Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:59
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag m.b.t. mijn thuisnetwerk waarbij ik mijn NAS en andere gebruikers niet kan benaderen.

In het begin (2015) had ik enkel een Technicolor TC7210 modem van Ziggo in de meterkast geplaatst die de WiFi in huis verzorgde en als router functioneerde voor de rest van het netwerk.
Later heb ik (vanwege het slechte bereik) op de verdieping een EnGenius ECB300 accesspoint geplaatst en dat werkte foutloos.

Onlangs heb ik ervoor gekozen om de WiFi van de TC7210 modem uit te schakelen aangezien het signaal al bedroevend was op de begane grond en heb ik een Sitecom AC1750 WiFi router aangeschaft die as we speek ruimschoots het WiFi signaal verzorgt op de begane grond.

Alles zit aangesloten zoals in onderstaande afbeelding weergegeven:

Afbeeldingslocatie: https://i1089.photobucket.com/albums/i353/Dillenvd/Netwerk_zpshq7lo1ip.png

Nou heb ik het volgende voorval:

Ik heb een Synology DS116 NAS aangeschaft en deze heb ik gekoppeld achter de AC1750, deze NAS wil ik in mijn hele woning (en erbuiten) kunnen benaderen om bestanden in te zien etc.

1) Als ik met een laptop een WiFi verbinding opbouw met de AC1750 kan ik de NAS wèl benaderen, maar als ik ingelogd zit op de EnGenius kan dit niet. Met als gevolg dat ik niet vanaf de verdieping of zolder op mijn NAS kan inloggen.

2) Mijn PC (Windows 10) is geplaatst in het kantoor op de verdieping. Zoals op het schema te zien is, hangt deze direct achter de switch afkomstig van de TC7210 in de meterkast. De internet verbinding is prima, maar ook via deze PC kan ik de NAS niet benaderen, tevens ziet hij andere netwerkgebruikers niet. Wat mij op valt is dat rechts onderin de taakbalk bij LAN het netwerk van de EnGenius vermeld staat, terwijl deze als AP geconfigureerd staat.

3) Als ik middels de laptop (Windows 10) via Steam een game wil streamen vanaf mijn PC in het kantoor op de verdieping, kan dit alleen wanneer de laptop verbonden is met het WiFi netwerk van de EnGenius, dit lijkt dus een apart netwerk te zijn. Wanneer ik de laptop verbind met de AC1750 krijg ik een pop up: 'PC is niet meer beschikbaar voor streaming'.

Ik vermoed dat ik een router, dan wel de modem niet goed heb ingesteld. Op de AC1750 staat DHCP uit, deze router deelde namelijk op zijn beurt telkens nieuwe IP adressen uit aan de aangesloten apparatuur.

Kan iemand mij hiermee helpen aub?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

je had die router ook moeten vervangen door een AP :)
Wat jij modem noemt is hoogstwaarschijnlijk ook al een router, Nu heb je zo lijkt het, 2 netwerken gecreerd.
Als je die switch niet in het modem steekt, maar in de sitecom gok ik dat het wel werkt ?

De nettere oplossing is die ac1750 in acces point modus zetten !
(indien mogelijk, ken dit type niet)

[ Voor 35% gewijzigd door heuveltje op 29-08-2017 13:17 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:22

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

idd, volgens mij heb je 2 netwerken gemaakt met de AC1750.

Een optie zou zijn om de kabel die nu in de WAN poort gaat van de AC1750 in een LAN poort te steken. Hierna DHCP uitschakelen op de AC1750 zodat alles in het zelfde netwerk zit. Hiermee maak je van de router een switch met AP. Meer info kan je hier vinden: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 24% gewijzigd door Yariva op 29-08-2017 13:16 ]

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
De kabel van je ziggo modem op je ac1750 zetten,
dan een kabel naar je switch tp link,
en je bent klaar.
Dan zit iedereen op je ac 1750, en alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:48

heuveltje

KoelkastFilosoof

jan99999 schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:23:
De kabel van je ziggo modem op je ac1750 zetten,
dan een kabel naar je switch tp link,
en je bent klaar.
Dan zit iedereen op je ac 1750, en alles werkt.
Alleen dan heb je nog steeds 2 nat translaties na elkaar. dat kan nog steeds problemen opleveren
Dan zou je eigenlijk ook nog dat modem in bridge modus moeten zetten.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Bedankt voor jullie reacties.
In principe zou het modem van Ziggo (TC7210) de IP adressen moeten uitdelen en hoeft de AC1750 van Sitecom alleen te functioneren als switch en een WiFi signaal beschikbaar te stellen.

De AC1750 staat in het tv meubel evenals de TP-Link switch waar alle apparatuur achter zit.
Het modem en de andere switch staan in de meterkast. Als ik de AC1750 direct achter het modem wil aansluiten en vervolgens de switch achter de AC1750 dan moet ik hem in de meterkast plaatsen wat ik liever niet doe i.v.m. het bereik van de WiFi. Of ik moet een extra kabel trekken naar het TV meubel.

Wat ik me bedenk na het lezen van de How To. wellicht gaat het inderdaad fout met de aansluitingen op de AC1750. Deze zit meen ik aangesloten middels de WAN aansluiting i.p.v. de LAN aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:22

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Je kan het altijd dubbel checken door je IP adressen te controleren. Mochten je NAS en computer niet in het zelfde netwerk zitten (IP adres + subnetmask) dan ligt je probleem vermoedelijk daar. Mochten ze wel in het zelfde netwerk zitten moeten we verder kijken.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:20
Wat ik zelf ook handig vindt, is dat je de NAS een vast IP-adres kunt geven. Heb ik hier thuis ook gedaan. Dat maakt dat je niet meer hoeft te zoeken, heb het ip als bookmark in mijn browser staan. Tevens in TotalCommander.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin88
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:28
Dillenvd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 14:55:
Bedankt voor jullie reacties.
In principe zou het modem van Ziggo (TC7210) de IP adressen moeten uitdelen en hoeft de AC1750 van Sitecom alleen te functioneren als switch en een WiFi signaal beschikbaar te stellen.

De AC1750 staat in het tv meubel evenals de TP-Link switch waar alle apparatuur achter zit.
Het modem en de andere switch staan in de meterkast. Als ik de AC1750 direct achter het modem wil aansluiten en vervolgens de switch achter de AC1750 dan moet ik hem in de meterkast plaatsen wat ik liever niet doe i.v.m. het bereik van de WiFi. Of ik moet een extra kabel trekken naar het TV meubel.

Wat ik me bedenk na het lezen van de How To. wellicht gaat het inderdaad fout met de aansluitingen op de AC1750. Deze zit meen ik aangesloten middels de WAN aansluiting i.p.v. de LAN aansluiting.
Als je het via je WAN aansluit, dan ziet hij alles wat van die WAN poort als Wide Area Network. Dat wil je niet, het is immers je Local Area Network. Inderdaad kwestie van WAN omprikken naar LAN en zorgen dat DHCP van die router uit staat, dan zou alles gewoon moeten werken (dan is het een opeens een switch/AP ipv router).

Let overigens wel dat je niet beide netwerken vol gaat zitten stralen, dan zal je apparaat minder snel overstappen naar de andere draadloze provider. Je kan de zendkracht omlaag schroeven zodat als je naar boven gaat, het access point van beneden zwakker word dan die van boven voorbij een bepaalde drempel zodat je apparaat overschakelt. Anders blijft ie wellicht hangen op de router van beneden terwijl je al boven bent.

[ Voor 15% gewijzigd door Edwin88 op 29-08-2017 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeleNL
Ik heb vanavond de router een reset gegeven, opnieuw ingesteld zoals uitgelegd in de HowTo zoals hierboven vermeld. Heb nu de inkomende netwerkkabel vanaf het Ziggo modem rechtstreeks in de LAN poort (dus niet de WAN) gestoken en nu kan ik met alle gebruikers mijn NAS en andere computers benaderen binnen het netwerk! :*)

Echter staat nog steeds bij mijn PC het LAN netwerk van de EnGenius aangegeven. Wellicht even opnieuw opstarten en dan kijken hoe de IP adressen verdeeld zijn.

Bedankt allemaal voor de reacties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Hallo allemaal,

Ondertussen heeft er een wijziging plaatsgevonden in mijn netwerk.

Ik heb bij Ziggo een melding gemaakt dat ik met de huidige modem/router Technicolor TC 7210 last heb van het wegvallen van het netwerk. Ziggo gaf aan dat dit vaker het probleem was en heeft een nieuwe modem/router verzonden. de Connect Box, hierna CB genoemd.

