Extra televisie met Ziggo... hoe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

Topicstarter
Ik wil een 2de tv aansluiten in mijn woning en ben klant bij Ziggo (heb UPC overstap gehad). Wat kan ik het beste doen? Nu vraag je je waarschijnlijk af waarom neem je geen contact op met Ziggo? Ziggo probeert mij apparatuur in bruikleen aan te smeren voor een maandelijks tarief. En als gierige Nederlander hou ik daar natuurlijk niet van.

Ik heb zitten lezen over 2de hands smartcards en CAM-modules, maar deze schijnen volgens de ene website te werken, mits reeds geactiveerd, en volgens de andere weer niet. Misschien heeft dit te maken met voormalig UPC-gebied of met het woonadres. Smartcards zijn sinds enkele maanden niet meer te activeren op de website van Ziggo. Ik kom er in ieder geval niet achter of deze truc nu nog werkt.

Daarnaast heb ik gelezen over de HUMAX IRHD-5300C. Deze digitale ontvanger zou je kunnen gebruiken als alternatief voor de smartcard. Eigenlijk hetzelfde princiepe als de Mediabox van Ziggo, maar dan zonder maandelijks tarief. Werkt dit nog?

Mijn vraag is nu dus... wat kan ik het beste doen? Werken 2de hands Ziggo smartcards nog? Zo nee, kan ik dan voor de Humax ontvanger gaan? Zijn er nog andere opties waar ik niet vanaf weet? Ik hoor het graag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Anoniem: 248568 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 03:12:
Ik wil een 2de tv aansluiten in mijn woning en ben klant bij Ziggo (heb UPC overstap gehad). Wat kan ik het beste doen? Nu vraag je je waarschijnlijk af waarom neem je geen contact op met Ziggo? Ziggo probeert mij apparatuur in bruikleen aan te smeren voor een maandelijks tarief. En als gierige Nederlander hou ik daar natuurlijk niet van.
Waarom sluit je hem niet gewoon analoog aan?
Daarnaast heb ik gelezen over de HUMAX IRHD-5300C. Deze digitale ontvanger zou je kunnen gebruiken als alternatief voor de smartcard. Eigenlijk hetzelfde princiepe als de Mediabox van Ziggo, maar dan zonder maandelijks tarief. Werkt dit nog?
Het idee achter een smartcard is dat deze codes heeft om binnenkomend signaal te decoderen.
Hoe moet een (in jouw voorbeeld) Humax aan codes komen zonder smartcard?
Mijn vraag is nu dus... wat kan ik het beste doen? Werken 2de hands Ziggo smartcards nog? Zo nee, kan ik dan voor de Humax ontvanger gaan? Zijn er nog andere opties waar ik niet vanaf weet? Ik hoor het graag :).
Een 2e mediabox kost 5,- per maand. Als je dit niet wilt uitgeven kun je de 2e tv gewoon analoog aansluiten.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Heb je genoeg aan het basispakket? Want dan heb je niks nodig, alleen een tv met DVB-C.
Switchie schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 04:14:
[...]

Waarom sluit je hem niet gewoon analoog aan?
Omdat dat natuurlijk belachelijk is anno 2017.

[ Voor 56% gewijzigd door CyBeR op 23-08-2017 04:15 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

CyBeR schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 04:14:
Heb je genoeg aan het basispakket? Want dan heb je niks nodig, alleen een tv met DVB-C.

[...]

Heb het inderdaad niet helemaal lekker omschreven.
Bedoelde logischerwijs de mogelijkheid om gewoon de coax rechtstreeks in de tv te drukken omdat hiermee ook gewoon de standaard zenders digitaal te ontvangen zijn.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:12
Ik heb jaren lang op de slaapkamer gehad zonder decoder.
Dit is tegenwoordig digitaal signaal en kost niets extra.

Tuurlijk, het is geen 1080P kwaliteit maar ik vond het meer dan prima!

