Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game en studie laptop maximaal €1600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-Tweakers bezoekers,

Voor mijn studie heb ik een krachtige laptop nodig waar op ik vooral veel zal programmeren. Ik wil er ook graag, nu ik het budget heb er mee ook een aantal games op kunnen runnen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik wil op de laptop o.a. VMware, video's/ foto's bewerken (zelden) en games zoals Battlefield 1, Battlefield 4, GTA V, Euro Truck Simulator 2, en Sims 4 op kunnen spelen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Mijn maximale budget is €1600 maar ik heb het liefst dat de laptop niet boven €1550 kost.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ja. Omdat de school erg ver is van huis zal ik elke dag zo'n 2 tot 4 uur moeten reizen en daarbij zou ik hem ook nog op school waarschijnlijk moeten sjouwen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik sta open voor alle bekende merken (MSI, Acer, Asus, ..) en ik heb het liefst een IPS paneel.

Verwijderd

Wat kwam er uit jouw onderzoek als je je wensen in de PW invoert?

Ik kom op deze uit: categorie: Laptops

Waar je zelf wellicht nog wat aan moet doen is een grotere SSD plaatsen.
Ik zou zeker ook eerst wat reviews lezen voordat je een beslissing neemt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2017 12:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:13:
Wat kwam er uit jouw onderzoek als je je wensen in de PW invoert?

Ik kom op deze uit: categorie: Laptops

Waar je zelf wellicht nog wat aan moet doen is een grotere SSD plaatsen.
Ik zou zeker ook eerst wat reviews lezen voordat je een beslissing neemt.
Lijkt op een zeer interessante laptop (nooit van het merk gehoord, plus 8GB vRAM _/-\o_ ) maar nergens is er wat over te vinden (qua reviews of benchmarks).

Verwijderd

Ik ken het merk ook niet. Het lijkt op een soortgelijke service als BTO.

Maar een dergelijke videokaart en maar 2kg gewicht heb ik niet eerder gezien. Het is echter wel afwachten hoe het met de accuduur zit. Dat kan nooit echt heel lang zijn. Zeker als je die videokaart flink gaat belasten.
Maar voor studie/school kan je dan over schakelen op de onboard intel GPU.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:49:
Ik ken het merk ook niet. Het lijkt op een soortgelijke service als BTO.

Maar een dergelijke videokaart en maar 2kg gewicht heb ik niet eerder gezien. Het is echter wel afwachten hoe het met de accuduur zit. Dat kan nooit echt heel lang zijn. Zeker als je die videokaart flink gaat belasten.
Maar voor studie/school kan je dan over schakelen op de onboard intel GPU.
Ik heb op dit moment deze op het oog maar ik kan hier ook niet echt veel over vinden op internet: pricewatch: Asus ROG GL502VM-FY188T

Verwijderd

Daar zijn toch best wat reviews van te vinden:
https://www.notebookcheck...book-Review.187341.0.html
http://www.techradar.com/...trix-gl502-1326519/review
YouTube: ASUS GL502VM - Full Review
www.tomshardware.com/revi...1-gaming-laptop,4808.html

De Asus is wel 10% zwaarder dan de eerste laptop die ik aangaf en de videokaart is wat minder. Maar daar staat wel een 1TB extra HDD tegenover. En die 200gr extra kan zomaar door die extra HDD komen. Daar komt nog bij dat je bij de Asus er een Windows 10 Home licentie bij krijgt. Bij de Skikk moet je die apart nog aanschaffen. (ik zou dat niet bij laptopplus doen want ze vragen gewoon teveel voor een W10home licentie.)

Verwijderd

Topicstarter
Mwa, ik heb ook niet echt zo'n krachtige videokaart nodig. Ben al tevreden met een 1060..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:08:
Mwa, ik heb ook niet echt zo'n krachtige videokaart nodig. Ben al tevreden met een 1060..
Is dit niks? Is 17": http://www.dell.com/nl/p/...el_id=alienware-17-laptop een 1060 met 6GB voor 1779,- maar t/m 30 augustus 10% korting dus dan komt ie op ongeveer 1600,- euro.

Oeps, misschien een beetje zwaar, hier een 15" versie: Met korting komt op iets van 1510 euro: http://www.dell.com/nl/p/...el_id=alienware-15-laptop
Dan kan je zelf nog een reepje van 8GB geheugen erbij zetten.

