Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-03 23:19
Hallo medetweakers,

Ik heb net 2 Camera's besteld (HIKVISION DS-2CD2142FWD-I), en vroeg me af welke PoE injector ik hierbij moet kopen? Of is het beter om voor een PoE switch te gaan??

Bij voorbaat dank.

Mvgr,
Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkylerNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-05 17:25
Snelle google search levert al genoeg op...

Power Supply: 12 VDC ± 10%, PoE (802.3af)
Power Consumption: Maximum 5 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
MaxTheKing schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:40:
Hallo medetweakers,

Ik heb net 2 Camera's besteld (HIKVISION DS-2CD2142FWD-I), en vroeg me af welke PoE injector ik hierbij moet kopen? Of is het beter om voor een PoE switch te gaan??

Bij voorbaat dank.

Mvgr,
Max
Ik gebruik zelf al een paar maand dit.
Werkt uitstekend.

En voordat men begint over 230V uit China; dit is gewoon goed spul.

En het is net voorkeur of je twee van deze neemt, of een POE-switch. Dat laatste is misschien wel wat netter maar ook een stuk duurder.

Oh, en: Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 05-09-2017 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babirusa
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20-03 19:25
@Piet91 : heb je van die XinRay POE Injector de 12V versie (POEB12E) of 48V versie (POEB48E) gekocht?

En als dat laaste het geval is, schakelt de PoE injector dan zelf terug naar de 12V die de Hikvision DS-2CD2142FWD-I nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-04 15:45
SkylerNL schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:10:
Snelle google search levert al genoeg op...

Power Supply: 12 VDC ± 10%, PoE (802.3af)
Power Consumption: Maximum 5 W
Ik denk dat hem vraagt achter ervaringen ...

Zelf heb ik slechte ervaring met gehad met TP-link, maar met Ubiquiti PoE Injector was het wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb diverse Hikvsion camera’s in gebruik en die dingen slikken alle 802.3af inputs wel. Op het werk voed ik ze met HP Comware switches, D-Link switches, Netgear switches ( :X ), ubiquiti injectors en TP-Link en dat werkt allemaal uitstekend.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Babirusa schreef op maandag 20 november 2017 @ 16:56:
@Piet91 : heb je van die XinRay POE Injector de 12V versie (POEB12E) of 48V versie (POEB48E) gekocht?

En als dat laaste het geval is, schakelt de PoE injector dan zelf terug naar de 12V die de Hikvision DS-2CD2142FWD-I nodig heeft?
De laatste.

Je kunt die camera's op 2 manieren voeden;
12V DC; ofwel standaard 12V voeding.
Of POE en dat gaat met 48V. De camera/client brengt dit weer terug naar 12V.
Want als je 12V op een ethernetkabel zet van tientallen meters lang zakt dat voltage waardoor de camera dus uiteindelijk onder de 12V krijgt.

Ondertussen gebruik ik dezelfde injector voor een Dahua IP-camera; werkt - vanzelfsprekend - ook prima.

Waar je dus wel op moet letten is dat het een 'domme' injector is. Een normale - echte - POE-injector kijkt eerst of het aangesloten apparaat inderdaad voeding wil en zet dan pas stroom op de kabel. Sluit je hierop bijvoorbeeld een PC aan dan is er niets aan de hand.

Deze injector doet dat niet; die zet direct 48V op de kabel. Sluit je daar dus een apparaat op aan dat geen POE wil hebben kun je problemen krijgen. Maar goed; dat is dus verder geen probleem als je dat onthoud.
Bij 1 of 2 camera's kun je dus prima dergelijke injectors gebruiken. Heb je meer camera's dan zou ik voor een POE-switch gaan omdat simpelweg netter zal zijn dan zoveel POE-injectors bij elkaar. :P
Pagina: 1