Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 18:29

Therapy777

Metal!

@rens-br Staat idd als adaptable. Maar hij wordt nu wel herkend want andere apps die er op staan werken wel weer normaal. Alleen het probleem met Facebook en de random uitval blijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Therapy777 op 17-11-2017 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Therapy777 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:55:
@rens-br Staat idd als adaptable. Maar hij wordt nu wel herkend want andere apps die er op staan werken wel weer normaal. Alleen het probleem met Facebook en de random uitval blijven.
Ik geloof dat er probleempjes waren met Facebook in combinatie met adoptable storage, maar ik kan de bron daarvan zo snel niet meer terugvinden. Kun je Facebook nu ook niet meer verwijderen nu de SD kaart het wel weer doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Nee helaas, dat lukt niet. Dus als ik zo thuis ben maak ik even een backup van mijn foto's en dan doe ik een Factory reset. Dan maar hopen dat het euvel voorbij is.

Ik denk dat ik adoptable storage dan ook maar laat zitten, ben bang dat het toch nog te foutgevoelig is.

[ Voor 24% gewijzigd door Therapy777 op 17-11-2017 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryflex
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-06 21:31
Goedemorgen,

Ik overweeg om deze telefoon te kopen als upgrade van mijn huidige G2 dual Sim.
Nu had ik met de G2 het probleem dat ik alleen 3G krijg (absoluut geen 4G) wanneer er 2 simkaarten gebruikt worden.

Kan iemand die hem met 2 sims gebruikt aangeven of dit nog steeds zo is of dat ik nu wel 4G krijg.

-Ryflex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Therapy777 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:38:
Nee helaas, dat lukt niet. Dus als ik zo thuis ben maak ik even een backup van mijn foto's en dan doe ik een Factory reset. Dan maar hopen dat het euvel voorbij is.

Ik denk dat ik adoptable storage dan ook maar laat zitten, ben bang dat het toch nog te foutgevoelig is.
Het lijkt er op dat een factory reset heeft geholpen. Sindsdien geen last meer gehad van het probleem. Ik heb adaptable storage deze keer voor de zekerheid maar achterwege gelaten.

• Slujje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 16:21
Ik gebruik deze telefoon icm een Homey. Homey staat ingesteld op aanwezigheid detectie dmv TCP port scan. De G5s heeft een vast ip-adres. Het lukt me niet om de telefoon te vinden, terwijl verbonden met wifi. Wifi staat op altijd aan.

Worden inkomende pings/port scans tegengehouden door deze telefoon? Iemand een idee om dit te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 00:05
Zojuist een systeemupdate gekregen op mijn G5s Plus.
Security updates van October, verder niks over bekend wat er gewijzigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-09 10:24
Heb deze telefoon gisteren ook gehaald, ben aangenaam verrast.
Alles werkt perfect en lekker.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Ik heb wat posts verplaatst naar: [Motorola Moto G5S Plus] Levertijd & Prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfaranger
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-05 22:01
Weet iemand of je de tril van de vingerafdrukscanner uitzetten of minder hard maken?
En überhaupt of het trillen minder hard / plastic ingesteld kan worden?

[ Voor 30% gewijzigd door alfaranger op 27-12-2017 16:23 ]

• saphaas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Ik ben bang dat dat niet ongesteld kan worden ik kan de instelling in iedergeval niet vinden . Ik moet zeggen dat het mijn niet stoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul van Druten
  • Laatst online: 18-09 14:12
Heb nu de MOTO G5plus, maar ik baal dat er geen magneet-sonsor in zit.
Navigeren in een stad te voet is waardeloos!

Iemand info over de G5s Plus heeft die een magnetometer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
Nee dat heeft hij niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:48

KoensSocialL

Mezelf.

Hey, ik heb een aantal vragen rond de G5S Plus wat ik niet meteen vind op het internet. Misschien is iemand die hierop antwoord weet.

- Hoeveel GB heb je beschikbaar als eindgebruiker op de 32GB versie?
- Kan je als je films tegelijkertijd ook foto's nemen? ik weet dat een aantal telefoons dat kunnen maar vindt niet of deze dat kan.
- Werkt Pokemon GO ook met de AR functie? Een vriendin heeft een (ouder) Motorola toestel, maar daar werkt deze functie niet op.
- Ik weet dat de telefoon adoptable storage ondersteunt, maar kan je met deze functie alle apps overzetten naar extern geheugen (buiten die standaard geinstaleerd zijn natuurlijk)? Met mijn huidige telefoon (OnePlus X) kan ik enkel apps als bijvoorbeeld Facebook en Twitter overzetten maar niet alle apps (bol.com bijvoorbeeld)
- Doordat ik verschillende apps op extern geheugen heb staan met (geforceerde) adoptable storage zijn veel apps een tijdje weg als ik mijn telefoon toestel heropstart. Vele icoontjes moet ik dan telkens opnieuw op mijn scherm zetten als deze weer zijn verschenen. Heeft de G5S Plus datzelfde probleem of heeft deze dat probleem (gelukkig) niet?

