Volkswagen 7 navigatie-update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yo Tweakers,

Ik wil graag mijn VW7 (ingebouwde) navigatie updaten.
Ik heb zelf wat research gedaan en kwam op hun officiële site tegen dat de software gratis is voor VW gebruikers.

Zie link ( http://www.navigation.com...ationFrame_campaign_light )

Ik weet ook welke variant ik heb, mijn vraag is nu; Heeft iemand hier ervaring mee, en of kan mij uitleggen hoe het in zijn proces gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

http://www.navigation.com...Navteq-NavteqEurope-Site&

anders heet ik je van harte welkom in het Het grote Volkswagen topic - Deel 3 . Zitten genoeg mensen die de updates gedaan hebben, dus mss kan je daar beter je vraag nog eens stellen.

[ Voor 5% gewijzigd door SadisticPanda op 12-09-2017 09:45 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 14:58
Je kan de update gewoon op de SD kaart plaatsen of op de HDD ligt aan de variant die hebt hebt in je VW. Met de HDD variant kan je het via usb stick installeren. Maar de handleiding spreekt voor zich. Zelf heb ik het al een aantal keer geupdate op de SD kaart zonder probleem.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:38
Het staat letterlijk op de site uitgelegd hoe je dit moet doen, dus wat is je specifiek niet duidelijk?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zip bestand downloaden en originele SD-kaart gebruiken om de files te vervangen.

moeiijker is het niet. gebruik van de originele SD-kaart is essentieel.

[ Voor 19% gewijzigd door Gunner op 14-09-2017 15:33 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:38
Nee hoor, dat kan met een willekeurige SD-kaart.Edit: is afhankelijk van je systeem; mijn Pro heeft niet eens een originele SD, staat op een HDD namelijk.

[ Voor 58% gewijzigd door upje op 14-09-2017 15:41 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

upje schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:40:
Nee hoor, dat kan met een willekeurige SD-kaart.Edit: is afhankelijk van je systeem?
Bij een Discover Media kan het alleen met de originele kaart. Hoe een Discover Pro werkt met updates weet ik niet.

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 14:58
Gunner schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:42:
[...]

Bij een Discover Media kan het alleen met de originele kaart. Hoe een Discover Pro werkt met updates weet ik niet.
Klopt daar ben ik ook de 1e keer achter gekomen een andere SD kaart slikt die niet. Met de Discover Pro heb je dit probleem niet omdat daar een HDD inzit en je de instal via een usb stick doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus gewoon bestanden kopiëren naar je sd, dus de huidige soort overschrijden en thats it ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:41
Verplaatst (move) de inhoud naar een andere schijf als backup. Dus niet overschrijven, maar volledig leeg maken.Daarna uitpakken naar SD inderdaad.

Het kan voorkomen bij de discovery media dat de 8GB SD kaart net groot genoeg is maar dat de kaart op een te grote clustergrootte geformatteerd is.Daardoor past de laatste update er niet op omdat er teveel ruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals meerdere mensen hier hebben aangegeven, staat het duidelijk op de website. En anders heb je nog altijd instructiefilmpjes op het internet :)
Maak ook eerst een back-up van je SD kaart, niet overschrijven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:52:
Zoals meerdere mensen hier hebben aangegeven, staat het duidelijk op de website. En anders heb je nog altijd instructiefilmpjes op het internet :)
Maak ook eerst een back-up van je SD kaart, niet overschrijven dus.
PROnline schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:52:
Verplaatst (move) de inhoud naar een andere schijf als backup. Dus niet overschrijven, maar volledig leeg maken.Daarna uitpakken naar SD inderdaad.

Het kan voorkomen bij de discovery media dat de 8GB SD kaart net groot genoeg is maar dat de kaart op een te grote clustergrootte geformatteerd is.Daardoor past de laatste update er niet op omdat er teveel ruimte.
Dank :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Hoe kan ik zien welke navigatiebundel ik origineel op min sd kaart heb staan.
in het scherm van mijn discover media (golf variant is van maart 2018) zie ik staan 0820 en ECE1 2017/18.
Lijkt de bundle European countries bundle 1 maar hier zit duitsland niet bij.
Kan ik een andere bundle (bv bundle 3) downloaden en uploaden naar de sd kaart zonder dat de discover media moeilijk gaat doen?
Dit is puur een navigatie kaart update. Bestaat er ook een update voor discover media software zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Stitchie schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 17:36:
Bestaat er ook een update voor discover media software zelf?
Ja, maar die moet je door je dealer laten uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nierbton
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-08 14:13
(beetje late reactie, niet eerder hier gekeken)

Die 820 ECE1 2017/2018 was te downloaden vanaf mei 2017. Daarna kwam 0915 ECE1 2018 beschikbaar (nov 2017), en daarna 1030 ECE 2018/2019 (vanaf mei 2018 te downloaden). De versie is natuurlijk in de auto bij setup te bekijken, op de SD kaart is die te vinden in \maps\00\nds\dbinfo_txt .
Momenteel zie ik voor mijn Sportsvan (Discover Media) de complete Europeese versie met datum 3-4-18 (is de 1030 kaart van mei 2018), verder de nodige deelkaarten met datum 1-10-18. Bij de Discover Pro is al wel een nieuwe (1-10-18) Europa kaart te vinden, Ik vraag me af of er nog een compete Europa versie voor Discover Media gaat komen, Of moet ik over gaan op deelkaarten?

update 18dec - de complete Europa kaart 1115 (ECE AS 19/20) is nu ook beschikbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door nierbton op 18-12-2018 20:55 ]

Pagina: 1