Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe gaming pc voor mijn neef

Pagina: 1
Acties:

• Control85
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-11 16:31
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Mijn neef wil graag een nieuwe gaming pc.
Nu heb ik 1 1/2 jaar geleden voor het eerste een eigen (skylake) pc samengesteld en gebouwd. Die bevalt nog steeds heel erg goed.
Nadat hij hem gezien heeft, heeft hij gevraagd of ik voor hem ook een gaming pc wil samenstellen en bouwen.

Hij gaat de pc gebruiken voor school (Word, PowerPoint, Excel etc.), maar ook om te gamen.
Vooral GTA, CoD, MoH en WoT

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

De richtprijs is ongeveer € 1.100,=

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Hij heeft van een vriend een voeding overgenomen van ongeveer 1 jaar oud (Corsair CX 750M). Het is natuurlijk overkill, maar goed hij heeft hem al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Een complete set-up met een grafische kaart, een SSD, een HDD, beeldscherm en toetsenbord/muis.
Hij wil ook kijken of een case met glasscherm en RGB realiseerbaar is (is een uitdaging voor mijn, aangezien ik daar geen ervaring mee heb ;) )

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 217,-€ 217,-
1MSI B250 Gaming Pro Carbon€ 112,58€ 112,58
1EVGA GeForce GTX 1050 Ti 4GB SSC GAMING ACX 3.0€ 188,80€ 188,80
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,90€ 47,90
1Cooler Master MasterBox Lite 5 RGB€ 61,-€ 61,-
1Transcend 810 USB 3.0 16GB Rood€ 6,85€ 6,85
1Asus VS247NR Zwart€ 134,90€ 134,90
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 19,49€ 19,49
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1Cooler Master Masterkeys Lite L Combo RGB (Qwerty US)€ 44,90€ 44,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R€ 146,-€ 146,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 95,-€ 95,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.124,41

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Aangezien ik geen ervaring heb met AMD, wil ik gaan voor een Intel CPU.
Ik heb goede ervaring met EVGA videokaarten, Samsung SSD, Corsair Vengeance geheugen, WD HDD.
Een vriend van hem, heeft hem ook een Gigabyte videokaart en G.Skill Trident geheugen aanbevolen.
Ik sluit dit dan ook niet ui en ik zal deze alternatieve hieronder benoemen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G€ 174,95€ 174,95
1G.Skill Trident Z RGB F4-2400C15D-16GTZR€ 162,65€ 162,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 337,60

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Een (mid) Tower met glasplaat en RGB-verlichting

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

We gaan niet overklokken.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik wil graag weten of dit een optimaal systeem en wat men van de alternatieve vindt.

Verwijderd

Een quadcore cpu heeft geen toekomst meer in games. Intel heeft dat ook door want komt binnenkort met een 6 core i5. Wil je Intel, wacht dan daar op. Voor nu is een AMD Ryzen 5 1600 de betere keuze. B350 bordje en 3000 Mhz DDR4 erbij zoeken en je hebt een mooie basis voor de komende jaren. Komt met een prima koeler zodat de Mugen PCGH kan vervallen.
Bijna 200 piek voor een 1050 Ti is erg veel. Er zijn goede uitvoeringen die €20 minder kosten.
De Masterbox ziet er leuk uit maar de koeling valt door de enkele casefan tegen. Wil je dat op orde brengen moet er een fannetje bij. De Fractal Design Focus G heeft dat beter voor elkaar.
Een Crucial MX300 heeft tov de 850 EVO een 10% grotere capaciteit voor dezelfde prijs.
Een 750 voeding is idd erg veel en de kwaliteit houdt niet over. Je zou de CX750M kunnen verkopen en een veel betere en stillere Bitfenix Whisper BWG450M terug kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2017 08:36 ]

• Control85
Thx voor de adviezen!
Enig idee wanneer de 6 core i5 uit gaat komen en de prijs?
Het is een Masterbox rgb-uitvoering
Hier zitten standaard 3x 120mm rgb-fans bij aan de voorzijde + 1x 120 achter . Dat maakt hem toch wel aantrekkelijk vwb prijs en looks.
Wat vind je van de alternatieve videokaart en geheugen?

Verwijderd

''Een quadcore heeft geen toekomst meer in gamen''. Kerel, doe je research aub.

Dit is een hele mooie configuratie waar je lang plezier van zult hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2017 11:49 ]

Verwijderd

De 8e gen i5 duurt nog een aantal weken.

Als er zoveel fans in zitten is dat prima.

Videokaart is een pricewatch: Palit GeForce GTX 1050 Ti 4GB Dual OC al een goede keuze voor een relatief lage prijs.

