Advies gevraagd voor samenstellen entertainment sectie

Pagina: 1
Acties:

• Bringerofpain
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-12-2020
Beste,

Ik heb mijn huis gerenoveerd en kan eindelijk een entertainment sectie maken in mijn living. Ik ga even opnoemen wat ik heb of wil hebben. En dan wat ik er precies mee wil kunnen doen.

Ik heb of zal hebben:

-6 externe hd' s.
-een smart tv (moet ik nog kopen)
-een av receiver (moet ik nog kopen)
-twee boksen van een oude installatie 2x140of160watt, subwoofer erin verwerkt.
-een game/download pc.
-chromecast

wat ik wil:

-al mijn content van mijn hd' s kunnen overzichtelijk zien via de tv. Kodi leek me een goed programma om alles overzichtelijk te zien?
-alles dus verbinden op de av receiver alsook mijn boksen om deftige sound te hebben.

Ik zat te denken om zon raspberry te kopen met kodi erop? Dan kan ik daar een ethernet kabel insteken en mijn hd's op aansluiten en via hdmi naar de tv moet ik dan de inhoud zien als er kodi opstaat? Maar wat als ik een av receiver koop met dlna wat doet dit precies en kan ik hiermee verwezenlijken wat ik wil? De smartfunctie van een tv zal wss wel heel wat trager zijn dan zo'n android tv box? Dus beter zoiets apart aanschaffen?

U mag gerust een hele installatie opstellen zoals "TV - av receiver - tv box" zodat alles compatibel is met elkaar. Ik zat te denken aan een android os op de tv omdat dit het beste gaat met sommige apps blijkbaar. Alsook kodi die je niet moet sideloaden.

mijn budget is ongeveer 1400euro. Gelieve me hiermee te helpen want je hebt zoveel verschillende manieren en ik ben echt niet op de hoogte van al die snufjes. Zelf al wat opzoekwerk gedaan maar ik weet niet wat de beste manier is enz. Eerste keer dat ik met een smart tv zal werken en dergelijke anders was het allemaal via de pc. Ik wil trots kunnen zijn op mijn verzameling en installatie en eindelijk is het zover. Maar ik weet dus niet hoe eraan te beginnen maar jullie kenners wss wel. Help this newb ;)

Groeten.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Bringerofpain schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 04:36:
U mag gerust een hele installatie opstellen zoals "TV - av receiver - tv box" zodat alles compatibel is met elkaar. Ik zat te denken aan een android os op de tv omdat dit het beste gaat met sommige apps blijkbaar. Alsook kodi die je niet moet sideloaden.
Ik denk dat je even in de war bent. Je bevind je op Tweakers, niet in de lokale Mediamarkt waar personeel betaalt krijgen om jouw wensenlijstje af te werken.
Titels in gebiedende wijs worden hier net echt gewaardeerd.

Verder kan ik je van harte aanbevelen om de FAQ van het forum even door te nemen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Bringerofpain
jah... ik vond het al een snel antwoord nu zie ik waarom. Ik weet niet van jouw maar als ik ergens verstand van heb help ik graag andere mensen. Zoals ik in het verleden al gedaan heb en ik doe dit zelfs graag omdat ik dan zelf mijn kennis van zaken kan tonen en een ander kan plezieren ermee. Ik wou hier vanzelfsprekend niemand mee beledigen of dergelijk ik snap het probleem niet. Dit is hetzelfde als ik zou vragen voor een pc samenstelling toch? En ik heb niet gezegt "moeten" ook toch? "mag" in de zin van wie er daar zin in heeft of met plezier doet. Van u verwacht ik geen samenstelling ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dat is ongeveer hetzelfde als de lokale winkel inlopen en zeggen "hey vakkenvuller, hier is m'n lijstje, doe even in m'n karretje aub".

Je zult echt zelf met wat meer moeten aankomen.

Veel dingen die je vraagt zijn behoorlijk afhankelijk van wat je koopt. Of een Android box trager is dan een smart TV? Ligt helemaal aan welke tv je koopt, en welke Android box.

Kodi? Plex ook al gezien? Die draait ook op sommige TV's als app.

Nu komt het erop neer dat je 1400 euro hebt, en dat iemand anders al het voorwerk kan doen. En dat is niet de bedoeling, omdat er anders binnen een dag Tig topics staan met nog minder werk, en slechts een "hoi, ik wil dit en dat voor dit bedrag, okdoei"

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Bringerofpain
Hoe kan dit nu hetzelfde zijn als in een winkel binnenlopen? Ik kom het hier vragen omdat er hier kenners zitten en verstand van zaken hebben die ik niet heb. Moet ik hier 30 lijstjes maken die op niks trekken dan? Ik zou niet weten hoe eraan te beginnen omdat er wss zoveel mogelijkheden zijn. Daarom geef ik aan wat ik heb en wat ik zou willen. Omdat elke situatie wel anders zal zijn. Wat een avance als ik een winkel binnenloop ervan uitga dat hij/zij weet wat hij zegt. Dan thuiskomen en iets niet overeenkomen met elkaar. Hier zitten er veel mensen op daarom dat ik de kennis vraag. Het is niet mijn bedoeling om hier snel vanaf te zijn hoor. Ik ben al 2 dagen opzoekwerk aan het doen. Maar je hebt zoveel verschillende termen het is onmogelijk om alles te weten na een paar dagen. En dan nog je verstaat het daarom nog niet ook of hoe het precies met elkaar werkt. Ik loop wat achter in heel de smart toestanden en streamen en apps. Als dit de reacties zullen zijn hoeft het voor mij al niet meer hoor. Ik wil gewoon het ideale voor mijn budget en niet iets mislopen omdat ik niet wist dat het bestond.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Bringerofpain schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 05:27:
Ik zou niet weten hoe eraan te beginnen omdat er wss zoveel mogelijkheden zijn.
Daarom geef ik aan wat ik heb en wat ik zou willen.
Om te beginnen ben je al niet erg specifiek in je wensen.
Je enige wens wat betreft de tv is dat deze smart is.
Onderstaande modellen voldoen allebei aan dat criteria.
#ProductPrijsSubtotaal
1Salora 22LED9102CS Zwart€ 170,-€ 170,-
1Samsung QE88Q9F Zwart€ 19.999€ 19.999
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 20.169

