Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Registratie: Februari 2015
  • Niet online
Vanaf Samsung 50J6240 is er een 100 Hz native paneel in de toestellen te vinden. Her en der lees je echter dat, om dit paneel tot z'n recht te laten komen, je bij de sectie Auto Motion Plus wanneer je Custom kiest je zowel Judder als Blur (Wazigheidsvermindering en Trilvermindering) moet kunnen kiezen. Blijkbaar, en de gebruikers zullen dat zeker weten, heb je enkel de optie Judder. Betekent dit dat er bij wijze van spreken ergens een blokkage zit op het 100 Hz native paneel en dat het niet optimaal werkt? Of zie ik het verkeerd? Via het servicemenu zou je de Blur-optie kunnen toevoegen (maar dat is natuurlijk niet de bedoeling). Dit is toch wel kwalijk van Samsung als dat het geval zou zijn, niet?

Graag jullie meningen en reacties hierover, want in het FHD-segment is dit toestel op dit moment een van de interessantste.

http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-31407.html

[ Voor 5% gewijzigd door rsca777 op 15-03-2017 19:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef84
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
Moet wel zeggen dat ik het een prima tv vind voor de prijs, ik bezit de UE55J6240.

Ik heb heb 3D ook al aangezet via servicemenu maar nog niet getest. Moet nog een 3D bril ergens opsnorren.
Ik ben niet zo bang voor het servicemenu, maar wil wel op safe gaan.
rsca777 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 12:30:Via het servicemenu zou je de Blur-optie kunnen toevoegen (maar dat is natuurlijk niet de bedoeling).
Heb jij hier een source voor deze optie aanzetten werkt?

[ Voor 3% gewijzigd door steef84 op 19-03-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
Nee, geen source en geen idee hoe dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Antwoord op zo'n beetje alle vragen hulp gevraagd voor aankoop led tv (4)

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 20-03-2017 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steef84
  • Nu online
Mooi gevonden. Heb mijn instellingen veranderd naar UJ6400... ook ben ik van EU_benelux naar EU gegaan omdat mijn hdmi niet werkte op op EU_benelux. Blur optie is nu zichtbaar, evenals 3D... Of het werkt moet nog blijken. Morgen verder spelen met de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsca777
  • Niet online
steef84 schreef op maandag 20 maart 2017 @ 23:31:
Mooi gevonden. Heb mijn instellingen veranderd naar UJ6400... ook ben ik van EU_benelux naar EU gegaan omdat mijn hdmi niet werkte op op EU_benelux. Blur optie is nu zichtbaar, evenals 3D... Of het werkt moet nog blijken. Morgen verder spelen met de instellingen.
Hou je ons op de hoogte? Interessante materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steef84
  • Nu online
Vavanond met een 3D bril pricewatch: Samsung SSG-5100GB actieve 3D bril via youtube een 3D film geprobeerd. Youtube word afgespeeld op een Wetek Play 2 media speler. En het werkt!

Of de blur optie werkt heb ik geen idee van, maar hij staan aan en is zichtbaar. Erg geinig zo'n softmod!

[ Voor 3% gewijzigd door steef84 op 21-03-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-07 15:39
Het is mij ook gelukt om mijn nieuwe UE50J6240 te softmodden naar J6400.

Hiervoor heb ik een adruino IR-transmitter die ik had liggen via een audiokabeltje op de hoofdtelefoonuitgang van mijn laptop aangesloten.
Vervolgens de wav bestanden gedownload waaronder de factory-wav

Stappen:
- 1 - TV aanzetten en op NPO1 zetten (kabel)
- 2 - Info knop afstandsbediening
- 3 - Factory wav bestand afspelen
Hierdoor start het Advanced Menu terecht.

Mijn TV wel in EU_Benelux gelaten. EU is gericht op oost-Europa. HDMI lijkt hier gewoon te werken.

