Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WCD cat5e monteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net kabel doorgetrokken van router in de meterkast naar werkplek op zolder.
Op de kabel staat Cat 5 en hij heeft 4draden (2paren blauw en oranje)

De wandcontactdoos die ik op zolder eraan wil bevestigen heeft Cat5e erop staan en heeft 8 posities (4 paren blauw, oranje, groen, bruin)

Wat moet ik nu als aansluitschema aanhouden??

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:01
Ik zou een andere kabel trekken. Cat5 met 4 draden doet geen gigabit.

WIl je het persee gebruiken. Dan gewoon de B standaard aanhouden. Pin 1 2 3 en 6 worden dan gebruikt. Dat is normaal ook blauw en orange.

[ Voor 50% gewijzigd door .Maarten op 10-09-2017 17:23 ]

Verwijderd

Een cat5e of cat6 kabel aan die eerste knopen en die erin trekken.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zoals hierboven al aangegeven wordt is het het verstandigst om de huidige prutkabel te vervangen door iets fatsoenlijks. Plan B is nog steeds die prutkabel vervangen door iets fatsoenlijks. Als je toch heel koppig bent en de huidige kabel wilt gebruiken komen we uit bij plan Z, en daarvoor moet je gewoon de kleurcodes aanhouden. Hou er echter wel rekening mee dat je dan slechts 100Mbit haalt, en geen gigabit.

Verwijderd

Topicstarter
Ok thks allemaal voor de snelle reacties. Boodschap is duidelijk. Beter weer opnieuw een goede kabel trekken dan deze prut kabel gebruiken :-)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Als je een andere kabel gaat halen neem dan de tips in dit topic mee: Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

Verwijderd

Topicstarter
.Maarten schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:22:
Ik zou een andere kabel trekken. Cat5 met 4 draden doet geen gigabit.

WIl je het persee gebruiken. Dan gewoon de B standaard aanhouden. Pin 1 2 3 en 6 worden dan gebruikt. Dat is normaal ook blauw en orange.
Super! Het werkt in elk geval totdat ik de andere kabel heb gekocht (morgen asp) THKS!!

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:47:
Als je een andere kabel gaat halen neem dan de tips in dit topic mee: Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels
Dank je, neem ik mee morgen _/-\o_
Pagina: 1