Na het installeren van de CB, waarvan het WiFi bereik opvallend beter is dan de TC, volgende stap was het toevoegen van de Sitecom AP en de EnGenius AP.

De CB staat standaard ingesteld op het IP adres 192.168.178.1, echter heb ik dit veranderd naar 192.168.1.1 aangezien ik dit gewend ben vanuit het vorige modem/router.
DHCP staat aan bij de CB en de IP Range is 192.168.1.10 - 192.168.1.245.

Het installeren van de EnGenius is zonder problemen verlopen. Deze heb ik ingesteld als AP en het IP adres 192.168.1.2 gegeven.

Helaas heeft het installeren van de Sitecom WLR-8200 wel wat vragen opgeroepen. Wanneer ik deze via de (blauwe) WAN poort verbind met het netwerk en op de Sitecom inlog via http://sitecom.router en deze vervolgens configureer als AP, waarbij DHCP is uitgeschakeld en het IP adres 192.168.1.3 aan hem toewijs, krijgt de Sitecom elke keer automatisch het IP adres: 192.168.0.1

Als ik de Sitecom wil configureren wanneer ik de netwerkkabel middels de LAN poort verbind i.p.v. de WAN poort, is het niet mogelijk om in te loggen via http://sitecom.router.

Dien ik onder IPv4 Settings nog het statische IP adres en de default gateway in te vullen? Wanneer ik dit doe lukt het daarnaast ook niet meer om de Sitecom te benaderen.

Ik heb momenteel de Sitecom losgekoppeld uit het netwerk, omdat de WIFI van de CB voldoende bereik heeft voor de begane grond. Uiteindelijk wil ik het WIFI signaal van de Sitecom gaan gebruiken en de CB laten dienen als DHCP server, waarvan het WIFI signaal uitgeschakeld is.

Hieronder de laatste situatie van mijn netwerk:
Afbeeldingslocatie: https://i1089.photobucket.com/albums/i353/Dillenvd/Netwerk_zpsnnwxcao7.png

Iemand een idee wat ik fout doe of wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Een paar vragen:
"Wanneer ik deze via de (blauwe) WAN poort verbind met het netwerk en op de Sitecom inlog via http://sitecom.router en deze vervolgens configureer als AP, waarbij DHCP is uitgeschakeld en het IP adres 192.168.1.3 aan hem toewijs, krijgt de Sitecom elke keer automatisch het IP adres: 192.168.0.1"
1. Als je echt op de Sitecom Router zelf het IP adres instelt op 192.168.1.3 (fixed IP dus), kan ik me niet voorstellen dat hij alsnog een ander IP adres neemt? Of wat bedoel je hier precies?
"Dien ik onder IPv4 Settings nog het statische IP adres en de default gateway in te vullen? Wanneer ik dit doe lukt het daarnaast ook niet meer om de Sitecom te benaderen."
2. Ja, die gegevens moet je invullen als je een fixed IP adres toewijst. Maar wat bedoel je met "niet meer kunnen benaderen"? Je hebt het hem blijkbaar wel weer kunnen benaderen om de instellingen weer aan te passen.

[ Voor 44% gewijzigd door Cpt.Morgan op 01-12-2017 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Cpt.Morgan schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 10:35:
Een paar vragen:

[...]

1. Als je echt op de Sitecom Router zelf het IP adres instelt op 192.168.1.3 (fixed IP dus), kan ik me niet voorstellen dat hij alsnog een ander IP adres neemt? Of wat bedoel je hier precies?

[...]

2. Ja, die gegevens moet je invullen als je een fixed IP adres toewijst. Maar wat bedoel je met "niet meer kunnen benaderen"? Je hebt het hem blijkbaar wel weer kunnen benaderen om de instellingen weer aan te passen.
1. Ik heb aan de Sitecom het fixed IP adres 192.168.1.3 toegewezen. Zoals in onderstaand voorbeeld is aangegeven (foto van Google) en natuurlijk DHCP uitgeschakeld. Alleen als de router gereboot wordt komt daar het 192.168.0.1 adres in te staan.
Afbeeldingslocatie: https://www.techtesters.eu/pic/SITECOM-WIFI-ROUTER-X8-AC1750/sitecom23.png

2. De Sitecom heb ik weer kunnen benaderen na een reset naar fabrieksinstellingen, om het op een andere manier te proberen.