Of deze: https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 16:36:
[...]

Is dit niks? Is 17": http://www.dell.com/nl/p/...el_id=alienware-17-laptop een 1060 met 6GB voor 1779,- maar t/m 30 augustus 10% korting dus dan komt ie op ongeveer 1600,- euro.

Oeps, misschien een beetje zwaar, hier een 15" versie: Met korting komt op iets van 1510 euro: http://www.dell.com/nl/p/...el_id=alienware-15-laptop
Dan kan je zelf nog een reepje van 8GB geheugen erbij zetten.

Of deze: https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen
DE 17" Alienware model is helaas boven mijn budget en de 15" Alienware laptop is 3,5 kg dat te zwaar is om elke dag mee te reizen en rond te lopen op school.

De Clevo komt niet echt betrouwbaar over omdat het een merk is waar van ik nog nooit heb gehoord en ik er niet echt veel over kan vinden op internet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2017 17:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:03:
De Clevo komt niet echt betrouwbaar over omdat het een merk is waar van ik nog nooit heb gehoord en ik er niet echt veel over kan vinden op internet.
Ehhh, okee, dan ben je niet erg bij en/of kijk je niet echt goed. :) Met de bouwkwaliteit van die Clevo is niets mis. Hij is van aluminium en uit dezelfde fabriek van Clevo komen ook veel andere laptops waaronder sommige Dells.

Trouwens, deze Dells http://www.dell.com/nl/p/...-7567-laptop/pd?ref=PD_OC zijn 2,6 kio, scheelt weer een kilootje. Ook hierop 10% korting zodat ze ruim binnen het budget vallen. Die middelste vind ik wel interessant, maar helaas in NL geen IPS scherm voor die. Maar dat is voor 50 euro eenvoudig op te lossen ( Dell Inspiron 5567 scherm ), je klikt hem zo erin en weer eruit. Is wel 'slechts' een GTX 1050 Ti (4GB), alleen de goedkoopste heeft een normale GTX 1050.

Enne, als je erg portable wilt, is een XPS 15 niets voor je? Maar daar zit een normale 1050 in en dan ga je wel heel erg terug t.o.v. een 1060.

En anders als je perse een 1060 wilt, dan blijft er niet heel veel over: categorie: Laptops
Waar die Skikk (als enige een 1070 heeft) ook in staat. Maar als je nog nooit van Clevo hebt gehoord zal je die Skikk ook wel niet betrouwbaar vinden overkomen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:45:
[...]

Ehhh, okee, dan ben je niet erg bij en/of kijk je niet echt goed. :) Met de bouwkwaliteit van die Clevo is niets mis. Hij is van aluminium en uit dezelfde fabriek van Clevo komen ook veel andere laptops waaronder sommige Dells.

Trouwens, deze Dells http://www.dell.com/nl/p/...-7567-laptop/pd?ref=PD_OC zijn 2,6 kio, scheelt weer een kilootje. Ook hierop 10% korting zodat ze ruim binnen het budget vallen. Die middelste vind ik wel interessant, maar helaas in NL geen IPS scherm voor die. Maar dat is voor 50 euro eenvoudig op te lossen ( Dell Inspiron 5567 scherm ), je klikt hem zo erin en weer eruit. Is wel 'slechts' een GTX 1050 Ti (4GB), alleen de goedkoopste heeft een normale GTX 1050.

Enne, als je erg portable wilt, is een XPS 15 niets voor je? Maar daar zit een normale 1050 in en dan ga je wel heel erg terug t.o.v. een 1060.

En anders als je perse een 1060 wilt, dan blijft er niet heel veel over: categorie: Laptops
Waar die Skikk (als enige een 1070 heeft) ook in staat. Maar als je nog nooit van Clevo hebt gehoord zal je die Skikk ook wel niet betrouwbaar vinden overkomen.
De Dell wordt hem in ieder geval niet maar ik twijfel nog aan de Clevo en de Skikk. Ik heb naar benchmarks en naar dergelijke reviews gezocht maar ik heb niks kunnen vinden.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Er zijn volgens mij interessantere opties:
Wat denk je van de volgende:
pricewatch: Asus Strix FX502VM-FY250T
i7, 16GB, 512GB SSD, IPS scherm, wel maar de 3GB versie van de gtx1060 maar vraag me af of je dat echt merkt.

