Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

Topicstarter
https://computertotaal.nl/artikelen/overige-elektronica/zo-maak-je-een-professionele-ad-blocker-met-raspberry-pi/
Ik ben een beetje een noob, maar probeer bij bovenstaand artikel toch mijn verstand te gebruiken.
Vragen die bij me opkomen:
1. Maakt elk kabeltje/apparaat/transistor/etc je LAN verbinding tussen computer en modem de verbindingssnelheid/effectiviteit/kwaliteit/etc niet langzamer en slechter?
2. De techniek op raspberry en over hardware is toch allemaal gelijk, dus waarom zou de raspberry 100% garantie geven dan adblockers apps (die ook niet altijd de nieuwste updates hebben en dus ook kwetsbaar zijn?
3. Grootste vraag is waarom zou je honderden euro's uitgeven aan zo'n project dat je hele netwerk eingelijk degradeert om 1 voordeel tegen 10 nadelen, dat je op hel je netwerk adblockers hoeft te installeren? Klinkt in mijn ogen iets van een 'dom' idee, waarover verder niet is nagedacht?

Metafoor
Ik zie bovenstaande echt als je een ferrari/porsche/etc hebt gekocht voor snelheid en er dan een trekhaak gemonteerd en ook nog een caravan aan hangt!!? En dan bluffen over het voordeel van de caravan, maar klagen over het snelheids/kwaliteit/uitstraling die je voor ogen had toen je die snelle auto kocht?!

https://www.nrc.nl/nieuws/2015/06/11/fijn-zon-adblocker-maar-je-browser-gaat-wel-failliet-a1496156
Dat bedrijven adblockers niets vinden omdat ze er niets aan verdienen: zeg ik dan pech voor jullie, zoek naar andere slachtoffers/alternatieven. Feit is dat iedereen snel internet wil en miljoenen open source vrijwilligers daaraan werken. Maar er zijn altijd mensen overal aan willen verdienen dus opensource misbruiken door er geld voor te gaan vragen en dan verkopen als legitiem bedrijfsactiviteiten:
Ik noem de kodi media kastjes bij mediamarkt (60-90eur) terwijl je dit gratis kan downloaden. Raspberry die probeert te verdienen aan de angst voor besmette advertenties, etc. Ik vind dit zo ZIEK! En al die journalisten/columnisten voor die bedrijven werken en het 'wetenschappelijk' onderbouwen, om zo de hype te creëren. de regering die overal een vinger in de pap wil, omdat ze er ook niet aan verdienen en ook geen controle over hebben (wetten voor een heel gesloten internet, zg om veiligheid en samenleving te beschermen tegen terroristen en henzelf.)

Stelling dus:
Ik wil snel internet en niet lastiggevallen worden door malware/spam/popup/advertenties/etc van anderen die het hele internet vertragen!

[ Voor 0% gewijzigd door digidokter.net op 02-09-2017 19:20 . Reden: troledit ]

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:00
Ik lees vooral een hoop frustratie in je post? :?

Een raspberry met adblocker er op kost geen honderden euro's. De manier van blokkeren is ander dan een gemiddeld adblock programma.

Waarom denk je dat die raspberry je internet vertraagt? Heb je het al geprobeerd? Zonee, lees je dan eens in hoe de techniek werkt.

Hardware om kodi op te draaien is niet gratis. ZIEK! Dat ze geld rekenen voor hardware. Raspberry probeert geen geld te verdienen aan adblockers. Het is een script geschreven door een vrijwilliger.

Je stelling kan ik weinig mee. Wat wil je? Dat iedereen op droog brood leeft en gratis content aanbied? Reclame op TV ben je wel OK mee? Of betaal jij liever een bedrag aan elke site die je bezoekt? Wat is de relatie van je schreeuwerige topic titel tot de inhoud en de stelling?

Daarnaast staat dit topic in de verkeerde sectie.

