Ziggo GO op Android TV - portrait problemen (+oplossing)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Agima! @alex3305 @Arjen86 @audiojunk @Btje @DeOS @dromer1967 @ezra070 @fifa4ever @headphoneguy @immo_msk @Ithric @izzo @jelleeelco @joseph pottema @Jumpman @kevinjkok @kipusoep @kwabber @Mau_Maus @MaZo @N!co @nl.mark @notorious_roy @pa3eia @PatrickC @pauldaytona @psyy138 @Ransom_nl @razoon @Richard89 @robb. @Ruudox @Sky2k @the-body @W84 @wimjongil

Aangezien dit een steeds terugkerend onderwerp is in verschillende topics, deel ik graag deze oplossing voor het portrait issue van de Horizon Go en Ziggo GO apps wanneer je die sideloaded hebt op Android TV.

Door het standaard aantal DPI van 320 te verlagen naar bijv. 160 of 240 krijg je de Ziggo app zover om over te gaan op landscape. Deze instelling heet "Display size" of "Weergavegrootte" in Android 7.0. Als je een oudere Android versie draait, dan moet het via ADB:
adb shell wm density 160
In dat geval moet je eerst ontwikkelaarsopties en USB (of network) debugging inschakelen, afhankelijk van de fabrikant is dat helaas niet altijd mogelijk.

Voorheen kon je simpelweg landscape forceren door een app zoals Set Orientation, dat werkte goed, in ieder geval in versies 2.3.3-2.3.9 van Horizon Go, maar in nieuwere versies heeft dat helaas als bijeffect dat de streams slechts voor de helft zichtbaar zijn. Je kunt natuurlijk een oude versie blijven gebruiken, maar er verschijnt inmiddels een irritante popup dat je bijna over moet naar Ziggo GO.

Overigens spelen de streams, ook zonder een van deze aanpassingen, sowieso altijd af in landscape. Het is puur het hoofdmenu dat gekanteld (portrait) is.

Helaas blijft het gebruik van een (virtuele) muis nodig, maar de app is alleszins bruikbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Alleen jammer dat het meteen effect heeft op alles. Dit werkt ook na een herstart nog? (Android 6)

[ Voor 6% gewijzigd door Mau_Maus op 19-05-2017 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:13
Dav1d schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:27:
@Agima! @alex3305 @Arjen86 @audiojunk @Btje @DeOS @dromer1967 @ezra070 @fifa4ever @headphoneguy @immo_msk @Ithric @izzo @jelleeelco @joseph pottema @Jumpman @kevinjkok @kipusoep @kwabber @Mau_Maus @MaZo @N!co @nl.mark @notorious_roy @pa3eia @PatrickC @pauldaytona @psyy138 @Ransom_nl @razoon @Richard89 @robb. @Ruudox @Sky2k @the-body @W84 @wimjongil

Aangezien dit een steeds terugkerend onderwerp is in verschillende topics, deel ik graag deze oplossing voor het portrait issue van de Horizon Go en Ziggo GO apps wanneer je die sideloaded hebt op Android TV.

Door het standaard aantal DPI van 320 te verlagen naar bijv. 160 of 240 krijg je de Ziggo app zover om over te gaan op landscape. Deze instelling heet "Display size" of "Weergavegrootte" in Android 7.0. Als je een oudere Android versie draait, dan moet het via ADB:
adb shell wm density 160
In dat geval moet je eerst ontwikkelaarsopties en USB (of network) debugging inschakelen, afhankelijk van de fabrikant is dat helaas niet altijd mogelijk.

Voorheen kon je simpelweg landscape forceren door een app zoals Set Orientation, dat werkte goed, in ieder geval in versies 2.3.3-2.3.9 van Horizon Go, maar in nieuwere versies heeft dat helaas als bijeffect dat de streams slechts voor de helft zichtbaar zijn. Je kunt natuurlijk een oude versie blijven gebruiken, maar er verschijnt inmiddels een irritante popup dat je bijna over moet naar Ziggo GO.

