CH4OS schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:37:
[...]
Je had dan bij de eerste auto toch al een verzekering? Had je die toch over gezet op de tweede auto?

Of had je een extra auto die je wilde laten verzekeren?
Inmiddels maakt het geloof ik ook niet zo heel veel meer uit voor het maandbedrag. Als je de verzekering op eigen naam zet, dan bouw je zelf ook schadevrije jaren op etcetera.
Het is inmiddels alweer enige tijd geleden, maar dit is zoals het bij mij gelopen is. Of dit nog steeds zo werkt in verzekeringsland, geen idee.
Kleine toelichting, toen ik 18 werd kocht ik een bloedsnelle Peugeot 205 1.1 met gevoelsmatig ongeveer 6 PK. Ding hield het langer uit dan ik had gedacht en heb die periode ook gebruikt om te sparen voor een andere auto. Toen ik 22 was kocht ik een Ford Fiesta ST uit 2006. De verzekering die ik toen had accepteerde mij niet in verband met een te snelle auto voor mijn leeftijd, risicocategorie. De schadevrije jaren kon ik meenemen naar een andere verzekeraar indien gewenst, zolang ik maar niet bij hen in de dekking hoefde. Een andere verzekeraar die mij wel accepteerde was bereid mijn jaren over te nemen, maar dan moest ik wel alsnog extra betalen om diezelfde reden, namelijk een risico auto en risico leeftijd. De premie was al niet goedkoop en deze 'toeslag' maakte het een extra aanslag. Daarom een jaartje op naam van Pa rondgereden en toen ik volgens verzekeraars oud en verstandig genoeg geworden was alles weer keurig op eigen naam gezet.
@
Anoniem: 973031 Als dit min of meer een constructie is die je voor ogen had: Maak duidelijke afspraken met je ouders, wanneer jij schade rijdt
kan het zo zijn dat de premie voor je ouders ook omhoog gaat. Dit is niet bij alle verzekeraars zo, maar spreek duidelijk af wie het gat gaat vullen als het zo ver komt. Verder zijn verzekeraars niet happig op dit soort constructies, de reden laat zich wel raden, ben je er van bewust dat het vaak ook niet
mag de bedoeling is.