Ik zou zeggen, sluit hem eens aan en oordeel zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

1.koop een nieuwe losse smartcart
2.activeer via mijn ziggo
3.koop een (tweedehands) humax of ci+ module (mits tv dst heeft en ziggo certifiet is).
4.win :)

Wacht, blijkbaar is er het eea veranderd.
nieuws: Ziggo stopt met activatie losse smartcards

[ Voor 40% gewijzigd door EWK op 23-08-2017 07:34 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:29
EWK schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 07:32:
1.koop een nieuwe losse smartcart
2.activeer via mijn ziggo
3.koop een (tweedehands) humax of ci+ module (mits tv dst heeft en ziggo certifiet is).
4.win :)
Stap 1 en 2 zijn juist niet meer mogelijk, dus de enige manier om "gratis" een tweede tv aan te sluiten is zoals hierboven al reeds genoemd, de kabel erin te stoppen en de zenders digitaal op te zoeken, mits de tv dit ondersteunt. Anders ontkom je niet aan het huren van of een CI+ module met smartcard voor 4 euro, of een mediabox voor 5 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:28

FreakNL

Well do ya punk?

Sluit hem lekker analoog aan. Of ga je echt uren TV kijken in de slaapkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-07 13:59
CyBeR schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 04:14:

[...]

Dit...

Om wat voor TV gaat het? De meeste recente televisies kunnen prima via DVB-C het basispakket ophalen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyberJohn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 23:22
Wat ook werkt is een Chromecast aansluiten en dan via je telefoon met de Ziggo GO app, tv streamen. Geen maandelijkse kosten, alleen moet je dan wel altijd je telefoon bij de hand hebben.

Galaxy Z Fold6 | S25 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ziggo wordt doorgaans in Internetproviders en Hosting besproken. Tikje AZ -> IH.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:51
Je moet eerst uitzoeken of een smartcard uit een ander gebied op jouw adres kunt gebruiken.
Je hebt vast wel een kennis met Ziggo (buren). Vraag gewoon of je zijn smartcard/decoder even mag lenen en kijk of die bij jou werkt. Liefste test je dit dan ook met voormalig upc gebied/ziggo.

Als dat werkt, dan zou ik op zoek gaan naar een geactiveerde 2ehands simkaart.

Volgens dit topic zou het moeten werken? https://community.ziggo.n...-adressen-gebruiken-12227

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Ik zelf.heb bijde de 2de tv een extra horioon box draadloos zonder coax draait 99%goed heel soms niet dan ff uit en aan emmdsn.werkt dat weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
CyberJohn schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:13:
Wat ook werkt is een Chromecast aansluiten en dan via je telefoon met de Ziggo GO app, tv streamen. Geen maandelijkse kosten, alleen moet je dan wel altijd je telefoon bij de hand hebben.
En op een of andere manier de Ziggo GO app stabiel hebben werken, wat niet altijd even makkelijk is in mijn ervaring. Terugkijken werkt geloof ik ook niet met ChromeCast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Wat heb je momenteel? De eerste CI+ module van Ziggo kost namelijk niets, maar dat geldt alleen als je nu geen apparatuur in bruikleen hebt.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
als je in voormalig upc gebied niet een ongebruikte al geactiveerde smartcard hebt, heb je maar drie keuzes:
- box huren bij ziggo
- analoog kijken
- als je een dvb-c ontvanger hebt kun je een beperkt aantal zenders bekijken zonder ci+ module en smartcard. van de zenders die te ontvangen zijn er op dit moment 4 in hd en 25 in sd kwaliteit.
zie oa: https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/ en https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/
geen interactieve tv en geen replay.

[ Voor 10% gewijzigd door PetervdM op 23-08-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pep_82
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-07 14:19
Simpelweg Coax in de TV (DVB-C ondersteunend). Even de parameters invullen in de tuner van de TV 3 minuten laten scannen en voila, zowel digitaal als analoog (zal je niet meer kijken als je eenmaal digitaal gewend bent)
Minpunten, geen HD op op alle kanalen, en geen uitzendingen terugkijken, dat laatste doe je dan weer met een smart tv en wat bijbehorende appjes.
Bovenstaande werkt bij mij al jaren, ook met een HD recorder met DVB-C tuner.