[ Voor 8% gewijzigd door LED-Maniak op 02-09-2017 13:53 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

paranoia68 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:41:
https://computertotaal.nl/artikelen/overige-elektronica/zo-maak-je-een-professionele-ad-blocker-met-raspberry-pi/
Ik ben een beetje een noob, maar probeer bij bovenstaand artikel toch mijn verstand te gebruiken.
Je verstand gebruiken is een goed idee, maar dat betekent wel dat je ook zelf onderzoek moet verrichten in plaats van enkel kritisch zijn.
1. Maakt elk kabeltje/apparaat/transistor/etc je LAN verbinding tussen computer en modem de verbindingssnelheid/effectiviteit/kwaliteit/etc niet langzamer en slechter?
Ja, de vraag is echter of het merkbaar is. Als de hardware en de software snel genoeg zijn dan zal de vertraging niet merkbaar zijn.
2. De techniek op raspberry en over hardware is toch allemaal gelijk, dus waarom zou de raspberry 100% garantie geven dan adblockers apps (die ook niet altijd de nieuwste updates hebben en dus ook kwetsbaar zijn?
Dat wordt niet geclaimd. Het voordeel van deze oplossing is dat een enkel apparaat je gehele netwerk stript van advertenties. Je hoeft dus niet per desktop, laptop, smartphone en tablet software te installeren. Bovendien kan dit zelfs met je smart TV nog werken.
3. Grootste vraag is waarom zou je honderden euro's uitgeven aan zo'n project dat je hele netwerk eingelijk degradeert om 1 voordeel tegen 10 nadelen, dat je op hel je netwerk adblockers hoeft te installeren? Klinkt in mijn ogen iets van een 'dom' idee, waarover verder niet is nagedacht?
Honderden euro's valt mee. Je hebt een enkele Raspberry Pi nodig, dan ben je onder de 50 euro klaar. Er zijn geen 10 nadelen, je hebt er nog niet eens eentje kunnen noemen.

Wellicht moet je zelf wat meer nadenken over je post?
Metafoor
Ik zie bovenstaande echt als je een ferrari/porsche/etc hebt gekocht voor snelheid en er dan een trekhaak gemonteerd en ook nog een caravan aan hangt!!? En dan bluffen over het voordeel van de caravan, maar klagen over het snelheids/kwaliteit/uitstraling die je voor ogen had toen je die snelle auto kocht?!
Metafoor niet relevant.
https://www.nrc.nl/nieuws/2015/06/11/fijn-zon-adblocker-maar-je-browser-gaat-wel-failliet-a1496156
Dat bedrijven adblockers niets vinden omdat ze er niets aan verdienen: zeg ik dan pech voor jullie, zoek naar andere slachtoffers/alternatieven. Feit is dat iedereen snel internet wil en miljoenen open source vrijwilligers daaraan werken. Maar er zijn altijd mensen overal aan willen verdienen dus opensource misbruiken door er geld voor te gaan vragen en dan verkopen als legitiem bedrijfsactiviteiten:
Het zijn legitieme bedrijfsactiviteiten. De software is gratis maar de diensten er omheen kosten zeker geld. Denk aan hardware maar ook implementatie of ondersteuning.
Ik noem de kodi media kastjes bij mediamarkt (60-90eur) terwijl je dit gratis kan downloaden.
Hardware kost geld, de juiste hardware afstemmen op de software kost tijd en installatie kost tijd. Voor X bedrag koop je een kant en klare oplossing waar je niks meer aan hoeft te doen.
Raspberry die probeert te verdienen aan de angst voor besmette advertenties, etc.
Raspberry verdient hier niet direct aan. Zij leveren enkel goedkope hardware waar gebruikers zelf wat mee kunnen doen. Deze software is belangeloos ontwikkeld, de handleiding is belangeloos geschreven en enkel de hardware kost geld.
Ik vind dit zo ZIEK! En al die journalisten/columnisten voor die bedrijven werken en het 'wetenschappelijk' onderbouwen, om zo de hype te creëren. de regering die overal een vinger in de pap wil, omdat ze er ook niet aan verdienen en ook geen controle over hebben (wetten voor een heel gesloten internet, zg om veiligheid en samenleving te beschermen tegen terroristen en henzelf.)
Wat ik vooral jammer vind is dat je met zo'n beperkte blik hier naar kijkt, een hoop onjuiste aannames doet en daar je conclusie op baseert. Laten we eerlijk zijn, je hebt geen idee waar je over praat maar wilt wel een mening hebben. Dan is die mening dus gebaseerd op een hoop onzin en onjuistheden.
Stelling dus:
Ik wil snel internet en niet lastiggevallen worden door malware/spam/popup/advertenties/etc van anderen die het hele internet vertragen!
Dat is geen stelling, dat is een wens.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

lang verhaal

Stelling dus:
Ja dat wil ik ook. moet ik hem nou wel of niet kopen die raspberry ?