Het is een gepriegel, maar wel gelukt. Nu 3D, PVR, motion blur en de lol van een gemodde tv hebben }:O

[ Voor 50% gewijzigd door quazar op 05-05-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 924253

T.a.v. steef84 en quazar: ik heb in het servicemenu van mijn net gekochte 55j6240 alles waar maar 3d bij stond op on gezet, sommige lukten niet. Helaas geen 3d en volledig aangepast motion te zien..
Steef 84; zou je mij kunnen vertellen wat je allemaal precies gedaan hebt in het servicemenu? aan Quazar; ik heb het bestandje gedownload, kan ik het dan ook bv op een ub-stick zetten en dan afspelen op de tv? Ben niet zo technisch, vandaar.
Bedankt allebei alvast. Vr.gr, Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Anoniem: 924253 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:28:
T.a.v. steef84 en quazar: ik heb in het servicemenu van mijn net gekochte 55j6240 alles waar maar 3d bij stond op on gezet, sommige lukten niet. Helaas geen 3d en volledig aangepast motion te zien..
Steef 84; zou je mij kunnen vertellen wat je allemaal precies gedaan hebt in het servicemenu? aan Quazar; ik heb het bestandje gedownload, kan ik het dan ook bv op een ub-stick zetten en dan afspelen op de tv? Ben niet zo technisch, vandaar.
Bedankt allebei alvast. Vr.gr, Ed
In het gewone service menu gaat dat niet lukken, je moet speciaal in het 'geavanceerde service menu' zitten en om dit te kunnen moet daarvoor via infrarood een commando verstuurd worden. Vandaar wordt ook de Adruino IR-transmitter genoemd hierboven maar het zou ook via een mobiele telefoon/tablet (https://en.wikipedia.org/...f_devices_with_IR_blaster) kunnen of met een IR-blaster die bij sommige tv's wordt meegeleverd https://wiki.samygo.tv/in...#Send_IR_using_your_phone

Zou op zich wel mooi zijn ja om hier een stap voor stap met foto's te zien ... (maar met de nodige eigen inspanning moet het ook terug te vinden zijn; het meest belangrijke punt is om het modelnummer te veranderen naar J6400; zolang ie op de J6240 blijft kan je alle 3D aanzetten wat je wilt maar dat gaat niks helpen ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 22-07-2017 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aelibey
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-01-2024
Dank allemaal voor de tips. :) :)
Het softmodden is mij ook gelukt mbv de Service Remote Control app (com.wolf.servicercsam-1.2).
Deze is op de Playstore niet te vinden, dus even googelen.
Na openen vd app de drie toetsen op de display achterelkaar indrukken en dan krijg je de extended service menu op je tv. De smartphone wel goed richten richting TV!

Zoals @apis29 Apis29 aangaf, moet je een smartphone hebben die IR-BLaster ondersteunt: Wikipedia: List of devices with IR blaster anders heeft de Service Remote Control app geen zin.

Toch even geupload: Service Remote Control app.
https://mega.nz/#!xgcRHRj...KqBMykYPmdnumWtBufdl8va8k

[ Voor 59% gewijzigd door aelibey op 15-06-2017 01:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aelibey
Met de optie Blur-Reduction op 10 is het beeld scherper met veel minder trillingen, dit merk ik vooral op de News Ticker op verschillende nieuws zenders.
En ook op reclame tickers die heel snel voorbij gaan, deze zijn met Blur-Reduction op 0/uit veel waziger.
Getest op 55J6240, het is nu een J6400 geworden. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door aelibey op 15-06-2017 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aelibey
En hoe zit het nu met een firmware update?
Kan ik de auto-update aanzetten?