Overigens spelen de streams, ook zonder een van deze aanpassingen, sowieso altijd af in landscape. Het is puur het hoofdmenu dat gekanteld (portrait) is.

Helaas blijft het gebruik van een (virtuele) muis nodig, maar de app is alleszins bruikbaar!
You the MVT (most valuable tweaker)!
Zal deze oplossing gaan proberen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• headphoneguy
Ik ben op xda ook mensen tegengekomen die door middel van rootcloak hun root verbergen voor Horizon/Ziggo Go. Voor diegenen met root is dit een handige oplossing:

Installer Tasker
Creëer task: "run shell"
command = wm density <dpi>
Markeer vinkje "use root"
Save task.

Vervolgens maak je dezelfde soort taak met command = wm density revert
"use root"
Save task.

Maak profile: Application = Horizon/Ziggo Go
Link de eerste Task en de tweede als exit Task.

Theoretisch zou dit voor on the fly per app dpi change moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Mooie tips, bedankt! Ik ga er binnenkort op mijn Nvidia Shield eens naar kijken. Ben wel bang dat deze instelling idd effect heeft op alle apps die ik draai op mijn Shield.

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
headphoneguy schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:08:
Ik ben op xda ook mensen tegengekomen die door middel van rootcloak hun root verbergen voor Horizon/Ziggo Go. Voor diegenen met root is dit een handige oplossing:

Installer Tasker
Creëer task: "run shell"
command = wm density <dpi>
Markeer vinkje "use root"
Save task.

Vervolgens maak je dezelfde soort taak met command = wm density revert
"use root"
Save task.

Maak profile: Application = Horizon/Ziggo Go
Link de eerste Task en de tweede als exit Task.

Theoretisch zou dit voor on the fly per app dpi change moeten zorgen.
Misschien werkt rootcloak nu beter, maar heb dit vroeger op mijn telefoon/tablet nooit werkend gekregen voor horizon/ziggo. Stond op xda ook alleen maar mensen met dit verzoek om werkend te maken, want dat lukte niet.
Maar misschien is dat inmiddels anders.

Verder is er helaas niet voor elke box root beschikbaar zoals de Mi Box (MDZ-16-AB)

Wellicht ook beetje oppassen met root nu bedrijven als Netflix met SafetyNet beginnen en hoe dat in de toekomst gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-04 14:04
Thanks voor de tip!! zal m eens proberen binnenkort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mau_Maus schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 23:46:
Dit werkt ook na een herstart nog? (Android 6)
Ja, DPI instelling blijft van kracht.
headphoneguy schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 08:08:
Voor diegenen met root is dit een handige oplossing:
Dat kan zelfs zonder root met de Remote ADB Shell plugin voor Tasker, dan stuur je de commando's naar localhost:5555. Helaas is adb-over-network na een reboot niet automatisch weer beschikbaar.

Een andere mogelijkheid voor per-app DPI is Xposed framework + App Settings 1.13. Vereist root, Android 5.0-6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
Dav1d schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:37:
[...]

Ja, DPI instelling blijft van kracht.

[...]

Dat kan zelfs zonder root met de Remote ADB Shell plugin voor Tasker, dan stuur je de commando's naar localhost:5555. Helaas is adb-over-network na een reboot niet automatisch weer beschikbaar.

Een andere mogelijkheid voor per-app DPI is Xposed framework + App Settings 1.13. Vereist root, Android 5.0-6.0.
Heb zelf geen root op m'n Android shield tv maar ik hou deze opties in mn achterhoofd voor het geval ze de oude horizon go volledig blokkeren. Ik kan nu nog wel leven met popups. Heb nu tenminste alles netjes in full screen zonder extra moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:50

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ik heb je topictitel iets aangepast om de lading beter te dekken! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:36
Is er ook een dergelijke oplossing voor Android TV 5.1 op een Philips TV?
Die heeft namelijk geen aparte beeldscherm instelling?

