Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caroga
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-11-2023
Mijn zojuist in elkaar gezette nieuwe computer beschikt over een MSI Z270 Gaming M3 moederbord en daarop een Intel 600p M2 NVMe SSD.
Ik kan deze Intel SSD niet terugvinden in mijn bios, gevolg: ik kan niks erop installeren...

Ik heb reeds een bios update gedaan, dit mocht niet helpen. Tevens heb ik de SSD verplaats van M2_1 naar M2_2, maar dit maakt geen verschil.

Ik hoop dat iemand anders dit weet op te lossen want mij lukt het niet. Thanks!

No, it's not Lupus

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Defect?

Je troubleshooting is wat summier en niet omschreven maar als de BIOS dat ding al niet ziet, ben ik bang dat of de M2-slots niet ingeschakeld zijn (want sommige moederborden kunnen niet tegelijk alle SATA en alle M2 tegelijk aansturen) op niet op de goede modus draaien, of de Intel zit er niet goed in of er iets wat je mogelijk moet uitvechten met MSI.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:41

DukeBox

loves wheat smoothies

Mogelijk moet je je PCIe configuratie aanpassen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caroga
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-11-2023
MAX3400 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:24:
Defect?

Je troubleshooting is wat summier en niet omschreven maar als de BIOS dat ding al niet ziet, ben ik bang dat of de M2-slots niet ingeschakeld zijn (want sommige moederborden kunnen niet tegelijk alle SATA en alle M2 tegelijk aansturen) op niet op de goede modus draaien, of de Intel zit er niet goed in of er iets wat je mogelijk moet uitvechten met MSI.
Had inderdaad ook het vermoeden dat de intel er niet goed in zou zitten, maar heb het reeds 2x verplaatst en echt beter dan dat hij nu zit kan niet. Dus wil ik opzich al uitsluiten.
Ik kan niet terugvinden hoe ik de M2 port moet configuren, behalve dat ik overal teruglees dat ik het op AHCI moet zetten (wat volgens mij al zo is..).
DukeBox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:26:
Mogelijk moet je je PCIe configuratie aanpassen.
Heb je enig idee waar ik naar moet zoeken om dat te doen? Want ik kan dit niet terugvinden, ook niet in de manual.
In de manual vind ik op pagina 48/49 dat er settings moet zijn in mijn bios die dat ondersteunen, maar deze zie ik niet terug in mijn bios.. Morgen maar bellen met MSI dus..
Vrees dat de M2 kapot is en dat hierdoor mijn mobo hem niet kan vinden, en de settings ook niet weergeeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Caroga op 06-09-2017 22:38 ]

No, it's not Lupus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14-09 14:50
Dat AHCI slaat op de SATA-configuratie.
Bij gebrek aan M2 harddisks lijkt mij dat die poorten alleen op AHCI kunnen werken en dat ze daar standaard op staan ingesteld.