Ik heb zelf persoonlijk ook een hekel aan die hele huur/bruikleen structuur, commercieel voor Ziggo prima, voor de consument een domper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:29
Ha @Anoniem: 248568

Naast de eerdergenoemde oplossingen zijn er nog een paar die niet mogen ontbreken in een draadje als deze, op een forum als dit:

* Oplossing 1:
Sluit een mediaspeler (AppleTV, Chromecast, Nvdia Shield o.i.d.) aan op je slaapkamer TV, Dan kan je gelijk naar Netflix, NPO-gemist en dergelijke kijken
Maak van een server of een NAS een TV-server. Zie voor een voorbeeld hier:
https://nl.hardware.info/...erver-getest-met-synology
Voordeel van deze oplossing is dat je álle TV-kanalen overal in je netwerk kan bekijken. Dus ook op je telefoon als je langere tijd op 'een zekere' plaats zit. Nadeel, Ziggo houdt hier waarschijnlijk niet zo van, eea wordt niet ondersteund door hen.
Uiteraard kan je deze TV-server integreren in Plex (via de unofficial App Store) of Kodi.

* Oplossing 2: Kijk alleen naar de ongecodeerde zenders Zie hier voor een overzicht: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/ (klik even op 'zonder smartcard')
Voordeel: Je hoeft niets te kopen, aansluiten en klaar.
Nadeel: De zenderkeuze is wat beperkt, maar ook dat is een verborgen voordeel, het rondje zappen neemt niet zoveel tijd in beslag en de hoofden van Martijn Krabbe en Piet Paulusma komen veel minder vaak in beeld.

Succes!

No AI tools were used in writing this post. It's a product of human stupidity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVoidstep
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-07 14:44
Tja, je kunt het in bruikleen gebruiken met een garantie of er een aanschaffen via https://humaxshop.nl/humax-digitale-hdtv-kabelontvangers

Nadeel is alleen als ie defect raakt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dawofl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 21:25

dawofl

?

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:43
Chromecast met de Ziggo app is het makkelijkst denk ik.

5 euro per maand voor een ci kaart van 30 euro. Na drie jaar heb je 180 euro betaald voor een smartcard. Goed verdienmodel, weinig interessant als klant. Dan zou ik liever casten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Tja.... Stellen die geen TV op de slaapkamer hebben kunnen 's avonds geen interessante documentaires op Discovery channel kijken :P
418O2 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:19:

5 euro per maand voor een ci kaart van 30 euro. Na drie jaar heb je 180 euro betaald voor een smartcard. Goed verdienmodel, weinig interessant als klant. Dan zou ik liever casten
Denk dat je dat casten snel beu bent. Continue je telefoon pakken om een zendertje op te schuiven?

180 euro klinkt inderdaad als veel geld maar omgerekend is dit nog geen 20 cent per dag.
Op de tv zelf schrijf je waarschijnlijk meer af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

laurens0619 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:51:
Je moet eerst uitzoeken of een smartcard uit een ander gebied op jouw adres kunt gebruiken.
Je hebt vast wel een kennis met Ziggo (buren). Vraag gewoon of je zijn smartcard/decoder even mag lenen en kijk of die bij jou werkt. Liefste test je dit dan ook met voormalig upc gebied/ziggo.

Als dat werkt, dan zou ik op zoek gaan naar een geactiveerde 2ehands simkaart.

Volgens dit topic zou het moeten werken? https://community.ziggo.n...-adressen-gebruiken-12227
Dit topic is een jaar oud, in december 2016 hebben ze de verandering doorgevoerd. Zie ook het artikel van mijn post hierboven ergens.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
EWK schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:35:
[...]

Dit topic is een jaar oud, in december 2016 hebben ze de verandering doorgevoerd. Zie ook het artikel van mijn post hierboven ergens.
Ja weet ik, maar die verandering gaat over het activeren van nieuwe smart kaarten. Waar ik benieuwd naar ben of een smart card adres gebonden is. (daar gaat het topic over)

Zo niet, zou je in theorie prima een reeds geactiveerde kaart op marktplaats moeten kunnen kopen die aan iemand anders zn account gekoppeld is.