[ Voor 10% gewijzigd door aelibey op 15-06-2017 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is niet de bedoeling om binnen 24 uur meerdere keren achter elkaar te posten; dit is het ongewenste schoppen van topics. Als de laatste reactie van jezelf is en je wil iets wijzigen of toevoegen, gebruik de "wijzig"-knop. Ook het plaatsen van meerdere quotes in één post is prima mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:49
aelibey schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 01:47:
En hoe zit het nu met een firmware update?
Kan ik de auto-update aanzetten?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. En of deze mod nog gevolgen voor je garantie heeft. Kan je de mod ook ongedaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0NNi384
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-07 18:03
Hier ook de 60j6240 veranderd na een 60j6400 2 3d brillen gekocht en het werkt perfect.
Volgens mij kan ik zo weer terug gaan na een 60j6240 in het service menu.
Auto update staat gewoon aan heb alleen nog niks nieuws ontvangen wel een andere type firmware.

[ Voor 23% gewijzigd door R0NNi384 op 06-07-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Is het paneel van de J6240 eigenlijk gelijk aan de J6200? Zo ja dan zou ik hem aan de hand van deze calibratiewaarden kunnen afstellen: http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6200/settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:16
Interessante informatie. Ik heb zelf UE50J6240 en wil graag aanpassen naar een 6400 model. Ik heb via een Logitech afstandsbediening (info en factory) advanced service menu aangezet. Vervolgens ga ik naar opties en daar zou sw_model moeten staan, maar bij mij staat het dus niet.

Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
ALPACINO schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 08:57:
Interessante informatie. Ik heb zelf UE50J6240 en wil graag aanpassen naar een 6400 model. Ik heb via een Logitech afstandsbediening (info en factory) advanced service menu aangezet. Vervolgens ga ik naar opties en daar zou sw_model moeten staan, maar bij mij staat het dus niet.

Doe ik iets verkeerd?
Je mag iig niets met je Samsung afstandsbediening doen: http://www.hifi-forum.de/...read=30281&postID=544#544
musicfreak schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 06:55:
Is het paneel van de J6240 eigenlijk gelijk aan de J6200? Zo ja dan zou ik hem aan de hand van deze calibratiewaarden kunnen afstellen: http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6200/settings
De J6300 is daar onze J6200 ;) (en daarnaast is het de 55" die ze getest hebben dus als je een andere maat hebt zou ik al helemaal van de kleurensettings afblijven)

[ Voor 29% gewijzigd door apis29 op 23-07-2017 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
apis29 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 00:06:
De J6300 is daar onze J6200 ;) (en daarnaast is het de 55" die ze getest hebben dus als je een andere maat hebt zou ik al helemaal van de kleurensettings afblijven)
Ow... :) Ik had niet zo bedacht dat voor andere paneelgroottes andere calibratiewaarden gelden. Waarom is dat eigenlijk? Alternatief is dan zo'n meter gaan gebruiken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
musicfreak schreef op zondag 30 juli 2017 @ 12:36:
[...]

Ow... :) Ik had niet zo bedacht dat voor andere paneelgroottes andere calibratiewaarden gelden. Waarom is dat eigenlijk? Alternatief is dan zo'n meter gaan gebruiken denk ik.
Andere maten kunnen panelen van andere fabrikanten hebben en soms zelfs een totaal ander type paneel (IPS ipv VA en andersom). Sowieso als je zelfs van een gelijke maat vijf reviews naast elkaar legt waarin de afwijkingen bij de vooringestelde settings worden gemeten dan heb je goede kans dat ze alle vijf wat verschillen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ok, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0NNi384
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-07 18:03
Nieuwe firmware installeren of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halderknots
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-01 23:59
Ik heb er vorige week twee gekocht. Allebei hebben t 100hz paneel. Bij 1 met wat moeite software gewijzigd. Het beeld is inderdaad iets smoother bij degene met j6400 software. Vooral als de camera snel beweegt. Pan. Het 3D gedeelte is geactiveerd. Ik heb brilletjes van mijn 'oude' Samsung. Echter zodra ik 3D aanzet word het beeld rozig/ rood en is de verschuiving van de twee beelden te groot. De optie om het beeld te verschuiven staat wel in het 3D menu maar kan ik niet aanpassen. Het rozige/ rode beeld krijg ik ook niet weg. Dit rode beeld verschijnt bij elke input bron. Ook het Samsung menu word rood/rozig. Dus beeld word iets beter. PVR nog niet getest. 3D onbruikbaar. Ik heb de nieuwste firmware op m'n aangepaste tv (R1501). Misschien is kijken wat r op m'n andere tv met 3D gebeurd zonder de nieuwste firmware. (Maar eigenlijk wil ik die origineel laten :P )

