Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

cat6a

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pcfreak1997
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-11 11:52
Mijn vraag
... welke cat6a moet halen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...ik gebruik de experia box v10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...ik heb al aardig wat dingen gevonden bijvoorbeeld deze https://www.netwerkkabels...rsie=29700&n7_kleur=11884

Beste antwoord (via pcfreak1997 op 06-09-2017 20:45)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:01
Dat is niet helemaal de beste manier maar dan kun je gewoon een volledig koper soepele kabel nemen. Soepele kabels zijn zo ongeveer alle kabels waar de stekker al aan zit. Je moet alleen even goed opletten of er bij staat dat het een CU kabel is en geen CCA.

Alle reacties

• .Maarten
Waar ga je het voor gebruiken? Gaat het door een muur? Welke afstand praten we over?

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:36

Perkouw

Moderator General Chat

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 09:56

PhatFish

and, uhm......Moo

CAT6a staat voor "categorie 6a" en is geeft aan dat elke kabel welke dat label draagt, aan een bepaalde standaard/eis voldoet (goedkope zooi wijkt hier wel eens van af, lees het topic van @Perkouw door voor tips, dan weet je waar je voor moet oppassen). De vraag "welke" is niet echt relevant. Hoeveel meter heb je nodig en hoeveel mag het kosten? Twee vragen die alleen jijzelf kan beantwoorden en verder zit het juiste stekkertje er toch wel op.

Maar het is (in principe, zie eerder aangehaald topic) niet zo dat de ene CAT6a je meer snelheid geeft dan de andere.

...

• pcfreak1997
@.Maarten het gaat door een kabelgoot en dan door het plafond en het is 5 meter en paar van 2 en 1 meter

[ Voor 25% gewijzigd door pcfreak1997 op 06-09-2017 20:22 ]

• .Maarten
Dan wil je dus een stuk solid kabel gebruiken voor door het plafond en door de kabelgoot en deze netjes afwerken met patchpunten. Verder gewoon de volledig koper (cu geen CCA) kabels nemen. De kabels tussen de patchpunten en die niet door muren enzo heen gaan kun je gewoon stranded kabel of kabel met voor gemonteerde stekkers gebruiken. Voor 2 en 1 meter maakt het verschil tussen CU en CCA niet zo heel veel uit al zou ik zelf voor volledig CU kabels gaan.

• pcfreak1997
@.Maarten wat zijn patch punten? ik wil hem direct op de modem naar mijn computer verbinden want de modem staat benden in de hoek prechies waar mijn computer staat

• .Maarten
Een solid kabel gebruik je tussen 2 patch punten zoals die utp opbouwdoosjes die je bij de bouwmarkt hebt. Solid kabel gebruik je ook om door een muur te gaan. Soepele (stranded) kabel gebruik je normaal gesproken niet om door een muur te gaan.

Normale soepele kabel werkt ook wel maar het is niet helemaal zoals het bedoelt is.

• pcfreak1997
ik wil er geen tussen punten hebben gwn 1 kabel naar mijn slaapkamer en daar heb ik een kpn wifi versterker staan en daar sluit ik alles op aan @.Maarten

Acties:
  • Beste antwoord

• .Maarten
Dat is niet helemaal de beste manier maar dan kun je gewoon een volledig koper soepele kabel nemen. Soepele kabels zijn zo ongeveer alle kabels waar de stekker al aan zit. Je moet alleen even goed opletten of er bij staat dat het een CU kabel is en geen CCA.

• pcfreak1997
@.Maarten oke bedankt dan weet ik genoeg

• pcfreak1997
@Perkouw hier mag een slotje op :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik denk het niet. Ik verwacht dat je binnenkort gaat ontdekken dat rj45 plugjes niet door een 5/8" pijp gaan

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• pcfreak1997
nou dan weet jij niet wat voor kabel goot ik ga halen
Pagina: 1