Bank gekocht, maar niet op afgesproken dag geleverd!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.488 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 08:20
Voordat ik een boze mail ga schrijven, eerst maar even kijken wat jullie hier van vinden...

We hebben een bank besteld bij een aardig bekende meubelzaak en met ze afgesproken dat we de bank vandaag geleverd gaan krijgen.

Net even contact met ze gezocht met de vraag wanneer we de bank kunnen verwachten, want hadden verder nog helemaal niks vernomen. Nu blijkt dus dat hij voor vandaag niet is ingepland en we dus vandaag ook geen bank meer gaan krijgen! :(

Na wat heen en weer gebel word de bank nu maandag bezorgd, echter zitten wij dus nu het hele weekend zonder bank en kan ik de maandag ook nog eens een uur/anderhalf gaan snipperen omdat ze hun zaakje niet goed op orde hebben!

Eigenlijk vind ik dat hier best een compensatie tegenover mag staan, het is een bank van €2000 en we betalen ook nog eens €65 bezorgkosten!

Dus, de vraag is eigenlijk....wat vinden jullie? Heb ik gewoon pech, is hier wettelijk iets in geregeld of zou ik inderdaad gewoon toch wel enigszins tegemoet gekomen moeten worden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

echter zitten wij dus nu het hele weekend zonder bank
Sorry ik moest lachen

Gevalletje vervelend maar je weet in ieder geval dat je nu de weekendboodschappen kan gaan halen. :)

Als je nog wat zou willen ondernemen zou ik de leveringsvoorwaarden even doornemen. Want waarschijnlijk staat hier iets in zoals voorafgaand aan de leveringsdag kunt u bellen om te horen welk dagdeel uw meubelstuk geleverd gaat worden. Als je dat niet gedaan hebt heb je natuurlijk weinig te mopperen.

Staat er iets anders is het een beetje afhankelijk wat er staat of je nog wat zou moeten / kunnen ondernemen.

[ Voor 50% gewijzigd door Barrycade op 01-09-2017 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Vaak staat daar wel een clausule over in de AV van zo'n bedrijf. Ik zou die er eerst op nalezen als ze die hebben (en je daarvoor ook getekend hebt toen je je bank kocht).

Op welke manier is aangegeven wanneer je bank werd bezorgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als de overeenkomst niet nagekomen is door de verkoper en je daardoor schade hebt, heb je uiteraard in principe recht op schadevergoeding (daar zijn wat uitzonderingen op, overmacht onder andere, maar daarvan lijkt hier geen sprake te zijn).

Daarnaast zou het mij ook, onafhankelijke van eventuele schade, gewoon redelijk lijken als de verkoper nu op de een of andere manier net wat meer doet dan men zou mogen verwachten, om de misser wat te compenseren.

En op zich is het missen van een bank voor een weekend wel iets dat te overleven is

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 01-09-2017 14:52 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk, mensen die op de dag van levering pas contact opnemen met een bedrijf en dan hier een topic komen openen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
Verwijderd schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:53:
Heerlijk, mensen die op de dag van levering pas contact opnemen met een bedrijf en dan hier een topic komen openen.....
Als ik met de leverancier afspreek dat vrijdag de leverdag is, waarop ze aangeven dat dat prima is en dat ze op de vrijdag zelf een half uur voor de bezorging contact opnemen, dan neem ik toch aan dat dat gewoon gaat gebeuren? Als we zelf NIET hadden gebeld hadden we dus niks gehoord vandaag, was het vast onmogelijk om op een zaterdag wat in te plannen met ze en hadden we pas maandag een nieuwe afspraak kunnen maken.

Het is ook prima te overleven, maar het is wel vervelend dat er gewoon een fout aan hun kant gemaakt word en wij daar nu de nadelen van ondervinden.

[ Voor 13% gewijzigd door Qweridee op 01-09-2017 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:34
Waar is t fout gegaan? Bij 't vervoersbedrijf, of bij de meubelzaak?
Als je echt zwart-op-wit hebt dat de bank vandaag geleverd zou worden, proberen de bezorgkosten vergoed te krijgen.
Uit ervaring weet ik dat dat meestal niet zo'n probleem is...

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qweridee
hansie_k schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:19:
Waar is t fout gegaan? Bij 't vervoersbedrijf, of bij de meubelzaak?
Als je echt zwart-op-wit hebt dat de bank vandaag geleverd zou worden, proberen de bezorgkosten vergoed te krijgen.
Uit ervaring weet ik dat dat meestal niet zo'n probleem is...
Het vervoersbedrijf heeft de planning niet goed op orde, daar is het dus mis gegaan.

Ik zal eens een mail sturen, verzendkosten retour lijkt mij inderdaad een schappelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02:45
Laat het in ieder geval niet je 'vrije' dag verpesten :)

Ik zou ook voor een (tegemoetkoming?) in de verzendkosten gaan. Niet handig van het vervoersbedrijf. Weet je wel zeker dat ze maandag komen?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qweridee
Ja, maandag komen ze, nu staat het goed in hun systeem.

M'n humeur is in ieder geval al weer wat opgeklaard;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:35

LankHoar

Langharig tuig

Met Tuintegels niet op afgesproken datum geleverd nog vers in mijn gedachten, lijkt het me niet dat je hier recht hebt op een schadevergoeding o.i.d. en zou dat alleen service zijn. Dat is, tenzij je van te voren duidelijk hebt aangegeven dat deze afleverdatum uiterst belangrijk is voor je, en ook voldoende op de hoogte heb geprobeerd te blijven of deze afspraak nagekomen zou gaan worden. Uit je verhaal lijkt me niet dat dat het geval is?

Overigens is niet geschoten altijd mis. Het blijft vervelend en knullig, dus wellicht gaat deze zaak een goede service leveren en je op een of andere manier tegemoet komen (terug krijgen van verzendkosten is een goede) :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:13

FreakNL

Well do ya punk?

Wanneer kreeg je bevestiging dat de bank vandaag geleverd zou worden? Het maakt nogal een verschil of dat eerder deze week was of weken geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:29
Ik vind het ook redelijk als je een tegemoetkoming in de verzendkosten zou ontvangen.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
FreakNL schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:04:
Wanneer kreeg je bevestiging dat de bank vandaag geleverd zou worden? Het maakt nogal een verschil of dat eerder deze week was of weken geleden...
Op zich vind ik gewoon dat men zich aan afspraken moet houden, en als dat niet lukt, moet men zich melden.

[ Voor 67% gewijzigd door Yorinn op 01-09-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een aantal offtopic reacties verwijderd. Denk eerst na of je post zinnig is / de TS verder kan helpen voor je op Reageer drukt, het zou zonde zijn als het topic weer zou ontsporen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.