Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Hallo allemaal!

We zijn hier ten huize bezig met verbouwingen en daar waar ik eerst vloerstaanders wou kopen wil mijn vrouw nu 'kleinere' boxen.

Ik heb een DSP-Z7 van Yamaha staan en dacht dat de Kef LS50 dan misschien een optie was. Ik zou ze wel in surround opstelling plaatsen gecombineerd met een PV1D Sub (B&W).

Hebben jullie tips voor gelijkaardige/goedkopere boekenplankers die goed te plaatsen zijn in surround setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ekfad schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:16:
Hebben jullie tips voor gelijkaardige/goedkopere boekenplankers die goed te plaatsen zijn in surround setup?
Je vraag in Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic afgesplitst naar een eigen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:39
Ekfad schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:16:
Alle speakers zijn goed te plaatsen in een surround setup, zolang je ze maar op de goede plaats zet/hangt.

De belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen; Hoe belangrijk vinden jullie de muziekweergave? Want dat is vooral hetgeen waar je het onderscheid tussen boekenplank speakers en vloerstaanders gaat vinden (tenzij je met een goed afgestelde multi-sub opstelling aan de haal gaat, maar gezien er een vrouw in het spel is, verwacht ik niet dat dat binnen de opties valt).

De meeste vrouwen willen het liefst zo klein mogelijke speakers en dan ook nog het liefst in kastjes of achter de bank.

De beste tip die ik je kan geven; ga samen eens luisteren wat er binnen jullie budget beschikbaar is. Als jij vloerstaanders wil, beluister dan ook vooral de verschillen tussen beide speakerformaten.

Verdere discussie is op dit punt zinloos, omdat feitelijk alles aan jouw eisen zal voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
LA-384 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 20:36:
[...]

Alle speakers zijn goed te plaatsen in een surround setup, zolang je ze maar op de goede plaats zet/hangt.

De belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen; Hoe belangrijk vinden jullie de muziekweergave? Want dat is vooral hetgeen waar je het onderscheid tussen boekenplank speakers en vloerstaanders gaat vinden (tenzij je met een goed afgestelde multi-sub opstelling aan de haal gaat, maar gezien er een vrouw in het spel is, verwacht ik niet dat dat binnen de opties valt).

De meeste vrouwen willen het liefst zo klein mogelijke speakers en dan ook nog het liefst in kastjes of achter de bank.

De beste tip die ik je kan geven; ga samen eens luisteren wat er binnen jullie budget beschikbaar is. Als jij vloerstaanders wil, beluister dan ook vooral de verschillen tussen beide speakerformaten.

Verdere discussie is op dit punt zinloos, omdat feitelijk alles aan jouw eisen zal voldoen.
Wel, vloerstaanders zijn niet langer een optie. Eén sub is idd het maximale wat ik er uit krijg.

Wat de speakers betreft heb ik na wat onderhandelen uit de brand kunnen slepen dat een kleine boekenplank mag, zolang ze hem esthetisch mooi vind. Ik was daardoor bij de Kef Ls50 uit. Je mag mijn budget ook binnen die prijsklasse zien. Ik ben dus op zoek naar andere alternatieven zodat ik al een voorselectie kan maken en nadien niet half België/Nederland moet rondrijden om overal te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Even een toevoeging voor de duidelijkheid. Hoewel er in de pricewatch staat dat de Kef LS50 als set verkocht wordt, is de geadverteerde prijs per stuk. De meeste speakers worden per stuk geadverteerd (sommigen zijn wel per 2 verpakt en dien je dus ook per 2 te kopen).

Als je hiervan op de hoogte bent, heb je een vrij fors budget voor handen en zijn er vrij veel mogelijkheden. Het esthetische aspect weegt echter zwaar en dat maakt de keuzemogelijkheid weer beperkt, daar de meeste speakers weinig rondingen zullen kennen en vooral functioneel balk/kubus vormig zijn. Er zijn wel onderlinge verschillen in kleurstellingen, waardoor sommige speakers toch een andere uitstraling krijgen, maar feitelijk blijven het hoekige schoenendozen.