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoudewijnM
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-09 14:32
Vraag over eventuele LED Notificaties. Ik lees dat er mogelijk een verborgen LED is die standaard uit staat op de plus modellen. Blaakbaar kan je deze activeren met bijvoorbeeld Light Flow.

Heeft iemand dit geprobeerd? Geen LED is voor zo goed als de enige koopbeperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mescjamade
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 22-07-2024
Heeft deze telefoon een notificatie-LED? Dat vind ik namelijk erg prettig (de Moto X Play heeft hem ook niet). De (nieuwere) Moto X4 heeft hem overigens ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saphaas
Nee geen notificatie led. Ik moet zeggen dat ik hem ook niet mis. Zodra je de telefoon beweegt komen de notificaties mooi groot op het scherm te staan nog voor dat je unlockt dit werkt erg goed en bij alle notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-07 21:19
Ik denk er sterk over om deze ook te kopen en aangezien ik nog tegoedbonnen heb voor bol of mediamarkt, wil ik hem daar graag kopen. Maar ik lees hier net dat G5s Plus allemaal de 4GB ram hebben, maar dat wordt ergens anders weer tegengesproken. Bij Bol. zie ik bijv. de 3GB RAM verkocht worden. Maar in de pricewatch wordt die onder de 4GB getoond?? Maar gek dat op de motorola site wordt gesproken van standaard 4GB RAM dan toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Hilmo op 07-01-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-09 10:24
Ik heb hem gekocht in Belgie, en er stond ook 3GB RAM, maar hij heeft ook gewoon 4GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:01
Ik probeer een beeld te krijgen van het verschil tussen een camera met en zonder Stabilizer. Ik heb nu een G3 en die heeft het wel.
Wanneer is dit verschil merkbaar, bij fotos of film? Of beide? Is dit altijd merkbaar/zichtbaar of alleen als je loopt oid.

Ben benieuwd naar jullie ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santiago512
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:23
op 6-2 de januari security patch gehad, misschien leren ze het toch nog bij Lenovo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saphaas
Nu nog een update naar Android 8.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 13:40
Oreo schijnt afgelopen nacht uit te rollen in Nieuw Zeeland en Australi voor de G5S..
Met een beetje geluk de komende dagen voor ons voor de G5S en G5S+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvtk
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik heb twee vragen over de G5S plus:

-Kan de trilfunctie van de vingerafdruk sensor uitgezet worden?
-Als alle volumes uit gezet zijn, gaat dan automatisch de trilfunctie aan?(software functie)

Ik overweeg de G5S Plus aan te schaffen, daarom mijn vragen.

Ik heb nu de G5S en irriteer mij mateloos daaraan. Deze is al een keer retour gegaan naar de winkel om dit na te kijken. Krijg ik een nieuwe telefoon terug met het zelfde resultaat. Met het antwoord; "probleem" kan niet opgelost worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHe
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-09 07:36
BoudewijnM schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 14:32:
Vraag over eventuele LED Notificaties. Ik lees dat er mogelijk een verborgen LED is die standaard uit staat op de plus modellen. Blaakbaar kan je deze activeren met bijvoorbeeld Light Flow.

Heeft iemand dit geprobeerd? Geen LED is voor zo goed als de enige koopbeperking.
Ik heb een custom rom (cosmicOS 8.1) draaien en daarmee werkt de led wel als notificatie.
Ik heb nog geen andere ledkleur gezien als wit.

[ Voor 6% gewijzigd door SvenHe op 27-02-2018 13:28 ]

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-07 00:04
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn moto g5s plus en ik ben niet de enige. Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben?

Ik heb op het Lenovo forum een topic aangemaakt met ook bewijs van het probleem.

https://forums.lenovo.com...ding-problem/td-p/3989917

Mochten er meer mensen zijn die dit probleem ervaren zou ik graag willen vragen om hier te reageren.

Het doorverwijzen naar andere plekken om je probleem af te handelen is niet toegestaan.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 23-02-2018 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister mijn Moto 5GS plus binnen.
Ben overgestapt vanaf Iphone en is erg wennen.

