In het topic "Electriciteit opwekken heb ik veel gelezen over zonnepanelen.
Ik heb even nagedacht wat ik nou precies wil, zie omschrijving
Ik heb op jullie vragen wat antwoorden in deze openingspost verwerkt
update: (omschrijving)
Ik wil zelf een off-the-grid oplossing zodat er een nas 24/7 aan kan staan. Deze wil ik zelf bouwen omdat het laten plaatsen volgens mij duurder zou uitpakken. Ik zoek dus een complete zonnepaneel set inclusief accu voor een nas met 4 schijven. Het zonnepaneel wil ik op het balkon plaatsen die op het zuid-westen staat.
Er is op het balkon aardig de hele dag van 10:00 tot 19:00 zonlicht.
update: (energieleverancier)
Ik ben pas verhuisd dus zit aan een energiecontract vast. Ik weet ook niet of het relevant is maar het huidige energiecontract kan komende 4 jaar niet gewijzigd worden. [u]Zover de mogelijkheid er is ben ik bereid om energie terug te leveren aan het net. Het is alleen niet mogelijk om kabels vanaf het balkon naar de meterkast te leggen/trekken.[/u
update: (woning)
Er is geen VVE, het is een huurwoning. Ik heb nog niet gevraagd of ik van de woningbouw de zonnepanelen op het dak mag plaatsen, toch wil ik dat liever voorkomen vanwege de dakpannen. Voor nu overweeg ik om het gewoon aan de zijkant van het gebouw te plaatsen en een beetje gekanteld voor optimaal absorptie.
update: (stroomverbruik)
De nas verbruikt per dag zo'n 600watt.
Het stroomverbruik van de nas kan hier in de specificaties vinden.

Update: (boodschappenlijst)
Wat ik zelf had gevonden was deze set op Conrad:
(let op: prijs solar set op 18 sept 2017 = 409 euro)
Deze accu van 200ah
[img=306,420]undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined[/img] (let op: prijs accu op 18 sept 2017 = 479 euro) (oepsie, verkeerde voltage)
Iemand een suggestie voor een goedkope 12v 200ah accu???
Is deze set te goed voor mijn bovenstaande wensen?
Bestaat er ook een alternatief goedkoper complete zonnepaneel set?
Zijn er ook tools waarmee ik op afstand kan zien hoeveel de accu opgeladen is?
Ik heb even nagedacht wat ik nou precies wil, zie omschrijving
Ik heb op jullie vragen wat antwoorden in deze openingspost verwerkt
update: (omschrijving)
Ik wil zelf een off-the-grid oplossing zodat er een nas 24/7 aan kan staan. Deze wil ik zelf bouwen omdat het laten plaatsen volgens mij duurder zou uitpakken. Ik zoek dus een complete zonnepaneel set inclusief accu voor een nas met 4 schijven. Het zonnepaneel wil ik op het balkon plaatsen die op het zuid-westen staat.
Er is op het balkon aardig de hele dag van 10:00 tot 19:00 zonlicht.
update: (energieleverancier)
Ik ben pas verhuisd dus zit aan een energiecontract vast. Ik weet ook niet of het relevant is maar het huidige energiecontract kan komende 4 jaar niet gewijzigd worden. [u]Zover de mogelijkheid er is ben ik bereid om energie terug te leveren aan het net. Het is alleen niet mogelijk om kabels vanaf het balkon naar de meterkast te leggen/trekken.[/u
update: (woning)
Er is geen VVE, het is een huurwoning. Ik heb nog niet gevraagd of ik van de woningbouw de zonnepanelen op het dak mag plaatsen, toch wil ik dat liever voorkomen vanwege de dakpannen. Voor nu overweeg ik om het gewoon aan de zijkant van het gebouw te plaatsen en een beetje gekanteld voor optimaal absorptie.
update: (stroomverbruik)
De nas verbruikt per dag zo'n 600watt.
Het stroomverbruik van de nas kan hier in de specificaties vinden.

Update: (boodschappenlijst)
Wat ik zelf had gevonden was deze set op Conrad:

Deze accu van 200ah
[img=306,420]undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined[/img] (let op: prijs accu op 18 sept 2017 = 479 euro) (oepsie, verkeerde voltage)
Iemand een suggestie voor een goedkope 12v 200ah accu???
Is deze set te goed voor mijn bovenstaande wensen?
Bestaat er ook een alternatief goedkoper complete zonnepaneel set?
Zijn er ook tools waarmee ik op afstand kan zien hoeveel de accu opgeladen is?
[ Voor 78% gewijzigd door RC83 op 18-09-2017 23:15 ]