Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming (opnemen), mogelijk streamen (maar niet gelijk), videobewerking, programmeren, virtualiseren (docker, vagrant), VR gaming (ready)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 EUR, maar ik ondervind dat dit lastig is met mijn wensen. Dus laat mij graag nog adviseren over mijn setup.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een SSD, volgens mij een Samsung EVO 850 500GB. 2 HDD's, maar die mogen best vervangen worden door nog een SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende ram om zonder problemen te gamen, en op te recorden. Het liefst ook een Intel CPU (i7-7700k, wil uiteindelijk nog overclocken) ipv een Ryzen (tenzij er duidelijke argumenten zijn om voor de ryzen te kiezen).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles, maar heb wel de voorkeur voor een Intel CPU. Maar zoals hierboven gemeld sta ik best open voor een ryzen, maar ik zie geen voordelen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat het VR (ready) compatible is. En het liefst zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Niet gelijk, maar meer richting het einde van de pc. Wanneer het nodig raakt om te moeten overclocken,
dan wil ik dat kunnen.
Wat verwacht je van ons?
Het liefst wil ik zoveel mogelijk bang for my buck. Ik heb een setup gemaakt op basis van wat artikelen die ik gevonden heb, maar deze vallen te duur uit. Dus het liefst zou ik willen horen wat ik anders kan doen om toch onder de 1500 EUR te komen.
Het uiterlijk is niet geheel van belang, een stoere look is gaaf, maar is ten alle tijde iets wat op de laatste plaats komt voor mij.
Belangrijk vind ik dat het systeem sterk is voor de komende periode, zo stil mogelijk, maar overclockbaar. Een moeilijke opgave dus ;-)
Heb al jaren geen pc meer samengesteld, en al helemaal niet meer up to date met de laatste mogelijkheden. Please, fire away!
==================================================
Ben uiteindelijk gegaan voor de volgende setup:
Gaming (opnemen), mogelijk streamen (maar niet gelijk), videobewerking, programmeren, virtualiseren (docker, vagrant), VR gaming (ready)
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500 EUR, maar ik ondervind dat dit lastig is met mijn wensen. Dus laat mij graag nog adviseren over mijn setup.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een SSD, volgens mij een Samsung EVO 850 500GB. 2 HDD's, maar die mogen best vervangen worden door nog een SSD
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende ram om zonder problemen te gamen, en op te recorden. Het liefst ook een Intel CPU (i7-7700k, wil uiteindelijk nog overclocken) ipv een Ryzen (tenzij er duidelijke argumenten zijn om voor de ryzen te kiezen).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles, maar heb wel de voorkeur voor een Intel CPU. Maar zoals hierboven gemeld sta ik best open voor een ryzen, maar ik zie geen voordelen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat het VR (ready) compatible is. En het liefst zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Niet gelijk, maar meer richting het einde van de pc. Wanneer het nodig raakt om te moeten overclocken,
dan wil ik dat kunnen.
Wat verwacht je van ons?
Het liefst wil ik zoveel mogelijk bang for my buck. Ik heb een setup gemaakt op basis van wat artikelen die ik gevonden heb, maar deze vallen te duur uit. Dus het liefst zou ik willen horen wat ik anders kan doen om toch onder de 1500 EUR te komen.
Het uiterlijk is niet geheel van belang, een stoere look is gaaf, maar is ten alle tijde iets wat op de laatste plaats komt voor mij.
Belangrijk vind ik dat het systeem sterk is voor de komende periode, zo stil mogelijk, maar overclockbaar. Een moeilijke opgave dus ;-)
Heb al jaren geen pc meer samengesteld, en al helemaal niet meer up to date met de laatste mogelijkheden. Please, fire away!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 328,50 | € 328,50 |
| 1 | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | € 162,95 | € 162,95 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 Black Edition | € 483,95 | € 483,95 |
| 1 | Cooler Master MasterCase Pro 5 | € 139,26 | € 139,26 |
| 1 | Corsair Hydro H100i v2 | € 114,05 | € 114,05 |
| 1 | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 280,50 | € 280,50 |
| 1 | EVGA SuperNOVA 850 G2 | € 142,50 | € 142,50 |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 123,50 | € 123,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.775,21 | |
==================================================
Ben uiteindelijk gegaan voor de volgende setup:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 328,50 | € 328,50 |
| 1 | MSI Z270 Gaming M3 | € 138,75 | € 138,75 |
| 1 | Zotac GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB | € 552,50 | € 552,50 |
| 1 | Fractal Design Define S - Window | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 139,95 | € 139,95 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 81,- | € 81,- |
| 1 | Intel 600p 512GB | € 184,10 | € 184,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.556,75 | |
[ Voor 60% gewijzigd door Caroga op 05-09-2017 18:22 . Reden: Pricewatch tabel toegevoegd ]
No, it's not Lupus