Hoi ik heb een vraag ik heb sinds kort een Pioneer 5.1 home cinema set gekocht met een Marantz nr 1403 reciver er komt goed geluid uit maar ik wil meer misschien dat het aan mijn reciver ligt want hij geeft maar 50w output door alle uitgangen. En mij speakers kunnen 100w aan dus.. de vraag is kan het daar aan liggen ?
Vraag
Beste antwoord (via FeaR op 12-09-2017 08:36)
Zoals in de eerder gelinkte FAQ gemeld, is de receiver zelden de beperkende factor. 100w tov 50w gaat in elk geval niet brengen wat je zoekt. Hoewel het in de praktijk niet zo zwart/wit is, zal die verdubbeling in vermogen slechts 3db meer volume geven. Ivm hoe geluidsvolume werkt is dat "iets harder" en niet "twee keer zo hard".
Waar je wel wat mee wint is een nieuwe speakerset. Een die niet uit melkpakjes, maar uit boekenplankspeakers of vloerstaanders bestaat. Ik denk dat je vooral "body" mist en daar heb je speakers met een degelijke klankkast en conusdiameter voor nodig.
Hoe groot is de ruimte eigenlijk waar het in staat? Want ook met melkpakjes zou je een redelijk volume moeten kunnen behalen. Speelt de subwoofer wel mee? Wordt het max volume misschien begrensd in de receiver (dat kun je vaak ergens instellen)?
Doorgaans vragen speakers niet meer dan een paar watts van de receiver, ook bij wat luider volume. Als je echter wil dat de kopjes bij de buren van tafel trillen, dan moet je het niet zoeken in de categorie "home audio" maar gaan voor een PA set, dan heb je geheid binnen no-time de politie aan de deur.
Waar je wel wat mee wint is een nieuwe speakerset. Een die niet uit melkpakjes, maar uit boekenplankspeakers of vloerstaanders bestaat. Ik denk dat je vooral "body" mist en daar heb je speakers met een degelijke klankkast en conusdiameter voor nodig.
Hoe groot is de ruimte eigenlijk waar het in staat? Want ook met melkpakjes zou je een redelijk volume moeten kunnen behalen. Speelt de subwoofer wel mee? Wordt het max volume misschien begrensd in de receiver (dat kun je vaak ergens instellen)?
Doorgaans vragen speakers niet meer dan een paar watts van de receiver, ook bij wat luider volume. Als je echter wil dat de kopjes bij de buren van tafel trillen, dan moet je het niet zoeken in de categorie "home audio" maar gaan voor een PA set, dan heb je geheid binnen no-time de politie aan de deur.
Alle reacties
Wat bedoel je met ‘meer’, en welke 5.1 set heb je?
liever de tong gebrand dan lauwe soep
Ik heb hier een link ik weet niet of het mag maar denk ik wel https://www.google.nl/sea...512#imgrc=eAJ055sGaxv9-M:
Uit de Audio FAQ:
Wat die problemen precies zijn weet ik niet, maar misschien dat je de versterker kan opblazen?Het vermogen van de versterker mag rustig veel hoger zijn dan wat de luidspreker volgens de specificaties aankan (200 Watt versterker op een 50 Watt luidspreker). Omgekeerd (20 Watt versterker op een 50 Watt luidspreker) kan tot problemen leiden.
Verwijderd
sekers een anderu resifer is alteit een goet een anderu install eigelijk of 80w spiekersVerwijderd schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:21:
Ik ben iemand die graag de buren gek maaktdus.. ik zit te denken wat verstandig is of een andere reciver/versterker of een andere installatie,subwoofer
Of je pakt een doorsnee 12V autoalarm dat je in een stalen kuip monteert en vervolgens op 230V aansluit.
Vergeet de hoorn niet!!
Dat klinkt beter, anders, harder, met meer bas en het maakt je buren zo goed als zeker kneitergek.
Is dat het wat je zoekt??
Zo nee probeer dan je vraag eens in normaal Nederlands te herhalen, want er is zo te lezen voor niemand een touw aan vast te knopen.
Zoals in de eerder gelinkte FAQ gemeld, is de receiver zelden de beperkende factor. 100w tov 50w gaat in elk geval niet brengen wat je zoekt. Hoewel het in de praktijk niet zo zwart/wit is, zal die verdubbeling in vermogen slechts 3db meer volume geven. Ivm hoe geluidsvolume werkt is dat "iets harder" en niet "twee keer zo hard".
Zitten bij het politie bureau voor geluid overlast?Verwijderd schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 07:43:
Dank je wel voor de informatie ik weet wat ik nu ga doen
Als ik thuiswerk en ik ben je buurman gaat er toch echt een belletje 0800-8844 tegenaan hoor.. (alleen als je geen type bent om even aan te bellen natuurlijk)
En we zijn genoeg offtopic gegaan. TS kan vast wat met de informatie die reeds is gegeven.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.