Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HP laptop 6gb - slechts 1,72 gb geheugen beschikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een HP laptop gekocht met 6 gb geheugen maar deze is beduidend trager dan de vorige laptop. Toen zag ik dat er slechts 1,72 gb "beschikbaar" was. Standaard eigenlijk.

Het heeft niets te maken met openstaande programma's oid.

Gisteren bij de media markt geweest, deze wisten ook geen oplossing, ze raadden me aan om een clean install te doen en anders kon ik het laten opsturen naar HP.

Vandaag heb ik een clean install gedaan en het beschikbaar staat direct op 1,72 gb...

Kent iemand dit probleem en hopelijk ook de oplossing? ;)

Betreft een HP laptop 15-ba026nd

Afbeeldingslocatie: http://fitnesstraffic.be/hp1.PNG

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Klinkt mij in de oren alsof de 4GB module in de laptop niet helemaal lekker is. Even memtest laten lopen voor een nachtje.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
nelizmastr schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:11:
Klinkt mij in de oren alsof de 4GB module in de laptop niet helemaal lekker is. Even memtest laten lopen voor een nachtje.
Waarom zou 'ie het dan wel herkennen :? En dat verklaart ook de overgebleven 280MB die ontbreekt niet. Iets anders neemt het missende geheugen in beslag, waarschijnlijk de videokaart.

Maar 1 topic hierover lijkt me wel genoeg: HP laptop 6gb - slechts 1,72 gb beschikbaar

The devil is in the details.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Hahn schreef op zondag 3 september 2017 @ 12:21:
[...]

Waarom zou 'ie het dan wel herkennen :? En dat verklaart ook de overgebleven 280MB die ontbreekt niet. Iets anders neemt het missende geheugen in beslag, waarschijnlijk de videokaart.

Maar 1 topic hierover lijkt me wel genoeg: HP laptop 6gb - slechts 1,72 gb beschikbaar
Ook met een halfbakken module kan hij het soms wel zien maar niet gebruiken. Kan ook een beschadigd slot zijn.
Dat de onboard video 4GB inneemt lijkt me sterk. Het lullige is wel dat je die hoeveelheid bij dit soort laptops vaak niet vrij mag instellen.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dubbel. Dicht.

Dit topic is gesloten.