Je wilt ook graag een receiver. Nou vooruit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Arcam AVR850€ 5.499,-€ 5.499,-
1Pioneer VSX-330€ 213,01€ 213,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.712,01

etc etc etc...
You get the point.
Het is echt niet dat we niet willen helpen, we kunnen het alleen simpelweg niet omdat jij met te weinig informatie komt.

ps.
En ik heb niet gezegt "moeten" ook toch?
Als in een zin een bevel of opdracht staat en die zin heeft geen onderwerp, dan staat de zin in de gebiedende wijs. De zin begint met een persoonsvorm die bestaat uit de stam van het werkwoord.
Ik weet niet van jouw maar als ik ergens verstand van heb help ik graag andere mensen.
Dus als jij advocaat bent, zou je iedereen op internet volledig belangeloos van advies voorzien?

[ Voor 7% gewijzigd door Switchie op 16-09-2017 05:49 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Bringerofpain
ja oké goeie met die vergelijkingen :) ik kon daar idd wel wat duidelijker in zijn.

Ik zou het liefst een tv hebben van rond de 55inch omdat dit ongeveer de ideale tv grootte zou zijn voor mijn afstand. (opzoekwerk ;)). Ik heb zoiets gevonden van sony bravia smart tv maar het zou traag werken die smartmenu en dergelijke. En de prijs was rond de 800euro.

Receiver hoeft niet die atmos te hebben voor mij omdat ik dat toch niet direct ga gebruiken. Momenteel gewoon 2 boksen 2x140w maar ik zou later als het budget het wat meer toelaat kijken voor een deftige 5.1 setup. Maar je hebt nu al dlna en streamingopties op receivers enz en ik weet niet in hoeverre ik daarmee mijn doel kan verwezenlijken met de dingen die ik heb. Wat het wss wel zal moeten al hebben is die hdcp ofzo (soort beveiliging) en hdmi 2.0a maar ik weet niet meer precies waarom.

Als ik een nas zou moeten kopen voor al mijn dingen op te zetten komt dit al aan 1000euro voor mij. Dus daar gaat dan het budget voor tv en receiver en eventueel tvbox aangezien die smartmenus niet te snel werken?

Ik zou gewoon graag mijn content van mijn hd's overzichtelijk willen kunnen zien in een programma zoals kodi omdat ik dit eens op mijn pc heb gezet gisteren en dit zag er wel nice uit. Plex sta ik ook voor open maar is het eerste dat ik ervan hoor vb. Ideaal zou zijn alles overzetten op een nas met 16 terra zodat ik dit zie in mijn netwerk en zo via de smart tv en de kodi app het overzichtelijk zie? Maar er moeten andere minder dure oplossingen zijn toch. vb dien raspberry maar ik weet niet of dit zou werken? daarom ben ik benieuw hoe jullie het zouden doen omdat er wss verschillende oplossingen zijn ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Qua tv zou je b.v. hier naar kunnen kijken:
100hz uhd paneeltje, maar ook Android tv waar je gemakkelijk Plex op kunt knallen.
pricewatch: Philips 55PUS6501/12 Zilver

Receiver:
pricewatch: Denon AVR-X1300W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:48
Je hebt op Tweakers althans nog niemand geplezierd met je kennis.
En de planning/kennis van je renovatie en willen van entertainment sectie was ook wel een stuk langer bekend bij je, neem ik aan, dus die 2 dagen uitzoekwerk hadden er ook al veel meer kunnen zijn. Toch?

Alle termen kun je Googelen. Hier in de Pricewatch kun je selecteren op je eisen/wensen en budget.
Daarna zou je reviews kunnen lezen van de opties.

Nee, dat zal niet lukken in 2 dagen. Maar zoals boven: je had daar al eerder mee kunnen beginnen.

• Bringerofpain
Bedankt voor je reactie switchie ziet er een goede tv uit. Bij die receiver staat er 80w frontspeaker enz. Ik heb 2 boksen met subwoofer erin verwerkt. En daar staat erop 2x 150w rms en 2x 180w music power. Komt dit wel overeen dan? En als ik een receiver zou nemen met dlna en daar dan die hd's op verbind vind ik dat dan terug op de tv denk je?

• Bringerofpain
NeutraleTeun schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 07:32:
Je hebt op Tweakers althans nog niemand geplezierd met je kennis.
En de planning/kennis van je renovatie en willen van entertainment sectie was ook wel een stuk langer bekend bij je, neem ik aan, dus die 2 dagen uitzoekwerk hadden er ook al veel meer kunnen zijn. Toch?

Alle termen kun je Googelen. Hier in de Pricewatch kun je selecteren op je eisen/wensen en budget.
Daarna zou je reviews kunnen lezen van de opties.

Nee, dat zal niet lukken in 2 dagen. Maar zoals boven: je had daar al eerder mee kunnen beginnen.
Dus omdat ik op tweakers niemand geholpen heb zijn het leugens die ik vertel? 😂 ik wist niet hoeveel geld ik ging kunnen overhouden dus nu het einde in zicht is kijk ik ervoor. Dit heeft verder geen nut meer om hier telkens over door te drammen. Wees hulpzaam in de plaats aub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:15
Bringerofpain schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 07:55:
[...]

