Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met bevestiging AMD wraith spire cooler op mobo

Pagina: 1
Acties:

• HSlegend
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-11 15:50
Hallo,

Ik ben vandaag begonnen met het bouwen van mijn computer. Voor de build details, zie Eerste keer gaming PC bouwen, max 2000 euro
Echter, ik heb een probleem met het installeren van de stock cooler: amd wraith spire op het moederbord (asus prime b350 plus).
Zoals aangegeven in de handleiding heb ik het plastic voor de 'seasaw retention bar' verwijderd. Uiteraard is de cpu ook in de socket geplaatst. Daarna wilde ik overgaan naar het installeren van de CPU koeling.
Het probleem is dat de schroefjes op de koeling niet lang genoeg lijken te zijn waardoor ze niet het moertje van de backplate bereiken (zie foto's). Het zou vrij simpel moeten zijn, zie 3:35 van dit filmpje: YouTube: AMD Wraith SPIRE: Does it SUCK?
Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd heb gedaan? Of ervaringen?
Hoop overigens dat het geen probleem is dat het MOBO nu een tijd onbeschermd bovenop zn verpakking zal blijven liggen :P

Foto's:
https://www.dropbox.com/s..._20170911_143707.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s..._20170911_144317.jpg?dl=0

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:21
Kan je die schroef niet gewoon naar onder duwen (vandaar ook de veer die er zit) zodat je hem wel kan aandraaien? De veer duwt de schroef naar boven, jij duwt hem naar onder xd

Althans, naar mijn weten is dit nooit anders geweest bij CPU koelers.

[ Voor 14% gewijzigd door LopendeVogel op 11-09-2017 15:20 ]

• HSlegend
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-11 15:50
Die veer geeft niet erg mee, en op het filmpje waar ik naar linkte leek het er niet op dat er veel kracht gezet werd. Ik wil mn mobo niet slopen door overmatig veel (onnodige) kracht te zetten; ik ga er vanuit dat het soepel moet gaan.

• Maypole
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Op zich zou er niet bijzonder veel kracht bij benodigd moeten zijn, maar je moet de schroef wel even naar beneden drukken zoals LopendeVogel ook al aangaf.

Net zoals in het filmpje draai je eerst 1 schroef een klein beetje in het moederbord, vervolgens pak je de schroef daar schuin tegenover en die draai je een stukje verder vast. Hetzelfde met de 2 andere schroeven. Dan schoef je om de beurt steeds iets verder aan. Op die manier komt de cooler netjes recht op de processor terecht.

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Je zal inderdaad wel wat kracht moeten zetten. Draai eerst 1 schroefje er een klein beetje in daarna ga je kruislings verder.