Ik mis onwijs een home en back button. Via fingerprint kan ik swipen, nu zie ik onderstaande screenahot, deze knoppen heb ik niet, hoe kan ik deze instellen.
Verder is eerste indruk goed, wel irriteer ik mij aan de tril vanuit fingerprint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-09 16:22
Je kunt eea aanzetten via de app genaamd moto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Krijg net een veiligheids update van maart binnen. Netjes

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 00:16
Gister een G5S Plus binnen gekregen, nadat mijn Samsung Galaxy Note 4 kapot is gegaan. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen :)

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel.686
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 13:24
ChokingHazard schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:34:
Gister een G5S Plus binnen gekregen, nadat mijn Samsung Galaxy Note 4 kapot is gegaan. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen :)
Grappig, ik ook, alleen mijn Note 4 is (nog) niet kapot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
michiel.686 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:49:
[...]

Grappig, ik ook, alleen mijn Note 4 is (nog) niet kapot ;)
Ben maar blij, heb al 2x de welbekende mmc read failure gehad. Eerste keer werd het gerepareerd onder garantie, de tweede keer geen garantie meer. Maar dat is offtopic :P

De Moto bevalt goed tot nu toe, het is wel meteen m'n eerste telefoon waarbij ik een hoesje echt noodzakelijk vind.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel.686
  • Laatst online: 17-09 13:24
ChokingHazard schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:01:
[...]

Ben maar blij, heb al 2x de welbekende mmc read failure gehad. Eerste keer werd het gerepareerd onder garantie, de tweede keer geen garantie meer. Maar dat is offtopic :P

De Moto bevalt goed tot nu toe, het is wel meteen m'n eerste telefoon waarbij ik een hoesje echt noodzakelijk vind.
Ik had al een flip cover + screen protector bij de Note (die van boven naar beneden klapt), zelfde staat ook voor de Moto in bestelling. Note is perfect krasvrij en vooral schoon gebleven, geen last van stof in de poorten etc.

Moto nu vast gekocht omdat deze overal in de aanbieding is, abo loopt pas over 2 maanden af, tot die tijd doet de Note nog gewoon dienst bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
michiel.686 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 12:14:
[...]

Ik had al een flip cover + screen protector bij de Note (die van boven naar beneden klapt), zelfde staat ook voor de Moto in bestelling. Note is perfect krasvrij en vooral schoon gebleven, geen last van stof in de poorten etc.

Moto nu vast gekocht omdat deze overal in de aanbieding is, abo loopt pas over 2 maanden af, tot die tijd doet de Note nog gewoon dienst bij mij!
Ik zou hem ook gewoon houden. Ik heb ooit het display moeten laten vervangen bij zo'n Indiër, maar die heeft t toestel zo goed dichtgemaakt dat er stof bij de frontcam zit en de proximitysensor het niet meer doet 8)7

De prijs is wel echt een dingetje bij de Moto, nieuwe telefoon voor 170 euro, hoe dan :D

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
  • Laatst online: 28-01 20:41
Hoi,
Is er iemand die een idee heeft wanneer deze telefoon een update naar Oreo krijgt?
Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
wator schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:13:
Hoi,
Is er iemand die een idee heeft wanneer deze telefoon een update naar Oreo krijgt?
Gr.
Dat vraag ik me inderdaad ook af. Er is een beta test gaande, maar wanneer alle toestellen de update krijgen is nog niet bekend voor zover ik weet.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pranksternl
  • Laatst online: 21-08 15:49
Hallo iedereen,

Ik heb op 2 mei mijn Moto G4 verruild voor een Moto G5s. Deze bevalt natuurlijk ook goed, behalve dat de accu niet langer als 7u meeging en dat powercharge er bijna 3u overdeed om op te laden. Dus ik na enkele dagen toch maar terug naar Coolblue om dit probleem aan te kaarten, daar direct een nieuwe gekregen welke het een stuk beter doet.

Echter ondervind ik nu nog steeds problemen met de accu welke nog steeds niet veel langer meegaat als 8 tot 9 uur. Ondervinden meerdere gebruikers dit probleem of moet ik toch weer terug naar de winkel om dit aan te kaarten?

Ik heb gewoon mijn account met alle apps overgenomen, maar deze telefoon houd het dus nauwelijks langer vol als mijn G4!

Graag hoor ik hoe jullie erover denken.

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
pranksternl schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:16:
Hallo iedereen,

Ik heb op 2 mei mijn Moto G4 verruild voor een Moto G5s. Deze bevalt natuurlijk ook goed, behalve dat de accu niet langer als 7u meeging en dat powercharge er bijna 3u overdeed om op te laden. Dus ik na enkele dagen toch maar terug naar Coolblue om dit probleem aan te kaarten, daar direct een nieuwe gekregen welke het een stuk beter doet.

Echter ondervind ik nu nog steeds problemen met de accu welke nog steeds niet veel langer meegaat als 8 tot 9 uur. Ondervinden meerdere gebruikers dit probleem of moet ik toch weer terug naar de winkel om dit aan te kaarten?

Ik heb gewoon mijn account met alle apps overgenomen, maar deze telefoon houd het dus nauwelijks langer vol als mijn G4!