Dus omdat ik op tweakers niemand geholpen heb zijn het leugens die ik vertel? 😂 ik wist niet hoeveel geld ik ging kunnen overhouden dus nu het einde in zicht is kijk ik ervoor. Dit heeft verder geen nut meer om hier telkens over door te drammen. Wees hulpzaam in de plaats aub.
Het is niet dat we je niet willen helpen. Men verwacht alleen meer eigen input.
Nu is het meer; Ik ga morgen verhuizen, wie kan mij helpen terwijl ik naar de bioscoop ga?

Op Tweakers verwacht men dat je zelf ook inzet toont, dus op onderzoek gaat en zelf een lijst met apparatuur neerzet. Vragen of die combinatie met elkaar moet werken is wat anders dan anderen al het werk laten doen terwijl je zelf wat leuks gaat doen/achterover gaat zitten en wacht op een reactie.

En indien je dergelijke "snufjes" wilt gebruiken is het wellicht raadzaam om je jezelf erin te verdiepen.
Stel iemand stelt de perfecte combinatie voor is het niet handig dat je volgende topic gaat worden; Apparatuur gekocht maar snap niet hoe dit samen werkt etc. ;)

Om toch nog een beetje input mee te geven;
Indien we het dan toch hebben over gemak etc... KODI kan via je PC met een HDMI kabel naar je TV (indien je PC een beetje fatsoenlijk is uiteraard).

Indien je PC niet geschikt is of deze te ver van de TV staat, zou ik voor het gemak eerder kiezen voor een Apple TV (indien je een 4K TV haalt, zou ik wachten op de nieuwe 4K versie). Hier download je dan een MultiMedia App op en daarmee kan je al je HDD's samen voegen in 1 overzichtelijk geheel.

Chromecast kan natuurlijk ook, maar dan heb je wel een smartphone o.i.d. nodig om hem aan te sturen. Zou niet mijn voorkeur hebben in elk geval.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Je bracht het alsof je hier al veel had geholpen.

En termen opzoeken en weten wat alles doet enz, staat los van je budget, dat had je dus wel al veel eerder kunnen doen.

Met zo'n beperkt budget doet alles wel wat het hoort te doen in die prijsklasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 09:46

OgWok

U.N.C.L.E.

Lekker naar de MM / BCC gaan en een karretje laten vullen tot € 1400,-- , door één van de jongens daar. Zal niet allemaal werken zoals je wilt, maar je hebt een vliegende start ;)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
OgWok schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 08:22:
Lekker naar de MM / BCC gaan en een karretje laten vullen tot € 1400,-- , door één van de jongens daar. Zal niet allemaal werken zoals je wilt, maar je hebt een vliegende start ;)
En achteraf balen dat het voor de helft kon, maarja dat uitzoekwerk. Of moet je zelfs de pw gaan gebruiken :Y)

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 03:10

Daniel36

vernieuwde formule

Een rpi3 met kodi, receiver uit de pricewatch.
Online lezen hoe rpi/kodi te installeren/instellen.

Die externe schijven gaan niet allemaal op de rpi, dus die content op een NAS zetten.

Smart tv kopen is budget,maat bepalen en kiezen, mag zelfs een domme tv zijn omdat de rpi slim is.

Eventueel een speakerset 5.1 erbij .

Glad to be of service :)

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel36 op 16-09-2017 09:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:44
Als je downloadPC vaak/altijd aanstaat: daar de hdd's inzetten, anders een low power Pc-tje bouwen met je zes hdd erin. Installeer plex en maak een bibliotheek aan met je films/series/foto's/muziek.etc..
Chromecast achterin een hdmi-poort van je receiver drukken. Je hebt dan ook niet persé een smart TV nodig.
Elke tablet/smartphone kan nu je films over je versterker/receiver naar je TV casten. Universele AB erbij, en gaan.

Werkt hier uitstekend. Iedereen, van kinderen (4 jaar) tot grootouders (85 jaar), kan alles aansturen.

[ Voor 15% gewijzigd door breew op 16-09-2017 10:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sh1fty88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 10:36
1. RPI3 met RasPlex erop
2. NAS met plex mediaserver erop (Synology Diskstation DS216j moet voldoende zijn)
3. Koop 2x 3,5" HDD, voor in de NAS, met voldoende capaciteit zodat je alle data van de externe HDD's hierop kunt zetten
4. Koop een 55" TV bij de mediamarkt waarvan je het beeld als prettig/fijn ervaart, smart hoeft die niet te zijn. Dat is je Raspberry al?
5. koop een draadloos Toetsenbord met trackpad zodat je de RPI3 vanaf de bank kunt bedienen
6. op de download pc een netwerk schijf naar de NAS maken en hier alle downloads in laten zetten, alternatief kan zijn een download client op de RasPlex zetten zodat de download pc niet meer nodig is.
7. Receiver kan ik je niet mee helpen, te weinig verstand van.

[ Voor 16% gewijzigd door Sh1fty88 op 16-09-2017 11:51 ]

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Receiver met streaming audio functie liefst.
Bediening rpi met app op foon (yatse) of via AB van de tv via cec.
Of zo'n hub van Harmony.

• Bringerofpain
Daniel36 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:31:
Een rpi3 met kodi, receiver uit de pricewatch.
Online lezen hoe rpi/kodi te installeren/instellen.

Die externe schijven gaan niet allemaal op de rpi, dus die content op een NAS zetten.

