ideaal zijn, maar moeten daar nou verschillende posts over gemaakt worden?

Overigens raad ik TS wel aan in ieder geval rustig aan te doen en niet te hard van stapel lopen. Zorg dat je dat je de mensen van V&A op de hoogte stelt. Iemand persoonlijk lastig gaan vallen is misschien niet erg verstandig trouwens.

[ Voor 38% gewijzigd door Luca op 20-09-2017 10:11 ]

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 15:25
iViros schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:06:
Veel te voorbarig gast, als je aangifte hebt gedaan laat dan de politie zn werk doen. Wacht nou gewoon even af.

Wat je nu doet neigt naar smaad, immers is het helemaal nog niet duidelijk dat je bent opgelicht (ook al ben jij overtuigd) en om dan zijn gegevens op een internetforum te gooien en om zijn vrienden berichten te sturen is gewoon vragen om problemen.

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:27:
[...]

Kan jij het niet lezen dan? Is het jfdklaf; dskafj sdal;fd s wat je leest?

Of anders, is dit het beste advies wat je hier kan geven? manmanman. :/
Het is hier geen 4chan, kwalitatieve posts mag je hier gerust verwachten. Hoeft heus niet zonder fouten, ik maak ze ook, maar er zijn grenzen. :+

Serieus?
iViros schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:04:

iViros schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:06:
Wat is er mis met aangifte en afwachten? Klinkt wel alsof je hem straks nog "gaat opwachten".
Ik snap dat het zuur is als je opgelicht word, of althans dat gevoel heb. Maar kom op zeg, bel anders nog even Sherlock Holmes.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2017 10:16 ]

• iViros
Ik vraag alleen om via via contact te krijgen met waar de situatie op lijkt. Maar niet reageren en alles blokkeren na het binnenkrijgen van geld is vrij duidelijk oplichting.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:58

NSG

Je weet niks!

iViros schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:04:

Je weet toch waar hij werkt :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoals al meerdere keren aangegeven: aangifte doen, de politie achter zijn broek zitten, afwachten.

Geen idee hoe jij nu "bekenden/vrienden" gaat benaderen maar pas goed op met je woorden. Voor je het weet krijg je een tegen-aangifte van smaad of laster van de verkoper (vermeende oplichter) omdat je zijn/haar naam bij anderen te grabbel gooit.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• iViros
In mijn update staat dat ik al aangifte heb gedaan, en dit heb ik zelf ook meerdere keren aangegeven.
Ik let op mijn woorden dankuwel voor de tip.
Via facebook vertelt iemand dat hij autistisch is en bij een groep zit. En probeer hiermee contact te maken met een begeleider. Ik denk dus dat deze jongen een verkeerde keuze heeft gemaakt. En doe dit onderzoek zodat ik het op kan lossen en mijn aangifte nog kan intrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je beseft je dat zijn vrienden benaderen met zo'n tekst minimaal als smadelijk valt uit te leggen? Volgens mij kan een scherpslijper het ook nog als de overtreffende trap, lasterlijk, uitleggen. De persoon is immers nog niet schuldig bevonden.
Lees dit eens, je helpt je eigen zaak namelijk naar de gallemiezen als je dit niet zorgvuldig en correct speelt.
http://www.iusmentis.com/.../smaad-laster-belediging/

Buiten dat: een advocaat om 350€ terug te vorderen? Lijkt me niet het meest reële scenario.

[ Voor 28% gewijzigd door Boudewijn op 20-09-2017 10:27 ]

• iViros
Ik zou niet weten hoe het werkt, maar de situatie uitleggen, en vragen om meer informatie lijkt mij geen smaad. Wanneer iemand alle manieren om contact met hem te leggen verwijderd en blokkeert zal ik toch zeker verder contact op moeten kunnen nemen via vrienden etc.

Ik weet nu dat hij op een woongroep woont, en heb een nummer van de manager.