Kun je trouwens niet anders binnenshuis cardsharing doen?
Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC met car...

[ Voor 19% gewijzigd door laurens0619 op 23-08-2017 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

laurens0619 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:42:
[...]Ja weet ik, maar die verandering gaat over het activeren van nieuwe smart kaarten. Waar ik benieuwd naar ben of een smart card adres gebonden is. (daar gaat het topic over)
Nee, niet adres gebonden maar per account.
Zo niet, zou je in theorie prima een reeds geactiveerde kaart op marktplaats moeten kunnen kopen die aan iemand anders zn account gekoppeld is.
Redelijk grijs gebied lijkt mij. Idealiter verwijdert iemand een kaart uit zijn account alvorens deze te verkopen. Kan me echter prima indenken dat de gemiddelde consument hier niet bij stil staat.
Maar heel sec gezien lift je als koper van die kaart, mee op het abbo van een ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Helemaal eens, ik wil alleen de (technische) opties opsommigen voor de TS. Dus:
- analoog kijken (legaal)
- DVB-C kijken (legaal)
- Extra smartcard en/of decoder huren (legaal)
- Reeds geactiveerde kaart van iemand (kennis) overnemen maar deze op zijn naam laten staan (grijs)
- Ziggo abo overnemen van iemand waar al meerdere geactiveerde kaarten op staan en eigenaar overschrijven (Moet je wel eerst even met iemand trouwen die een oud abo heeft en daarna scheiden :P alhoewel ik denk dat het anders ook wel lukt. https://www.ziggo.nl/klan...ing/overnemen-abonnement/)
- Cardsharing thuis opzetten met bv meerdere dreamboxen (grijs)
- Via de ziggo app kijken (Android TV Box? Ziggo GO op Android TV - portrait problemen (+oplossing))

Denk dat het zo wel compleet is :)

[ Voor 34% gewijzigd door laurens0619 op 23-08-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gys89
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-12-2024

Ci+ module + Smartcard kost 2 euro per maand. Een standaard mediabox + smartcard 4 euro en een extra Mediabox XL 5 euro per maand. Prijzen staan gewoon op de website van Ziggo. Module is minimaal 50 euro als je hem los koopt, dan had je vroeger nog een kaart moeten kopen a 20-30 euro. Alleen al voor de module ben je pas na 25 maanden duurder uit, dat is meer dan 2 jaar waardoor je die 2 euro dus als betaling voor verlengde garantie kan zien. Daarbij ben je flexibel door de bruikleen constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-07 14:51

TheNephilim

Wtfuzzle

Chromecast is over het algemeen een prima oplossing idd.

Ik wilde overigens bij de TV in de woonkamer geen lose decoder, dus heb daarvoor een CI+ module besteld bij Ziggo. Deze kost maar 2 euro per maand, geen 5 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-07 15:01
Als je niet wegloopt voor een echte tweaker-oplossing, is een HDHomeRun misschien ook nog een idee. In combinatie met een smartcardreader gooit dit apparaat (afhankelijk van welke variant je hebt) tot 4 verschillende tv-streams op je netwerk.
Vervolgens sluit je op de tv een Raspberry Pi aan die dit signaal van het netwerk plukt. Zie dit interessante Tweakblog, inclusief de onderstaande reacties!
Gratis is deze oplossing niet, maar je abonnementsgeld gaat ook niet omhoog!

Bij de buren hebben ze in 2015 een leuke review gemaakt over de HDHomeRun.

[ Voor 11% gewijzigd door HenkDePoema op 23-08-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Switchie schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 10:54:
[...]

Nee, niet adres gebonden maar per account.

[...]