Smart tv kopen is budget,maat bepalen en kiezen, mag zelfs een domme tv zijn omdat de rpi slim is.

Eventueel een speakerset 5.1 erbij .

Glad to be of service :)
Thx, maar een nas zou mij te duur uitvallen. Ik dacht ook aan een raspberry maar die zal dus niet alle hd's nemen dus.

• Daniel36

Daniel36

vernieuwde formule

Bringerofpain schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:09:
[...]

Thx, maar een nas zou mij te duur uitvallen. Ik dacht ook aan een raspberry maar die zal dus niet alle hd's nemen dus.
Ik heb een rpi2 met een externe hd van 2 tb met zijn eigen voeding, anders werkt dat niet.
Maar of dat bij een rpi3 werkt weet ik niet, plus hoeveel schijven/gb hebben we het over dan?

• Bringerofpain
breew schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:33:
Als je downloadPC vaak/altijd aanstaat: daar de hdd's inzetten, anders een low power Pc-tje bouwen met je zes hdd erin. Installeer plex en maak een bibliotheek aan met je films/series/foto's/muziek.etc..
Chromecast achterin een hdmi-poort van je receiver drukken. Je hebt dan ook niet persé een smart TV nodig.
Elke tablet/smartphone kan nu je films over je versterker/receiver naar je TV casten. Universele AB erbij, en gaan.

Werkt hier uitstekend. Iedereen, van kinderen (4 jaar) tot grootouders (85 jaar), kan alles aansturen.
breew schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:33:

Mijn pc zou ik liever niet aanleggen als ik tv kijk maar misschien voorlopig zo wel doen. Met de 6hd's erin bedoel je dan ze uit de behuizing halen en in de pc steken? Ik heb namelijk ook ene van 6terra en dat is een redelijke dikke bak. Ik zou die niet willen kapotmaken door die open te doen.

• Bringerofpain
Daniel36 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:16:
[...]

Ik heb een rpi2 met een externe hd van 2 tb met zijn eigen voeding, anders werkt dat niet.
Maar of dat bij een rpi3 werkt weet ik niet, plus hoeveel schijven/gb hebben we het over dan?
Het gaat over 6externe hd's en pakweg een terra of 15. Drm zou een nas me wel wat teveel geld kosten momenteel. Maar een nieuwe pc wss ook wel zeker. Zit momenteel niet in hrt budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bringerofpain
Sh1fty88 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:50:
1. RPI3 met RasPlex erop
2. NAS met plex mediaserver erop (Synology Diskstation DS216j moet voldoende zijn)
3. Koop 2x 3,5" HDD, voor in de NAS, met voldoende capaciteit zodat je alle data van de externe HDD's hierop kunt zetten
4. Koop een 55" TV bij de mediamarkt waarvan je het beeld als prettig/fijn ervaart, smart hoeft die niet te zijn. Dat is je Raspberry al?
5. koop een draadloos Toetsenbord met trackpad zodat je de RPI3 vanaf de bank kunt bedienen
6. op de download pc een netwerk schijf naar de NAS maken en hier alle downloads in laten zetten, alternatief kan zijn een download client op de RasPlex zetten zodat de download pc niet meer nodig is.
7. Receiver kan ik je niet mee helpen, te weinig verstand van.
Ik zal eens wat lezen over die rasplex maar een nas wordt moeilijk ik zou al voor 2x8terra moetn gaan. Dit is duur maar in de toekomst zou ik wel zoiets kopen voor het gemak en netheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Je wilt liever niet je PC aanzetten om TV te kijken maar je wilt wel koste wat het kost 6 externe schijven tegelijkertijd laten spinnen terwijl je slechts 1 van de 6 aanspreekt om een filmpje te streamen?
Wat is de noodzaak om 24/7 direct toegang te hebben tot de volle 15tb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sh1fty88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 10:36
Aangezien nu ook alles op losse schijven staat kun je ook 1x 8TB in je NAS stoppen (of 2x 4TB en de overgebleven externe drives op de USB poorten van de NAS aansluiten)

Dan kan de Plex mediaserver alsnog alles inventariseren en in de initiële investering lager.

In de toekomst kun je altijd nog de schijven upgraden/toevoegen.

Niet de perfecte situatie ivm met Single point of failures maar dat heb je nu ook, echter in de nieuwe situatie wel voorbereid op de toekomst.

[ Voor 31% gewijzigd door Sh1fty88 op 16-09-2017 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Switchie schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:40:
Je wilt liever niet je PC aanzetten om TV te kijken maar je wilt wel koste wat het kost 6 externe schijven tegelijkertijd laten spinnen terwijl je slechts 1 van de 6 aanspreekt om een filmpje te streamen?
Wat is de noodzaak om 24/7 direct toegang te hebben tot de volle 15tb?
Dat krijg je als je niet even de moeite wilt nemen om jezelf in te lezen.

Alles willen, niets weten en beperkt budget.

Reken er maar op dat wat je nu ook op budget kiest, je later spijt van gaat krijgen.
Want later wil je een bepaald iets (functie) waar je nu niet over nadenkt/weet, waardoor je nu een onnodige aankoop maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

En dat alles nog los van het feit dat er een compleet subforum is voor aankoopadvies, waar je dus had moeten posten.

My 2 cents:
- smart TV kan de meeste videoformaten afspelen.
- koop een Synology NAS met twee nieuwe HD's. Externe HDD's wil je niet maar kun je evt wel aansluiten. Die NAS kan als DLNA server fungeren en daar trek je met je TV zo al je films vanaf. Kan ook downloaden.