• iViros
Ik heb in mijn facebookberichten duidelijk gemaakt dat ik geen intentie heb om deze jonge zwart te maken en uitsluitend bedoelt is voor informatie verzameling.

Ik wil deze jongen graag nog de kans geven om het op te lossen zonder aangifte.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou me in communicatie met derden onthouden van teksten met een toon en een vaststelling als "Ik ben de jongen die jij op Tweakers hebt opgelicht,"

Ik zou dat namelijk zien als smaadschrift. Buiten dat zou ik het niet serieus nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-09 15:25
En dat is waarom dat de taak is van de juiste instanties en niet die van jou. Jij hebt een melding gemaakt bij de politie. Zolang hij gewoon meewerkt in de afhandeling zal er weinig aan de hand zijn voor hem.

Doordat je nu zelf op onderzoek gaat en mensen benaderd veroorzaak je onbewust schade in zijn persoonlijke relaties, wat inderdaad als smaad of laster gezien kan worden.

• iViros
Deze toon heb ik zeker niet gebruikt. Dat was uitsluiten in het bericht naar hem toe om hem te overtuigen om nog het geld over te maken wat duidelijk niet gewerkt heeft.

Mijn belang ligt in het spoedig oplossen en zonder aangifte. Wat voor ons beiden een goede oplossing is. Niet om deze jonge lastig te vallen etc. maar het niet reageren blokkeren verwijden is een schuldige reactie op de normale vragen die eerst waren gesteld.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 15:32

basdej

OutSystems Consultant

Sorry maar gaan we nu de TS continue afzeiken? Jullie lijken het feit te vergeten dat hij gewoon simpelweg is opgelicht voor 350 euro. Voor sommige mensen is dat een hoop geld en ik heb er alle begrip voor dat hij er alles aan doet om dit terug te krijgen. Uit ervaring weet ik dat aangifte doen vrijwel zinloos is omdat de politie toch geen tijd of capaciteit heeft om dit op te pakken. Vaak is het heft in eigen handen nemen toch wat effectiever. Maar pas op, je weet nooit wat je te wachten staat.

Wat je het beste nu kunt doen is terughoudend zijn in beweringen en aannames, probeer zoveel mogelijk informatie boven water te krijgen. Bel eventueel zijn werk en zeg dat je doorverbonden wilt worden met hem, en zodra dat gebeurt gewoon ophangen. Dan weet je in ieder geval dat hij daar werkt.

Maar probeer niet de situatie te creëren dat jij strafbaar bezig bent, en straks nog meer ellende hebt.

Succes met deze nare situatie.

Hoi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iViros
basdej schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:32:
Sorry maar gaan we nu de TS continue afzeiken? Jullie lijken het feit te vergeten dat hij gewoon simpelweg is opgelicht voor 350 euro. Voor sommige mensen is dat een hoop geld en ik heb er alle begrip voor dat hij er alles aan doet om dit terug te krijgen. Uit ervaring weet ik dat aangifte doen vrijwel zinloos is omdat de politie toch geen tijd of capaciteit heeft om dit op te pakken. Vaak is het heft in eigen handen nemen toch wat effectiever. Maar pas op, je weet nooit wat je te wachten staat.

Wat je het beste nu kunt doen is terughoudend zijn in beweringen en aannames, probeer zoveel mogelijk informatie boven water te krijgen. Bel eventueel zijn werk en zeg dat je doorverbonden wilt worden met hem, en zodra dat gebeurt gewoon ophangen. Dan weet je in ieder geval dat hij daar werkt.

Maar probeer niet de situatie te creëren dat jij strafbaar bezig bent, en straks nog meer ellende hebt.

Succes met deze nare situatie.
Ik ben het helemaal met je eens, ik ga dadelijk zijn woonbegeleider/manager bellen, ik hoop dat hij in gesprek kan gaan met hem en dit verder opgelost kan worden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat het ook lasterlijk kan zijn als het de waarheid is. Zelfs als een rechter heeft bepaald dat hij je inderdaad heeft opgelicht kan het nog steeds lasterlijk zijn als je dat mensen verteld. Als jij aan zijn vrienden vertelt, of zijn werkgever of wie dan ook dat hij jou heeft opgelicht, en hij raakt daardoor z'n baan kwijt (random voorbeeld) dan heb jij opeens het probleem, want hij mag jou dan wel hebben opgelicht, maar zijn baas bellen hierover is buiten proporties. Dat het waar is veranderd daar niets aan.

