[PB imedia 7005]Geen ondertekende 64 bits driver Vista?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Topicstarter
Systeem:
RAID "restant " lijkt installeren te verhinderen

De 32 bits versie netjes geactiveerd, wil graag de 64 bits versie p[roberen op dit systee.
De SATA 64 bits driver bij support van PB zijn niet ondertekend en installatie stopt daar.... je kunt vervolgens alleen een 32 bits install doen... maar ja die hebben we al...
http://www.packardbell.com/pb/nl/NL/content/download
Heb allerlei WHQL Nvidia, hoogste V15.58 voor Vista nog (ook Win7) geprobeerd, diverse fora gelezen.
niet gelukt.
Vreemd dat de eigne PB drivers het niet doen....?

Iemand een suggestie? Welkom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom moet dit in een nieuw topic?

En heb je al geprobeed om het OS te dwingen om "unsigned drivers" te accepteren? Let op; als je blijft toestaan, kunnen er ook echt ongewenste drivers geinstalleerd worden

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Windows Vista is sinds begin dit jaar EoL en krijgt geen updates meer. Is het misschien niet beter om naar Windows 7 of nieuwer te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@CMD-Snake En aangezien Extended Support niet voor particulieren geldt, waarom dan Windows 7 aanraden? Nog afgezien van de performance, zou je dus gewoon naar Windows 10 moeten gaan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Topicstarter
Tnx...
MAX3400 schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:29:En heb je al geprobeed om het OS te dwingen om "unsigned drivers" te accepteren? Let op; als je blijft toestaan, kunnen er ook echt ongewenste drivers geinstalleerd worden
Tot nu toe zag ik die optie niet, het systeem liet me helaas niet verder...als ik voor een not-signed driver kies.... Zal er eens op Google of anderen dat wel gelukt is...

@CMD-Snake en @MAX3400 ..
Win7 of hoger..
Voor Vista heb ik een legale key.
Vermoedelijk geraak ik nog wel aan een legale update naar Win7 of Win10, maar die laatste lijkt alleen voor 64 bits er te zijn.
Die heb ik zo verkregen:
Met de Windows10Upgrade24074 tool, via MS, krijg ik onder Vista 32 bits een foutmelding dan er een probleem is voor deze 32 bits applicatie (oid), als je die foutmelding checkt bij MS dan kan dat betekenen, of een virus (alleen schoon materiaal gebruikt, dus niet), of een corrupte exe (lijkt me niet logisch bij MS, plus meer malen gedownload/gecheckt....of een verkeerd platform (dus moet dan 64 bits zijn....).

Ik houd het op het laatste.. dus is er de dringende wens om naar 64 bits te gaan en dan te upgraden.....

[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 17-09-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-06 18:13
Sowieso kun jij geen 32bit Vista sleutel gebruiken voor een 64bit variant en andersom, pas vanaf Windows 7 kwam het system dat 1 sleutel voor beide 32bit en 64bit gold.

32bit Windows 10 bestaat overigens wel, en een legale sleutel kun je vrij goedkoop via Play-Asia of 365games kopen (OEM sleutel is genoeg in dit geval).

Echter of Windows 10 stabiel zal draaien op jouw pc hangt af of je nog drivers voor kunt vinden, mooi voorbeeld is mijn laptop die custom gpu drivers gebruikt die alleen voor win7 bestaan, op win8 wil dat nog werken maar niet op win10.

Sowieso raad ik Vista gebruiken af, OS is zwaarder dan 7 of hoger en er is geen support mocht er een lek gevonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
MAX3400 schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:46:
@CMD-Snake En aangezien Extended Support niet voor particulieren geldt, waarom dan Windows 7 aanraden? Nog afgezien van de performance, zou je dus gewoon naar Windows 10 moeten gaan.
Windows 7 voor particulieren krijgt nog security updates. Maar het zou niet mijn eerste keuze zijn, Windows 10 is de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Topicstarter
Grote kans dat het idd Win10 wordt...
Ben ook weer wat verder gekomen:
@AX3400 Heb nagezocht wat :
om het OS te dwingen om "unsigned drivers" te accpeteren
Omdat het in de boot fase plaats vindt, je moet via een safe mode erheen, heb je grote kans om bij elke boot actie dat te doen las ik (ergens). Aangezien ik kort daarna dit al tegen kwam
https://support.microsoft...rs-for-the-64-bit-edition
Ben ik daarmee aan de slag te gaan en dat bleek te werken!
Vreemd genoeg werd nu zelfs de 32-bits driver niet eens gezien... maar als je toch die volgorde aanhield ... en dan de 64 bits unsigned kiest... dan loopt de installatie wel door....

Wierd hoor....
Zelf koop ik meestal Asus of Gigabyte borden, heb dit nog nooit hoeven te doen...disk werden altijd herkend, zelf bij Debian en Hackintosh heb ik dit nog nooit meegemaakt... (allen op een Asus bord)

Deze week op naar de volgende fase win 7 of 10...

Edit: sorry
@Mizgala28
Sowieso kun jij geen 32bit Vista sleutel gebruiken voor een 64bit variant en andersom, pas vanaf Windows 7 kwam het system dat 1 sleutel voor beide 32bit en 64bit gold.
Zou het niet weten, heb me nooit in Vista verdiept, altijd links laten liggen... ben van XP naar 7 gegaan en toen naar 10. Een foto van mijn sleutel op de kast...zie attached
Heb nu alleen voor het gemakt even Vista genomen, want er zou wat met dat systeem aan de hand zijn (spontaan crashen) en dus wil het systeem erop zetten dat er ook op zat...
T' is dat ik een paar programma's onder Win wil draaien die onder Linux niet 100% compatible zijn of zelfs niet draaien of niet stabiel zijn, anders was ik allang over gegaan. Met Libre Office heb je eigenlijk meestal privé genoeg aan...en die draait prima onder Linux. Nu krijg ik nog Office 2016 Pro via het werk voor 13.95 euro (MS HUP regeling), 100% compatible als ik thuis nog eens wat moet doen en mijn laptop niet 19 km mee moet op de fiets... ;)

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/cYFTjQ/IMG_1174_Small.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door route99 op 18-09-2017 16:10 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Topicstarter
Kleine aan vulling: Win10 lijkt behoorlijk te lopen.
Als je naar het Apparaat Beheer kijkt alleen een uitroepteken bij de co-processor.. wel vreemd... als ie voor de rest alles pakt..
Er zijn bij PB geen Win10 drivers, dus de chipset zip van Win7 64 bits uitgepakt en met de update optie van de co-processor in Apparaat Beheer naar die map gegaan , en... wordt geaccepteerd...

Nu de rest afmaken... het zal beslist geen snelle jongen zijn/worden maar er lijkt prima mee te surfen en mailen, en daar is ie voornamelijk voor bedoeld.

Mss dat ik nog in een lite versie duik... kijken of dat nog de moeite waard is en ik niet tegen te veel zaken aan loop zodat je teveel problemen krijgt met bepaalde software die erop moet...
Op het forum vind je nog wel info over XP lite , oudere Nlite en zo, maar amper of niet over Win 10 ervaringen als lite...
De hardware wordt uiteraard steeds beter dan vroeger(in verhouding tot de software) , dus de noodzaak om naar lite te gaan neemt wrs af...
Pagina: 1