[ Voor 12% gewijzigd door Halderknots op 12-08-2017 18:20 . Reden: Firmware ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Misschien een domme vraag maar is die softmod ook te doen met een Harmony One?
Heb helaas een Edge 7 en een Tab 9.7 S2 (2015) en daar gaat het niet mee werken.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halderknots
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-01 23:59
Ik had bij mijn oude Samsung een infrarood "oogje" ( Samsung ir Blaster) gekregen met een jackplug eraan. Deze was bedoeld om voor m'n receiver te leggen zodat bij het starten van de tv ook de receiver gestart werd. Deze werkt prima met de WAV files. Geen idee of t met de Harmony werkt. Heb wel gelezen dat t anderen gelukt is met de Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Ton
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-04 07:23
Heeft er iemand een oplossing voor de rode 3D-beelden na deze softmod? Het lijkt erop dat sommigen perfect werken en sommige dit probleem hebben. Helaas is mijn tv daar één van. Het verschil in beeldkwaliteit is wel echt enorm verbeterd zeg, beetje vreemd van Samsung. Met pure toeval kwam ik via een reviewtje op deze pagina uit.

Naast de Instelling naar uj6400 heb ik hem ook op EU gezet ipv Benelux. Puur omdat iemand zei dat dat hielp met een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 951747

Ik ben al een paar uur aan het klooien om mijn j6240 te upgradennaar j6400. Helaas zonder succes. Ik heb een infrarood kabeltje gekocht en aangesloten op de 3.5mm audio ingang van mijn iPhone. En het wav bestandje afgespeeld. Ik heb geen kabeltelevisie, dus ik kan de tv niet op npo1 zetten. Wat ik ook doe ik kom niet in het service menu terecht.

Welk wav bestand van al die bestanden is de juiste? En wat doe ik fout? :'( Ligt het aan het kabeltje

Hopelijk wil iemand mij helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Andy-
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:31
Anoniem: 951747 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:15:
Ik ben al een paar uur aan het klooien om mijn j6240 te upgradennaar j6400. Helaas zonder succes. Ik heb een infrarood kabeltje gekocht en aangesloten op de 3.5mm audio ingang van mijn iPhone. En het wav bestandje afgespeeld. Ik heb geen kabeltelevisie, dus ik kan de tv niet op npo1 zetten. Wat ik ook doe ik kom niet in het service menu terecht.

Welk wav bestand van al die bestanden is de juiste? En wat doe ik fout? :'( Ligt het aan het kabeltje

Hopelijk wil iemand mij helpen :)
Wellicht dat je hier iets mee kan? een post van mij uit 't "Samsung 2015 modellen" topic. Helaas is de app verwijderd uit de playstore, waarschijnlijk op verzoek van Samsung. Link van de playstore heb ik dus aangepast naar m'n Google Drive.

Als je een Galaxy S6/S6 Edge hebt of kan lenen, kan je 't ook met deze app doen: https://drive.google.com/...Q_BxbO1AYbYXNJcUliRTI3S0U

Heb met deze app in m'n UE55J6200 de 3D optie aangezet.

Via onderstaande link een guide hoe je in 't extra verborgen service menu komt.
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-30281.html#24

Via onderstaande link hoe je 3D kan activeren:
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-30497.html

Zolang 't galaxy toestel een IR blaster heeft, kan je deze app erop gebruiken. De S7 en S8 serie hebben deze blaster niet meer.

Succes :)
Pagina: 1