@
SalimRMAF
lol leuk projectje, laatste post maakt een hoop duidelijk.
(bekijk het ook als een leuk hobby projectje, werkt het allemaal niet of toch anders als verwacht, dan is dat maar zo. het leren en proberen is belangrijker als het resultaat.

)
ik zie wel een paar probleempjes, maar af dat echt een probleem word?
zo kan ik eigenlijk weinig vinden wat de mobius nu werkelijk verbruikt?
(ik kan wel een redelijk pittig accutje vinden van 820mah volgens de site.
dat is niet slecht.)
maar dat is vaak wel onder perfecte omstandigheden, accus doen het slechter bij extreme temperaturen.
het kan op een paal al snel -5 graden vriezen of in de zon stijgen boven de 100 graden.
dus ik ben bang dat de accu het eerder gaat begeven als het paneeltje.
ook levert een 16Wp paneel, in de wintermaanden (december/januarie) maar erg weinig op.
als ik kijk naar mijn 5660Wp, heb ik genoeg dagen in december/januarie dat ik de 0,00kWh nog niet haal.
(0,00kWh is de kleinste eenheid die ik meet met mijn systeem)
dus als de accu koud is en daar door dus minder opslag heeft dan levert het paneel ook niet veel.
dit kan dus een beetje tegen vallen, 16Wp is nog geen overkill ben ik bang.
het paneeltje,
tja of hij het buiten uit zou houden langer als een paar maanden?
moeilijk te zeggen, mischien niet mischien wel?
maar als je hem wil in pakken, dan heb je maar 2 opties.
geheel waterdicht maken. (de randen dus flink in kitten met speciale kit, een lastig en precies klusje.)
of juist ventileren.
(ventileren doe je door onder een gat te boren, en boven (boven betekend niet boven op, maar hoog op de achter kant, je wil geen in regenend water, duhuu

op dat moment als de zon er op staat zal het water verdampen, en warmte stijgt op.
dus de lucht met vocht gaat door het boven gat er uit.

)
je gebruikt nu plexiglas als afscherming?
pas op, het kan in de zon zo heet worden (130 graden is geen gek getal) dat plexiglas net zacht begint te worden het smelt dan nog net niet maar gaat wel uitzakken.
maar goed, of je echt last krijgt van deze problemen is alleen maar uit te vinden door het te proberen.
succes, het zal vast wel lukken, maar verwacht gewoon wat probleempjes.

(het is belangrijker te proberen en leren, dan niks te doen want dat is falen bij default.)
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)