• Steven-b
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10-2024
Hoi allen,

Ik zit een beetje met een vage vraag waar ik niet meteen een antwoord op krijg van mijn provider (Telenet).
Zij stuurde mij gewoonweg door naar een Telenet communitie waar andere Telenet gebruikers zitten...

Ik zou graag met 1 CI+ kaartje meerdere kanalen decoderen, maar met 1 CI+ CAM module kan je blijkbaar maar 1 kanaal decoderen.

Nu heb ik CI+ CAM modules gevonden die het mogelijk maken om met 1 CI+ kaartje meerdere kanalen te decoderen 4 tot 8...

Mijn vraag is nu, hangt het af van het CI+ kaartje of de CI+ CAM module dat bepaald hoeveel kanalen je gelijktijdig kan decoderen ?

Mijn doel is om thuis 5 kamers te voorzien van digitale TV, gedecodeerde zenders welis waar...
Ik heb vernomen via de communitie waar telenet me naar doorverwees dat ze maar 4 van die CI+ kaartjes activeren per abo / modem / ...

Ik heb geen zin om hiervoor speciaal een extra modem en dergelijke te voorzien (beetje belachelijk ook).

Ik wou dus 1 TV kaart kopen welke 8 tuners beschikbaar heeft, een CI+ CAM module waar 2 CI+ kaartjes in geplaatst kunnen worden, uiteraard, als ik maar 1 kanaal kan decoderen per kaartje heeft dit allemaal weinig zin.

Heeft iemand hier dergelijke ervaring?
Mvg,
Steven

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04-2025
In verleden heb ik 1 CI+/CAM gebruikt om meerdere kanalen / tuners te voeden. Hiervoor gebruikte ik Oscam. Hoe heb jij je setup voor ogen?

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-01 17:43
Cardsharing via een Linux settop box? of mag dit niet hier besproken worden?

• Steven-b
Sethro schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:33:
In verleden heb ik 1 CI+/CAM gebruikt om meerdere kanalen / tuners te voeden. Hiervoor gebruikte ik Oscam. Hoe heb jij je setup voor ogen?
Ik wou het signaal laten toekomen rechtstreeks op de "server" dus DVB-C en CI+ CAM module + kaartje en deze dan over de LAN streamen naar kleine boxjes die via android o.i.d. een player hebben, ik dacht hiervoor Plex te gebruiken maar ik weet overigens nog niet of dit zo'n goed idee is.

EDIT: Ik was wat gaan lezen over Oscam, blijkt dat telenet ci+ kaart is beveiligd met cak7? waar oscam niet mee overweg kan, en ik vermoed dat ook mijn idee met een CAM module die meerdere kanalen kan decoderen hiermee in vlammen opgaat... :/ dit las ik natuurlijk maar in 1 topic tijdens het googlen, kan ook verkeerd zijn?
vj_slof schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:34:
Cardsharing is de eerste keer dat ik dat hoor, wat houdt dat precies in ? ga ik zo meteen even over googlen. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Steven-b op 15-09-2017 18:02 ]

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-01 17:43
Dat je met 1 ontvanger met geldige kaart deze naar andere soortgelijke ontvangers deelt over je eigen netwerk. Oscam is een goede plugin om te beginnen. Goedkope settopboxjes zijn van het merk Zgemma, duurdere VU+. OpenPLI als OS. Kijk anders op https://openpli.org voor de mogelijkheden.

• Steven-b
vj_slof schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:03:
Dat je met 1 ontvanger met geldige kaart deze naar andere soortgelijke ontvangers deelt over je eigen netwerk. Oscam is een goede plugin om te beginnen. Goedkope settopboxjes zijn van het merk Zgemma, duurdere VU+. OpenPLI als OS. Kijk anders op https://openpli.org voor de mogelijkheden.
Ik ben net begonnen met opzoek werk over oscam maar blijkt dat de beveiliging van die Telenet CI+ kaartjes werkt met cak7, en mogelijks een probleem zal vormen, of zie ik dat verkeerd in ?

