Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
We hebben nu LG Plasma en willen naar 55inch. We dubben tussen de UJ701V, SJ810V de Oled55B6V en de Panasonic DXW804. Van belang is dat het niet te schreeuwerig flets beeld heeft en bovenal bij voetbal, tennis, tour de france etc dat je een goed beeld hebt in plaats van vervagende beelden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nvt Zo nu en dan Netflix en maak gebruik van KPN interactieve tv (bekabeld).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
N.a.v goede recensie en keuze voor budget hadden we eerste gekozen voor de Samsung J624 60 inch. Deze valt ons zeer tegen, flets onnatuurlijke kleuren en beeld. Voetbal kijken was een ramp, bal bleef hangen, onherkenbare spelers en vervagende beelden. We willen weer terug naar een LG televisie en komen de bovengenoemde modellen tegen. Met betrekking tot films denk ik dat alle drie wel gaan voldoen, maar daarnaast belangrijke vraag welke het beste zou zijn bij sport/actiebeelden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
No-brainer, kies een Oled!
Panelen zijn nagenoeg hetzelfde dus maak je keuze op basis van benodigde specs en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:27
Naast oled is voor sport/actiebeelden de pricewatch: Sony KD-55XE9005 Zwart een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 09:42

bbc

NL_Scratch schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:32:
Panelen zijn nagenoeg hetzelfde dus maak je keuze op basis van benodigde specs en prijs.
LG gebruikt voor zijn 2017 modellen bijna overal dezelfde panelen dacht ik.

De vraag is dus eerder of het geluid ook nog wat moet zijn, maar voor dat budget vrees ik er een beetje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rommelig topic; enige reden waarom je een budget uitstrekt van 1000 tot bijna 2000 Euro? Kan je net zo goed een dartpijltje gooien bij de Mediamarkt en een TV binnen budget afrekenen.

Punt 1 lijkt me om te bedenken welke ISP je hebt; KPN levert zowel over xDSL als over glas en hierdoor kan de kwaliteit van het inkomende beeld (in Mbit uitgedrukt) bijna een factor 3 verschillen. Bedenk zelf maar eens; als je slechte kwaliteit op een goede TV afspeelt blijft het slechte kwaliteit.

Om je op weg te helpen; ik heb KPN glas maar daar zitten ook een aantal kanalen bij in "standaard" kwaliteit zoals een "gewone" History Channel of een "gewone Crime Scene". Ik had een 55" FHD LED en nu een 65" 4K OLED. Op beide TV's was het gewoon slecht om te kijken.

Heb je dus ADSL internet en "gewoon" iets van 40Mbit internet, zou ik me dus geen zorgen maken over welke TV je nu koopt. In ieder geval hoef je dan niet naar "dure" OLED of 4K te kijken. Je kan alsnog 2000 Euro aan een zeer goede TV uitgeven of 1000 Euro aan een goede instapper maar ga eerst maar eens bedenken welke beeldkwaliteit er binnen komt.

/edit: je oude Samsung was al een 100Hz paneel. Als dat al wazig eruit ziet of "ballen blijven hangen", vermoed ik echt dat de rest van je infra hieraan debet is en niet de TV. Elders komt de Samsung inderdaad met een cijfer 7+ uit verschillende tests. Dat krijg je niet als spelletje #1 (voetbal) slecht te kijken is, zeg maar.

[ Voor 19% gewijzigd door MAX3400 op 12-09-2017 17:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:50
NL_Scratch schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 12:32:
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MAX3400 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 17:10:

/edit: je oude Samsung was al een 100Hz paneel. Als dat al wazig eruit ziet of "ballen blijven hangen", vermoed ik echt dat de rest van je infra hieraan debet is en niet de TV. Elders komt de Samsung inderdaad met een cijfer 7+ uit verschillende tests. Dat krijg je niet als spelletje #1 (voetbal) slecht te kijken is, zeg maar.
De J6240 is softwarematig gehandicapt en mist standaard een motion instelling die bij de 100Hz modellen hoort. Dit moet je zelf activeren via het gevanceerde service menu (zie topic elders)
En dat van die kleuren klinkt als 'we weten niet hoe we een tv moeten afstellen'.

Maar de keuze is hier natuurlijk duidelijk de OLED ...

(en HD over xDSL is 8Mbit en op de HDglas hooguit 12, niet bepaald een factor 3)

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 12-09-2017 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

apis29 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:07:
[...]

(en HD over xDSL is 8Mbit en op de HDglas hooguit 12, niet bepaald een factor 3)
SD: 3,5 Mbps
HD: 7, 5 Mbps
GlasHD: 12,75 Mbps
4K UHD: 25 Mbps

^ gemiddeld. Digitenne heeft soms een nog hogere overboeking per "reeks" en dan haal je op sommige zenders 1.75Mbps.

Neemt niet weg dat we allemaal wel kunnen beoordelen, of je nou OLED-fan bent of niet; als topicstarter dus Digitenne of SD binnenkrijgt, kan je upscalen tot je een ons weegt op plasma / LED / OLED: de voetbal blijft eruit zien als een streep Tipp-Ex.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even check gedaan via fourstack? en deze gaf aan een kleine 20mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:30:
Ik heb net even check gedaan via fourstack? en deze gaf aan een kleine 20mbit.
20Mbit is voldoende voor HD maar dat gaat via de telefoonlijn en zijn de lagere kwaliteit HD streams (i.t.t. op glasvezel). Ook is de plasma misschien een 42" en dan is een stap naar 60" wel een aardig grote (en wordt de mindere kwaliteit van de stream ook uitvergroot). Daarnaast moet er nog wat aangepast worden bij de J6240 om het maximale eruit te halen Samsung J6240 100Hz paneel zinloos wegens software? naast de slechte instellingen waar die nu op staat. Of de J6240 staat wel goed afgesteld en de plasma op fantasiekleuren en je moet wennen aan het juiste beeld qua kleuren).
MAX3400 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:19:
[...]

SD: 3,5 Mbps
HD: 7, 5 Mbps
GlasHD: 12,75 Mbps
4K UHD: 25 Mbps

^ gemiddeld. Digitenne heeft soms een nog hogere overboeking per "reeks" en dan haal je op sommige zenders 1.75Mbps.

Neemt niet weg dat we allemaal wel kunnen beoordelen, of je nou OLED-fan bent of niet; als topicstarter dus Digitenne of SD binnenkrijgt, kan je upscalen tot je een ons weegt op plasma / LED / OLED: de voetbal blijft eruit zien als een streep Tipp-Ex.
Digitenne is idd een ander verhaal (evenals SD zenders op glas; zit zelf bij Vodafone/T-Mobile met tegenwoordig op alle HD zenders 12,8 ipv alleen 1 t/m 10 en bij Film1 zelfs 15. Dit was voor we de huidige streams kregen, ruim voor KPN met HD Glas kwam en ook al bij meer zenders dan alleen 1 t/m10. Voor de huidige situatie heb ik het overigens nog niet bevestigd gezien dmv een wireshark capture; misschien zelf nog eens opzetten ...).
Maar als er KPN Interactieve TV staat ga ik iig al niet uit van Digitenne.

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 12-09-2017 23:19 ]

Pagina: 1