iPhone 5S: Whatsapp berichten komen pas aan bij openen app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-05 21:57
Mijn vraag:
Sinds een paar dagen komen Whatsapp-berichtjes pas aan wanneer de app geopend wordt. Ik kan het niet direct terugleiden naar een specifieke verandering, maar wellicht dat iemand hier hét idee heeft.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
iPhone 5S

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Googlen levert geen praktische resultaten op, alleen maar resultaten die gericht zijn op Android en een totale telefoonreset (wat dan vervolgens niets uithaalt).
- Zowel getest met wifi als 4G, geen verschil
- Softreset (toetsen tegelijk in houden en wachten tot opnieuw start)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-05 13:55
[hebjeverdernietsaan]Heerlijk rustig![/hebjeverdernietsaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:49

DarkUnreal

Postmaster General

Accu besparing setting?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 13:19
Notificaties per ongeluk uitgezet voor whatsapp? Of verversen in de achtergrond uit gezet voor whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Goede, dat heb ik niet gecheckt, maar nee. Zie nu ook dat het icoontje dan geel wordt.
The_Ghost16 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:20:
Notificaties per ongeluk uitgezet voor whatsapp? Of verversen in de achtergrond uit gezet voor whatsapp?
Het zijn niet alleen de notificaties die niet doorkomen, het bericht komt helemaal niet aan (1 vinkje op verzendende telefoon).

Waar zit verversen in de achtergrond specifiek voor Whatsapp? Ik kan 'm zelf niet vinden (dus lijkt me sterk, maar toch) :+

Edit: Gevonden. Eens vragen aan persoon in kwestie of hij dat even checkt

[ Voor 5% gewijzigd door Ardj op 01-09-2017 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Ardj schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:26:
[...]

Goede, dat heb ik niet gecheckt, maar nee. Zie nu ook dat het icoontje dan geel wordt.

[...]

Het zijn niet alleen de notificaties die niet doorkomen, het bericht komt helemaal niet aan (1 vinkje op verzendende telefoon).

Waar zit verversen in de achtergrond specifiek voor Whatsapp? Ik kan 'm zelf niet vinden (dus lijkt me sterk, maar toch) :+

Edit: Gevonden. Eens vragen aan persoon in kwestie of hij dat even checkt
Verversen op de achtergrond maakt niets uit.
Ik heb dat compleet uitstaan en berichten komen gewoon binnen.

Verbreekt hij internet niet op een of andere manier? Dit gezien de ontvanger ook maar 1 vinkje krijgt..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Famous schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 13:53:
[...]

Verversen op de achtergrond maakt niets uit.
Ik heb dat compleet uitstaan en berichten komen gewoon binnen.

Verbreekt hij internet niet op een of andere manier? Dit gezien de ontvanger ook maar 1 vinkje krijgt..
Hmm, vreemd, dat zou het dan ook niet moeten zijn..

Ik bedoel als ik hem (de persoon waarvan de iPhone is) een berichtje stuur, ik maar 1 vinkje krijg. Als hij de app opent ontvangt hij deze en kan hij zonder problemen uitsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

http://allestoringen.nl/storing/whatsapp

Er is/was een storing vandaag.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Laatst online: 22:16
Maar hij zegt dat het al een paar dagen speelt....heb het ook bij schoonmoeder. ik zie maar 1 vink, pas als ze het opent opeens 2 en ook pas dan komt het bericht door. Echt heel irritant. Het lijkt ook vrij random, maar komt echt vaak voor. Soms dagen geen probleem, en dan weer dagen gezeik.

PS. betrof eerst een iphone, nu een android. maakt geen zak uit. Lijkt me dus wel iets aan WA kant of in het account ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door TimtheToolman op 05-09-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
hetzelfde hier met een 6S..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Heel toevallig "niet storen" aanstaan op de telefoon?