..

deal with it, or sue somebody

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:28
Degradeert? Je netwerkverkeer loopt NIET over die raspberry.

Je zorgt er alleen voor dat alle DNS verzoeken naar die Pi gaan, die Pi filtert de Advertentie-domeinen eruit zodat de devices op het netwerk geen advertenties van die domeinen binne kunnen trekken. In plaats daarvan laat de Pi die domeinen naar zichzelf verwijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:25

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee, zo werkt een DNS niet, dus de invloed is nihil omdat het gaat om een DNS lookup, geen volledige internetverbinding proxy.
Is het niet, het is hoe blacklisting of whitelisting werkt. De oplossing van Pi-Hole is nooit gegarandeerd. Maar geen enkele adblocker is dat, dus wat wil je weten hier?
Omdat het amper 80 euro kost en functioneel is, in plaats van al je browsers te belasten met een adblocker, die een veel grotere system load geeft?
Metafoor

Ik noem de kodi media kastjes bij mediamarkt (60-90eur) terwijl je dit gratis kan downloaden.
Ehhhh... De totale kosten van een Kodi box (LibreELEC, OpenELEC, XBian, etc.) aan hardware zijn zo'n 80 euro, en dat is nog niet eens de verzendkosten, laat staan de tijd en moeite die er in gestopt is! Ook nog eens totaal irrelevant.
Raspberry die probeert te verdienen aan de angst voor besmette advertenties, etc. Ik vind dit zo ZIEK! En al die journalisten/columnisten voor die bedrijven werken en het 'wetenschappelijk' onderbouwen, om zo de hype te creëren.
Hmmm, Pi-Hole is een totaal onafhankelijk, open source organisatie, die niet gerelateerd is aan Raspberry Pi. Er zijn geen journalisten of columnisten die zij in dienst hebben. Het nieuws dat zij brengen wordt overgenomen door nieuwsbedrijven, als het nieuwsbedrijf er zin in heeft.
Dit is complete kolder.
de regering die overal een vinger in de pap wil, omdat ze er ook niet aan verdienen en ook geen controle over hebben (wetten voor een heel gesloten internet, zg om veiligheid en samenleving te beschermen tegen terroristen en henzelf.)
Re...ge....ring??!!! Eh....? Ehhhhh.... HUH! What The Fuck heb je het over. Serieus, niets aan het hele Raspberry Pi project, of PiHole, of Kodi, of MotionEye, of RetroPie, of welke andere organisatie die met een RPi speelt heeft geen ene zak te maken met de regering.
Je vergelijkt appels met planken hout.
Stelling dus:
Oftewel, je snapt niet hoe advertenties werken, noch hoe malware werkt, noch hoe spam werkt, laat staan hoe jij als internetgebruiker reclames zou zien, of niet zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 02-09-2017 14:13 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-06 23:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat is verwaarloosbaar.

Bovendien zit die Raspberry Pi niet "tussen" al het verkeer van je PC naar het internet. Je gebruikt hem alleen als DNS-server. Nu je gebruik je ook al een DNS-server (bv. die van je ISP of van Google), maar die zit waarschijnlijk honderden kilometers ver weg.
Dat doen ze niet. Pi-hole blokkeert niet meer ads dan een browser-based adblocker. Het enige voordeel is dat je met Pi-Hole je hele thuisnetwerk in één keer beschermt, en dat je niet op elke computer/browser apart een adblocker hoeft te installeren.
Valse aannames. Het degradeert je netwerk niet en kost geen honderden euro's.
Ik noem de kodi media kastjes bij mediamarkt (60-90eur) terwijl je dit gratis kan downloaden. Raspberry die probeert te verdienen aan de angst voor besmette advertenties, etc. Ik vind dit zo ZIEK! En al die journalisten/columnisten voor die bedrijven werken en het 'wetenschappelijk' onderbouwen, om zo de hype te creëren. de regering die overal een vinger in de pap wil, omdat ze er ook niet aan verdienen en ook geen controle over hebben (wetten voor een heel gesloten internet, zg om veiligheid en samenleving te beschermen tegen terroristen en henzelf.)
Eh.... wat? 8)7

Raspberry maakt alleen de Raspberry Pi, de minicomputer. Raspberry heeft helemaal niets met Pi-Hole te maken.