Als ik kijk naar speakers die wat meer afgeronde hoeken hebben, dan springt q acoustics in het oog. De 3020 is qua formaat aardig gelijk, maar is een stuk goedkoper. De Jamo c93 is ook niet hoekig, maar is misschien wat lastiger verkrijgbaar. Monitor audio heeft de a10, waarschijnlijk is de voet eraf te schroeven.

En dan heb je het wel zo'n beetje gehad, althans voor wat de pricewatch betreft. Er zullen ongetwijfelt meer speakers zijn die esthetisch vrouwvriendelijk zijn, maar die staan lang niet allemaal in de pricewatch. Het zullen vooral exotische merken zijn, met idem prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
LA-384 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:09:
Even een toevoeging voor de duidelijkheid. Hoewel er in de pricewatch staat dat de Kef LS50 als set verkocht wordt, is de geadverteerde prijs per stuk. De meeste speakers worden per stuk geadverteerd (sommigen zijn wel per 2 verpakt en dien je dus ook per 2 te kopen).

Als je hiervan op de hoogte bent, heb je een vrij fors budget voor handen en zijn er vrij veel mogelijkheden. Het esthetische aspect weegt echter zwaar en dat maakt de keuzemogelijkheid weer beperkt, daar de meeste speakers weinig rondingen zullen kennen en vooral functioneel balk/kubus vormig zijn. Er zijn wel onderlinge verschillen in kleurstellingen, waardoor sommige speakers toch een andere uitstraling krijgen, maar feitelijk blijven het hoekige schoenendozen.

Als ik kijk naar speakers die wat meer afgeronde hoeken hebben, dan springt q acoustics in het oog. De 3020 is qua formaat aardig gelijk, maar is een stuk goedkoper. De Jamo c93 is ook niet hoekig, maar is misschien wat lastiger verkrijgbaar. Monitor audio heeft de a10, waarschijnlijk is de voet eraf te schroeven.

En dan heb je het wel zo'n beetje gehad, althans voor wat de pricewatch betreft. Er zullen ongetwijfelt meer speakers zijn die esthetisch vrouwvriendelijk zijn, maar die staan lang niet allemaal in de pricewatch. Het zullen vooral exotische merken zijn, met idem prijzen.
Hoi, daarvan was ik mij bewust. Dus binnen die range (1200€/paar) mag. Goedkoper mag ook natuurlijk.

Misschien ook even aanvullen dat ik zowel naar hardrock als jazz luister. Ik heb dus een vrij ruime muzieksmaak en daarnaast erg veel films bekijk. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een erg goede allrounder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Je kunt ook de Focal Dôme Flax serie bekijken/belusiteren. Ik gebruik er 2 als achterste speakers in mijn 5.1-opstelling. Dit zijn niet al te grote ronde speakers.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Goede tip, die Focal's stonden nog niet in mijn lijst.

Ik heb die q acoustics 3020 gisteren reeds beluisterd en die klonken inderdaad goed, zeker gezien hun prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Naar mijn idee zijn er geen speakers die echt slecht klinken, zeker niet wanneer je boven de stukprijs van €150,- zit. Er zitten wel klank verschillen tussen de speakers, maar dat is persoonlijke voorkeur. Daarnaast gaan kleine speakers en grote kamer meestal niet goed samen, maar dat is onafhankelijk van de kwaliteit/prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Is er iemand die ervaring heeft met de concept 20's van Q acoustics?
Die hebben ook een volledige surround setup en scoren vrij goed in hun reviews

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb deze als achterluidsprekers: http://speakerenco.nl/Products/Transfer-Audio-Sputnik kan je ook rondom gebruiken in een afwerking naar eigen keuze. (kersenfineer)

Als front een oudere versie (6.0) van dit: http://remo.nl/10-rogers-monitor-80. De kat zit er vaak op dus eigenlijk is het een design kattenmeubel en helemaal geen luidspreker.
Pagina: 1