Graag hoor ik hoe jullie erover denken.

Gr.
Hmm, klinkt mij niet bekend in de oren. Ik doe gemiddeld zo'n anderhalve dag met m'n accu. Komt het niet toevallig door een app die veel actief blijft?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pranksternl
ChokingHazard schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:38:
[...]

Hmm, klinkt mij niet bekend in de oren. Ik doe gemiddeld zo'n anderhalve dag met m'n accu. Komt het niet toevallig door een app die veel actief blijft?
dat is in het overzicht van het accuverbruik niet duidelijk terug te zien. Is er toevallig een goede app die dit beter in beeld brengt?

[ Voor 22% gewijzigd door pranksternl op 23-05-2018 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
pranksternl schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:49:
[...]

dat is in het overzicht van het accuverbruik niet duidelijk terug te zien [[url="file:///C:/Users/Djessie/Downloads/Screenshot_20180523-090817.png"]afbeelding[/url]]

hier heeft Bluetooth nog geen uur aangestaan en wat mij opvalt is dat Google Services al na3u zoveel batterij verbruik heeft
Je linkt naar een bestand op jouw pc, dat kunnen we natuurlijk niet zien. Je zou hem kunnen uploaden bij Imgur en dan hier linken.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pranksternl
ChokingHazard schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:50:
[...]

Je linkt naar een bestand op jouw pc, dat kunnen we natuurlijk niet zien. Je zou hem kunnen uploaden bij Imgur en dan hier linken.
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/rAb5x8J

deze zou moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Hmm, dat is wel extreem. Durf niet echt te zeggen waar het door komt. Bluetooth lijkt hier de boosdoener. Je zou eens kunnen kijken of het een dagje zonder Bluetooth beter is? Misschien trekt je Bluetooth bron veel stroom, ik weet het niet.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Informatie over Android 8.1 voor Motorola Moto G5S Plus!

https://support.motorola.com/us/en/Solution/MS129979

[ Voor 33% gewijzigd door Stefan22 op 29-05-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:48
En de pagina is weer verwijderd, verdacht.

Staat hier ook trouwens.

https://m.gsmarena.com/mo...android_81-news-31356.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Iemand die de update al heeft draaien? Ik heb helaas nog steeds geen update. Ben vooral benieuwd naar de performance etc. niet dat ik daar nu problemen mee heb, gebruik het toestel vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
Solopher schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:11:
Iemand die de update al heeft draaien? Ik heb helaas nog steeds geen update. Ben vooral benieuwd naar de performance etc. niet dat ik daar nu problemen mee heb, gebruik het toestel vrij weinig.
nee helaas, ik heb nog geen update binnen.
zit toch te twijfelen aan een custom rom.

heeft iemand ervaringen mbt rooten en schone android?

mvg
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
wator schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:36:
[...]

nee helaas, ik heb nog geen update binnen.
zit toch te twijfelen aan een custom rom.

heeft iemand ervaringen mbt rooten en schone android?

mvg
Wouter
Niet specifiek voor dit toestel, wel met rooten en stock Android in het algemeen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qapla101
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 18:57
Net de beveiligingsupdate voor 1 Juni binnengehaald, maar nog geen spoor van Android Oreo 8.1 iemand nog nieuws?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
qapla101 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:40:
Net de beveiligingsupdate voor 1 Juni binnengehaald, maar nog geen spoor van Android Oreo 8.1 iemand nog nieuws?
Helaas, hier ook alleen de beveiligingsupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
qapla101 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:40:
Het enige dat ik weet via Reddit is dat in een aantal landen, volgens mij Brazilië en India, de beta test is begonnen. Ik heb geen idee hoe lang zo'n test normaal duurt.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een regelmatig zich verbroken Wifi-Verbinding.

Tip:
Als ik m'n GPS 'Aan' zet is het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij ook alleen de beveiligings update van 1 juni 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Santiago512
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Ik heb hem gister voorbij zien komen op Reddit, helaas is het niet de eerste keer dat er een update notice verschijnt zonder een daadwerkelijke update. Al heb ik wel gezien dat er meerdere toestellen de update hebben ontvangen in India, dus wij zullen ook nog wel aan de beurt komen. Het is alleen afwachten wanneer.. ondertussen ook al 4 maanden geen updates meer gekregen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:55
Hier ook in juni de laatste update. Ben benieuwd naar deze update. Had eigenlijk niet verwacht dat we een update zouden krijgen naar 8.1!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benedictuz
nou he he, 8.1 is er....
Duurde absurd lang maar vooruit....

Maar geen issues tot zover dus da's dan wel weer fijn.
Security patch van augustus zit erbij.

[ Voor 44% gewijzigd door benedictuz op 17-10-2018 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Destijds overgestapt van de Nexus lijn naar de G5x serie vanwege de rappe updates, maar daar lijkt weinig van terecht te komen.
Tijd om een mooi Android One toestel te gaan zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:18

Lief Adje

Love is in the air

benedictuz schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:38:
nou he he, 8.1 is er....
Duurde absurd lang maar vooruit....

Maar geen issues tot zover dus da's dan wel weer fijn.
Security patch van augustus zit erbij.
Welke versie heb je?

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benedictuz
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kTOUlNe.png?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mqRQgiH.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Hier nog niets... Duurt lang!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrockOlee
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14-09 23:00
Het uitrollen gaat niet gelijk idd, ik heb sinds gisteren 8.1, mijn vriendin die ook een identieke g5s heeft nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 17:51
Ik heb een vraag voor mijn schoonvader.

Hij heeft een update gehad naar android 8 en eerder zag je geen getal bij bijvoorbeeld whatsapp of facebook. Met android 8 zie je nu alleen dat bolletjes worden weergegeven bij nieuwe berichten. Dat is al een stap vooruit. Kan het ook zo ingesteld worden dat er een getal komt te staan met het aantal nieuwe berichten?

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChokingHazard
knorde schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:25:
Ik heb een vraag voor mijn schoonvader.

Hij heeft een update gehad naar android 8 en eerder zag je geen getal bij bijvoorbeeld whatsapp of facebook. Met android 8 zie je nu alleen dat bolletjes worden weergegeven bij nieuwe berichten. Dat is al een stap vooruit. Kan het ook zo ingesteld worden dat er een getal komt te staan met het aantal nieuwe berichten?
Standaard in het besturingssysteem volgens mij niet. Wat je wel kunt doen is Nova Launcher installeren en met de TeslaUnread plugin instellen wat voor 'badges' je wil zien. Dit kunnen bolletjes maar ook getallen zijn. Om dit te kunnen gebruiken moet je wel de Pro versie van Nova Launcher aanschaffen. Die heb ik overigens al jaren en nog geen seconde spijt van gehad.

Nova Launcher
Nova Launcher Prime Unlock
TeslaUnread

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Ik heb zojuist eindelijk de update naar 8.1 ontvangen. Merken jullie veel verschil met 7.1?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Ik ben nu aan het updaten :D ben benieuwd of er merkbare veranderingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Renzzie schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:46:
Ik ben nu aan het updaten :D ben benieuwd of er merkbare veranderingen zijn.
Ik vind dat de update nogal langzaam gaat, er stond net nog 140 minuten resterend.. Bij jou ook zo traag?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 06:40
De download ging tergend traag inderdaad. Komt goed!

Uiteraard zijn de standaard 8.1 verbeteringen aanwezig, wat zeer prettig is. Maar wat vooral opvalt bij mij is dat de batterij veel langzamer leeg lijkt te gaan. Nu is dat een algemene verbetering aan 8.1, maar in de praktijk moet je het altijd maar afwachten. Dus ik ben er erg blij mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
@ChokingHazard Klein half uurtje over gedaan. Downloaden en installatie.
Voor nu vind ik de ingezoomde icoontje in de mapjes irritant. Zal wel wennen zijn :+
ook lijkt het erop alsof je back/home knoppen nu standaard onder je keyboard blijven staan. Ook niet echt een fan van.
De automatische helderheid lijkt iets sneller te reageren dan voorheen.

Dat waren mijn eerste indrukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Laatst online: 23-09 00:05
Ik heb net ook eindelijk de update naar 8.1 ontvangen :)
Had niet meer gedacht dat ik deze zou krijgen zolang dit toestel nog in mijn bezit is ;)
Installeren duurde inderdaad erg lang, maar hij moest ook van 32bits naar 64bits omgezet worden natuurlijk.
Ben benieuwd of ik veel verbetering merk, hij lijkt iig wat vlotter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzzie
Weet iemand hoe je de navigatiebar onderin met home/back/apps weer laat verdwijnen als je bijv. google maps in full screen hebt? Nu blijft de bar standaard staan en dat is behoorlijk vervelend t.o.v. hoe het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Marsman83 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:46:
Installeren duurde inderdaad erg lang, maar hij moest ook van 32bits naar 64bits omgezet worden natuurlijk.
Ben benieuwd of ik veel verbetering merk, hij lijkt iig wat vlotter.
Ik moet je helaas teleurstellen. Motorola heeft ervoor gekozen om bij de G5s Plus op 32 bits te blijven. De Oreo update is de 32 bits versie, geen 64.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hier ook de update gehad. Ik merk weinig tot geen verschil. Installatie ging vlekkeloos overigens, duurde iets minder dan een half uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Renzzie schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:44:
Weet iemand hoe je de navigatiebar onderin met home/back/apps weer laat verdwijnen als je bijv. google maps in full screen hebt? Nu blijft de bar standaard staan en dat is behoorlijk vervelend t.o.v. hoe het was.
Eens, heb nog geen oplossing gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Teleluvr schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:46:
[...]