Ik denk niet dat ze hard binnenlopen bij de Raspberry Pi Foundation of zo, want volgens mij is het een non-profit...
Stelling dus:
Installeer een browser-based adblocker, of gebruik Pi-Hole. Doe wat jij het fijnst vindt; het werkt allebei.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:06
Je doet je naam wel eer aan.
Fish schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:02:
[...]

deal with it, or sew somebody
Zeg je nou dat 'ie iemand moet naaien? :+ Of bedoelde je 'sue'? ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:25

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Compizfox schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:04:

[...]

Dat doen ze niet. Pi-hole blokkeert niet meer ads dan een browser-based adblocker. Het enige voordeel is dat je met Pi-Hole je hele thuisnetwerk in één keer beschermt, en dat je niet op elke computer/browser apart een adblocker hoeft te installeren.
Dat is niet compleet eigenlijk ;) Het zorgt er ook voor dat je geen adblocker hoeft te installeren op al je aparte machines, en dus ook minder belasting op je lokale machine ;)

Verder, Wat Compiz zegt dus.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hahn schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:04:
Je doet je naam wel eer aan.

[...]

Zeg je nou dat 'ie iemand moet naaien? :+ Of bedoelde je 'sue'? ;)
:D

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Maakt elk kabeltje/apparaat/transistor/etc je LAN verbinding tussen computer en modem de verbindingssnelheid/effectiviteit/kwaliteit/etc niet langzamer en slechter?
Ja, maar dat is zo minimaal dat je het niet merkt.
waarom zou je honderden euro's uitgeven aan zo'n project dat je hele netwerk eingelijk degradeert om 1 voordeel tegen 10 nadelen, dat je op hel je netwerk adblockers hoeft te installeren? Klinkt in mijn ogen iets van een 'dom' idee, waarover verder niet is nagedacht?
Je merkt het dus niet, dus zo'n dom idee is het niet. Het is niet alsof al je netwerkverkeer ineens door een spons moet. Je router is ook zo'n apparaat. Als je je pc direct aan het internet hangt, heb je een apparaat minder ertussen, maar toch kopen mensen routers. Dom idee, of zou het wellicht toch iets toevoegen?
Dat bedrijven adblockers niets vinden omdat ze er niets aan verdienen: zeg ik dan pech voor jullie, zoek naar andere slachtoffers/alternatieven. Feit is dat iedereen snel internet wil en miljoenen open source vrijwilligers daaraan werken.
Opensourceontwikkelaars doen weinig aan de snelheid van het internet. Netwerkoperators, overheden en andere instanties doen dat door hardware en software te ontwikkelen en in de grond te stoppen. Dit kost gewoon geld.

Geld verdienen met het runnen van een website is zonder advertenties bijzonder moeilijk, zo niet onmogelijk. Of ga jij voor elke website een los abonnement afsluiten? Of doneren om een account te mogen maken?
Maar er zijn altijd mensen overal aan willen verdienen dus opensource misbruiken door er geld voor te gaan vragen en dan verkopen als legitiem bedrijfsactiviteiten:
Ik noem de kodi media kastjes bij mediamarkt (60-90eur) terwijl je dit gratis kan downloaden. Raspberry die probeert te verdienen aan de angst voor besmette advertenties, etc. Ik vind dit zo ZIEK!
En de bakker flikkert wat brood en water bij elkaar, en durft hier veel meer geld voor te vragen dan de losse ingrediënten kosten. Ziek?

Kun jij een kastje gratis downloaden? Vertel me even hoe, ik wil er nog wel een paar. Toch voor niks zo'n NUC gekocht?

Zo werkt de economie nu eenmaal. Iemand bedenkt en ontwikkelt iets, stopt daar tijd en geld in. Aangezien we nog geen basisinkomen hebben, wil iedereen iets terugzien voor z'n tijd, filantropische uitzonderingen daargelaten. Dit zie je ook bij voertuigen, medicijnen, media als films en muziek en nog vele andere dingen. Nee, één film kost geen 20 euro, maar tegenover die ene film staan 10 andere films die hun kosten nooit gaan opbrengen. Voor elk medicijn dat op de markt komt, zijn er tientallen anderen ontwikkeld die nooit iets zullen opleveren. Enzovoorts, enzovoorts.

Iemand die Kodi op zo'n kastje installeert en dat kant-en-klaar verkoopt, neemt een risico, namelijk dat niemand het gaat kopen. Daarom betaal je er iets meer voor dan wanneer je zelf de onderdelen aan elkaar zal knopen.

