Informatie over Android 8.1 voor Motorola Moto G5S Plus!
https://support.motorola.com/us/en/Solution/MS129979
[ Voor 33% gewijzigd door Stefan22 op 29-05-2018 22:37 ]
[ Voor 33% gewijzigd door Stefan22 op 29-05-2018 22:37 ]
En de pagina is weer verwijderd, verdacht.Stefan22 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 22:35:
Informatie over Android 8.1 voor Motorola Moto G5S Plus!
nee helaas, ik heb nog geen update binnen.Solopher schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:11:
Iemand die de update al heeft draaien? Ik heb helaas nog steeds geen update. Ben vooral benieuwd naar de performance etc. niet dat ik daar nu problemen mee heb, gebruik het toestel vrij weinig.
Niet specifiek voor dit toestel, wel met rooten en stock Android in het algemeen.wator schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:36:
[...]
nee helaas, ik heb nog geen update binnen.
zit toch te twijfelen aan een custom rom.
heeft iemand ervaringen mbt rooten en schone android?
mvg
Wouter
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...
Helaas, hier ook alleen de beveiligingsupdate.qapla101 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:40:
Net de beveiligingsupdate voor 1 Juni binnengehaald, maar nog geen spoor van Android Oreo 8.1 iemand nog nieuws?
Het enige dat ik weet via Reddit is dat in een aantal landen, volgens mij Brazilië en India, de beta test is begonnen. Ik heb geen idee hoe lang zo'n test normaal duurt.qapla101 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 19:40:
Net de beveiligingsupdate voor 1 Juni binnengehaald, maar nog geen spoor van Android Oreo 8.1 iemand nog nieuws?
Verwijderd
Ik heb hem gister voorbij zien komen op Reddit, helaas is het niet de eerste keer dat er een update notice verschijnt zonder een daadwerkelijke update. Al heb ik wel gezien dat er meerdere toestellen de update hebben ontvangen in India, dus wij zullen ook nog wel aan de beurt komen. Het is alleen afwachten wanneer.. ondertussen ook al 4 maanden geen updates meer gekregen.
[ Voor 44% gewijzigd door benedictuz op 17-10-2018 17:02 ]
Welke versie heb je?benedictuz schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:38:
nou he he, 8.1 is er....
Duurde absurd lang maar vooruit....
Maar geen issues tot zover dus da's dan wel weer fijn.
Security patch van augustus zit erbij.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Het uitrollen gaat niet gelijk idd, ik heb sinds gisteren 8.1, mijn vriendin die ook een identieke g5s heeft nog niet.Teleluvr schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 18:17:
Hier nog niets... Duurt lang!!!
Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl
Standaard in het besturingssysteem volgens mij niet. Wat je wel kunt doen is Nova Launcher installeren en met de TeslaUnread plugin instellen wat voor 'badges' je wil zien. Dit kunnen bolletjes maar ook getallen zijn. Om dit te kunnen gebruiken moet je wel de Pro versie van Nova Launcher aanschaffen. Die heb ik overigens al jaren en nog geen seconde spijt van gehad.knorde schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:25:
Ik heb een vraag voor mijn schoonvader.
Hij heeft een update gehad naar android 8 en eerder zag je geen getal bij bijvoorbeeld whatsapp of facebook. Met android 8 zie je nu alleen dat bolletjes worden weergegeven bij nieuwe berichten. Dat is al een stap vooruit. Kan het ook zo ingesteld worden dat er een getal komt te staan met het aantal nieuwe berichten?
Ik vind dat de update nogal langzaam gaat, er stond net nog 140 minuten resterend.. Bij jou ook zo traag?Renzzie schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:46:
Ik ben nu aan het updatenben benieuwd of er merkbare veranderingen zijn.
Ik moet je helaas teleurstellen. Motorola heeft ervoor gekozen om bij de G5s Plus op 32 bits te blijven. De Oreo update is de 32 bits versie, geen 64.Marsman83 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:46:
Installeren duurde inderdaad erg lang, maar hij moest ook van 32bits naar 64bits omgezet worden natuurlijk.
Ben benieuwd of ik veel verbetering merk, hij lijkt iig wat vlotter.
Eens, heb nog geen oplossing gevonden...Renzzie schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:44:
Weet iemand hoe je de navigatiebar onderin met home/back/apps weer laat verdwijnen als je bijv. google maps in full screen hebt? Nu blijft de bar standaard staan en dat is behoorlijk vervelend t.o.v. hoe het was.