Speakers (of boxen, maar zeker geen boksen :X) valt geen biet over te zeggen. Wattage zegt niks namelijk. Als jij later naar een 5.1 set toe wilt, koop een receiver. Maar das een apart traject. Bij geen budget: gewoon datgene met de meeste opties kopen voor je geld.
Dan ben je al een heel eind :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

En een receiver kopen met meer hdmi aansluitingen dan je nu gebruikt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Bringerofpain
NeutraleTeun schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:23:
[...]

Dat krijg je als je niet even de moeite wilt nemen om jezelf in te lezen.

Alles willen, niets weten en beperkt budget.

Reken er maar op dat wat je nu ook op budget kiest, je later spijt van gaat krijgen.
Want later wil je een bepaald iets (functie) waar je nu niet over nadenkt/weet, waardoor je nu een onnodige aankoop maakt.
dus volgens jouw moet ik maar 1 hd aanleggen met een deel van de collectie. Misschien moet ik ook maar even een blaadje maken met wat er precies op welke hd staat zodat ik die dan moet aanschakelen om dit of dat te bekijken? Natuurlijk wil je alles die je hebt direct zien in een mooi overzicht. Beperkt budget het gaat hier wel over 1400euro.. Maarja zal wel niks zijn voor jouw dan.

• Bringerofpain
Ik denk dat een NAS met 8terra me nog te duur zal uitkomen maar ik zal eens even rondkijken. Anders eventjes de pc aanleggen zeker met de hd' s en daar dan die plex media server op installen? Ik zal mss ook eens zo' n raspberry kopen en kijken wat er daarmee kan gedaan worden. Thx 4 the input

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
Bringerofpain schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:22:
Ik denk dat een NAS met 8terra me nog te duur zal uitkomen maar ik zal eens even rondkijken. Anders eventjes de pc aanleggen zeker met de hd' s en daar dan die plex media server op installen? Ik zal mss ook eens zo' n raspberry kopen en kijken wat er daarmee kan gedaan worden. Thx 4 the input
Je zult toch echt bij jezelf te rade moeten gaan wat je nu echt wilt.

Wil je alleen films van PC naar TV? of ook naar iphone, ipad, android phone, etc... ? Dat eerste kan met een raspberry prima, mits je TV de streams kan afspelen zonder transcoding. Als dat wel moet (geen idee in welk audio en video-formaat jou film/serie-collectie is) dan wordt het voor een raspberry een hele kluif, no niet onmogelijk. Als je vriend(in) dan ook nog tegelijkertijd een stream op de telefoon wil kijken, kun je het vergeten.

€1.400 is zo op, dat kun je al kwijt zijn aan een dikke opslagmogelijkheid, of aan een tv, of aan boxen.
Ga eens opschrijven wat echt belangrijk is voor je. Sommige mensen willen een volledig zuiver geluid in de hele ruimte, anderen vinden het al lang prima als de subwoofer de ramen maar laat trillen bij elke scheet. Zelfde geld voor beeldkwaliteit van de tv, aansluitmogelijkheden, streaming client/server-oplossingen, etc...

Zo lang je daar zelf nog niet echt uit bent, weet je ook niet waar je genoegen zult moeten nemen met compromissen, en ga je hier geen goed advies vinden (en elders ook niet trouwens).

Mijn advies:
Ga eerst eens plex server installeren op een PC (heb je al), koppel daar een paar van je externe HDD's aan (heb je al) en ga streamen naar je chromecast (heb je al). Kosten: €0. IK neem aan dat je al een tv hebt met HDMI-aansluiting?
Kijk na een paar weken eens kritisch naar wat je nog mist.
Wil je beter geluid, ga je dan verdiepen in versterker/receiver/soundbar, in 2.0 of 5.1.
Wil je groter of beter beeld, ga je dan verdiepen in wat voor jou de ideale TV is.
Wil je een grotere bibliotheek, ga je dan verdiepen in betere opslagtechnologie.
Wil je meer streamen dan je PC aankan, ga je dan verdiepen in de bouw van een mooie homeserver

Zo zijn er tig user stories te schrijven.

Elk van bovenstaande onderwerpen heeft hier een eigen subforum, maar zoals je al hebt gemerkt is enige eigen uitzoekwerk ver een vereiste om verder te komen.

[ Voor 45% gewijzigd door breew op 16-09-2017 19:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Bringerofpain schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:22:
Je hebt nu het e.e.a. aan tips gekregen.

Het lijkt me nuttig als je nu als vervolgstap:
  • Een lijstje maakt van wat je graag minimaal wilt kunnen doen.
  • Een concreet lijstje van producten die je voor die 1400 euro wilt aanschaffen om die dingen mee te kunnen doen.
Dan krijg je ook veel concretere tips. Dat kan teleurstelling voorkomen en mogelijk meer waar voor je geld bieden.

• Bringerofpain
breew schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:51:
[...]

Je zult toch echt bij jezelf te rade moeten gaan wat je nu echt wilt.