En ja, als de verkoop dan ineens wél gaat lopen, dan lopen ze binnen. Ziek, of terecht? Welkom in het kapitalisme, waar zo'n beetje de hele wereld op draait.
Dan neem je een snel internetabonnement en een adblocker, in software- dan wel hardwarevorm. Kijk maar hoe snel we met z'n allen met die adblockers het web om zeep gaan helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 02-09-2017 14:30 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

CodeCaster schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:24:
[...]
Je merkt het dus niet, dus zo'n dom idee is het niet. Het is niet alsof al je netwerkverkeer ineens door een spons moet. Je router is ook zo'n apparaat. Als je je pc direct aan het internet hangt, heb je een apparaat minder ertussen, maar toch kopen mensen routers. Dom idee, of zou het wellicht toch iets toevoegen?
Het klopt wat je zegt hoor, maar het is hier niet eens van toepassing. Het netwerkverkeer loopt namelijk helemaal niet door de RPi heen. Alleen de DNS-requests gaan er naartoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Compizfox schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:27:
[...]

Het klopt wat je zegt hoor, maar het is hier niet eens van toepassing. Het netwerkverkeer loopt namelijk helemaal niet door de RPi heen. Alleen de DNS-requests gaan er naartoe.
Dat klopt, maar dat post jij nu als vijfde in dit topic of zo, ik had geen zin om dat nogmaals te herhalen. :P

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
@Anoniem: 738581
Dank jullie voor de zeer gedetailleerde onderbouwing en info. Hebben jullie nog links waar ik me verder op kan verdiepen met betrekking tot dit project?

Ik was idd kritisch en zoals ik zei ben ik noob, dus kan je domme vragen verwachten.Maar daardoor is de discussie goed op gang gekomen. Zoals ik had bedoeld, 'gooide ik een knuppel in het kippenhok.' En alle kippen gelijk van de leg, haha >:) :9

Maar serieus:
Punt is idd, omdat ik uit ervaring met 5 meter cat6 kabel merkte dat mijn snelheid omlaag ging en een maanden lange discussie had met mijn internetprovider over mijn snelheid, Kwamen we samen tot conclusie dat hoe korter de kabel des te sneller het internet. Helemaal mooi als je glasvezel hebt. Op basis van die ervaring vergeleek ik de cat6 vs raspberry?! Maar die vergelijking gaat volgens jullie niet op?? Dat de snelheid bijna niet verlaagd kan ik dus moeilijk geloven, kunnen jullie dat onderbouwen met onderzoek of argumenten zonder drogredenen?

Punt twee: Ik ben van zelfde gedachtegoed als https://en.wikipedia.org/wiki/Linus_Torvalds Meneer Linux heeft dat OS ook ontworpen met idee voor een gratis en totaal vrij internet. En nu verdienen bedrijven daar massaal aan? Kunnen jullie dat verklaren?
Punt drie: Hardware, idd die materiaalkosten moeten ook terugverdient woorden, maar is algemeen bekend dat producten die in europa/westen 5-10x over de kop gaan als ze in china of dergelijke gemaakt /geassembleerd worden! Dus 80-100 eur voor een raspberry is in mijn ogen echt nog te duur.
Ik heb bijvoorbeeld een smartwatch (https://dutch.alibaba.com...675.29.41.291df7a1HmHRi9])
Koste me letterlijk: 9 eur voor 4 vrienden (iedereen blij) Terwijl die apple criminelen dezelfde techniek verkopen onder zg merknaam voor 400-500eur! Wie is nou gek of ZIEK!? Kapitalisme is idd ZIEK! (persoonlijke mening niets te maken met onderwerp).

[q]
7En ja, als de verkoop dan ineens wél gaat lopen, dan lopen ze binnen. Ziek, of terecht? Welkom in het kapitalisme, waar zo'n beetje de hele wereld op draait.
[/q]
Als iedereen in sloot springt hoef jij dat ook niet te doen, onder mom dat is nu eenmaal kapitalisme, welkom in maatschappij!? Daarom sta ik liever buiten de maatschappij en doe daar niet aan mee! O-)

Maar goed, mannen ik ben om: _/-\o_
Ik ga twijfelen omdat ik niet weet welke weg ik ga bewandelen.
Ik heb dus een goedkoop en duur alternatief snel (voor idee) gemaakt:
Goedkoop:
#ProductPrijsSubtotaal
1Raspberry Pi 2 Model B 1GB€ 34,95€ 34,95
1Ewent EW1127€ 5,35€ 5,35
1Longshine LCS-IR2114A€ 12,95€ 12,95
1Delock HDMI Repeater HDMI 4K 30 m€ 18,67€ 18,67
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 71,92