Redelijk grijs gebied lijkt mij. Idealiter verwijdert iemand een kaart uit zijn account alvorens deze te verkopen. Kan me echter prima indenken dat de gemiddelde consument hier niet bij stil staat.
Maar heel sec gezien lift je als koper van die kaart, mee op het abbo van een ander
dit heb ik nu al twee keer gedaan. tweedehands kaartje gekocht, opnieuw activeren in je account en in de tv gestopt (Ci+ module). Werkt prima. En een stuk minder duur dan de spullen huren van Ziggo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
thejoker80 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:16:
[...]

dit heb ik nu al twee keer gedaan. tweedehands kaartje gekocht, opnieuw activeren in je account en in de tv gestopt (Ci+ module). Werkt prima. En een stuk minder duur dan de spullen huren van Ziggo....
het opnieuw activeren werkt alleen niet meer sinds december 2016...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

HenkDePoema schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:16:
Als je niet wegloopt voor een echte tweaker-oplossing, is een HDHomeRun misschien ook nog een idee. In combinatie met een smartcardreader gooit dit apparaat (afhankelijk van welke variant je hebt) tot 4 verschillende tv-streams op je netwerk.
Vervolgens sluit je op de tv een Raspberry Pi aan die dit signaal van het netwerk plukt. Zie dit interessante Tweakblog, inclusief de onderstaande reacties!
Gratis is deze oplossing niet, maar je abonnementsgeld gaat ook niet omhoog!

Bij de buren hebben ze in 2015 een leuke review gemaakt over de HDHomeRun.
Als een CI module met kaart 2 euro p.m. kost, rendeert jouw oplossing na pak em beet 10 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

laurens0619 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:17:
[...]

het opnieuw activeren werkt alleen niet meer sinds december 2016...
seriously? Dan was ik net op tijd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

thejoker80 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:16:
[...]

Dat was de discussie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
Switchie schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:19:
[...]

Als een CI module met kaart 2 euro p.m. kost, rendeert jouw oplossing na pak em beet 10 jaar
Haha ik snap dat dat niet strookt met het gierige karakter van de TS, maar mijn voorstel introduceert een nieuwe dimensie aan het vraagstuk, waarvoor de TS uit tweakmatige dan wel educatieve overwegingen misschien wèl bereid is om wat te betalen voor een extra tv aansluiting! Bovendien hoeft hij de extra centen niet naar Ziggo over te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

HenkDePoema schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:32:
Bovendien hoeft hij de extra centen niet naar Ziggo over te maken ;)
Dit argument snap ik dus nooit...
Waarom gun je jouw geld wel aan een partij die eenmalig een kastje in elkaar laat schroeven door onderbetaalde Chinese kinderen maar niet aan de partij die jou uiteindelijk dag in dag uit een geweldige dienst levert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
Switchie schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:41:
[...]

Dit argument snap ik dus nooit...
Waarom gun je jouw geld wel aan een partij die eenmalig een kastje in elkaar laat schroeven door onderbetaalde Chinese kinderen maar niet aan de partij die jou uiteindelijk dag in dag uit een geweldige dienst levert?
Ik snap vervolgens niet waarom sommige mensen zo principieel reageren op een niet geheel serieuze opmerking. Ik refereerde (met letterlijk een knipoog) puur aan de opmerking van de TS over het aansmeren van apparatuur in bruikleen tegen een maandelijks tarief. Dat de TS zichzelf vervolgens gierig noemde, geeft wel aan dat hij dat ook niet zo ernstig bedoelde.
Heeft allemaal dus bijster te weinig maken met het 'gunnen van geld' aan wat voor partij dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Als je van fUPC gebied komt zijn de mogelijkheden als volgt:

-TV met ingebouwde DVB-C tuner aansluiten en dan heb je 40 digitale FTA zenders.

-Of als je TV geen ingebouwde dvb-c tuner heeft alleen analoog kijken maar dat is niet toekomst vast.

-Of je schaft een digibox aan en doet het alsnog met die (40 digitale FTA zenders)

-Of je kijkt kennis/familie lief aan en probeert via hen een geactiveerde irdeto kaart te scoren.

-Of je doet niet zo moelijk en neemt een huurbox, die kost maar 4 euro per maand. (niet schokkend)

-Of je bent lekker cheap en gaat op de minder legale toer, koop een Linux box en neemt een CS abo en dan heb je letterlijk alle zenders.