Als je 100 euro bijlegt heb je deze:
pricewatch: Lenovo Legion Y720-15IKB 80VR002EMH

Of deze MSI, maar die heeft maar 8gb
pricewatch: MSI GP62MVR 7RFX-804NL (LEOPARD PRO)

Verwijderd

Cinemaskoop schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:21:
i7, 16GB, 512GB SSD, IPS scherm, wel maar de 3GB versie van de gtx1060 maar vraag me af of je dat echt merkt.

Ja, die eerste 2 stonden ook in mijn lijstje van de PW met de filters aan.

Die MSI niet, omdat daar geen IPS paneel gespecificeerd is, en daar had ik een filter voor aangezet. Dus dat is waarschijnlijk een TN paneel. En ook die heeft maar 3GB aan videogeheugen i.p.v. 6.

Met Asus heb ik dan zelf weer niets. Vroeger wel. Maar ik vind de laatste jaren de fans erg luid, en ze staan ook altijd aan, zelfs bij een beetje browsen en een Word documentje open.

Verwijderd

Topicstarter
Cinemaskoop schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:21:

De Lenovo is te zwaar (>3 kg) maar de Asus en de MSI ogen goed behalve dat de MSI niet over een IPS scherm bezit en dat beide over 3GB vRAM beschikken en ik niet weet of dat genoeg is voor de opgenoemde games.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:38:
[...]

Die MSI niet, omdat daar geen IPS paneel gespecificeerd is, en daar had ik een filter voor aangezet. Dus dat is waarschijnlijk een TN paneel. En ook die heeft maar 3GB aan videogeheugen i.p.v. 6.
Op de site van Coolblue zag ik wel IPS staan bij dat model.

Verwijderd

Topicstarter
Cinemaskoop schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:42:
[...]

Op de site van Coolblue zag ik wel IPS staan bij dat model.
Klopt, heb net voor jouw reactie dat doorgestreept :$

Verwijderd

Is voor bf1 een 120hz tn ofso niet fijner?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 19:43:
Is voor bf1 een 120hz tn ofso niet fijner?
Zou kunnen maar ik heb veel liever een IPS scherm.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:44
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 17:54:
[...]

De Dell wordt hem in ieder geval niet maar ik twijfel nog aan de Clevo en de Skikk. Ik heb naar benchmarks en naar dergelijke reviews gezocht maar ik heb niks kunnen vinden.
Die Skikk moet je nog Windows bijrekenen a 120euro plus een eventuele harde schijf want 120gb is erg weinig met wat jij er mee wilt doen. Als je alles bij elkaar oprekend kom je snel uit op 1750 euro of meer.

De Leopard-serie van MSI heeft een plastic behuizing. Ik weet niet of je dat erg vind.

Ik vind pricewatch: Asus Strix FX502VM-FY250T deze wel interesant. 500 gb SSD met een videokaart 1060 met 6 gig.

Verwijderd

Topicstarter
spijkerhoofd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:15:
[...]

Die Skikk moet je nog Windows bijrekenen a 120euro plus een eventuele harde schijf want 120gb is erg weinig met wat jij er mee wilt doen. Als je alles bij elkaar oprekend kom je snel uit op 1750 euro of meer.

De Leopard-serie van MSI heeft een plastic behuizing. Ik weet niet of je dat erg vind.

Ik vind pricewatch: Asus Strix FX502VM-FY250T deze wel interesant. 500 gb SSD met een videokaart 1060 met 6 gig.
De Asus die jij hebt genoemd bevat een 1060 met 1152 cores in tegenstelling tot de Asus ROG GL502VM die ik eerder heb genoemd. Wat betekend dat verschil en is het op te merken?

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:44
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:29:
[...]

De Asus die jij hebt genoemd bevat een 1060 met 1152 cores in tegenstelling tot de Asus ROG GL502VM die ik eerder heb genoemd. Wat betekend dat verschil en is het op te merken?
Geen idee, maar volgens Coolblue waar hij te koop is,is de 1060 de 6 gig variant. Dus ik denk niet of nauwelijks.