[ Voor 27% gewijzigd door Rivanov op 25-05-2017 20:18 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• F-16
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-04 23:22
Hoi Dav1d, omdat ik al een tijdje op de Horizon Go app draai en inderdaad de vervelende update melding beu ben, was ik erg blij met jouw topic en oplossing om de dpi aan te passen. In totaal gaf dat nog wel wat voeten in aarde en dus heb ik getracht een handleiding te maken voor de Tweakers onder ons.

Deze handleiding is voor de Ziggo Go app in combinatie met een Sony Bravia TV die op Android draait.
Het is daarbij wel zaak dat de TV via een netwerkkabel aangesloten is op je netwerk.

Allereerst moeten we de Ziggo Go app installeren, door de app te sideloaden.

Stap 1
Via de home knop van je afstandsbediening kies je Google Play om "ES File Explorer" te installeren op de tv.

Stap 2
debug mode aanzetten

Home->Instellingen-> TV-> over

naar beneden scrollen en meerdere keren op build drukken totdat "You are now a developer" verschijnt.

vervolgens debug mode aanzetten door te kiezen voor
Home->Instellingen-> systeemvoorkeuren-> opties voor ontwikkelaars-> Foutopsporing-> ADB Foutopsporing-> aan

Stap 3
Apk installeren

download de Ziggo Go apk
Vanuit ES File Explorer zoek je de apk op je netwerk en installeer de app

Stap 4
Makkelijk vindbaar

De app is op dit moment alleen te vinden via Home->instellingen -> TV -> apps -> gedownloade apps
Waarschijnlijk als je van hieruit de app start staat het beginscherm 90° gedraaid. Dat passen we later aan. Ter info, als je iets selecteert om af te spelen zal dit wel de juiste oriëntatie hebben.

Eerst willen we de app op het homescreen krijgen. Vanuit Google Play installeer je de app "TV app repo"
Als de app geinstalleerd is, opstarten en via leanback shortcuts helemaal naar rechts scrollen. Hier zie je de Ziggo Go app. Selecteer deze en druk op create shortcut. Geduldig 20 seconden wachten en de nieuwe app installeren. Et voila nu zie je helemaal rechts op het homescreen de Ziggo Go app. Dat is nog niet vrouwvriendelijk te vinden dus selecteer de app, houdt de "ok" knop ingedrukt en je kan de app naar links verplaatsen.

Stap 5
Dankzij de tip van Dav1d is het mogelijk om het startscherm 90° gedraaid te krijgen door het standaard aantal DPI te verlagen. Let wel, dit geldt dan voor alle apps.

Het commando dat je uiteindelijk naar je tv wilt sturen is "adb shell wm density 280".
Om dit voor elkaar te krijgen heb ik Android Studio geïnstalleerd Android Studio.

Vervolgens moet je de sdk location toevoegen aan je systeem pad. Gebruik hiervoor ter info deze handleiding linkje

Of gebruik onderstaande stappen als je Windows 10 gebruikt:
rechtermuis start>systeem>systeeminfo>geavanceerde systeeminstellingen> tabblad geavanceerd>Omgevingsvariabelen.

dubbelkik op path onder systeemvariabelen en een popup scherm verschijnt. Kies nieuw en plak de locatie (%LOCALAPPDATA%\Android\sdk\platform-tools) van je sdk platform-tools. Druk op ok en ok.

Om te testen dat het werkt open je de opdrachtprompt/command shell (cmd) en type je "adb version".
Als het goed is krijg je een response in de trend van Android Debug Bridge version ....

Achterhaal het ip adres van je TV en maak connectie met je TV door het volgende commando te gebruiken
"adb connect <ip adress>"

De TV geeft een melding en vraagt of je deze bron vertrouwd.