Wil je alleen films van PC naar TVG? of ook naar iphone, ipad, android phone, etc... ? Dat eerste kan met een raspberry prima, mits je TV de streams kan afspelen zonder transcoding. Als dat wel moet (geen idee in welk audio en video-formaat jou film/serie-collectie is) dan wordt het voor een raspberry een hele kluif, no niet onmogelijk. Als je vriend(in) dan ook nog tegelijkertijd een stream op de telefoon wil kijken, kun je het vergeten.
hoofdzakelijk zou het zijn om op de TV de collectie te kunnen zien. Mijn collectie bestaat uit (.avi & .mkv files) Ik zou in een kamer ook nog een smart tv zetten. Als ik daar ook de content zou zien is het ideaal maar dat hoeft niet direct. Hoofdzakelijk is het de TV in de living die telt. Als ik alles wil zien op tablet, gsm, smart tv's en dergelijke. Moet ik een nas kopen, plex mediaserver opzetn. En dan via de tv en tablet en dergelijke de app plex downloaden en zo kan ik dan de content bekijken? Maar als er transcoding nodig zou zijn moet ik kodi installeren via oftewel de smart tv of een raspberry tv box? Is het zo correct wat ik zeg? Niet zo simpel voor deze newb hoor :)

En als ik het alleen op de tv zou willen een rapsberry verbinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 00:35
@Bringerofpain

in mijn ogen de opties waar je mee kan beginnen, maar ook mee kan groeien. Zoals ook breew hierboven zegt is het ook afhankelijk van het video format van je files. Een RPI kan best veel, maar afhankelijk van je video-format dus

optie 1 om mee te beginnen:
een RPI kopen, sd kaartje van 8gb erin, externe schijf via usb koppelen. kodi erop en aan je tv knopen via hdmi. Met de kodi remote app heb je een afstandsbediening via je je mobiel
Nadelen: sd kaartjes begeven het nog wel eens. koop er gelijk een paar.

optie 2:
- je schijven in je pc bouwen. plex server er op zetten en je kan dan via de smart app op je (nog te kopen) tv je materiaal bekijken.
Nadeel: je pc moet aan blijven staan

optie 3:
een nas bouwen (zelfbouw kan prima), daar je schijven in zetten. De nas moet krachtig genoeg zijn voor 4k encoding (ik weet zo even niet welke cpu daarvoor toereikend is, wil ik best uitzoeken, maar eerst maar eens weten wat je wil ).Op de nas zet je dan bijv ook een plex server, zodat de files daar ge-encode worden. Je kan met je tv, tablet, mobiele apparaten dan connecten via de smartapp met de plex server.

Nadeel: je nas moet aan blijven staan. Note: voor mobiele devices moet je een betaald account hebben bij plex.
Voordelen: je kan groeien met je nas en je hebt een centraal punt in je netwerk voor je (video) files

1400 euro is geen ruim budget (tv incl media gebeuren). Dat is afhankelijk van wat je nu wil, waar je naar toe wil groeien en welke kwaliteit van apparatuur je wenst. Ik denk dat je tv het meeste gaat kosten. Audio receiver heb ik geen verstand van. ik gebruik zo'n ding niet (andere wensen)

• Bringerofpain
NLMaca schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:04:
@Bringerofpain

in mijn ogen de opties waar je mee kan beginnen, maar ook mee kan groeien. Zoals ook breew hierboven zegt is het ook afhankelijk van het video format van je files. Een RPI kan best veel, maar afhankelijk van je video-format dus

optie 1 om mee te beginnen:
een RPI kopen, sd kaartje van 8gb erin, externe schijf via usb koppelen. kodi erop en aan je tv knopen via hdmi. Met de kodi remote app heb je een afstandsbediening via je je mobiel
Nadelen: sd kaartjes begeven het nog wel eens. koop er gelijk een paar.

optie 2:
- je schijven in je pc bouwen. plex server er op zetten en je kan dan via de smart app op je (nog te kopen) tv je materiaal bekijken.
Nadeel: je pc moet aan blijven staan

optie 3:
een nas bouwen (zelfbouw kan prima), daar je schijven in zetten. De nas moet krachtig genoeg zijn voor 4k encoding (ik weet zo even niet welke cpu daarvoor toereikend is, wil ik best uitzoeken, maar eerst maar eens weten wat je wil ).Op de nas zet je dan bijv ook een plex server, zodat de files daar ge-encode worden. Je kan met je tv, tablet, mobiele apparaten dan connecten via de smartapp met de plex server.

Nadeel: je nas moet aan blijven staan. Note: voor mobiele devices moet je een betaald account hebben bij plex.
Voordelen: je kan groeien met je nas en je hebt een centraal punt in je netwerk voor je (video) files

1400 euro is geen ruim budget (tv incl media gebeuren). Dat is afhankelijk van wat je nu wil, waar je naar toe wil groeien en welke kwaliteit van apparatuur je wenst. Ik denk dat je tv het meeste gaat kosten. Audio receiver heb ik geen verstand van. ik gebruik zo'n ding niet (andere wensen)
Bedankt voor het overzicht. Ik zal me eens paar uur bezighouden met een lijstje samen te stellen en dan kom ik terug voor jullie hulp/advies. Thx.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
Bringerofpain schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:03:
[...]

hoofdzakelijk zou het zijn om op de TV de collectie te kunnen zien. Mijn collectie bestaat uit (.avi & .mkv files) Ik zou in een kamer ook nog een smart tv zetten. Als ik daar ook de content zou zien is het ideaal maar dat hoeft niet direct. Hoofdzakelijk is het de TV in de living die telt. Als ik alles wil zien op tablet, gsm, smart tv's en dergelijke. Moet ik een nas kopen, plex mediaserver opzetn. En dan via de tv en tablet en dergelijke de app plex downloaden en zo kan ik dan de content bekijken? Maar als er transcoding nodig zou zijn moet ik kodi installeren via oftewel de smart tv of een raspberry tv box? Is het zo correct wat ik zeg? Niet zo simpel voor deze newb hoor :)

En als ik het alleen op de tv zou willen een rapsberry verbinden
De PC waar de plex server opdraait, is het centrum. Daar staat alleen op, en van daar wordt alles verstuurt naar de clients. Die clients kunnen smartphones zijn, of chromecasts, of tablets, of andere PC's, of smart-tv met een plex-app.
Op de clients installeer je de app (telefoon en tablets), of plex media client (laptop, pc's). Met de app/client kun je ook zaken naar een chromecast casten, zodat je het op elke PC met HDMI-aansluiting kunt afspelen.