Verwijderd

Topicstarter
spijkerhoofd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:39:
[...]

Geen idee, maar volgens Coolblue waar hij te koop is,is de 1060 de 6 gig variant. Dus ik denk niet of nauwelijks.
Hmm.. Bedankt, hopen dat er nog wat meer mensen zijn met een suggestie.

Verwijderd

spijkerhoofd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 09:15:
Die Skikk moet je nog Windows bijrekenen a 120euro ...
Wat een onzin. Vanaf EUR 24,95 via pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM
Of voor 11 euro via psngames.org

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:24:
[...]

Wat een onzin. Vanaf EUR 24,95 via pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM
Of voor 11 euro via psngames.org
Of voor 0 euro via piraten website ^^. Maar het enige probleem dat ik ondervind bij Sk... (laptop die jij hebt opgenoemd denk ik) is dat er heel weinig informatie over te vinden is (reviews, benchmarks) waardoor ik niet weet wat mij op staat te wachten.

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11 22:17
Ik wil graag aanhaken op dit topic, ik heb voor mijzelf nu 2 opties die hierboven ook genoemd worden, de verschillen zijn minimaal en de prijs nagenoeg gelijk. Voor welke zouden TS en ik dan moeten gaan?

v.s.
pricewatch: Asus ROG GL502VM-FY188T

Verwijderd

Zou ik voor de Asus ROG GL502VM-FY188T gaan die heeft g sync.

• Mounir
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-11 15:15
Over de clevo is best veel te vinden eerlijk gezegd. Hier een link naar iemand die er een hele playlist van heeft, hij reviewt het ook redelijk grondig.

Eluktronics P650HP6-G: YouTube: Eluktronics P650HP6-G

En de Skikk is net als BTO gewoon een merk die clevo laptops gebruikt. De eerder besproken Skikk laptop specifiek is de Clevo P950HR.

[ Voor 19% gewijzigd door Mounir op 28-08-2017 18:59 ]

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:38:
[...]

Lijkt op een zeer interessante laptop (nooit van het merk gehoord, plus 8GB vRAM _/-\o_ ) maar nergens is er wat over te vinden (qua reviews of benchmarks).
Het is een eigen merk, net zoals BTO een eigen merk is, echter deze is (nog) niet bij BTO beschikbaar :). Nieuwste model, met een 1070 Max-q videokaart.

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
De BTO X Book 15CL75 = Clevo P950HR. Hier kun je nog een uitgebreide review vinden van de Clevo P650HS-G met 120Hz scherm, zie:

http://forum.notebookrevi...view-by-htwingnut.801138/

Mocht 17" ook nog een optie zijn dan kun je kijken naar de Clevo P670RS-G, zie:

https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen

Verwijderd

Topicstarter
Stel ik ga voor de Clevo P650HP6-G met alles zoals het is (alles standaard) zou ik er later dan bijvoorbeeld de scherm van kunnen veranderen, de proccesor, de SSD schijf en de RAM?

Edit: waar zou ik hem het best kunnen aanschaffen (is https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen betrouwbaar?) graag een website waar indien ik niet tevreden ben hem terug op kan sturen.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2017 20:54 ]

• laptopplus
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11 14:49

laptopplus

Bedrijfsaccount Laptop Plus
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:33:
[...]

Of voor 0 euro via piraten website ^^. Maar het enige probleem dat ik ondervind bij Sk... (laptop die jij hebt opgenoemd denk ik) is dat er heel weinig informatie over te vinden is (reviews, benchmarks) waardoor ik niet weet wat mij op staat te wachten.
https://www.reddit.com/r/...o_p950hr_detailed_review/ mooie review misschien voor je?

Laptop Plus BV. TW: @laptopplus FB: LaptopPlusNL

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:50:
Stel ik ga voor de Clevo P650HP6-G met alles zoals het is (alles standaard) zou ik er later dan bijvoorbeeld de scherm van kunnen veranderen, de proccesor, de SSD schijf en de RAM?

Edit: waar zou ik hem het best kunnen aanschaffen (is https://laptopparts4less....-game-laptop-samenstellen betrouwbaar?) graag een website waar indien ik niet tevreden ben hem terug op kan sturen.
Laptopparts4less is betrouwbaar. Zijn wel reviews over te vinden. 😀
Pagina: 1