Nu kan je vanaf je pc het commando "adb shell wm density 280" versturen en zal je zien dat de apps aangepast worden qua grootte.
Start nu de Ziggo Go app, misschien moet je deze eerst afsluiten en heropenen om effect te hebben. Je zal zien dat het start scherm van de Ziggo app nu gedraaid is. Als dit niet het geval is de TV rebooten door de uit knop langdurig ingedrukt te houden.

De maximale waarde waarbij het scherm gedraaid wordt is 280, ga je hoger dan zal je zien
dat het scherm weer van oorsprong verkeerd staat. De standaard waarde van de TV is 320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 991475

Hallo F-16,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik heb alle stappen doorlopen, ondanks dat ik niet heel handig ben met computers is het allemaal gelukt.
De app staat nu op mijn homescreen en opent horizontaal.
Echter nu kan ik de app nog steeds niet bedienen vanaf mijn afstandsbediening.

Ik heb geprobeerd mijn USB muis te koppelen, ook dit lukte niet, ik krijg dan geen muisaanwijzer te zien op het scherm.

Zijn er nog tips hoe dit opgelost kan worden? Ik heb een Philips TV. (PHILIPS 49PUS6501)

Zou top zijn als ik het helemaal werkend kan krijgen, nu kan ik er nog precies niks mee..

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-16
Hoi Rene,

Voor mijn Sony tv gebruik ik een remote app (Video & TV sideview, Iphone) waarbij ik een muis kan bedienen. Hiermee kan selecties maken van programma's. Misschien is er voor de Philips tv ook zo'n app.

Het bevreemd mij overigens wel dat je usb muis niet werkt op je TV. Werkt dat alleen niet in de Ziggo app of overal waar je een muis zou kunnen bedienen? Probeer eens een webbrowser en de muis.

Mijn Sony kan een usb muis wel gebruiken en ik gebruik zelfs een usb remote gamecontroller (Xbox) op de Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milian
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-04 17:42
Ik krijg nu bij de nieuwe app van ziggo na inloggen de melding dat de shield niet kan verbinden met de server. Iemand anders hetzelfde probleem? (De horizon go app geeft nu helaas ook dezelfde melding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-04 00:46
Wat een gedoe allemaal, gewoon "Set Orientation" installeren en werkt perfect. :+
Google Play: Set Orientation

It's All In The "Mix"

• Milian
@Mixpower Probeer dat maar eens in de nieuwste versie. Ik krijg dan een force close.

@F-16 @Dav1d Hebben jullie dezelfde issue met force closes in de nieuwste versie?

[ Voor 41% gewijzigd door Milian op 30-11-2017 00:17 ]

• headphoneguy
Nvidia shield tv : sinds de laatste Shield Experience update doet mijn horizon go het niet goed meer. Zodra een filmpje begint te bufferen dan crashed alles..

Ik gebruik een oudere versie icm rotation control pro.

Kan iemand mij vertellen wat die adb shell command doet voor andere apps en de rest van mn shield interface? Twijfel nog of ik speciaal voor horizon/ziggo mn hele weergave van mn systeem moet aanpassen.

Edit: https://plus.google.com/+TijmenJanssen/posts/ftnUFWC7b3X

Hier is goed te zien wat het doet op de nvidia shield!
Zal dit van het weekend eens testen. Hopelijk blijven alle apps werken zoals het hoort en zal ik de nieuwe ziggo go hiermee kunnen gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door headphoneguy op 30-11-2017 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F-16
@headphoneguy op mijn Sony tv zorgt het adb commando voor het verkleinen van de pictogrammen van apps oftwel meer apps op je beeldscherm en kleinere lettertjes.