Nou mogelijkheden genoeg lijkt me...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Een android kastje nemen, daarop de Ziggo Go app installeren?
Zo heb ik het bij meerdere mensen nu staan (zelfs 2 die inloggen onder mijn account, aangezien ik een uitgebreid zender aanbod heb).

1-malige kosten en voila :)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 769059

Anoniem: 248568 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 03:12:

Ik heb zitten lezen over 2de hands smartcards en CAM-modules, maar deze schijnen volgens de ene website te werken, mits reeds geactiveerd, en volgens de andere weer niet. Misschien heeft dit te maken met voormalig UPC-gebied of met het woonadres. Smartcards zijn sinds enkele maanden niet meer te activeren op de website van Ziggo. Ik kom er in ieder geval niet achter of deze truc nu nog werkt.

Beste en goedkoopste is een ci+ module huren bij ziggo. Je krijgt daar een geactiveerde smartcard bij die je ook in een 2e handse humax of samsung decoder kan gebruiken. Helaas is het niet meer mogelijk om 2e gedeactiveerde smartcards te activeren op jou naam. Ikzelf vindt dit eigenlijk onterecht want dit zijn legale gekochte smartcards maarja ziggo wil meer en meer verdienen. Of als je abbo bijna is verlopen vraag om als verlengings aanbod een gratis smartcard van ziggo maar of ze dat doen geen idee. Gelukkig heb ikzelf nog als oud abbonee nog 5 geactiveerde smartcards en worden hier ook goed gebruikt want heb geen horizon decoders maar eigen decoders. Scheeld veel huurgeld. Of koop bv google chromecast. Kun je via ziggo go app tv streamen naar de tv

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 769059 op 23-08-2017 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Veel mogelijkheden maar dan heb je ook wat.

Direct de coaxkabel erop werkt maar ik krijg dan heel slecht beeld als ik het op de bovenverdieping probeer. Ook in de huiskamer geprobeerd met een gloednieuw kabel van goede kwaliteit en daar is het beeld wel stukken beter maar alsnog erg slecht.

Ik heb toch maar besloten om het simpel te houden (tijd is ook geld) en om toch maar voor die smartcard te kiezen voor 2 euro per maand. Het is een gok want ik weet niet wat voor kwaliteit ik ga krijgen met mijn huidige kabel. Misschien dat ik nog een versterker nodig heb voor mijn coax kabel.

Misschien dat ik nog ga experimenteren met die Chromecast of Android-TV maar ik lees toch wel veel reacties van mensen die op compatibiliteitsproblemen stuiten (bij die laatst genoemde dan). Daarom verwacht ik dat de beschikbaarheid van de TV "dienst" van Ziggo hoger ligt bij het gebruik van een smartcard. Ook heb ik nog even gekeken hoeveel bandbreedte de Ziggo Go dienst verbruikt. Dit zijn mijn bevindingen:
- 600 á 700 kB/s met pieken van 950kB/s. Het maakt daarbij niet uit naar welke zender je kijkt.
Ik ben eigenlijk bang dat wanneer ik aan het downloaden ben, dat de streaming dienst Ziggo Go dan gaat haperen (mijn internetabbo is ook maar 25 mbit/s). Daarom mijn keuze voor de smartcard.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 23-08-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Goede keus! Alhoewel ik je nu eerder een "big spender" vind dan een gierige nederlander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
laurens0619 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:10:
Goede keus! Alhoewel ik je nu eerder een "big spender" vind dan een gierige nederlander :P
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:28

FreakNL

Well do ya punk?

Web-Brielle schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 16:43:
Een android kastje nemen, daarop de Ziggo Go app installeren?
Zo heb ik het bij meerdere mensen nu staan (zelfs 2 die inloggen onder mijn account, aangezien ik een uitgebreid zender aanbod heb).

1-malige kosten en voila :)
Welk kastje heb je daarvoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Na @DJSmiley geraadpleegd te hebben of ik het mag noemen, er is een manier om een al in bezit zijnde smartcard te delen met andere apparaten. Die tip kreeg ik onlangs van iemand aangezien ik zelf zoiets zoek.

