Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 965565

Topicstarter
Het is weer tijd voor een nieuwe smartphone en ik heb besloten dit keer wat minder geld uit te geven.
De Lenovo P2 en Moto G5plus scoren allebei een 8.5 op Tweakers, wat me aan het twijfelen bracht.

Ik neig meer naar de Lenovo vanwege het amoled scherm en de grote batterij, maar lees in veel reviews dat de camera en software wat tegen vallen.
Zijn de verschillen in software en camera volgens jullie de moeite waard op toch voor de Moto te gaan?
Qua prijs liggen ze in dezelfde klasse.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:30

13art

Moderator Mobile
Motorola is volgens mij zo goed als stock android en Lenovo niet. Ook iets om mee te nemen in je overweging. Camera van de Motorola weet ik niet hoe die zich verhoudt tot de lenovo. Kortom even wat reviews naast elkaar leggen en die dingen met elkaar vergelijken. Wij kunnen niet voor jou bepalen waar het zwaartepunt ligt. Laadt de Motorola bijvoorbeeld snel op dan is een grote accu misschien weer iets minder van belang.

Overigens is die een mobile aankoop advies vraag en hoort deze vraag daar dus thuis. Ik heb het even vooor je verplaatst.

[ Voor 36% gewijzigd door 13art op 02-09-2017 12:51 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 965565

Topicstarter
Bedankt Bart. Zou je de stock android aanraden boven de schil van lenovo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:30

13art

Moderator Mobile
Hier een topic van iemand die een soort gelijke vraag had:
Budget/mid-range smartphone (Lenovo P2/Moto G5+/Galaxy A5)

Verder zijn er op youtube nog wat filmpjes met vergelijkingen tussen de twee. Wat betreft benchmarks scoort de G5plus net wat beter. Dat is denk ik mede vanwege de bijna stock android.
Ik heb de lenovo zelf niet dus kan je niet zeggen over daar een zware laag overheen zit maar dat kan je vast vinden in reviews.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-05 23:59
Ik verkeer in de unieke situatie dat ik beide toestellen dit jaar in bezit heb gehad. Mijn lenovo P2 ging na 3 maanden kapot doordat ik hem liet vallen.

De plus- en minpunten zijn duidelijk. P2 heeft batterij en OLED scherm, wat zeker een mooie bonus is.

Echter, en dit is persoonlijk, de ''feel'' van een G5plus is een stuk beter. De vingerafdrukscanner werkt perfect, en de extra functionaliteiten (als ''back button'' ''home button'' en ''overzicht tabbladen'') geeft een heerlijke gebruikerservaring.

De paar kiekjes die ik ermee maak zijn net wat fijner met de G5plus, niet fantastisch maar toch.

Tenslotte heb ik 2 weken lang op vakantie mijn smartphone extreem veel gebruikt (boeken hostel, boeken vliegtickets, contact met huis, navigeren google maps, noem het maar op), en de motoG5plus is aangenaam zuinig met zijn accu. Dat in combinatie met powercharge dat opladen in een paar uur mogelijk maakt zorgt ervoor dat de bonus van een grote accu wegvalt.

Bovendien is het LCD scherm van de motoG5plus best wel scherp en mooi. Als je OLED naast LCD legt zal het vast opvallen, maar in dagelijks gebruik mis ik niets.

De reden dat ik ben geswitcht van Lenovo P2 naar G5plus was omdat ik in eerste instantie al twijfelde. Bovendien bleek dat het 5,5 inch formaat in combinatie met een gladde/zware telefoon ervoor zorgde dat hij uit elke broek viel als ik lekker onderuitgezakt zat. Op een gegeven moment zorgde dat ervoor dat het scherm barstte, waarna het oled scherm begon te lekken. Je mag hem zelfs van mij hebben als je van plan bent het scherm te vervangen. Ik heb hier geen enkel probleem mee met de Motorola G5plus, wereld van verschil.

[ Voor 5% gewijzigd door Kelin op 03-09-2017 15:41 ]