Duurkoop:
#ProductPrijsSubtotaal
1Raspberry Pi Compute Module€ 149,95€ 149,95
1Hama CAT 5e Network Cable STP, gold-plated, shielded, 0.5m, Grijs€ 37,89€ 37,89
1Startech.com 7-poorts USB 3.0 hub - op een desktop of op de wand monteerbare metalen behuizing€ 60,95€ 60,95
1Linksys WRT1200AC Ultra Smart Wi-Fi Router AC1200€ 121,-€ 121,-
1Aten 4-Port HDMI Splitter€ 69,45€ 69,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 439,24

Zozo, +/- 500 eur voor een adblocker, dat wordt nog even sparen....voorlopig maak ik gebruik van gratis apps en extra tijd om overal te installeren.... ;) _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door digidokter.net op 02-09-2017 19:36 . Reden: offtopic troltekst verwijderd op advies tweakers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:06
paranoia68 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:59:
Maar serieus:
Punt is idd, omdat ik uit ervaring met 5 meter cat6 kabel merkte dat mijn snelheid omlaag ging en een maanden lange discussie had met mijn internetprovider over mijn snelheid, Kwamen we samen tot conclusie dat hoe korter de kabel des te sneller het internet.
Natuurlijk is korter beter, maar 5 meter aan netwerkkabel gaat echt geen merkbaar verschil maken.

Wat denk je van alle bedrijven waar honderden, zo niet duizenden meters aan netwerkkabels liggen? Volgens jouw logica houden die geen snelheid meer over. Maar dat is niet zo.
Helemaal mooi als je glasvezel hebt. Op basis van die ervaring vergeleek ik de cat6 vs raspberry?! Maar die vergelijking gaat volgens jullie niet op?? Dat de snelheid bijna niet verlaagd kan ik dus moeilijk geloven, kunnen jullie dat onderbouwen met onderzoek of argumenten zonder drogredenen?
Kom jij eerst maar eens zelf met bewijs van jouw punten.
Punt twee: Ik ben van zelfde gedachtegoed als https://en.wikipedia.org/wiki/Linus_Torvalds Meneer Linux heeft dat OS ook ontworpen met idee voor een gratis en totaal vrij internet. En nu verdienen bedrijven daar massaal aan? Kunnen jullie dat verklaren?
Wie verdient waar geld aan :? Ik vind je totaal niet duidelijk.
Punt drie: Hardware, idd die materiaalkosten moeten ook terugverdient woorden, maar is algemeen bekend dat producten die in europa/westen 5-10x over de kop gaan als ze in china of dergelijke gemaakt /geassembleerd worden! Dus 80-100 eur voor een raspberry is in mijn ogen echt nog te duur.
Een Raspberry kost ook helemaal geen 80-100 euro, dus waar héb je het over?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Laatst online: 18:23
Maar serieus:
Punt is idd, omdat ik uit ervaring met 5 meter cat6 kabel merkte dat mijn snelheid omlaag ging en een maanden lange discussie had met mijn internetprovider over mijn snelheid, Kwamen we samen tot conclusie dat hoe korter de kabel des te sneller het internet.
Sorry maar dit is echt totale onzin, met 1,2,5 of 10 meter Cat6 UTP ga je echt geen snelheidsverschil merken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dank jullie voor de zeer gedetailleerde onderbouwing en info. Hebben jullie nog links waar ik me verder op kan verdiepen met betrekking tot dit project?

Ik was idd kritisch en zoals ik zei ben ik noob, dus kan je domme vragen verwachten.Maar daardoor is de discussie goed op gang gekomen. Zoals ik had bedoeld, 'gooide ik een knuppel in het kippenhok.' En alle kippen gelijk van de leg, haha >:) :9