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-04 10:05
Ah, ik ben dus niet de enige.. Superirritant! Niks geen meldingen, geen badges, niks, en zodra ik WA open krijg ik ineens een hele riedel berichten binnen. Ook niks veranderd aan instellingen, wel een week geleden (ongeveer) een WA-update gehad. Blijkbaar dus ook regelmatig maar één vinkje bij de versturende partij, terwijl ik de hele dag via Wifi of 4g verbonden ben.

iPhone 7 trouwens, laatste os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
Aha, er zijn dus meer mensen die er last van hebben. Inmiddels al vanalles geprobeerd (herinstallatie en dergelijke), niets lijkt te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 05-04 23:07
Open WhatsApp eens op je computer. Als het daar wel binnen komt weet je dat het aan je telefoon ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-05 16:53
ChristianBurger schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:25:
Open WhatsApp eens op je computer. Als het daar wel binnen komt weet je dat het aan je telefoon ligt.
Niet zo slim, want WhatsApp web loopt via je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
234FaTaLiTy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:27:
[...]

Niet zo slim, want WhatsApp web loopt via je telefoon
Het rare is, als mijn mobiel geen bereik heeft of wat dan ook werkt whatsapp op mijn laptop nog wel. Volgens mij moet je whatsapp web alleen even activeren.

Daarnaast, als je whatsapp web aan hebt zul je zien dat je daar eerder appjes binnen krijgt dan op je mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaPegasus
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:57
Volgens mij is het zo dat WebWhatsapp zijn berichten van de telefoon weer binnen krijgt, want zonder telefoon werkt heel WebWhatsapp namelijk niet.

En whatsapp opnieuw installeren helpt dat ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
ChristianBurger schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 15:46:
[...]

Het rare is, als mijn mobiel geen bereik heeft of wat dan ook werkt whatsapp op mijn laptop nog wel. Volgens mij moet je whatsapp web alleen even activeren.

Daarnaast, als je whatsapp web aan hebt zul je zien dat je daar eerder appjes binnen krijgt dan op je mobiel
Dat kan dus niet, want WhatsApp is end-to-end encrypted. Tenzij Whatsapp web zelf de berichten decrypt, wat onwaarschijnlijk is omdat dan het encryptiealgoritme al bekend was (want Javascript). Ik zeg dat Whatsapp, als je Whatsapp Web aan hebt staan, gewoon wacht met de meldingen omdat je ze ook op je computer krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-05 16:53
@ChristianBurger @Stoelpoot idd. (In IEDER geval op Android) is het zo dat als je telefoon geen bereik heeft, ontvangt en verstuurt WA op je pc NIETS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
Oké, dan zit ik fout. Maar in ieder geval is het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Dus, als je een appje stuurt krijgt die persoon hem niet binnen. Als je die persoon vervolgens vraagt te kijken dan krijgen ze het wel binnen? Je weet 100% zeker dat ze t niet binnen krijgen totdat ze de app openen? (Even niet afgaan op dat vinkje, maar op de praktijk. :P)

Dan klikt t haast alsof WhatsApp op de achtergrond is vermoord.
Kijk eens, op de telefoon die ontvangstproblemen heeft, naar Instellingen - Privacy - Analyse - Analysegegevens. Staat daar vaak WhatsApp tussen toevallig? Zo neen, staan er dan toevallig wel heel veel JetsamEvent logs?

[ Voor 12% gewijzigd door WhatsappHack op 06-09-2017 02:14 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Ardj
Toevallig net eens een appje naar hem gestuurd of het al weer werkt. Hij reageerde dat hij vanochtend een update had gekregen en het nu ineens weer werkt. Redelijk vreemd, gezien de laatste update volgens iTunes van 4-9 is.

Anyways, iedereen bedankt voor de reacties!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ardj schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:05:
Toevallig net eens een appje naar hem gestuurd of het al weer werkt. Hij reageerde dat hij vanochtend een update had gekregen en het nu ineens weer werkt. Redelijk vreemd, gezien de laatste update volgens iTunes van 4-9 is.

