Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom
Dat je in Windows 2000 dropped frames hebt is helemaal niet raar, want de drivers voor Windows 2000 zijn veel inefficienter dan die voor Windows 98. Voor serieuze toepassing moet je dus Windows 98 gebruiken.Op zondag 08 juli 2001 22:42 schreef Mad-Max het volgende:
Ik gebruik vooral windows 2000 maar heb voor onderstaand probleem ook 98 geprobeerd. Via 4in1 v32 en laatste asus drivers staan geinstalleerd.
Verder heb ik ook dropped frames gehad, maar dat was puur omdat ik de framerate instelling verkeerd had staan. De encoder en de ingang liepen niet synchroon (PAL en NTSC) zodat ie bij elke seconde 5 frames dropte (PAL=25 en NTSC=30 beelden per seconde). Let hier goed op
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ligt denk ik aan je HD drivers, de busmaster drivers van via voor win2k schijnen ook niet zo goed te zijn. Om te capturen gebruik ik wel Windows ME 
Ik krijg nu binnenkort een DV kaartje die ik ga gebruiken met me DV camera, kan ik dan wel weer win2k gebruiken ?
Ik krijg nu binnenkort een DV kaartje die ik ga gebruiken met me DV camera, kan ik dan wel weer win2k gebruiken ?
Ik gebruik een firewire kaart van Dynalink met die Ulead software.
Ik heb een 60GB Maxtor D60 5400 gekocht, speciaal voor het capturen.
Dat is dus niks geworden.
Heb nu mijn 45GB IBM leeggehaald en daar gaat het goed mee (45 minuten=9,5 GB achter elkaar, zonder dropped frames) op een K7T Pro2, de Maxtor zit op een afzonderlijke Promise en de IBM gewoon op de onboard IDE controller.
Heb nu alleen het rare probleem dat de onboard geluidskaart als een idioot begint te PIEPEN (alsof er een microfoon tegenover een luidspreker openstaat) na 1 minuut capturen in Adobe Premiere 6.0, in Ulead Video Studio 4.0 heb ik daar geen last van.
Ulead Media Studio 4.0 / 5.0 heb ik (helaas :`() nog niet uit kunnen proberen.
Heeft iemand die al geprobeerd?
Ik heb een 60GB Maxtor D60 5400 gekocht, speciaal voor het capturen.
Dat is dus niks geworden.
Heb nu mijn 45GB IBM leeggehaald en daar gaat het goed mee (45 minuten=9,5 GB achter elkaar, zonder dropped frames) op een K7T Pro2, de Maxtor zit op een afzonderlijke Promise en de IBM gewoon op de onboard IDE controller.
Heb nu alleen het rare probleem dat de onboard geluidskaart als een idioot begint te PIEPEN (alsof er een microfoon tegenover een luidspreker openstaat) na 1 minuut capturen in Adobe Premiere 6.0, in Ulead Video Studio 4.0 heb ik daar geen last van.
Ulead Media Studio 4.0 / 5.0 heb ik (helaas :`() nog niet uit kunnen proberen.
Heeft iemand die al geprobeerd?
WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh
Let wel: hiermee bedoel ik de capture drivers. De Via drivers zijn prima, dus aan de harddisk performance ligt het niet.Op zondag 08 juli 2001 22:46 schreef Exirion het volgende:
de drivers voor Windows 2000 zijn veel inefficienter dan die voor Windows 98. Voor serieuze toepassing moet je dus Windows 98 gebruiken.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Gebruik voor het capturen enkel en alleen de Asus codec (asv1 of asv2). Bij mij lukt het met andere codecs ook niet (tot 75% dropped frames) maar met de asus codec kan ik een half uur capturen zonder ook maar één frame te hebben gedropped. Welke asus live ik precies gebruik weet ik zo niet, in ieder geval niet de nieuwere met dat grijze gedoe, maar die ouwe met dat goudkleurige gedoe.Nu krijg ik ontzettend veel dropped frames. zo rond de 50% dus dat schiet voor geen meter op. Ik heb wat lopen spelen met de codecs etc maar het helpt niet.
(P3 450, P2B-F, maxtor 7200 rpm 20 GB, Asus V3800ultra deluxe)
Ik heb mijn hdd niet aan mijn VIA IDE controller hangen maar aan de Promise UDMA. Las gister op een of andere site wel dat soms je hdd op de gewone via ide sneller werkt dan op de promise. Ik zal dat eens proberen vanavond. Onder windows 2000 zal het inderdaad minder goed gaan het capturen maar 50% dropped frames is zelf voor win2k te veel. Mijn oude systeem deed dan af en toe een dropped frame en dit nieuwe systeem is meer dan 2x zo snel
Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom
Ik kan met een V3800 TVR gewoon fullscreen capturen in ASV1 en 2 codec. DivX (zonder MP3) doet mijn Tbird 1,2 Ghz realtime tot en met 352 bij 288.
Ik gebruik de 5.33a drivers van Asus.
Ik gebruik de 5.33a drivers van Asus.
Sorry voor het schoppen, maar ik zit hier met exact dezelfde hardware en exact hetzelfde probleem en ik zat mij dus af te vragen of hij al een goede oplossing had gevonden.
- This line is intentionally left blank -
Pagina: 1