Voor transcoding heb je geen kodi nodig. Kodi is een losse applicatie, wat je kunt gebruiken in plaats van plex . Gezien jouw behendigheid met PC's, zou ik voor plex gaan, dat is vele malen eenvoudiger werkend te krijgen dan kodi.

• NLMaca
Als tip: bij encoden is het ook van belang hoeveel personen/devices tegelijkertijd gebruik maken van de video files. als je bijv met 2 - 4 personen films gaat kijken op verschillende devices, dan vraagt dit wel wat van je server/nas setup.

2e: avi en mkv files. wat is de videobitrate? (hogere bitrate vereist meer power)

• breew
NLMaca schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 19:08:
Als tip: bij encoden is het ook van belang hoeveel personen/devices tegelijkertijd gebruik maken van de video files. als je bijv met 2 - 4 personen films gaat kijken op verschillende devices, dan vraagt dit wel wat van je server/nas setup.
for what it's worth:
Mijn setup uit 2012:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4670 Boxed€ 224,-€ 224,-
1ASRock B85M Pro4€ 71,-€ 71,-
2WD Green HDD, 3TB€ 104,89€ 209,78
1Fractal Design Define R4 Arctic White€ 0,-€ 0,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 77,46€ 77,46
1Cooler Master V450 Semi-Modular€ 0,-€ 0,-
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 582,24

Draait zonder problemen meerdere streams naar iphone, ipad en chrmecast hier. Ook over internet, al is de upload van je internetverbinding uiteraard wel bepalend voor de prestatie (gelukkig hier 100 glas).

Je hebt dus geen superduur systeem nodig.

Ik heb (helaas) geen ervaringen met een NAS, dus kan je niets vertellen over de performance daarvan.

Ik heb wel een pi2b, dis kan prima full-hd streamen, maar van transcoden bakt ie niet veel.

• NLMaca
@breew
Eens. Ik bedoelde ook dat de nas/pc setup niet het duurste hoeft te zijn. Voor gewoon streamen prima inderdaad. Transcoden vraagt meer indien je dat gebruikt.
Reden van mijn opmerking was dat het mij niet duidelijk is met hoeveel personen/devices tegelijkertijd rekening gehouden moet worden in TS zijn setup.

Ik gebruik hier een simpele nas (itx moederbordje van 6 jaar oud, onboard cpu) met 4 TB als NAS. Linux erop, schijven via Samba protocol gedeeld op mijn netwerk (en dus vindbaar via kodi of plexserver). plex server is dat ding te traag voor. ik gebruik een rpi2 of 3 voor het streamen naar mijn TV. mijn PC heeft ook nog een plex server draaien, dus als ik lui ben gebruik ik de smartapp van de tv haha.

Het hoeft allemaal niet veel te kosten, maar het is voor TS zaak dat hij duidelijk weet wat hij heeft en wat hij wil. Met name formaten, kwaliteit, etc. Anders krijgt TS veel vragen zoals al 2 pagina's aan de hand is.

Aan de hand daarvan ga je kijken wat er mogelijk is en waar je rekening mee moet houden. (vragen als: Moet ik het nu aanschaffen, of kan ik dat later doen?)

Voor een "noob" setup ben ik het eens dat plex het makkelijkst op te zetten is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Ik heb de topictitel gewijzigd zodat de lading van het topic in de titel wordt gedekt. Aan topic starter @Bringerofpain wil ik vragen Het algemeen beleid #quickstart door te lezen om een idee te krijgen wat er op Tweakers precies van je verwacht wordt wanneer je een topic start. Aangezien ts inmiddels al goed op weg is geholpen laat ik dit topic verder open, wel geef ik het topic, aangezien het aankoop advies betreft, nog een tikje richting het goede sub forum Consumentenelektronica aankoopadvies (CEA).

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 11:27
Persoonlijk vind ik het niet zo netjes als iemand in verschillende threads of op verschillende fora dezelfde vraag stelt zonder dit te vermelden.
https://nl.hardware.info/forum/threads/help-deze-noob-even-aub.291066/

Op beide plekken doet de community haar best om de vraag te beantwoorden, dat is imho onnodig dubbelop gebruik maken van de bereidheid van mensen om je vrijwillig te helpen. Zeker als je niet eerlijk benoemt dat je de vraag op meerdere plekken post.

Maar goed, de vraag is nu op beide fora duidelijk beantwoord.

[ Voor 39% gewijzigd door PizzaMan79 op 17-09-2017 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:20

FeaR

In GoT we trust

PizzaMan79 schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:30:
Persoonlijk vind ik het niet zo netjes als iemand in verschillende threads of op verschillende fora dezelfde vraag stelt zonder dit te vermelden.
Tweakers en Hardware.info vallen samen onder Persgroep Online Services maar het blijven twee aparte sites met beiden hun eigen community. Je moet ze niet als één gaan zien en zeker niet zien als crossposten als er op beide fora een zelfde topic wordt geopend. Ik heb er ook geen probleem mee, ikzelf ben ook op meerdere fora actief en post soms op het ene wel en het andere niet. Als je een topic op GoT opent in bijvoorbeeld AZ en AUD dan is het wel crossposten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
FeaR schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:33:
[...]