Anyways, iedereen bedankt voor de reacties!
Ja dat is dus 3 dagen geleden, kan best dat ie t niet direct gezien heeft. Niet iedereen checkt dagelijks de app store :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Op mijn Android ook problemen afgelopen paar dagen maximaal een week, kon er ook totaal niets van vinden, heb me uitgeschreven uit de beta en geherinstalleerd, mogelijk is er ook een beta programma voor iPhone waar dit probleem ook speelt?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardj
WhatsappHack schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:51:
[...]

Ja dat is dus 3 dagen geleden, kan best dat ie t niet direct gezien heeft. Niet iedereen checkt dagelijks de app store :P
Allicht, de persoon in kwestie en elektronica zijn niet de beste vrienden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 983675

Ik heb ook dat probleem.
Het enige wat ik nog kan bedenken is de provider...toevallig iedereen bij kpn met dit probleem?
Ik stap bijna van WhatsApp af..dit schiet niet op zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Anoniem: 983675 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 20:27:
Ik heb ook dat probleem.
Het enige wat ik nog kan bedenken is de provider...toevallig iedereen bij kpn met dit probleem?
Ik stap bijna van WhatsApp af..dit schiet niet op zo.
De bug waar het hier om ging is inmiddels gepatched.
Dit probleem wat je nu ziet lijkt een probleem te zijn met iOS 11.0.2+. (Zie topic: Whatsapp stuurt geen push meldingen meer)
Ben er zelf nog niet over uit of het een probleem in WhatsApp is op iOS 11; maar ook te weinig details voor en heb het probleem zelf niet meer dus dat is lastig meezoeken naar de culprit.

Ik zit overigens met alles bij KPN en heb het probleem dus intussen niet meer, of slechts zeer zeldzaam.

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 16-10-2017 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ook hier de vraag, gebruikt iemand VPN met dit probleem ?

Jr.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:19
In Dubai had ik het probleem niet, maar nu ik gister in Nederland aangekomen ben voor een vakantie heb ik er plots wel last van. WhatsApp op Mac werkt ook slecht ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc36
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-05-2024
Ja hier ook problemen met WA via KPN.
Krijg van 1 bericht een melding, van berichten erna (ook van verschillende personen) niet meer.
iOS11 heeft goed gewerkt en nu met de laatste updates van iOS (11.0.3) en WA (2.17.61) ineens problemen op m'n iPhone SE.

Op iculture staat meer info. Probleem lijkt vooralsnog niet duidelijk. Vermoedelijk problemen met de pushnotificaties in iOS11.
Heb gisteravond m'n toestel via iTunes hersteld, dit heeft ook niet mogen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Else Maria
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-04-2022
Ik heb zojuist alle berichten gelezen mbt tot het probleem “geen whatsapp meldingen” en zie geen oplossing. Is er inmiddels een oplossing ergens anders gemeld? Ik heb al veel geprobeerd maar het blijft bestaan. Iedereen boos op mij omdat ik niet antwoord op whatsapp. Maar ik heb geen zin op elk half uur te checken of iemand mij iets heeft gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Else Maria schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 12:04:
Ik heb zojuist alle berichten gelezen mbt tot het probleem “geen whatsapp meldingen” en zie geen oplossing. Is er inmiddels een oplossing ergens anders gemeld? Ik heb al veel geprobeerd maar het blijft bestaan. Iedereen boos op mij omdat ik niet antwoord op whatsapp. Maar ik heb geen zin op elk half uur te checken of iemand mij iets heeft gestuurd.
Heb je toevallig een Cisco modem?

Ik had hetzelfde probleem een paar maanden terug, zie dit topic: Whatsapp berichten komen niet door op Wifi netwerk

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delano1
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 05-12-2021
whatsapp>meldingen>Toon vertoning aanzetten.
Pagina: 1