Beste gebruikers,
Mij wordt een single fase omvormer aangeraden terwijl ik een 3 fase net aansluiting heb.
-De aangeraden omvormer (SMA sb3.6 1av-40) is volgens mij ook niet berekend op uitbreiding. Iets dat wel onderdeel van mijn vraag was. Ik wil de mogelijkheid open houden bijvoorbeeld 2x zoveel panelen neer te leggen.
- Heeft dit geen nadelige gevolgen voor de opbrengst en gebruik tegelijkertijd.
- Krijg ik niet een te grote ongelijkheid over de 3 fasen waardoor hij, de hoofdschakelaar, eruit springt.
Ik woon in midden- Frankrijk
Ik heb onlangs 20 zonnepannelen aangeschaft.
Het zijn Enfinity 185w panelen
Het vermogen is volgens mij 185 x 20 = 3700w max 45volt
Ik plaats ze in een veld gericht op zuid in een hoek van rond de 35 graden
Ik wil gebruik gaan maken van optimizers.
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest. Tot op heden heb ik zelf nog geen ervaring met zonnepanelen en omvormers
Mij wordt een single fase omvormer aangeraden terwijl ik een 3 fase net aansluiting heb.
-De aangeraden omvormer (SMA sb3.6 1av-40) is volgens mij ook niet berekend op uitbreiding. Iets dat wel onderdeel van mijn vraag was. Ik wil de mogelijkheid open houden bijvoorbeeld 2x zoveel panelen neer te leggen.
- Heeft dit geen nadelige gevolgen voor de opbrengst en gebruik tegelijkertijd.
- Krijg ik niet een te grote ongelijkheid over de 3 fasen waardoor hij, de hoofdschakelaar, eruit springt.
Ik woon in midden- Frankrijk
Ik heb onlangs 20 zonnepannelen aangeschaft.
Het zijn Enfinity 185w panelen
Het vermogen is volgens mij 185 x 20 = 3700w max 45volt
Ik plaats ze in een veld gericht op zuid in een hoek van rond de 35 graden
Ik wil gebruik gaan maken van optimizers.
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest. Tot op heden heb ik zelf nog geen ervaring met zonnepanelen en omvormers