Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet gebruik verbergen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.771 views

Vraag

• DP18Joey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-09-2024
Mijn vraag
Hallo,

Mijn vraag is of ik mijn internet gebruik kan verbergen, als in hoeveel internet ik gebruik, niet persee naar welke websites ik ga. Bijvoorbeeld dat niemand kan zien dat ik 10gb heb gedownload.
OF
Bijvoorbeeld dat je provider laat zien dat al je data naar Skype uit gaat.

Relevante software en hardware die ik gebruik?
https://trust.zone/ is dit iets?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb?
Ik heb misschien iets gelezen dat een VPN zoiets doet? Maar die werkt meer dat niemand ziet op welke websites je zit...?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door DP18Joey op 03-09-2017 19:16 ]

Alle reacties

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Hangt ervanaf voor wie je het wilt verbergen. In principe kan je het voor niemand upstream verbergen.

Oftewel de eigenaar van je router kan het zien, je provider kan het zien, de eigenaar van de site kan het zien.

Ik bedoel de bits die jouw computer binnenkomen gaan allemaal langs die punten en dat valt niet magisch te verbergen als het toch bij jou moet binnenkomen.

Oftewel voor wie wil je het verbergen?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Een vpn verbergt niet hoeveel internet je verbruikt, wel welke sites je bezoekt (verbergt wat je op internet doet) Maar je wilt het omgekeerde als ik je eerste alinea lees.

In het tweede deel van je post suggereer je dat je wilt verbergen dat een isp kan zien waar je data heen gaat (voorbeeld skype). Hiermee wil je dus wel verbergen wat je op internet doet.

Wat wil je nou?

Waarom wil je verbergen hoeveel internet je gebruikt?

Hoi!

• DP18Joey
Denk dat ik het wel z'n beetje heb. Wou me internet gebruik verbergen aangezien ik veel torrents download en ik had gelezen dat ze dichter in de buurt komen met het illegaal maken van torrents downloaden.

https://trust.zone/ zou dit een goeie VPN zijn of zijn er betere?

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

DP18Joey schreef op maandag 4 september 2017 @ 04:38:
Denk dat ik het wel z'n beetje heb. Wou me internet gebruik verbergen aangezien ik veel torrents download en ik had gelezen dat ze dichter in de buurt komen met het illegaal maken van torrents downloaden.

https://trust.zone/ zou dit een goeie VPN zijn of zijn er betere?
Ik wil niet veel zeggen hoor, maar ze zijn er niet dichterbij gekomen. Het ís al illegaal om materiaal zonder rechten te downloaden. Dit topic gaat dus over acties te verhullen die strafbaar zijn.

Si vis pacem, para bellum

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:04
Als je echt zoveel download als dat je zegt zijn ze je allang al op het spoor. Het zal een kwestie van je ip adres bij je provider opvragen zijn. Ze zullen 2 straten bij jou vandaan zijn. Als ik jou was zou ik maar heel snel onderduiken in zuid Amerika bv, voordat je een enkele reis guantanamo bay krijgt.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• roflpantoffel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-11 16:02
De hoeveelheid data verbruik voor je verbinding is niet te verbergen.

Torrents downloaden wordt niet illegaal.
Het downloaden van copyrighted materiaal via torrents is wel illegaal en al een tijd zo geweest.

Je kan in het VPN topic hier op tweakers kijken voor goede VPN providers.
Via VPN kan je anoniem internetten en/of torrenten en dit is wat je wil als ik het zo hoor.
De VPN die je noemt is misschien niet het beste voor torrent gebruik als ik het zo google.

• DP18Joey
Zit bij het VPN topic te kijken. Om het even simpel voor mij neer te leggen. Als ik op facebook ga met een VPN, zal mijn provider niet zien dat ik op facebook ben gegaan?

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-11 14:35
DP18Joey schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:30:
Zit bij het VPN topic te kijken. Om het even simpel voor mij neer te leggen. Als ik op facebook ga met een VPN, zal mijn provider niet zien dat ik op facebook ben gegaan?
Inderdaad, maar facebook zelf wel.

• DP18Joey
Top dan zal ik nu een VPN uitkiezen die het beste bij me past! Ik denk dat ik nu wel geholpen ben. Bedankt mensen! Altijd behulpzaam!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-11 11:47

PinusRigida

I put the p in pool.

gielie schreef op maandag 4 september 2017 @ 08:50:
Als je echt zoveel download als dat je zegt zijn ze je allang al op het spoor. Het zal een kwestie van je ip adres bij je provider opvragen zijn. Ze zullen 2 straten bij jou vandaan zijn. Als ik jou was zou ik maar heel snel onderduiken in zuid Amerika bv, voordat je een enkele reis guantanamo bay krijgt.
Zo'n vaart zal het wel niet lopen, met wat geluk ontvangt hij een betalingsregeling en is ie er met een paar tienduizend eurootjes vanaf.

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
let er wel op dat je je dns verkeer buiten de tunnel houdt en encrypted omleidt naar een dns provider die geen log bijhoudt, anders kunnen ze nog steeds aantonen dat je naar die torrent sites en streams gaat.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
redfox314 schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:43:
[...]

Inderdaad, maar facebook zelf wel.
En je VPN provider, natuurlijk,

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:54
PetervdM schreef op maandag 4 september 2017 @ 11:40:
let er wel op dat je je dns verkeer buiten de tunnel houdt en encrypted omleidt naar een dns provider die geen log bijhoudt, anders kunnen ze nog steeds aantonen dat je naar die torrent sites en streams gaat.
Huh hoe zit dat dan? Kan je dit uitleggen want dit is compleet nieuw voor mij.

Ik dacht dat als je je verkeer via vpn zou laten gaan dat alles verborgen is. Of bedoel je dat als je via vpn dns lookups doet bij je eigen provider je nog steeds nergens bent?

[ Voor 18% gewijzigd door analogworm op 04-09-2017 12:55 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:45

Compizfox

Bait for wenchmarks

Even voor de duidelijkheid: de manier waarop downloaders 'opgespoord' worden door copyrightmaffia (nu al in landen als Duitsland, en zeer binnenkort door Dutch Filmworks ook in Nederland) is het 'meekijken' in een swarm van een torrent. Dit is openbaar en iedereen kan dus zien wie een torrent downloadt.

Voor je ISP hoef je niet bang te zijn, die gaan niet achter je aan voor downloaden.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
DP18Joey schreef op maandag 4 september 2017 @ 09:45:
Top dan zal ik nu een VPN uitkiezen die het beste bij me past! Ik denk dat ik nu wel geholpen ben. Bedankt mensen! Altijd behulpzaam!
Ik raad je NordVPN aan. Zelf gebruik ik die net en ben zeer tevreden over de mogelijkheden. Indien je NordVPN wilt, kan ik je wel invite sturen.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-11 13:28

Equator

Crew Council

#whisky #barista

En voordat dit topic onspoort in een topic vol met mainieren om je illegale bezigheden (ja ja, moraalridder) te verdoezelen gaan we ingrijpen.

@DP18Joey Ik stel voor dat je probeert ook zelf wat onderzoek doet. Het is namelijk een best veel besproken onderwerp op het Internet (niet perse dit forum) en ik weet zeker dat je dan een heel stuk beter weet hoe het e.e.a. werkt.

Dit topic gaat dicht om meerdere redenen: Niet alleen vanwege het minder legale karakter (wat je best weet anders zoek je er geen oplossing voor) maar ook vanwege het gebrek aan inzet en de kans dat dit een opsomtopic wordt!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.