Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 961797

Topicstarter
Hallo,

Ik heb van te voren alle verplicht te lezen stukken gelezen en hoop dat ik dit topic in de juiste categorie post. Ook heb ik van te voren het forum wat door gescrolld om te zien of er niet al een soortgelijk topic geopend is. Mijn conclusie is dat ik zeer weinig know-how heb, sommige topics zouden net zo goed in een andere taal geschreven kunnen zijn :(

Mijn probleem:
Ik heb twee weken geleden een nieuwe laptop gekocht (geld aangeleverd maar niet zelf gekocht of over het type meebeslist).
Dit is een HP 15-BW08OND, Processor AMD AG-9420 Radeon R5 Compute Cores 2C + 3 G 800GB 64 bits besturingssysteem. Hij draait dus windows 10.
Ik kan dus niet benoemen waarom ik juist deze heb gekozen.
Probleem is dat de laptop erg traag opstart. Vandaag zo traag dat ik dacht dat hij niet meer opstartte (scherm bleef zwart)en ik terug ben gegaan naar het verkooppunt. Aldaar werd verteld dat ze niets kunnen doen, immers..14 dagen waren net een dag verstreken. Daarbij wel de tip gehad om af te sluiten met shift ingedrukt omdat binnen windows 10 de processen door zouden lopen ook al sluit de laptop zich af. Diegene die mij hielp heeft ongeveer een halve minuut de aan-knop ingedrukt waarna de laptop toch opstartte.

Nu ik thuis ben gekomen en een internet-pagina met chrome wil opstarten valt mij in taskmanager op dat ik vier keer google chrome zie. Na gelang de pagina langer open staat en opgestart is verdwijnen deze onderaan de lijst. Hoort dit zo? Tijdens het opstarten van een pagina gaat de processor soms tot 100, vaak tot 80. Voor mijn gevoel ligt het probleem niet aan de laptop zelf maar aan de software. Er worden veel apps meegeleverd, van het overgrote merendeel weet ik niet eens waarvoor ze dienen. Ik durf ze er ook niet zomaar af te gooien. Ik ga er vanuit dat ik ze ook allemaal niet zal gebruiken (speel geen spellen, typ eens een keer een brief, surf wat, doe wat aankopen, bewerk af en toe wat foto's). Anti-virus had ik al lopen op mijn vorige laptop en heb ik nu overgezet op deze (Norton, betaald product).

Daarnaast (of misschien wel voortkomend uit eenzelfde probleem) valt het internet vaak weg. Dit is een nieuw probleem, internet was op de vorige laptop nooit een probleem. Overigens doet het internet het ook prima op mijn Ipad.

Ik besef me dat ik erg weinig diagnostische info geef. Komt misschien omdat ik er momenteel zo weinig van begrijp dat ik ook niet meer uitleg kan geven. Mijn excuses daarvoor. Ik weet niet goed waar te beginnen. Ik wil alle vragen rondom dit probleem beantwoorden en vindt het leuk om wat meer te weten over hardware & software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:21
En we kunnen hier verder gaan : (win 10) nieuwe laptop is traag en internet valt weg

Het is niet nodig om een paar minuten na elkaar twee dezelfde topics te starten, deze gaat dus op slot.

[ Voor 96% gewijzigd door TheVMaster op 28-08-2017 23:38 ]

Dit topic is gesloten.