Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toshiba Satellite batterij vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Saph
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 12:55
Case
Mijn laptop (Toshiba L50-a-16h) heeft een paar maanden in de kast gelegen en is daarbij volledig leeggelopen. Nu merk ik dat de batterij met 10-15 minuten ongeveer volledig leegloopt bij gebruik en ook als deze helemaal uitstaat langzaam leeg loopt. De laptop is 4 jaar oud maar deed het eerder dit jaar nog naar behoren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
BatteryMon geeft aan dat de volle capaciteit momenteel 3810 mWh is, de design capaciteit is 45300 mWh. Het lijkt er op dat de batterij zijn beste tijd heeft gehad.

Mijn vraag
Heeft Toshiba een service om batterijen te vervangen en heeft hier iemand ervaring mee? Hoe lang ben je dan je laptop kwijt?
Of kan ik beter een 3rd party (heb geen originele online kunnen vinden) accu kopen en zelf vervangen?

Alle reacties

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:25

Mystikal

It never hurts to help!

Vervangen van de accu kan makkelijk zelf en vaak is een 3rd party net zo goed. Let wel even op de reviews. Ik heb er laatst 1 voor een Toshiba Protege Z930 gekocht op aliexpress en werkt zeer naar tevreden voor meer dan 6 maanden. De prijs was ook een stuk gunstiger.

[ Voor 9% gewijzigd door Mystikal op 01-09-2017 12:27 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:53

Reptile209

- gers -

Als ik [google=Toshiba L50-a-16h battery] bekijk, moet je in elk geval je laptop deels demonteren om de accu zelf te vervangen. Daar is op zich niks spannends aan (youtube praat je er zo doorheen), maar dat is een afweging voor jezelf of je dat wil.

Bij Toshiba is je model "discontinued", dus vraag me af of ze je daar nog zullen helpen. Vragen kan natuurlijk altijd :)

Zo scherp als een voetbal!

• Saph
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-07 12:55
Mja, eerst even kijken voor de weg volgens het boekje maar vanwege de leeftijd ben ik inderdaad bang dat ik het zelf zal moeten doen. Heb de cd speler al zelf vervangen met een HDD bay dus verwacht niet dat de batterij een probleem zal zijn. Bedankt voor het meedenken.