Hier ook nog niet... Mocht je wat vinden, laat je dat even weten aub?Teleluvr schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:46:
[...]
Eens, heb nog geen oplossing gevonden...
Ik moet zeggen dat ik sinds ik de G5s plus heb enkel de vingerafdruk scanner nog gebruik, die knoppen heb ik uitstaan (en ook niet in beeld op Oreo). Het was een dag wennen, maar nu wil ik.echt niets anders meer dan navigeren met de vingerafdruk scanner.Renzzie schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:44:
Weet iemand hoe je de navigatiebar onderin met home/back/apps weer laat verdwijnen als je bijv. google maps in full screen hebt? Nu blijft de bar standaard staan en dat is behoorlijk vervelend t.o.v. hoe het was.
Ik heb even gegoogled. Op het supportforum van Lenovo geven meerdere mensen aan dat de balk bij sommige apps verdwijnt en bij anderen niet. Ik ervaar het zelf ook, maar het lijkt me eerder een bug? Ik vind het nogal irritant haha. 1-knops navigatie via de vingerafdrukscanner kan ik niet aan wennen.Renzzie schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:58:
[...]
Hier ook nog niet... Mocht je wat vinden, laat je dat even weten aub?
Nee dat hoeft niet. De update wordt geleidelijk uitgerold. Op welk softwarekanaal zit je? Is je toestel verder helemaal standaard? Geen root en/of unlocked bootloader?wator schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:19:
Ola,
Is het raar dat ik nog geen update heb ontvangen?
Of moet je er iets speciaals voor doen?
Dan bedoel ik noet, naar updates zoeken. Maar moet je, je ergens registreren oud?
Mvg
Wouter
Reteu is het software kanaal.ChokingHazard schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 16:18:
[...]
Nee dat hoeft niet. De update wordt geleidelijk uitgerold. Op welk softwarekanaal zit je? Is je toestel verder helemaal standaard? Geen root en/of unlocked bootloader?
Dan zou je voor zover ik weet de update al gehad moeten hebben.wator schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:06:
[...]
Reteu is het software kanaal.
Telefoon is inderdaad nog standaard dwz geen cm of andere bootloader.
Nog even geduld begrijp ik dus, jammer.
net gechat met motorola,ChokingHazard schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 21:09:
[...]
Dan zou je voor zover ik weet de update al gehad moeten hebben.
Al zijn er wel images die je kunt installeren, maar ik weet niet of die er zijn voor reteu. Die moet je dan ergens op je telefoon plaatsen, als je daarna handmatig zoekt naar een update wordt deze gevonden. Maar dat zou je even kunnen googlen.
Dat weet ik niet, daar heb ik niet naar gevraagd. Ik Lees wel op een andere forum dat bv het scherm slechter werkt na update.benedictuz schreef op maandag 3 december 2018 @ 17:55:
En welke problemen waren er dan?
Verwijderd
Kans 1:xenne schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:15:
vervelend probleem... de telefoon werkt nog naar behoren, echter het batterij niveau blijft hangen op 4%.
dit klopt niet met de werkelijkheid, maar hij heeft wel waarschuwing dat batterij bijna leeg is, kan niet meer filmen etc. opladen brengt geen verandering, hij laadt wel degelijk op maar batterij level blijft staan op 4%
al veel zaken geprobeerd zonder resultaat, mocht iemand nog een tip hebben, anders zal deze retour moeten vrees ik (10 maanden oud))
na nachtje opladen stond hij plots vast op 85%, wat al een verbetering was natuurlijk.... ik heb dan nog eens de batterij calibratie uitgevoerd zoals beschreven door motorola en daarna was alles terug normaal, zal nu afwachten zijn of het goed blijft... allesinds een raar probleemzacht schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:53:
[...]
Kans 1:
Een paar keer tijdens een reboot aan de lader hangen, helemaal volladen en daarna nog minstens een uur laten hangen. Helemaal leeggebruiken en daarna weer hetzelfde doen. Deze stappen een paar keer herhalen.
Kans 2: Harde reset.
Aldus Lenovo. Er zijn meer klachten online te vinden, en deze oplossingen werken soms, met de nadruk op soms.