Eens, heb nog geen oplossing gevonden...
Hier ook nog niet... Mocht je wat vinden, laat je dat even weten aub? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Renzzie schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:44:
Ik moet zeggen dat ik sinds ik de G5s plus heb enkel de vingerafdruk scanner nog gebruik, die knoppen heb ik uitstaan (en ook niet in beeld op Oreo). Het was een dag wennen, maar nu wil ik.echt niets anders meer dan navigeren met de vingerafdruk scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Hmm, goede out of the box tip. Ook maar eens even een paar dagen proberen. Vind de knoppen altijd in beeld echt heel storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Renzzie schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:58:
[...]

Hier ook nog niet... Mocht je wat vinden, laat je dat even weten aub? :)
Ik heb even gegoogled. Op het supportforum van Lenovo geven meerdere mensen aan dat de balk bij sommige apps verdwijnt en bij anderen niet. Ik ervaar het zelf ook, maar het lijkt me eerder een bug? Ik vind het nogal irritant haha. 1-knops navigatie via de vingerafdrukscanner kan ik niet aan wennen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
Ola,

Is het raar dat ik nog geen update heb ontvangen?
Of moet je er iets speciaals voor doen?
Dan bedoel ik noet, naar updates zoeken. Maar moet je, je ergens registreren oud?

Mvg
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
wator schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:19:
Ola,

Is het raar dat ik nog geen update heb ontvangen?
Of moet je er iets speciaals voor doen?
Dan bedoel ik noet, naar updates zoeken. Maar moet je, je ergens registreren oud?

Mvg
Wouter
Nee dat hoeft niet. De update wordt geleidelijk uitgerold. Op welk softwarekanaal zit je? Is je toestel verder helemaal standaard? Geen root en/of unlocked bootloader?

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
ChokingHazard schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:18:
[...]

Nee dat hoeft niet. De update wordt geleidelijk uitgerold. Op welk softwarekanaal zit je? Is je toestel verder helemaal standaard? Geen root en/of unlocked bootloader?
Reteu is het software kanaal.
Telefoon is inderdaad nog standaard dwz geen cm of andere bootloader.

Nog even geduld begrijp ik dus, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
wator schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:06:
[...]

Reteu is het software kanaal.
Telefoon is inderdaad nog standaard dwz geen cm of andere bootloader.

Nog even geduld begrijp ik dus, jammer.
Dan zou je voor zover ik weet de update al gehad moeten hebben.
Al zijn er wel images die je kunt installeren, maar ik weet niet of die er zijn voor reteu. Die moet je dan ergens op je telefoon plaatsen, als je daarna handmatig zoekt naar een update wordt deze gevonden. Maar dat zou je even kunnen googlen.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
ChokingHazard schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:09:
[...]

Dan zou je voor zover ik weet de update al gehad moeten hebben.
Al zijn er wel images die je kunt installeren, maar ik weet niet of die er zijn voor reteu. Die moet je dan ergens op je telefoon plaatsen, als je daarna handmatig zoekt naar een update wordt deze gevonden. Maar dat zou je even kunnen googlen.
net gechat met motorola,
de update is on hold, omdat er wat problemen waren met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
En welke problemen waren er dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wator
Dat weet ik niet, daar heb ik niet naar gevraagd. Ik Lees wel op een andere forum dat bv het scherm slechter werkt na update.
Misschien is dat het??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi! Mijn moeder heeft afgelopen week een Moto g5s plus aangeschaft. De eerste dagen werkte deze telefoon helemaal prima echter begonnen vrijdagavond de problemen. De telefoon gaf de melding 'opnieuw opstarten' (ivm systeem-update), waarna dit uitgevoerd is. Daarna geeft de telefoon aan:
Start up failed, your device didn't start up succesfully. Use the software Repair Assistant to repair your device. Connect your device to your computer to get the Software Repair Assistant.
Ik heb geprobeerd om met behulp van de Software Repair Assistant via de computer de telefoon weer aan de praat te krijgen. Dit lukt helaas niet. Iemand die dit ook overkomen is of tips heeft? Bij voorbaat dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
vervelend probleem... de telefoon werkt nog naar behoren, echter het batterij niveau blijft hangen op 4%.

dit klopt niet met de werkelijkheid, maar hij heeft wel waarschuwing dat batterij bijna leeg is, kan niet meer filmen etc. opladen brengt geen verandering, hij laadt wel degelijk op maar batterij level blijft staan op 4%

al veel zaken geprobeerd zonder resultaat, mocht iemand nog een tip hebben, anders zal deze retour moeten vrees ik (10 maanden oud))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
xenne schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:15:
vervelend probleem... de telefoon werkt nog naar behoren, echter het batterij niveau blijft hangen op 4%.

