Onlangs heb ik van Greenchoice de eindafrekening ontvangen. Bij de eindafrekening zag ik de regel ”Netbeheerskosten” bij het gas verbruik staan met daarbij hogere kosten dan verwacht ( net als vorig jaar bij mijn vorige energieleverancier Nuon) . Nu zag ik dat Greenchoice/Stedin het capaciteitstarief g4/g6 500 m3 - 4000 m3 ( € 168,82 per jaar) heeft gebruikt in de berekening in plaats van het tarief <500 m3 ( € 122,47 per jaar). In het afgelopen jaar bij Greenchoice is er minder dan 500 m3 (330m3 over 331 dagen) gas gebruikt, ook in de jaren daarvoor is er minder dan 500m3 gas gebruikt (ongeveer 450 m3 per jaar).
Greenchoice en Stedin leggen het probleem van het te hoge capaciteitstarief bij elkaar neer. Hetzelfde gebeurde vorig jaar tussen Nuon en Stedin.
Stedin verwijst elke keer naar de leveranciersdesk waar de energieleverancier het probleem zou moeten melden. Als eindgebruiker mag ik dat niet zelf volgens Stedin.
Greenchoice zegt dat Stedin het aanmoet passen. Greenchoice kan het niet aanpassen als het reeds in rekening is gebracht en wil geen contact opnemen met de leveranciersdesk van Stedin. Nuon wilde dat vorig jaar ook niet maar heeft na diverse mails en telefoontjes zelf het bedrag teruggestort.
Mijn vraag is bij wie moet ik zijn en hun nu verder?
Greenchoice en Stedin leggen het probleem van het te hoge capaciteitstarief bij elkaar neer. Hetzelfde gebeurde vorig jaar tussen Nuon en Stedin.
Stedin verwijst elke keer naar de leveranciersdesk waar de energieleverancier het probleem zou moeten melden. Als eindgebruiker mag ik dat niet zelf volgens Stedin.
Greenchoice zegt dat Stedin het aanmoet passen. Greenchoice kan het niet aanpassen als het reeds in rekening is gebracht en wil geen contact opnemen met de leveranciersdesk van Stedin. Nuon wilde dat vorig jaar ook niet maar heeft na diverse mails en telefoontjes zelf het bedrag teruggestort.
Mijn vraag is bij wie moet ik zijn en hun nu verder?