@Milian ik draai nog niet de laatste versie, zit nog op 2.3.18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 818749

@Milian same here..force close

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-02 18:44
headphoneguy schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:21:
Edit: https://plus.google.com/+TijmenJanssen/posts/ftnUFWC7b3X

Hier is goed te zien wat het doet op de nvidia shield!
Zal dit van het weekend eens testen. Hopelijk blijven alle apps werken zoals het hoort en zal ik de nieuwe ziggo go hiermee kunnen gebruiken.
Grappig om hier mijn Google+ post terug te zien.

Ik krijg bij de Ziggo Go app alleen maar een crash na inloggen op de Shield TV. Iemand een idee welke versie van Ziggo Go nog wel werkte? Of wat er voor nodig is om hem niet steeds te laten crashen? Heeft het iets met root te maken?

Overigens is een dpi van 289 het maximum voor een tablet interface. Ik heb voor specifieke apps inmiddels bovenstaande Tasker truc gebruikt en het werkt perfect. Dan wel met root. Met Ziggo Go helaas niks kunnen doen, de app werkt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headphoneguy
TJRef schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 06:56:
[...]

Grappig om hier mijn Google+ post terug te zien.

Ik krijg bij de Ziggo Go app alleen maar een crash na inloggen op de Shield TV. Iemand een idee welke versie van Ziggo Go nog wel werkte? Of wat er voor nodig is om hem niet steeds te laten crashen? Heeft het iets met root te maken?

Overigens is een dpi van 289 het maximum voor een tablet interface. Ik heb voor specifieke apps inmiddels bovenstaande Tasker truc gebruikt en het werkt perfect. Dan wel met root. Met Ziggo Go helaas niks kunnen doen, de app werkt gewoon niet.
Nou bedankt voor je google+ post dan! Ik gebruik Ziggo Go 2.3.18 i.c.m. Tasker trucje(zonder root). Ik denk zelf niet dat jouw force close aan root ligt. Heb namelijk een tablet waarbij ik vaak geprobeerd heb om op verschillende manieren mn root te verbergen voor Ziggo Go. Dit is nooit gelukt. De app startte op, vroeg om inloggegevens, en gaf daarna een foutmelding met foutcode vanwege de root.

Ben wel benieuwd hoe jij root gaat verbergen :9 . Zou je je bevindingen willen melden in deze post? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:04
TJRef schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 06:56:
[...]

Heeft niks met root te maken. De meest recente versies van Ziggo Go crashen op de Shield. De laatste die nog goed werkt is versie 2.3.20, te vinden op apkpure.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Ik kreeg uiteindelijk versie 2.3.18 werkend, zonder enige vorm van root cloaking, denk ook echt niet dat Ziggo zich met root bezig houdt. Hogere versies crashen.
Ook het beginscherm kreeg ik niet in Landscape mode dmv dpi verlaging. Verder heb ik het maar wederom verwijderd. Eventueel kan ik tv casten of gewoon wisselen naar de Mediabox. Ik kijk toch nauwelijks tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:00
TJRef schreef op zondag 21 januari 2018 @ 00:36:
Ik kreeg uiteindelijk versie 2.3.18 werkend, zonder enige vorm van root cloaking, denk ook echt niet dat Ziggo zich met root bezig houdt. Hogere versies crashen.
Ook het beginscherm kreeg ik niet in Landscape mode dmv dpi verlaging. Verder heb ik het maar wederom verwijderd. Eventueel kan ik tv casten of gewoon wisselen naar de Mediabox. Ik kijk toch nauwelijks tv.
Op dit moment heb ik geen Android TV kastje, maar kan je geen root verkrijgen via magisk? Met magisk blijft safetynet werken. Op m'n geroote telefoon kan ik gewoon horizon go, Netflix, en elke andere app gebruiken die root detectie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJRef
Dacuuu schreef op zondag 21 januari 2018 @ 07:47:
[...]