dit klopt niet met de werkelijkheid, maar hij heeft wel waarschuwing dat batterij bijna leeg is, kan niet meer filmen etc. opladen brengt geen verandering, hij laadt wel degelijk op maar batterij level blijft staan op 4%

al veel zaken geprobeerd zonder resultaat, mocht iemand nog een tip hebben, anders zal deze retour moeten vrees ik (10 maanden oud))
Kans 1:
Een paar keer tijdens een reboot aan de lader hangen, helemaal volladen en daarna nog minstens een uur laten hangen. Helemaal leeggebruiken en daarna weer hetzelfde doen. Deze stappen een paar keer herhalen.

Kans 2: Harde reset.

Aldus Lenovo. Er zijn meer klachten online te vinden, en deze oplossingen werken soms, met de nadruk op soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xenne
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-01-2022
zacht schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:53:
[...]

Kans 1:
Een paar keer tijdens een reboot aan de lader hangen, helemaal volladen en daarna nog minstens een uur laten hangen. Helemaal leeggebruiken en daarna weer hetzelfde doen. Deze stappen een paar keer herhalen.

Kans 2: Harde reset.

Aldus Lenovo. Er zijn meer klachten online te vinden, en deze oplossingen werken soms, met de nadruk op soms.
na nachtje opladen stond hij plots vast op 85%, wat al een verbetering was natuurlijk.... ik heb dan nog eens de batterij calibratie uitgevoerd zoals beschreven door motorola en daarna was alles terug normaal, zal nu afwachten zijn of het goed blijft... allesinds een raar probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
xenne schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 10:05:
[...]

na nachtje opladen stond hij plots vast op 85%, wat al een verbetering was natuurlijk.... ik heb dan nog eens de batterij calibratie uitgevoerd zoals beschreven door motorola en daarna was alles terug normaal, zal nu afwachten zijn of het goed blijft... allesinds een raar probleem
Wat ik op het interwebz lees is dat het vaker voorkomt. Maar top dat het weer werkt nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
De laatste weken heb ik 'last' van 4 korte vibraties achter elkaar, die schijnbaar random voorkomen, zonder dat ik iets doe wat vibraties zou moeten geven. Soms gebeurt het twee keer per dag, soms een dag of 2 niet.
Heb volgens mij nu alle apps wel gecontroleerd, daar lijkt het niets mee te maken te hebben. Ik heb werkelijk geen idee wat er aan de hand is, hebben meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loll
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-04-2024
Zijn er meer mensen bij wie de telefoon niet meer vooruit te branden is? Ligt dit dan aan de telefoon of is dit software matig op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
loll schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:49:
Zijn er meer mensen bij wie de telefoon niet meer vooruit te branden is? Ligt dit dan aan de telefoon of is dit software matig op te lossen?
Chrome stottert de laatste tijd soms wat, voor de rest heb ik geen problemen. Ik doe eigenlijk bij al mijn gsm's één keer per jaar een harde reset, maar dat heb ik bij deze nog niet hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Voor m'n gevoel is de telefoon wel wat trager geworden sinds ik op Oreo zit, maar werkt nog prima. Als hij echt traag wordt is een full reset wel aan te raden.

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dibrain2000
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 23:15
Ik had gisteren Bluetooth aan naar een speaker en iedere keer als ik met apps aan de slag ging begon de muziek te stotteren. FF niets doen en de muziek kwam weer vlekkeloos door.

Net alsof er een programma in de achtergrond iets te hard bezig was om taken uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 16:39
zacht schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:29:
[...]

Chrome stottert de laatste tijd soms wat, voor de rest heb ik geen problemen. Ik doe eigenlijk bij al mijn gsm's één keer per jaar een harde reset, maar dat heb ik bij deze nog niet hoeven doen.
Heb je daar nog last van?
Ik gebruik de G5S Plus nu ongeveer een maand denk ik, toestel van het werk.
Ik merk meerdere keren per dag dat de software enkele seconden blijft hangen. Soms bij het ontgrendelen al, soms ook bij het typen van een bericht in Whatsapp of een gewone SMS. Lijkt willekeurig, kan in elke app gebeuren...
Ik heb de indruk dat het geen algemeen probleem is en zou dus een fabrieksherstel kunnen overwegen, maar omdat ik het toestel nog maar een maand gebruik vind ik dat toch wel vreemd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Laatst online: 23:40
@BeArt Ik had exact hetzelfde als jij en na een jaar het toestel gehad te hebben, ben ik overgestapt naar een andere telefoon. Ik was er klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burgerman
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
BeArt schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:05:
Ik merk meerdere keren per dag dat de software enkele seconden blijft hangen. Soms bij het ontgrendelen al, soms ook bij het typen van een bericht in Whatsapp of een gewone SMS. Lijkt willekeurig, kan in elke app gebeuren...
Same here...heb het tot nu toe genegeerd, maar houd me aanbevolen voor oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
BeArt schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:05:
[...]