Wellicht moet ik onder de tab Status - DHCP Server alleen disabelen en vervolgens onder de tab Internetinstellingen - IPv4 settings het 192.168.1.3 invullen, met de hostnaam en bijbehorende gegevens?

Bij mijn poging had ik onder de tab DHCP Server het statische IP ingegeven en vervolgens bij de tab Internetinstellingen - IPv4 settings zoals onderstaand omschreven ingevuld.

Afbeeldingslocatie: https://www.gebruikershandleiding.com/bestanden2/html/567148/bgf.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je noemt de sitecom wel halstarrig een AP maar het is gewoon een router.
Lees [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point over hoe je verder moet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Omdat je inderdaad deze router als Access Point gebruikt, moet je niets doen met het tabblad "Internet settings / Internet instellingen". Die instellingen zijn alleen voor als deze router een WAN verbinding moet maken.

De IP instellingen van het apparaat zelf doe je op de pagina "DHCP", waar je DHCP uitzet, en vervolgens als "IP adres" 192.168.1.3 invult. Daarna opslaan, misschien dat het apparaat wil rebooten. Als het IP adres in deze stap automatisch wordt teruggezet naar 192.168.0.1 is er, vermoed ik, iets mis met de router.

Lukt dit wel, dan sluit je het apparaat daarna via een -LAN- poort aan op de rest van je netwerk. Test eens of je het apparaat dan kunt bereiken op het opgegeven IP adres, dus op http://192.168.1.3. Het kan kloppen dat de link http://sitecom.router niet meer werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Cpt.Morgan op 01-12-2017 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Cpt.Morgan schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 12:16:
Omdat je inderdaad deze router als Access Point gebruikt, moet je niets doen met het tabblad "Internet settings / Internet instellingen". Die instellingen zijn alleen voor als deze router een WAN verbinding moet maken.

De IP instellingen van het apparaat zelf doe je op de pagina "DHCP", waar je DHCP uitzet, en vervolgens als "IP adres" 192.168.1.3 invult. Daarna opslaan, misschien dat het apparaat wil rebooten. Als het IP adres in deze stap automatisch wordt teruggezet naar 192.168.0.1 is er, vermoed ik, iets mis met de router.

Lukt dit wel, dan sluit je het apparaat daarna via een -LAN- poort aan op de rest van je netwerk. Test eens of je het apparaat dan kunt bereiken op het opgegeven IP adres, dus op http://192.168.1.3. Het kan kloppen dat de link http://sitecom.router niet meer werkt.
Dat is dus exact wat ik gedaan heb. Hij blijft terug schieten naar het IP 192.168.0.1 .
Vreemd verhaal, zal het vanavond nog wel eens proberen. Bij mijn Technicolor modem op dezelfde manier geconfigureerd, dit ging zonder problemen.

@Brahiewahiewa
Klopt, ik blijf het een AP noemen omdat hij momenteel zo ingesteld staat, dat staat ook bij 'Status' omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Dillenvd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 13:51:
@Brahiewahiewa
Klopt, ik blijf het een AP noemen omdat hij momenteel zo ingesteld staat, dat staat ook bij 'Status' omschreven.
Dat kun je wel zeggen, maar als je 'm vervolgens met de WAN poort aansluit op het netwerk...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:39:
[...]

Dat kun je wel zeggen, maar als je 'm vervolgens met de WAN poort aansluit op het netwerk...
Dat had ik dus gedaan, omdat het via de WAN poort niet lukte zie onderstaand citaat;

'Als ik de Sitecom wil configureren wanneer ik de netwerkkabel middels de LAN poort verbind i.p.v. de WAN poort, is het niet mogelijk om in te loggen via http://sitecom.router'. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Dillenvd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:30:
[...]

Dat had ik dus gedaan, omdat het via de WAN poort niet lukte zie onderstaand citaat;