Je geeft net ook aan dat je z'n woonbegeleider gaat bellen, wat stevig impliceert dat er bij die jongen wat meer aan de hand is dan een simpele oplichter, dus haal aub die facebook url van hem en andere persoonlijke info even weg. Je keuze om de woonbegeleider te bellen vind ik geen slechte, zij kunnen misschien helpen in de situatie, maar er is geen reden om een jongen met problematiek zo op het internet te zetten en al helemaal geen reden zijn vrienden te benaderen. Je bent opgelicht, dat is kut, je mag best stappen ondernemen om je geld terug te krijgen, maar dit op een beschaafde manier doen zou (in deze situatie) denk ik niet zo'n gek idee zijn.

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-09 11:12
Je zou in ieder geval kunnen beginnen met een aantekening hiervan te maken op zijn profiel. Zodat andere personen niet dezelfde fout begaan. Daarnaast voor de volgende keer: Zorg dat iemand minimaal een hoog aantal karma heeft, denk aan 5000. Meer dan 1 beoordeling is ook handig, omdat deze door een eventuele (criminele) vriend gepost kan zijn.

Erg vervelend dat je bent opgelicht, ik snap dat je mensen benadert om je geld terug te krijgen, het is misschien echter niet de beste manier, maar doordat hij jou ook heeft geblokkeerd op Facebook zou ik behalve aangifte doen ook niet weten wat je nog meer kunt doen.

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:37
Allereerst: Erg vervelend dat je bent opgelicht. Ik kan me de frustratie en onmacht goed voorstellen, en snap dat iets wil doen om het terug te draaien of op te lossen.

1. Zoals al genoemd: Haal die FB link weg en ga niet zijn hele vriendenlijst af om hem zwart te maken. Er vanuit gaande dat hij de kaart op zou sturen heb je hem jouw adresgegevens gestuurd. Oplichters in het nauw met een problematische achtergrond kunnen vreemde sprongen maken, zeker als je hun sociale netwerk onder druk zet. Plaats V&A feedback om je frustratie te uiten en ook anderen te waarschuwen, maar daarmee moet de kous af zijn vwb het afbranden van hem als persoon.

2. Doe aangifte. Maak het pakket zo compleet mogelijk voor de politie met telefoonnummers, communicatie, persoonsgegevens en andere info. Dat geeft je de beste kans (al acht ik de kans helaas klein) dat de politie er iets mee gaat doen.

En harde leerles nummer 3: Als iemand maar 1 beoordeling heeft en zo weinig karma ga je spul dan gewoon ophalen. Of als dat te ver weg is, dok dan gewoon die 2 tientjes bij voor een andere kaart die dichterbij aangeboden staat.

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:09:
[...]

