Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan C
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-06 21:35
Hallo iedereen

Ik heb snel wat nodig want ik ben ten einde raad.

Ik heb zonet een PC gebouwd met componenten, en ik heb namelijk al wat ervaring hiermee.
Ik heb alles in elkaar gezet zoals het hoort maar ik krijg na het drukken op de knop geen teken van leven.
Ik denk persoonlijk aan een kapot moederbord (lijkt me toch sterk omdat het een gloednieuw moederbord is.) Er beginnen geen ventilatoren te draaien.

Het enige dat er gebeurd is een LED lampje van de behuizing dat aangaat, en ook even blijft branden na het uitzetten van de voeding.

De dingen die ik al heb ondernomen om het probleem op te sporen:
- Een andere CPU geprobeerd
- Kabels opnieuw ingeplugd (van de voeding)
-Elk ramstick afzonderlijk geprobeerd
-Een andere voeding geprobeerd

Onderdelen:
CPU; intel core i5 6600
MSI b150 pc mate
Seasonic 520 w psu
Crucial LPX 2133mhz ram (2x4)
(GPU: gtx 1060 3gb)

PS: ik heb me steeds statisch ontladen door mezelf te aarden.

alvast bedankt.

[ Voor 0% gewijzigd door Mylan C op 06-09-2017 14:19 . Reden: Kwam een beetje onbeleefd over.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:01
ik vergeet zelf elke keer de 2x2 pins p4 voeding stekker erin te doen, dan heb ik geen fans en geen boot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:06
Kijk even alle stekkers na, haal ze eventueel er weer uit en doe ze er weer in, wellicht heb je ze er niet goed in gedaan.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnnygoud
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Alleen het mainboard/geheugen/cpu aansluiten wat doet hij dan?

Niet toevallig de jumper van de cmos clear op het moederbord verkeerd staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 23:17

rdejongjr

Gnome

Heb je foto's van hoe het een en ander in elkaar zit? Is het socket nog intact?

Wat is voor jou geen teken van leven? Gebeurt er helemaal niets, draaien de fans maar eventjes, zijn er ledjes aanwezig die meer informatie kunnen bieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10:53
Eerst de kabels even checken, daarna kijken of de socket geen verbogen pinnen heeft.

Wat ook handig kan zijn is om alles buiten de kast op te bouwen (alleen de benodigde onderdelen) op bijvoorbeeld een stuk karton.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In plaats van topics te spammen (crossposten is op GoT nadrukkelijk niet toegestaan) en te roepen dat je haast hebt doe je er beter aan gebruik te maken van de hulpmiddelen die we bieden. Om te beginnen:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:11

nelizmastr

Goed wies kapot

Wel de front panel (waar de aan\uit knop aan zit, de power led, reset knop etc.) goed aangesloten? Zonder stekkertje al de schroevendraaiertruc getest?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

En foto's /video ter ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan C
Sorry voor de late reactie, weer en de vele forumposts... Ik was een beetje in paniek. Ik heb ondertussen het moederbord al teruggestuurd maar hier in iedergeval een video van het probleem. YouTube: New pc won't turn on! Help Please!

Ik heb namelijk al zo goed als alles geprobeerd.

PS: na het raken van de PWR switch pinnetjes beweegt de CPU fan niet!

Nogmaals mijn excuses voor crossposting... Ik kreeg namelijk ook geen meldingen meer van deze post..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:11

nelizmastr

Goed wies kapot

Mylan C schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:16:
Nogmaals mijn excuses voor crossposting... Ik kreeg namelijk ook geen meldingen meer van deze post..
Dat is logisch. Zolang niemand je bij naam noemt of citeert krijg je geen notificatie, dan moet je zelf de boel in de gaten houden ;)

Verder lijkt een DOA mobo inderdaad nu het meest waarschijnlijk. Dat zal de winkel waar je de boel hebt gekocht wel bevestigen danwel verwerpen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan C
Oei, Ik ben tamelijk nieuw hier. Alleen het leek me zo onwaarschijnlijk voor een moederbord om DOA te zijn. Maar nu wijst toch alles in die richting.
Bedankt.
De PSU is getest met een mutlimeter en met de greenwire test dus die werkt goed. Ook heb ik een andere geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Mylan C schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:28:
Oei, Ik ben tamelijk nieuw hier. Alleen het leek me zo onwaarschijnlijk voor een moederbord om DOA te zijn. Maar nu wijst toch alles in die richting.
Bedankt.
De PSU is getest met een mutlimeter en met de greenwire test dus die werkt goed. Ook heb ik een andere geprobeerd.
Alles lijkt onwaarschijnlijk een DOA te zijn, toch bestaat de term..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan C
Omdat het zo een zeldzaam iets is. Het zal dan wel, ik krijg binnenkort een nieuwe binnen. We zullen zien.

Iedereen hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr

rdejongjr

Gnome

Ik zie inderdaad het probleem; de gebruiker.
Kijk nog eens je filmpje terug en zoek eens in de handleiding op waar je met je sleutels tegenaan aan het hengsten bent.

Spi header, niet echt slim om daar iets op kort te sluiten.
Ben benieuwd wat het resultaat is bij de shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De cpu koeler zit los, die sleufjes horen haaks op het midden te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 15:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Mylan C schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:16:
Sorry voor de late reactie, weer en de vele forumposts... Ik was een beetje in paniek. Ik heb ondertussen het moederbord al teruggestuurd maar hier in iedergeval een video van het probleem. YouTube: New pc won't turn on! Help Please!

Ik heb namelijk al zo goed als alles geprobeerd.

PS: na het raken van de PWR switch pinnetjes beweegt de CPU fan niet!

Dat zijn niet de PWR switch pinnetjes. 8)7 8)7

Als je dit soort basale dingen al verkeerd doet vind ik het ten eerste niet gek dat het mobo al stuk is en ten tweede vraag ik me dan af wat je allemaal nog meer voor maffe dingen hebt gedaan.

Doe iedereen een plezier en gebruik de handleiding van het moederbord... Dit soort dingen zijn makkelijk te voorkomen als je jezelf even over je eigenwijsheid heen zet. :X

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mylan C
Nu voel ik me echt dom. Bedankt tho, want anders bleef ik nog even de mist in gaan waarschijnlijk. Ik wil me nu niet minder dom laten lijken maar in de handleiding was het een beetje onduidelijk. Ik vind het nog erger omdat dit namelijk al de 5pc is die ik bouw... vandaar ging ik het probleem ook zo ver zoeken.
Dankuwel
Pagina: 1