Maar serieus:
Punt is idd, omdat ik uit ervaring met 5 meter cat6 kabel merkte dat mijn snelheid omlaag ging en een maanden lange discussie had met mijn internetprovider over mijn snelheid, Kwamen we samen tot conclusie dat hoe korter de kabel des te sneller het internet. Helemaal mooi als je glasvezel hebt. Op basis van die ervaring vergeleek ik de cat6 vs raspberry?! Maar die vergelijking gaat volgens jullie niet op?? Dat de snelheid bijna niet verlaagd kan ik dus moeilijk geloven, kunnen jullie dat onderbouwen met onderzoek of argumenten zonder drogredenen?
Ik heb bijvoorbeeld een smartwatch (https://dutch.alibaba.com...675.29.41.291df7a1HmHRi9])
Koste me letterlijk: 9 eur voor 4 vrienden (iedereen blij) Terwijl die apple criminelen dezelfde techniek verkopen onder zg merknaam voor 400-500eur! Wie is nou gek of ZIEK!? Kapitalisme is idd ZIEK! (persoonlijke mening niets te maken met onderwerp).

[...]

Als iedereen in sloot springt hoef jij dat ook niet te doen, onder mom dat is nu eenmaal kapitalisme, welkom in maatschappij!? Daarom sta ik liever buiten de maatschappij en doe daar niet aan mee! O-)

#ProductPrijsSubtotaal
1Hama CAT 5e Network Cable STP, gold-plated, shielded, 0.5m, Grijs€ 37,89€ 37,89
1Startech.com 7-poorts USB 3.0 hub - op een desktop of op de wand monteerbare metalen behuizing€ 60,95€ 60,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 439,24

Zozo, +/- 500 eur voor een adblocker, dat wordt nog even sparen....voorlopig maak ik gebruik van gratis apps en extra tijd om overal te installeren.... ;) _/-\o_
Ik zeg, bestellen en beginnen :|

Of een volwassene er naar laten kijken, want een RPi compute module is niet wat je zoekt, en een procurve van 21K in huis halen .... mwoah

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:46
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 439,24

Ben je nou echt actief er op uit om jezelf belachelijk te maken? Wat probeer je hiermee te bereiken?

Nieuwste model raspberry pi kost gewoon 40 euro, geen 140: pricewatch: Raspberry Pi 3 Model B 1GB

En om nou gelijk de duurste switch op te zoeken en de duurste gold plated door elfen bij maanlicht gesmede utp kabel helpt totaal niet om deze discussie nuttig voort te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Sleepkever schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:12:
[...]

Ben je nou echt actief er op uit om jezelf belachelijk te maken? Wat probeer je hiermee te bereiken?

Nieuwste model raspberry pi kost gewoon 40 euro, geen 140: pricewatch: Raspberry Pi 3 Model B 1GB

En om nou gelijk de duurste switch op te zoeken en de duurste gold plated door elfen bij maanlicht gesmede utp kabel helpt totaal niet om deze discussie nuttig voort te zetten.
Is in jouw ogen wellicht belachelijk, maar kwaliteit kost geld, ik kan een 'volkswagen' of 'ferrari' nemen.
In mijn ogen smaak, en over smaak valt niet te twisten! ;)

Ik wil nu een maal op de cat6 (5 baans snelweg op maximale snelheid rijden) Dus bij tussenstations opeens concessies gaan doen aan kwaliteit zie ik niet zitten. tenzij je betere argumenten hebt? _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door digidokter.net op 02-09-2017 18:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:40
Sleepkever schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:12:
[...]

Waarom reageren jullie massaal op deze draak? Trol topic van d bovenste plank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

TS is ofwel krankjorum of een trol. Hoei meer hij post hoe meer ik naar het laatste neig ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Compizfox schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:18:
TS is ofwel krankjorum of een trol. Hoei meer hij post hoe meer ik naar het laatste neig ;)
Een Apple iWatch afbranden t.o een 9€ aliexpress, en dan roepen kwaliteit kost geld :|
Ik denk dat er beter een collectieve 'negeerstand' ingezet kan worden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 13:11

Dennahz

Life feels like hell should.

Compizfox schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:18:
Ik moest hardop lachen om deze post. Geen idee waarom. Volgens mij issie knettergek :p

Trouwens, wel een geniaal project. Heb gelijk een RPI besteld voor dit doeleinde. Bedankt voor de tip, TS!

https://pi-hole.net/

Twitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-06 15:01
paranoia68 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:15:

Ik wil nu een maal op de cat6 (5 baans snelweg op maximale snelheid rijden) Dus bij tussenstations opeens concessies gaan doen aan kwaliteit zie ik niet zitten. tenzij je betere argumenten hebt? _/-\o_
Je loopt alweer achter...
CAT7 is al beschikbaar
https://www.netwerkkabel.eu/cat7-kabels/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Nothing beats the fiber
Glas FTW
https://www.netwerkkabel.eu/glasvezelkabel/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Dacuuu schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:15:
[...]