Het is hier geen 4chan, kwalitatieve posts mag je hier gerust verwachten. Hoeft heus niet zonder fouten, ik maak ze ook, maar er zijn grenzen. :+
Grenzen?
santee niet zeker toch ik hem kocht had de persoon de facature niet meer maar toen ik hem kocht was hij gewoon uitstekende staad als van wat ik gokte van wel maar had hij aleen niet meer zij hij
De verkoper in kwestie.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[Semi offtopic]
@iViros
Deze advertentie sprong er voor mij uit, een aardig realistische prijs, ophalen was een optie, en winkiemous1 heeft een positieve review, en 18 andere advertenties gehad, 0 negatieve reviews.
Naar mijn mening heb je goed gehandeld en niet gegaan voor een advertentie die te mooi is om waar te zijn. Tip voor je: wanneer je naar de foto's kijkt zie je amerikaanse stijl lichtschakelaars, die heb je niet in Nederland. Kortom het zijn niet zijn eigen foto's. Ik weet het, je moet dit maar net weten, maar het kan je helpen in het vervolg.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
iViros schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:15:
In mijn update staat dat ik al aangifte heb gedaan, en dit heb ik zelf ook meerdere keren aangegeven.
Ik let op mijn woorden dankuwel voor de tip.
Via facebook vertelt iemand dat hij autistisch is en bij een groep zit. En probeer hiermee contact te maken met een begeleider. Ik denk dus dat deze jongen een verkeerde keuze heeft gemaakt. En doe dit onderzoek zodat ik het op kan lossen en mijn aangifte nog kan intrekken.
Je kunt een aangifte niet intrekken iViros. Je hebt een verzoek tot vervolging gedaan door aangifte te doen.
Kijk ook eens op: https://www.politie.nl/themas/internetoplichting.html
Dus zeggen dat je het op wilt lossen om daarmee vervolging van deze jongen te voorkomen dat gaat em niet worden.

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Maikel_PumaCatz schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:07:
[...]

Je kunt een aangifte niet intrekken iViros. Je hebt een verzoek tot vervolging gedaan door aangifte te doen.
Kijk ook eens op: https://www.politie.nl/themas/internetoplichting.html
Dus zeggen dat je het op wilt lossen om daarmee vervolging van deze jongen te voorkomen dat gaat em niet worden.
Wat wel kan, is een brief sturen naar de OvJ waarin je aangeeft wat je hebt gevonden en het hierom alsnog via een andere weg wil oplossen.

Volgens Juridisch Loket:
De officier van justitie beslist of er ook iemand wordt vervolgd. Wel kunt u een brief schrijven aan de officier van justitie. Leg daarin uit waarom u uw aangifte ongedaan wilt maken. De officier van justitie kan uw verhaal meenemen bij zijn beslissing om wel of niet te vervolgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik kreeg een half jaar na een internetoplichting de volgende mail, lees die maar eens door mbt intrekken aangifte:
Geachte aangever,

U hebt enige tijd geleden aangifte gedaan van internetoplichting via de website van de politie. Helaas kon nog geen strafrechtelijk onderzoek gestart worden. Dat komt omdat de aangifte niet voldoet aan de voorwaarden die zijn afgesproken met het Openbaar Ministerie of omdat er onvoldoende capaciteit is binnen de eenheid waar het strafbare feit is gepleegd.

Gezien het grote aantal meldingen van internetoplichting heeft het Openbaar Ministerie besloten zich te richten op het bundelen van zaken die overeenkomsten vertonen. Bijvoorbeeld aangiftes tegen dezelfde personen/webshops of waarbij eenzelfde bankrekening is betrokken. Het kan dus zijn dat uw aangifte hier op een later tijdstip toch nog voor in aanmerking komt.

Als er een strafrechtelijk onderzoek gestart wordt naar aanleiding van uw aangifte, dan krijgt u hiervan automatisch bericht. Ook ontvangt u dan via de post uw eerdere aangifte, met het verzoek deze aan te vullen, te ondertekenen en terug te sturen.

Bezwaar

Zes maanden na het doen van aangifte krijgt u opnieuw een bericht van de politie over wat er met uw aangifte is gebeurd. Als dan nog steeds geen strafrechteljik onderzoek is gestart, zal dat waarschijnlijk ook niet meer gebeuren. U kunt hiertegen bezwaar maken door een zogeheten artikel 12-procedure starten bij het Gerechtshof Amsterdam. Dit doet u door een brief te schrijven. Slachtofferhulp Nederland kan u daar eventueel mee helpen. Het adres van het Gerechtshof Amsterdam is: Postbus 1312, 1000 BH Amsterdam.