Wat ik op het interwebz lees is dat het vaker voorkomt. Maar top dat het weer werkt nu.xenne schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 10:05:
[...]
na nachtje opladen stond hij plots vast op 85%, wat al een verbetering was natuurlijk.... ik heb dan nog eens de batterij calibratie uitgevoerd zoals beschreven door motorola en daarna was alles terug normaal, zal nu afwachten zijn of het goed blijft... allesinds een raar probleem
Chrome stottert de laatste tijd soms wat, voor de rest heb ik geen problemen. Ik doe eigenlijk bij al mijn gsm's één keer per jaar een harde reset, maar dat heb ik bij deze nog niet hoeven doen.loll schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:49:
Zijn er meer mensen bij wie de telefoon niet meer vooruit te branden is? Ligt dit dan aan de telefoon of is dit software matig op te lossen?
Voor m'n gevoel is de telefoon wel wat trager geworden sinds ik op Oreo zit, maar werkt nog prima. Als hij echt traag wordt is een full reset wel aan te raden.loll schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:49:
Zijn er meer mensen bij wie de telefoon niet meer vooruit te branden is? Ligt dit dan aan de telefoon of is dit software matig op te lossen?
Ik had gisteren Bluetooth aan naar een speaker en iedere keer als ik met apps aan de slag ging begon de muziek te stotteren. FF niets doen en de muziek kwam weer vlekkeloos door.loll schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 15:49:
Heb je daar nog last van?zacht schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 19:29:
[...]
Chrome stottert de laatste tijd soms wat, voor de rest heb ik geen problemen. Ik doe eigenlijk bij al mijn gsm's één keer per jaar een harde reset, maar dat heb ik bij deze nog niet hoeven doen.
Same here...heb het tot nu toe genegeerd, maar houd me aanbevolen voor oplossingen.BeArt schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:05:
Ik merk meerdere keren per dag dat de software enkele seconden blijft hangen. Soms bij het ontgrendelen al, soms ook bij het typen van een bericht in Whatsapp of een gewone SMS. Lijkt willekeurig, kan in elke app gebeuren...
Meer en meer, zo voelt het tenminste. Het vaakst als ik iets typ, het maakt dan niet uit of het een bericht is of een URL in Chrome of iets anders. Ik ben voorzichtig om me heen aan het kijken naar een ander toestel, al kan ik er tot nu toe goed mee leven.BeArt schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 21:05:
[...]
Heb je daar nog last van?
Ik gebruik de G5S Plus nu ongeveer een maand denk ik, toestel van het werk.
Ik merk meerdere keren per dag dat de software enkele seconden blijft hangen. Soms bij het ontgrendelen al, soms ook bij het typen van een bericht in Whatsapp of een gewone SMS. Lijkt willekeurig, kan in elke app gebeuren...
Ik heb de indruk dat het geen algemeen probleem is en zou dus een fabrieksherstel kunnen overwegen, maar omdat ik het toestel nog maar een maand gebruik vind ik dat toch wel vreemd ...
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik ervaar precies hetzelfde. Naar mijn mening is dit gekomen na de update naar Android 8 maar of dit zo is durf ik niet te zeggen. Ik heb op het moment 0,0 zin om een factory reset te doen maar ik vermoed wel dat dit de enige oplossing is. Wat ik overigens ook heb sinds een tijdje is dat als ik muziek/video afspeel via Bluetooth dit soms even kort hapert. Het gebeurt niet vaak (2-3x per uur) maar het is wel ontzettend irritant. Bij het afspelen van video gebeurt het overigens vaker dan bij het luisteren van muziek.Bommes schreef op maandag 2 december 2019 @ 13:05:
Zoekend naar een oplossing voor het sinds een paar maanden traag aanvoelen van mijn Moto G5S Plus kwam ik hier terecht.
Ik kan niet meer terug bedenken wanneer het begonnen is maar met een van de updates is er een lagg in het toestel gekomen.
Na openen willekeurige apps blijft het geheel een paar seconden hangen.
Dat is met Chrome, Facebook of wat dan ook.
Vooral in Spotify is het erg en kan het soms wel tot een minuut duren voordat er muziek gestart wordt.
Ik merkte dat het legen van de cache geheugens van de diverse apps verbetering gaf.
Dus heb nu zo een cache cleaner geïnstalleerd, welk ik dagelijks even het geheel laat legen.
Op Spotify na loopt het nu weer allemaal soepel, die blijft soms nog wel voor de eerste halve minuut niet te bedienen.
Zou een totale reset dit nog verder kunnen verhelpen? zodat het weg blijft?
Beetje rond zoekend tijdens de frustratie hier van zag ik dat er en G8 Plus is gelanceerd.
Zou dit echt een verbetering zijn?
Ik vind het niet positief dat het scherm nog weer groter is geworden en daarmee dus ook het toestel. De G5S Plus vind ik wat dat betreft een perfect formaatje hebben.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq