Nieuw gebouwde PC gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan C
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-06 21:35
Hallo iedereen

Ik heb snel wat nodig want ik ben ten einde raad.

Ik heb zonet een PC gebouwd met componenten, en ik heb namelijk al wat ervaring hiermee.
Ik heb alles in elkaar gezet zoals het hoort maar ik krijg na het drukken op de knop geen teken van leven.
Ik denk persoonlijk aan een kapot moederbord (lijkt me toch sterk omdat het een gloednieuw moederbord is.) Er beginnen geen ventilatoren te draaien.

Het enige dat er gebeurd is een LED lampje van de behuizing dat aangaat, en ook even blijft branden na het uitzetten van de voeding.

De dingen die ik al heb ondernomen om het probleem op te sporen:
- Een andere CPU geprobeerd
- Kabels opnieuw ingeplugd (van de voeding)
-Elk ramstick afzonderlijk geprobeerd
-Een andere voeding geprobeerd

Onderdelen:
CPU; intel core i5 6600
MSI b150 pc mate
Seasonic 520 w psu
Crucial LPX 2133mhz ram (2x4)
(GPU: gtx 1060 3gb)

PS: ik heb me steeds statisch ontladen door mezelf te aarden.

SNEL HULP NODIG, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Aangezien hij niet eens tot de POST komt zou ik me vooral focussen op :

- psu
- power button (dus handmatig met schroevendraaier aantikken op mobo ipv via knopje)
- stroom kabels dubbel nalopen , beste eeen andere psu als je die nog hebt liggen
- en dan eventueel het moederbord zelf. Als je een ledje ziet branden kijk dan in het boekje of er een betekenis voor is.
- echte die hard troubleshooting zou gewoon alles loskoppelen zijn en mobo uit de case aansluiten (helemaal los) zodat je kan kijken of je niet ergens kortsluiting maakt.

edit : even 2 seconden gegoogled. schijnt een bekend iets te zijn (al kan je mobo ook stuk zijn)

verwijder even je bios batterij. wacht een minuut ,zet je pc aan. gaat ie aan dan uitzetten en batterij er weer terug in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:53
Ik zou zeggen, begin bij de basis als je computer niet aan wilt gaan.
Sluit je CPU en ram aan, geen videokaart of HDD/SDD erin en zie wat er gebeurt als je de computer wilt aanzetten. Gaan er lampjes op je moederbord branden? Wat geeft de EZ Debug LED aan, zit aan de rechterkant van je moederbord. Dus je zal je kast even open moeten houden als je de computer aan gaat zetten.

En een BIOS reset zou soms ook wel het probleem kunnen verhelpen, wat Aionicus suggereert met de batterij eruit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batsma
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Lulligste fout door mijzelf ooit gemaakt, 8polige cpu power vergeten. Al gechecked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Een topic was niet genoeg? Dus nu nog maar eentje op de verkeerde plek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:42
En dat zijn dus zaken waar mijn tenen van gaan krullen. Dit is nog altijd een forum met liefhebbers.
stin00 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:25:

Een topic was niet genoeg? Dus nu nog maar eentje op de verkeerde plek?
Dan heb je de triple nog niet gevonden :9 https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1797441
Ik vond het ook maar door naar zijn profiel te kijken. In totaal 3 posts, nu weet je de welke |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Arator op 27-08-2017 20:34 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post eens wat foto's van de binnenkant van de behuizing zodat we mee kunnen kijken.

Dat snel hulp nodig zal wel meevallen aangezien je ruim 3 uur na je post nog niet hebt gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crossposten is niet toegestaan. Graag in origineel topic verder (voorzover dat voldoet, kijk ik straks naar...)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.