Intrekken aangifte

Zijn de door u gekochte goederen alsnog geleverd, bent u inmiddels schadeloos gesteld door degene met wie u zaken deed of hebt u toch nog uw betaling ontvangen? En is daarmee het geschil opgelost? Dan kunt u overwegen uw aangifte in te trekken. Het is voor de tegenpartij namelijk niet prettig om onterecht beschuldigd te worden van oplichting. En de politie kan haar energie steken in aangiftes waarbij wel sprake is van een strafbaar feit.

Wilt u uw aangifte intrekken, gebruik hiervoor dan de speciale link in de e-mail waarmee de politie de ontvangst van uw aangifte bevestigde. U hebt deze e-mail ongeveer tien weken geleden ontvangen. De link waarmee u uw aangifte in kunt trekken is drie maanden geldig.

Zijn die drie maanden voorbij en wilt u toch nog de aangifte intrekken, gebruik dan dit contactformulier. Dan komt uw informatie direct op de juiste plek terecht. Eventueel kunt u ook het algemene telefoonnummer van de politie bellen (0900-8844) en daar aangeven dat u de aangifte in wilt trekken.

Met vriendelijke groet,

Politie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:47
Beste @iViros ,

Zou je zo goed willen zijn om de link naar het FB-profiel van de vermeende dader te verwijderen? GoT is geen publieke schandpaal.

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 14:19

immetjes

HIER is BERN-E

Fietsbel schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:04:
[Semi offtopic]
@iViros

[...]

Naar mijn mening heb je goed gehandeld en niet gegaan voor een advertentie die te mooi is om waar te zijn.[...]
TS is er juist wel voor gegaan, vandaar dit topic....Leuk opgemerkt van die lichtknoppen.

• DeZwarteKip
  • Niet online
Stoelpoot schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:14:
[...]

Wat wel kan, is een brief sturen naar de OvJ waarin je aangeeft wat je hebt gevonden en het hierom alsnog via een andere weg wil oplossen.

Volgens Juridisch Loket:

[...]
Dat klopt. We noemen dat het opportuniteitsbeginsel. Een officier van justitie kan zelf beslissen of hij wil vervolgen of niet.
Met een brief zou je hem wellicht kunnen overtuigen om dat (nu) niet te doen.

Trouwens wel een goed idee om alles wat je hebt gevonden mee te nemen naar de politie bij het doen van aangifte.

@stin00 Dat is dus spreektaal en kan officieel niet. Zie ook: https://www.om.nl/vaste-o...91203/intrekken-aangifte/

[ Voor 0% gewijzigd door DeZwarteKip op 20-09-2017 14:38 . Reden: Link fixed ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

immetjes schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:28:
[...]

TS is er juist wel voor gegaan, vandaar dit topic....Leuk opgemerkt van die lichtknoppen.
Joh... De advertentie was niet te mooi om waar te zijn en TS bekeek het profiel goed voordat hij verder ging, dat was het punt mbt het goed handelen.

39

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Binnen een week helemaal ballistic gaan op de verkoper en zijn omgeving.. wie weet ligt hij in het ziekenhuis of whatever. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Maikel_PumaCatz schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:31:
[...]

Dat klopt. We noemen dat het opportuniteitsbeginsel. Een officier van justitie kan zelf beslissen of hij wil vervolgen of niet.

Trouwens wel een goed idee om alles wat je hebt gevonden mee te nemen naar de politie bij het doen van aangifte.

@stin00 Dat is dus spreektaal en kan officieel niet. Zie ook: https://www.om.nl/vaste-o...@91203/intrekken-aangifte
@Maikel_PumaCatz je link is kapot ;(

EDIT: https://www.om.nl/vaste-o...91203/intrekken-aangifte/ werkt wel. Eerste stie waarbij ik ooit heb gezien dat er een / achter moet...

[ Voor 11% gewijzigd door Stoelpoot op 20-09-2017 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrimScythe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-10 14:00

GrimScythe

Game Addict

Dezelfde persoon heeft ook een game pc te koop staan, alleen is hier de locatie Almelo.

Gezien er 4 dagen tussen beide advertenties zit lijkt het mij onlogish dat de persoon precies in die periode verhuisd is.