Tweakers en Hardware.info vallen samen onder Persgroep Online Services maar het blijven twee aparte sites met beiden hun eigen community. Je moet ze niet als één gaan zien en zeker niet zien als crossposten als er op beide fora een zelfde topic wordt geopend. Ik heb er ook geen probleem mee, ikzelf ben ook op meerdere fora actief en post soms op het ene wel en het andere niet. Als je een topic op GoT opent in bijvoorbeeld AZ en AUD dan is het wel crossposten.
Eerlijk gezegd vind ik het toch wel een beetje crossposten, ongeacht dat het twee aparte sites zijn en ongeacht of die beide onder de persgroep vallen. De redenen waarom crossposten binnen één forum niet op prijs wordt gesteld gelden net zo goed.

Het is namelijk een deels overlappende community. En zelfs als dat niet zo was: je vraagt mensen op twee plekken om moeite voor je te doen. Zeker omdat het niet een heel gerichte, specifieke vraag betreft en omdat de vraag binnen een dag op beide fora beantwoord is.

Dat is toch net zo iets als op kosten van de verzekering (en dus van de gemeenschap) bij voorbaat naar twee specialisten in aparte ziekenhuizen te gaan zonder eerst te kijken of het advies van één specialist voldoende is. En zonder ze op de hoogte te brengen dat alle tijd en moeite die ze in je steken dubbelop is, zodat ze voort kunnen bouwen op elkaars onderzoeken en adviezen.

Op beide websites kun je snel, gedegen advies krijgen van meerdere kundige mensen. We hoeven ons daarom niet te lenen om onbewust proefpersonen te zijn voor het geblindeerde experimentje "welke community geeft het beste antwoord op mijn vraag".

Wat mij betreft zou het policy moeten zijn dat je, als je je vraag op meerdere fora stelt, op beide plekken even een linkje plaatst naar het topic op de andere site.

[ Voor 11% gewijzigd door PizzaMan79 op 17-09-2017 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Offtopic: Die vergelijking gaat mank want als jij twee keer verzekerd bent voor het zelfde betaal je ook twee keer premie ;)

Maar als je vragen, opmerkingen of toevoegingen over het beleid hebt kun je dat in Lieve Adjes doen. Alle feedback wordt gewaardeerd, je moet het alleen op de juiste plek doen. Een simpel forumtopic is dat niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
The Eagle schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:03:
Offtopic: Die vergelijking gaat mank want als jij twee keer verzekerd bent voor het zelfde betaal je ook twee keer premie ;)

Maar als je vragen, opmerkingen of toevoegingen over het beleid hebt kun je dat in Lieve Adjes doen. Alle feedback wordt gewaardeerd, je moet het alleen op de juiste plek doen. Een simpel forumtopic is dat niet :)
Alhoewel ik het wel ontopic vind om de vraag te stellen hoe veel moeite we in dit geval moeten doen om iemand te helpen als hij elders ook geholpen wordt, is het zeker ook een algemene policy vraag, dus laten we de discussie inderdaad daar voortzetten:
Crossposten op andere site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bringerofpain
Kijk naar de verschillende oplossingen mensen bieden en dan beantwoord je uw eigen vraag. Er zijn verschillende manieren en als ik een groter publiek kan aanspreken en zo meer inzicht krijg waarom zou ik het niet doen. Dit even ter zijde nu weer on topic want ik ben er nog niet ;)

Ik zou kijken voor deze av receiver & TV

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Bravia KD-55XD7005 Zwart€ 879,-€ 879,-
1Pioneer VSX-831 Zwart€ 349,-€ 349,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.228,-

Het staat er niet direct bij maar volgens deze site is hdcp ondersteunt op de hdmi's. https://support.us.playst...s-That-Are-HDCP-Compliant

Ik zal morgen even wat experimenteren wat ik juist kan doen met die kodi. Naar het schijnt heb je geen server nodig dan en kan je op andere apparaten die kodi hebben je library zien als je die shared via settings. Dus als ik dan kodi draai op mijn pc met de aangesloten hd' s. Zou ik dat op de tv moeten kunnen terugvinden via de playstore app kodi. Of op de gsm en dan streamen naar de chromecast? Denk ik :p Ik zal ook eens proberen een plex server te maken op de pc en dan eens testen of ik het via de gsm terugvind.

Voorlopig even de pc aan laten en als het budget het wat meer toelaat kijken voor een NAS dan daar mijn hdstuff opzetten en dan kan ik daar dan een plex server opzetten (hoe dat zal lukken is een ander verhaal :)). Of ik zou moeten via de kodi app op de tv (aangezien het een android is) moeten mijn hdstuff terugvinden zonder iets te doen aan die NAS qua server ofzo? Klopt dit zo een beetje?

Bedankt voor het al gegeven advies het wordt gewaardeerd maar waarschijnlijk nog niet helemaal verstaan door mij ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Bringerofpain op 17-09-2017 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
HDCP is tegenwoordig universeel ondersteund, dat is geen issue. Vroeger wel overigens, maar dat is lang geleden.

Qua receivers adviseer ik je, als het budget dat toelaat, om een Denon AVR-X2300W te overwegen of anders de Denon AVR-X1300W. Die laatste klinkt iets minder maar heeft grotendeels dezelfde features. (4K upscaling wil je sowieso liever door je TV laten doen is mijn ervaring).

Goed idee om eerst eens met je bestaande pc te experimenteren. Dan kun je later altijd nog een NAS toevoegen. Idem voor een losse mediaspeler; overweeg dan de Eminent EM7580, zie deze review: https://nl.hardware.info/...peler-voor-nog-geen-e-100

Edit: linkje naar review van de AVR-X2300W:
https://www.whathifi.com/denon/avr-x2300w/review

[ Voor 6% gewijzigd door PizzaMan79 op 18-09-2017 16:31 ]

Pagina: 1