Op dit moment heb ik geen Android TV kastje, maar kan je geen root verkrijgen via magisk? Met magisk blijft safetynet werken. Op m'n geroote telefoon kan ik gewoon horizon go, Netflix, en elke andere app gebruiken die root detectie hebben.
Ik heb root en de app werkte gewoon met versie 2.3.18. Enige probleem waar ik op stuitte was dat behalve de daadwerkelijke videofeed, de rest van de interface gewoon in portrait mode is en ik (in ieder geval niet door dpi te schalen) niet de interface in landscape mode te zien krijg. Verder werkt deze versie van de app gewoon. Andere issues hebben denk ik ook niks met root te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milian
-

[ Voor 99% gewijzigd door Milian op 19-02-2018 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-04 13:48
headphoneguy schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:35:
[...]

Nou bedankt voor je google+ post dan! Ik gebruik Ziggo Go 2.3.18 i.c.m. Tasker trucje(zonder root). Ik denk zelf niet dat jouw force close aan root ligt. Heb namelijk een tablet waarbij ik vaak geprobeerd heb om op verschillende manieren mn root te verbergen voor Ziggo Go. Dit is nooit gelukt. De app startte op, vroeg om inloggegevens, en gaf daarna een foutmelding met foutcode vanwege de root.

Ben wel benieuwd hoe jij root gaat verbergen :9 . Zou je je bevindingen willen melden in deze post? _/-\o_
Root is gemakkelijk te verbergen met Magisk Root. Die staat standaard verborgen en alles wat root zou detecteren werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1106343

Hallo,

Deze topic doorgelezen aangezien ik ook tegen bepaalde problemen van de Ziggo Go App op mijn Philips 32PFS6402/12 Android TV aan liep. Veel nuttige info gevonden, waarbij het gedraaide beeld probleem opgelost is, een shortcut heb gecreëerd voor de Ziggo Go App in hoofdmenu, maar heb alleen nog een probleem resterend, net zoals Rene Vuijk ruim een 1.5 jaar geleden al aangaf over een USB muis. Deze ziet de app niet. Overige app's op de tv geen probleem en werkt wel. Kan op het scherm van Ziggo Go geen land instelling aanvinken zodat het platform verder opstart.

Wellicht kijk ik er overheen, maar zou graag een oplossing hebben.

Alvast bedankt.
Anoniem: 991475 schreef op zondag 5 november 2017 @ 12:26:
Hallo F-16,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Ik heb alle stappen doorlopen, ondanks dat ik niet heel handig ben met computers is het allemaal gelukt.
De app staat nu op mijn homescreen en opent horizontaal.
Echter nu kan ik de app nog steeds niet bedienen vanaf mijn afstandsbediening.

Ik heb geprobeerd mijn USB muis te koppelen, ook dit lukte niet, ik krijg dan geen muisaanwijzer te zien op het scherm.

Zijn er nog tips hoe dit opgelost kan worden? Ik heb een Philips TV. (PHILIPS 49PUS6501)

Zou top zijn als ik het helemaal werkend kan krijgen, nu kan ik er nog precies niks mee..

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met Ziggo Go i.c.m. een Amazon Fire Stick TV?

Met het nieuws dat Ziggo bezig was met Android TV alvast een Amazon Fire Stick TV gekocht in de hoop eindelijk een all-in-one oplossing voor Kodi+Netflix+Ziggo Go te hebben die simpel te bedienen is.

Heb de Ziggo Go app i.c.m. Mouse Toggle gesideload. Ik heb geen last van het portrait probleem, maar loop tegen enkele (vergelijkbare) dingen aan:
- Krijg de melding: "Ongeldige play services. Installeer de juiste om op de chromecast te kunnen kijken".
- Het beeld is samengeperst buiten het afspelen om. Zodra je iets afspeelt is het beeld goed.
- Live TV speelt niet vloeiend af (geen signaal probleem). Het speelt af, maar met lage fps lijkt het.

Alvorens play services proberen te installeren heeft iemand misschien tips/advies?
Pagina: 1