Heb je daar nog last van?
Ik gebruik de G5S Plus nu ongeveer een maand denk ik, toestel van het werk.
Ik heb de indruk dat het geen algemeen probleem is en zou dus een fabrieksherstel kunnen overwegen, maar omdat ik het toestel nog maar een maand gebruik vind ik dat toch wel vreemd ...
Meer en meer, zo voelt het tenminste. Het vaakst als ik iets typ, het maakt dan niet uit of het een bericht is of een URL in Chrome of iets anders. Ik ben voorzichtig om me heen aan het kijken naar een ander toestel, al kan ik er tot nu toe goed mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:48

Bommes

Capo del formaggio

Zoekend naar een oplossing voor het sinds een paar maanden traag aanvoelen van mijn Moto G5S Plus kwam ik hier terecht.
Ik kan niet meer terug bedenken wanneer het begonnen is maar met een van de updates is er een lagg in het toestel gekomen.

Na openen willekeurige apps blijft het geheel een paar seconden hangen.
Dat is met Chrome, Facebook of wat dan ook.
Vooral in Spotify is het erg en kan het soms wel tot een minuut duren voordat er muziek gestart wordt.

Ik merkte dat het legen van de cache geheugens van de diverse apps verbetering gaf.
Dus heb nu zo een cache cleaner geïnstalleerd, welk ik dagelijks even het geheel laat legen.
Op Spotify na loopt het nu weer allemaal soepel, die blijft soms nog wel voor de eerste halve minuut niet te bedienen.

Zou een totale reset dit nog verder kunnen verhelpen? zodat het weg blijft?

Beetje rond zoekend tijdens de frustratie hier van zag ik dat er en G8 Plus is gelanceerd.
Zou dit echt een verbetering zijn?
Ik vind het niet positief dat het scherm nog weer groter is geworden en daarmee dus ook het toestel. De G5S Plus vind ik wat dat betreft een perfect formaatje hebben.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChokingHazard
Bommes schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:05:
Zoekend naar een oplossing voor het sinds een paar maanden traag aanvoelen van mijn Moto G5S Plus kwam ik hier terecht.
Ik kan niet meer terug bedenken wanneer het begonnen is maar met een van de updates is er een lagg in het toestel gekomen.

Na openen willekeurige apps blijft het geheel een paar seconden hangen.
Dat is met Chrome, Facebook of wat dan ook.
Vooral in Spotify is het erg en kan het soms wel tot een minuut duren voordat er muziek gestart wordt.

Ik merkte dat het legen van de cache geheugens van de diverse apps verbetering gaf.
Dus heb nu zo een cache cleaner geïnstalleerd, welk ik dagelijks even het geheel laat legen.
Op Spotify na loopt het nu weer allemaal soepel, die blijft soms nog wel voor de eerste halve minuut niet te bedienen.

Zou een totale reset dit nog verder kunnen verhelpen? zodat het weg blijft?

Beetje rond zoekend tijdens de frustratie hier van zag ik dat er en G8 Plus is gelanceerd.
Zou dit echt een verbetering zijn?
Ik vind het niet positief dat het scherm nog weer groter is geworden en daarmee dus ook het toestel. De G5S Plus vind ik wat dat betreft een perfect formaatje hebben.
Ik ervaar precies hetzelfde. Naar mijn mening is dit gekomen na de update naar Android 8 maar of dit zo is durf ik niet te zeggen. Ik heb op het moment 0,0 zin om een factory reset te doen maar ik vermoed wel dat dit de enige oplossing is. Wat ik overigens ook heb sinds een tijdje is dat als ik muziek/video afspeel via Bluetooth dit soms even kort hapert. Het gebeurt niet vaak (2-3x per uur) maar het is wel ontzettend irritant. Bij het afspelen van video gebeurt het overigens vaker dan bij het luisteren van muziek.

Verder hangt de telefoon regelmatig vast en duurt het inderdaad soms vrij lang voor er iets gebeurd. Mijn schoonzusje heeft de G6 en die heeft nergens last van. Zou de G5S dan gewoon een slecht exemplaar zijn? Ik zie op internet echt veel klachten, maar aan de andere kant.. dat is uiteindelijk met ieder toestel dat je opzoekt.

Mijn Cardmarket-profiel

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Motorola Moto G5S Plus] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Motorola Moto G5S Plus] Het Grote accessoires topic