V&A gevraagd: Game pc te koop nette staad

• EnigmA-X
  • Laatst online: 27-09 19:09
Plaatje is geleend van internet. Je kan met Google een omgekeerde zoekopdracht doen, dan kom je bij deze link. De advertentie is niet meer actief, maar is duidelijk hetzelfde plaatje:

https://www.kaidee.com/product-134146660/

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06:22
GrimScythe schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:05:
Dezelfde persoon heeft ook een game pc te koop staan, alleen is hier de locatie Almelo.

Gezien er 4 dagen tussen beide advertenties zit lijkt het mij onlogish dat de persoon precies in die periode verhuisd is.

Ho, niet te snel nu - als je de foto bekijkt, en het filmpje van hem op YT zie je
dezelfde setting. Ik denk dat je hier een te voorbarig oordeel schept.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

GrimScythe schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:05:

Locatie is een twijfel, maar van die setup heeft hij ook andere foto's
V&A aangeboden: Desktop i5 gamer's pc

Die foto's kloppen met elkaar allemaal redelijk goed.

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 14:19

immetjes

HIER is BERN-E

EnigmA-X schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:28:
Plaatje is geleend van internet. Je kan met Google een omgekeerde zoekopdracht doen, dan kom je bij deze link. De advertentie is niet meer actief, maar is duidelijk hetzelfde plaatje:

https://www.kaidee.com/product-134146660/
Plaatje van geheugen is ook geleend van internet:

https://www.eteknix.com/k...866mhz-memory-kit-review/

Zegt niet zo veel. Ik heb dat ook wel eens gedaan als ik even geen foto kon maken (te lui was) van het te verkopen spul.

• Bernard0343
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:47
Beste @GrimScythe ,

Hoe verleidelijk het ook is om 'op zoek' te gaan naar activiteiten hier en elders van deze vermeende oplichter, weet ik niet of we dit moeten willen.

Ik twijfel niet aan de geloofwaardigheid en oprechtheid van TS, maar uiteindelijk weten we niet wat er gebeurd is. De beste manier om TS te helpen is om hem te wijzen op de juridische mogelijkheden die hij heeft en om te zorgen dat TS niets doet wat de 'zaak' van TS kan schaden. Als privé detective de interwebs gaan afstruinen naar eventuele sporen van iemand waarvan wíj alleen vermoeden dat hij een oplichter is, zou deze zaak alleen maar kunnen compliceren. Daarnaast, de vermeende oplichter heeft ook nog zoiets als privacy, ik vind het plaatsen van een link naar een advertentie waar privé gegevens van hem te vinden zijn, een weinig gepaste manier van doxing.

Natuurlijk, mensen belazeren is walgelijk. Tweakers belazeren via V&A maakt mij ook behoorlijk pissig. Maar niemand, behalve TS en de vermeende dader, weet wat er gebeurd is. We moeten (dus) even correct zijn richting TS als naar de vermeende dader, niemand wacht op een volksgericht.

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:45
Maikel_PumaCatz schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:31:
[...]

@stin00 Dat is dus spreektaal en kan officieel niet. Zie ook: https://www.om.nl/vaste-o...91203/intrekken-aangifte/
Dat is strafrecht. Internet oplichting valt raar genoeg langer niet in alle gevallen onder het strafrecht, maar onder het burgerlijk recht. Dit is slechts in sommige gevallen anders. (Bijv als de persoon in kwestie zich voordoet als iemand anders, identiteitsfraude en zich heimelijk voordoen als iemand anders.)

• iViros
Ik heb via online aangifte gewoon een optie staan om mijn klacht in te trekken.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals in de V&A FAQ te lezen: het is niet toegestaan om topics te openen over vermoedelijke oplichting, dan wel om een heksenjacht te creeeren. Daarnaast veranderd zo'n topic niets aan de situatie. Als je vermoed dat je opgelicht bent, neem dan eerst contact op met de V&A admins.

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 20-09-2017 17:15 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.