Welke VPN server raden jullie me aan??

Pagina: 1
Acties:
  • 8.494 views

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Hoi,

De laatste tijd maak ik me steeds meer zorgen om privacy, en vanuit dat oogpunt zit ik dus te denken aan een VPN server.
(voor ads/spam etc gebruik ik browser-plugins en daarnaast een goede AV)

Nu heb ik op Google een paar recensies bekeken, en mijn oog is gevallen op de volgende VPN servers;

• NordVPN
• VyprVPN
• ExpressVPN
• IPvanish
• Perfect Privacy

Ik vind het alleen erg lastig om een goede keuze te maken, aangezien ze individueel allemaal beweren de #1 te zijn, en ook op hun sites schermen ze met geweldige verhaaltjes van 'klanten'.
(al zet ik hier vaak mijn vraagtekens bij, omdat dit soort bedrijven vaak betalen voor het publiceren van positieve recensies)

- Kunnen jullie mij misschien op weg helpen bij het maken van de juiste keuze?
Wellicht hebben jullie ervaring met de bovengenoemde VPN servers?

---
De kritiekpunten die ik zelf erg belangrijk vind;

1) Security (hoe goed ben je afgeschermd voor IP leaks, DNS-leaks, etc)
2) Speed (in hoeverre lijdt je download/upload snelheid er onder)
3) Settings (heeft de server goede instellingen, zoals killswitch, etc)
4) Usage (hoe gebruiksvriendelijk werkt alles)
5) Stability (is de verbinding stabiel, zonder last te hebben van onderbrekingen/haperingen)

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:15

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Prodigy1982
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14-02-2022
Ja, wel gezien inmiddels... maar vind het enorm onoverzichtelijk.
Als je in een topic terecht komt waarin men allemaal door elkaar over allemaal verschillende dingen gaat praten, komt dat nogal verwarrend over.
(zeker als je toch al twijfelt en advies zoekt)

"Never settle for average, when you were born to stand out!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
De startpost bevat al alles om te beginnen met een VPN, neem die even door, waar je dan niet uit komt kunnen we helpen :)

Fixing things to the breaking point...

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

The_Prodigy1982 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:21:
Hoi,

De laatste tijd maak ik me steeds meer zorgen om privacy, en vanuit dat oogpunt zit ik dus te denken aan een VPN server.
(voor ads/spam etc gebruik ik browser-plugins en daarnaast een goede AV)

Nu heb ik op Google een paar recensies bekeken, en mijn oog is gevallen op de volgende VPN servers;

• NordVPN
• VyprVPN
• ExpressVPN
• IPvanish
• Perfect Privacy

Ik vind het alleen erg lastig om een goede keuze te maken, aangezien ze individueel allemaal beweren de #1 te zijn, en ook op hun sites schermen ze met geweldige verhaaltjes van 'klanten'.
(al zet ik hier vaak mijn vraagtekens bij, omdat dit soort bedrijven vaak betalen voor het publiceren van positieve recensies)

- Kunnen jullie mij misschien op weg helpen bij het maken van de juiste keuze?
Wellicht hebben jullie ervaring met de bovengenoemde VPN servers?

---
De kritiekpunten die ik zelf erg belangrijk vind;

1) Security (hoe goed ben je afgeschermd voor IP leaks, DNS-leaks, etc)
2) Speed (in hoeverre lijdt je download/upload snelheid er onder)
3) Settings (heeft de server goede instellingen, zoals killswitch, etc)
4) Usage (hoe gebruiksvriendelijk werkt alles)
5) Stability (is de verbinding stabiel, zonder last te hebben van onderbrekingen/haperingen)
Wat is je doel van je vraag .. prive/werk ?
VPN is een punt naar punt verbinding, iets anders als TOR ofzo

Als je echt van punt naar punt wilt verbinden dan is het topic doorlezen is zoiezo handig (startpost zoals aangegeven door @RGAT

Wil je echter internet op dan zou ik het over een andere boeg gooien en meer verdiepen in firewalling, tor en routers

Het is ongeveer het zelfde vraag als hoe veilig is je huis? ja inbraak is altijd mogelijk (zwakste schakel) maar hoe meer je doet hoe minder risico in theorie. en dat ze dus je buren bezoeken.

Tegenwoordig is de gemiddelde internet verbinding in NL met een router tussen de pc en je internet verbinding redelijk secure. Je kan beter investeren in een NAS met zeer regelmatige (encrypoted)cloud backup met versie beheer. niet alleen bescherm je jezelf tegen nare software, maar ook defecte hardware,diefstal en brand. als je de gevolgen kan minimaliseren tot paar uur data verlies (als die er al is) zit je al voor 90% snor.

Als de vpn verbinding opgezet kan worden voordat je inlogt op je pc op je desktop is het (gebruikers)gemak erg hoog. Anders zou ik 2-factor authenticatie kiezen met bv hard en soft(ware) tokens ..

snelheid is eigenlijk afhankelijk van de verbinding, servers en andere meuk, geen zinnig woord over te zeggen ..anders dat je (veel) meer data verbruikt ... hierom is het eerder genoemde topic wel ongetewijfeld hierover gesproken. dit met stabiliteit tezamen

ipleaks, dns spoofs gaan je zoiezo niet verbeteren/veranderen met vpn .. dan zit je helemaal verkeerd.
en gebruiks gemak .. tja .. in een bedrijfs omgeving is het gewoon veel overhead. thuis tja in uitzonderlijke situaties en gewoon overkill (niet doen) ..

ik denk dat omdat je het vraagt vpn eigenlijk niet voor jou intressant is, en bekijk alternatieven zoals encrypted uploads of (encrpted) shared drives ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1369072

Spam zuigt

[ Voor 97% gewijzigd door F_J_K op 08-04-2020 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:14
Anoniem: 1369072 schreef op woensdag 8 april 2020 @ 21:43:
Ikzelf gebruik al jaren de GooseVPN. Ze zijn 100% Log-vrij volgens mij, daarom bewaren zij geen gegevens van de gebruikers. Bij vragen werd ik gewoon binnen een paar minuten geholpen in het Nederlands.

Ik zag m niet in je lijstje staan. Het is een echte aanrader.
Speciaal geregistreerd om je spamlink te dumpen? Zogenaamd verborgen. Rapport ingestuurd.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 08-04-2020 22:08 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Daar ging iets fout, excuses.

[ Voor 92% gewijzigd door Drardollan op 08-04-2020 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
En nog een keer?

[ Voor 95% gewijzigd door Drardollan op 08-04-2020 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Nou zeg, mijn post ging 4 voudig met vertraging :'(

[ Voor 89% gewijzigd door Drardollan op 08-04-2020 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.