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:55
Telenet gebruikt, als google mij niet voorliegt, een boxkey op hun smartcards. Dit betekent dat je deze niet in een ander toestel (of module) kunt gebruiken anders dan waarvoor hij door Telenet is geconfigureerd.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

vj_slof schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:34:
Als het alleen lokaal is (niet via netwerk), dan is er niks aan de hand -> www.smartwi.net
Die heb ik onlangs (na overleg met mod) in een ander topic genoemd: Extra televisie met Ziggo... hoe?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Steven-b
Raven schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:18:
[...]

Als het alleen lokaal is (niet via netwerk), dan is er niks aan de hand -> www.smartwi.net
Die heb ik onlangs (na overleg met mod) in een ander topic genoemd: Extra televisie met Ziggo... hoe?
Het SmartWii gebeuren ziet er intressant uit, maar ik vrees dat het bereik nihil gaat zijn, huis uit 1962 vrij dikke muren, gewapend beton tussen verdiepingen, not so great :(

Tenzij dit product verbinding maakt met mijn WiFi netwerk om dit zaakje te regelen ? aangezien ik op elke verdieping WAPs heb staan

Alsook heeft iemand dit al getest met Telenet CI+ kaartjes?

[ Voor 10% gewijzigd door Steven-b op 16-09-2017 01:35 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Steven-b schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 01:33:
[...]

Het SmartWii gebeuren ziet er intressant uit, maar ik vrees dat het bereik nihil gaat zijn, huis uit 1962 vrij dikke muren, gewapend beton tussen verdiepingen, not so great :(

Tenzij dit product verbinding maakt met mijn WiFi netwerk om dit zaakje te regelen ? aangezien ik op elke verdieping WAPs heb staan

Alsook heeft iemand dit al getest met Telenet CI+ kaartjes?
Het bereik is wel een minpuntje ja. Maakt géén verbinding met wifi, dit systeem heeft zijn eigen "netwerk", als je het zo kan noemen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is alleen voor computerhardwarevragen die niet in een van de andere Harde Waren fora thuishoren. TV encryption valt daar zeker niet onder, dat is meer iets voor Mediaspelers & HTPC's.

Move OH -> MH

Oslik blyat! Oslik!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
De CAM kan waarschijnlijk wel meerdere kanalen simultaan decoderen, maar de vraag is of de provider dat ook toestaat. Zo kan je bijvoorbeeld met een Alphacrypt 4 kanalen decoderen, maar op een Ziggo-aansluiting kan je er maximaal 3 per smartcard simultaan decoderen. Een beperking vanuit Ziggo opgelegd dus. Geen idee of Telenet ook zoiets toepast, maar waarschijnlijk kom je er maar op 1 manier achter...

iRacing Profiel

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:11
Sinds kort ook een CI+ in onze TV.
Is er een mogelijkheid om gewoon uitzendingen te pauzeren of iets van eerder die dag terug te kijken, zoals met een humax of horizon ?
Nu hebben we alleen soort van tv gemist, maar dat vind ik waardeloos.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 13:27
Glenn77 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:45:
Sinds kort ook een CI+ in onze TV.
Is er een mogelijkheid om gewoon uitzendingen te pauzeren of iets van eerder die dag terug te kijken, zoals met een humax of horizon ?
Nu hebben we alleen soort van tv gemist, maar dat vind ik waardeloos.
Volgens mij haal je hier een aantal zaken door elkaar; lees je eerst even in op interactieve tv, en ga vervolgens op zoek naar een CAM die hiervoor geschikt is. In geval van Ziggo: https://www.ziggo.nl/klan...boxen-en-ci-plus-modules/

iRacing Profiel

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:11
Duidelijk, dank je.
Ik bedoelde dus ‘Replay’. Niet mogelijk met CI+...
Pagina: 1