Waarom reageren jullie massaal op deze draak? Trol topic van d bovenste plank.
Ik ben geen trol, maar wat ik al zei een noob. Dus mijn onwetendheid over kwaliteit van apparatuur/kabel/etc. Is laag. Jullie zijn wel snel met veroordelen. Ik zal een alternatief goedkoop mogelijk wenslijstje posten zodat beide te vergelijken zijn.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-06 15:19
paranoia68 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:23:
[...]

Ik ben geen trol, maar wat ik al zei een noob. Dus mijn onwetendheid over kwaliteit van apparatuur/kabel/etc. Is laag. Jullie zijn wel snel met veroordelen. Ik zal een alternatief goedkoop mogelijk wenslijstje posten zodat beide te vergelijken zijn.... _/-\o_
Een raspberry pi 3, adapter en 4+gb sd-kaart is genoeg hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
[...]

Je kan beter je tijd investeren in de grote lijnen, om daarna de boel beter op de rails te krijgen.
Niet rennen voor je kan wandelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
FreshMaker schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:20:
[...]

Een Apple iWatch afbranden t.o een 9€ aliexpress, en dan roepen kwaliteit kost geld :|
Ik denk dat er beter een collectieve 'negeerstand' ingezet kan worden
Dat extreem voorbeeld heb ik alleen aangehaald om de werking van het kapitalisme te verduidelijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-06 14:55
Waarom zou je in vredesnaam een compute module raspberry halen, dat is een dev board. Een pi3 is sneller, en kost geen drol:
pricewatch: Raspberry Pi 3 Model B 1GB
zeker tweedehands niet
merk: Raspberry Pi

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:28
paranoia68 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:15:
[...]

Je mag onderhand wel stoppen met die onzin.

Lees eerst nou eens hoe die PiHole werkt, wat het doet en HOE je het in moet zetten...voordat je het over een investering van honderden euros hebt.

We mogen toch meer verwachten van een ICT Coach.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Is het niet een idee om eerst kennis te verzamelen en dan uitspraken te doen?

Je zet jezelf behoorlijk voor schut met domme, ongefundeerde en onjuiste uitspraken. Er valt niet met je te redeneren omdat je volledig overtuigd bent van je eigen gelijk en geen andere mening wilt aannemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digidokter.net

digidokter.net

Topicstarter
Tsurany schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 18:31:
[...]

Is het niet een idee om eerst kennis te verzamelen en dan uitspraken te doen?

Je zet jezelf behoorlijk voor schut met domme, ongefundeerde en onjuiste uitspraken. Er valt niet met je te redeneren omdat je volledig overtuigd bent van je eigen gelijk en geen andere mening wilt aannemen.
Ik zet een rem op mezelf! Ik neem de tijd om dit eerst grondig te onderzoeken op jullie advies.
Ik lees het terug en ben zelf verbaast over het 'trol' gehalte, dat verkeerd kan overkomen. Ik wil mijn tweak karma niet verpesten dus kom na onderzoek/reflectie/vergelijken en analyse.
Sorry nogmaals voor mijn enthousiaste maar domme vragen. Ik trek me terug en ga beraad plegen.... _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 11:50
Wat betreft die 5 meter netwerk kabel die de snelheid zou verlagen zou je hier eens kunnen kijken. Pas op voor slechte/inferieure Cat5e/6 netwerkkabels

Er bestaan kwalitatief erg slechte kabels waar men aders van alumium of ijzer heeft gemaakt ipv koper en die kunnen zorgen voor problemen.

Heb je gewoon een netwerk kabel van Cat 5e of meer die volgens de specificaties gemaakt is van koper dan zal een 10 tal meter meer of minder geen verschil maken.

Meer info over de verschillende categorieën.
https://www.howtogeek.com...-5e6a-cable-should-i-use/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:34

SA007

Moderator Tweaking
Volgens mij is dit geen huiskamer, de discussies hier gaan nergens over.

@TS: Voor je weer een dergelijk topic opent, volgens mij wat je zoekt is pi-hole.
Hier is een belachelijk lang topic over waar volgens mij geen vraag ontbeantwoord blijft.

Lees dat eerst maar even, dit gaat nergens over zover.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.