Er is een apparaat genaamd SmartWi, hiermee kun je een smartcard van verschillende aanbieders verbinden met meerdere apparaten (stb's, CI+ modules) tegelijk, een soort van lokale cardsharing dus, waarbij er geen netwerktoegang vereist is.

Misschien dat dat een optie kan zijn? Al weet ik niet of dit in fUPC kan.

Zie http://www.totaaltv.nl/te...ardsharing-zonder-draden/ en http://smartwi.net voor meer info.

[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 25-08-2017 14:23 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:55
Bij mijn 55 inch Sony HDTV zit gewoon de coaxkabel ingeplugd en kijk ik via de DVB-C tuner. Beeldkwaliteit is mij goed genoeg voor het sporadisch TV kijken. Analoog is niet om aan te zien, maar digitaal via de COAX valt helemaal niet tegen hoor. Zit dan wel een meter of 5 van de TV af, vandaar ook dit formaat TV. Met dit formaat op een paar meter afstand zou ik wellicht niet tevreden zijn.

En dan heb je geen smartcard, tuner, CI+ module of wat dan ook nodig. Enkel een fatsoenlijke COAX kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Raven schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:12:
Er is een apparaat genaamd SmartWi, hiermee kun je een smartcard van verschillende aanbieders verbinden met meerdere apparaten (stb's, CI+ modules) tegelijk, een soort van lokale cardsharing dus.
Dit leek me wel wat, maar je zit wat met het bereik begrijp ik na doorlezen van info. Ik zou het op de 1e verdieping kunnen gebruiken om 2 tv's daar extra te koppelen. Ik heb dan volgens mij 3 smartcards nodig van de SmartWi en kom op 150 euro + 6 euro verzendkosten, dus 156 euro.

Dat is toch een flink bedrag. Ik kan ook 2 extra ci+ kaarten huren en dat kost 4 euro per maand. Het kost mij dus daadwerkelijk 39 maanden oftwel 3,5 jaar om de kosten er ongeveer uit te halen. Dat vind ik een vrij lange terugverdienperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:20:
[...]

Dit leek me wel wat, maar je zit wat met het bereik begrijp ik na doorlezen van info. Ik zou het op de 1e verdieping kunnen gebruiken om 2 tv's daar extra te koppelen. Ik heb dan volgens mij 3 smartcards nodig van de SmartWi en kom op 150 euro + 6 euro verzendkosten, dus 156 euro.

Dat is toch een flink bedrag. Ik kan ook 2 extra ci+ kaarten huren en dat kost 4 euro per maand. Het kost mij dus daadwerkelijk 39 maanden oftwel 3,5 jaar om de kosten er ongeveer uit te halen. Dat vind ik een vrij lange terugverdienperiode.
't ding is niet goedkoop nee en het bereik kan een probleem zijn. Zelf zit ik zoiets te overwegen en aangezien ik in een oud krot met houten vloeren en dunne muren woon zou het kunnen werken. Al zitten de STB en Pi met smartcard reader op dezelfde verdieping, dus dat scheelt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Raven schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:12:
Na @DJSmiley geraadpleegd te hebben of ik het mag noemen, er is een manier om een al in bezit zijnde smartcard te delen met andere apparaten. Die tip kreeg ik onlangs van iemand aangezien ik zelf zoiets zoek.

Er is een apparaat genaamd SmartWi, hiermee kun je een smartcard van verschillende aanbieders verbinden met meerdere apparaten (stb's, CI+ modules) tegelijk, een soort van lokale cardsharing dus, waarbij er geen netwerktoegang vereist is.

Misschien dat dat een optie kan zijn? Al weet ik niet of dit in fUPC kan.
[knip]
Werkt prima met Irdeto (fZiggo) in Irdeto apparatuur, maar niet met Nagravision (fUPC). Heb je al een werkende Irdeto smartcard in gebruik in het fUPC gebied (via onofficiële weg verkregen), dan kan deze natuurlijk wel met de SmartWi worden ingezet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Pagina: 1