'Als ik de Sitecom wil configureren wanneer ik de netwerkkabel middels de LAN poort verbind i.p.v. de WAN poort, is het niet mogelijk om in te loggen via http://sitecom.router'. ;)
Vrij logisch, die dns naam wordt door de router afgevangen, als die router een AP is geworden is het geen router en kan hij dat niet doen ;)
Je kan er echter nog altijd via het IP in komen en via de daadwerkelijke router/dns resolver dit instellen.
Een AP heeft iig nooit een WAN verbinding, die is niet in gebruik.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:44
Je moet als IP adres op je AP toch juist een adres buiten de DHCP range van je router instellen? Zo had ik het in ieder geval begrepen uit de HOWTO
Geef je Wireless router een IP-adres in de range van de MODEM/ROUTER/SWITCH, maar buiten zijn DHCP-range. Heeft de MODEM/ROUTER/SWITCH als ip adres: 192.168.2.1 en een DHCP-range van 192.168.2.100 - 192.168.2.150 dan geef je de Wireless router bijvoorbeeld 192.168.2.200 als IP-adres. Houd bij het instellen van een IP-adres ook rekening met andere apparaten die je een statisch adres hebt gegeven.
Deze adressen kan je ook niet gebruiken want elk ip adres mag namelijk maar 1 maal in een netwerk voor komen.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
TheFes schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:47:
Je moet als IP adres op je AP toch juist een adres buiten de DHCP range van je router instellen? Zo had ik het in ieder geval begrepen uit de HOWTO

[...]
Ja dat had ik ook begrepen. Daarom had ik hem het IP 192.168.1.3 gegeven want de DHCP range loopt van 192.168.1.10 - 192.168.1.245. I.c.m. mijn vorige modem (Technicolor) had ik exact dezelfde setup en dat werkte wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:25
Zoals de rest al zegt moet je niks met je internet tab doen aangezien die voor de WAN is. Maar op dit plaatje zie ik dat DHCP nog wel aan staat. Het dynamisch toekennen staat wel uit, maar DHCP-server zelf lijkt nog wel actief te zijn.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:44
Dillenvd schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:53:
[...]

Ja dat had ik ook begrepen. Daarom had ik hem het IP 192.168.1.3 gegeven want de DHCP range loopt van 192.168.1.10 - 192.168.1.245. I.c.m. mijn vorige modem (Technicolor) had ik exact dezelfde setup en dat werkte wel naar behoren.
Oh sorry, ik had inderdaad niet goed gekeken. Vanuit eigen ervaring en het voorbeeld ging ik uit van een IP adres hoger dan de range, maar lager kan natuurlijk ook :)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
adjego schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:54:
[...]

Zoals de rest al zegt moet je niks met je internet tab doen aangezien die voor de WAN is. Maar op dit plaatje zie ik dat DHCP nog wel aan staat. Het dynamisch toekennen staat wel uit, maar DHCP-server zelf lijkt nog wel actief te zijn.
Dit betreft een afbeelding via Google, als voorbeeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:47
Kan je niet in de CB het IP-adres toewijzen aan de Sitecom AP, op basis van het MAC-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:25
Ah, ok, my mistake 8)

En inderdaad wat hierboven staat. Ik heb al mijn devices waar ik remote bij moet kunnen via mijn router een "Vast IP" gegeven. Dit kun je ook toepassen voor je Sitecom, en met dat ipadres moet je er ook zo bij kunnen binnen je netwerk.

[ Voor 85% gewijzigd door adjego op 01-12-2017 16:08 ]

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
loeberce schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 16:07:
Kan je niet in de CB het IP-adres toewijzen aan de Sitecom AP, op basis van het MAC-adres?
Dit zou een alternatieve manier kunnen zijn inderdaad. In de Sitecom "Automatische IP wijziging" aanzetten en in de ConnectBox een gereserveerd IP adres toevoegen (zie bijv hier https://d1b6tx2agdphz5.cl...d4b-83d7-2b2de6b6d738.png). Dit adres zal dan waarschijnlijk wel -binnen- de DHCP range moeten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Dank voor de reacties allemaal, de optie om een gereserveerd IP toe te wijzen had ik ook gezien op de ConnectBox alleen nog niet uitgeprobeerd. Dit ga ik eens proberen d:)b

EDIT:
Ik heb de Sitecom een reset gegeven en vervolgens (nogmaals) proberen in te stellen middels het uitschakelen van de DHCP en vervolgens IP: 192.168.1.3 toe te kennen. De Sitecom lijkt dit niet te pikken en wijzigt dit weer terug naar 192.168.0.1.

Daarna op de CB een gereserveerd IP 192.168.1.3 toegewezen aan het MAC adres van de Sitecom, het riedeltje nog 1x opnieuw gedaan en het IP bleef er nu wel in staan! :Y

Thanks allemaal, het is opgelost!

[ Voor 58% gewijzigd door DeeleNL op 06-12-2017 09:29 ]

Pagina: 1