Verwijderd

Dan vergelijk je wel even een A merk (EVGA) met een B merk....... Die coffe lake i5's zullen waarschijnlijk ook niet zo in het budget passen als dat deze zal doen. Ik zou trouwens de 7500 boven een 7600 verkiezen, zo bespaar je bijna 40€ en heb je geen 3,5 maar 3,4 ghz. spendeer die 40 die je zo bespaart in een ASUS VG245HE.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:48:
''Een quadcore heeft geen toekomst meer in gamen''. Kerel, doe je research aub.
Kun je het tegendeel bewijzen? In huidige games zit een i5 namelijk al aan zijn max en heeft het daardoor op zware momenten moeilijk i.c.m framedrops. Games gaan ook steeds beter om met meer dan 4 cores. Zie ook deze video:
YouTube: Ryzen 5 1600/ 1600X vs Core i5 7600K Review: It's an AMD Win!
Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 11:53:
Dan vergelijk je wel even een A merk (EVGA) met een B merk.......
Sinds wanneer is Palit een B-merk?

Verwijderd

Heb je ooit een palit GPU in een high end PC voorbij zien komen? Nope...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:06:
Heb je ooit een palit GPU in een high end PC voorbij zien komen? Nope...
Zeker wel, alleen in Nederland zijn ze wat minder bekend. Op het gebied van grafische oplossingen zijn ze zelfs de grootste:
Wikipedia: Palit Microsystems

En sinds wanneer gaat het hier überhaupt over een high end PC?

Verwijderd

Ik moet wel toegeven dat de 1600 het erg goed doet, voor een budget build zou ik tegenwoordig ook voor AMD kiezen. maar voor high end gaming systemen verkier ik toch echt een 6700k. op 4,6Hgz doet dat ding het geweldig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:12:
[...]

Zeker wel, alleen in Nederland zijn ze wat minder bekend. Op het gebied van grafische oplossingen zijn ze zelfs de grootste:
Wikipedia: Palit Microsystems

En sinds wanneer gaat het hier überhaupt over een high end PC?
Palit zie ik echt vrijwel nooit voorbij komen, zelfs niet in budget builds, kan aan mij liggen maar dat heeft vast een reden

Verwijderd

@Verwijderd Die reden staat precies in mijn vorige post: ze zijn hier minder bekend, in de USA zijn ze helemaal amper tot niet verkrijgbaar. Nu zeg ik tegen jou wat je eerder tegen ACB2401 zei: 'Kerel, doe je research aub'. Dan zul je zien dat het zeer goede kaarten zijn en zeker niet minder dan MSI, Asus etc.

Bijvoorbeeld:
https://www.techpowerup.c...i_Super_JetStream/35.html
https://www.techpowerup.c...GTX_1080_GameRock/30.html

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je toch met je cpu in de TS verder gaat, kijk dan ook even naar het prijsverschil boxed vs. tray. Je neemt nu namelijk de boxed versie (met een intel stock koeler) om dan de koeler te vervangen door een aftermarket variant. En dat terwijl de tray versie in de pricewatch toch ook weer 10 euro goedkoper is.

product: Intel Core i5-7600

Verwijderd

Scherp!
kluyze schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:24:
Als je toch met je cpu in de TS verder gaat, kijk dan ook even naar het prijsverschil boxed vs. tray. Je neemt nu namelijk de boxed versie (met een intel stock koeler) om dan de koeler te vervangen door een aftermarket variant. En dat terwijl de tray versie in de pricewatch toch ook weer 10 euro goedkoper is.

product: Intel Core i5-7600

Verwijderd

@kluyze De Tray is helaas slecht leverbaar voor die prijs. Met Max ICT ga je liever niet in zee omdat de levertijden vaak niet kloppen en de klantenservice erg slecht is, die prijzen zijn vaak alleen maar om bovenaan in de pricewatch te staan. SiComputers heeft ongeveer dezelfde werkwijze, maar is op het gebied van klantenservice nog wel iets beter dan Max ICT. Dit zijn de enige 2 winkels waar de Tray goedkoper is, de rest is een stuk duurder.

Op de Tray versie zit ook minder lang garantie en ook alleen via de winkel en niet via Intel zelf, wat bij de boxed wel het geval is. Je krijg ook geen mooie doos met handleiding en sticker, maar gewoon alleen de CPU.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2017 12:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:30:
@kluyze De Tray is helaas slecht leverbaar voor die prijs. Met Max ICT ga je liever niet in zee omdat de levertijden vaak niet kloppen en de klantenservice erg slecht is, die prijzen zijn vaak alleen maar om bovenaan in de pricewatch te staan. SiComputers heeft ongeveer dezelfde werkwijze, maar is op het gebied van klantenservice nog wel iets beter dan Max ICT. Dit zijn de enige 2 winkels waar de Tray goedkoper is, de rest is een stuk duurder.

Op de Tray versie zit ook minder lang garantie en ook alleen via de winkel en niet via Intel zelf, wat bij de boxed wel het geval is. Je krijg ook geen mooie doos met handleiding en sticker, maar gewoon alleen de CPU.
Die verhalen hoor ik vaker van die winkels ja, Azerty is altijd mijn favoriete webshop geweest

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 08:33:
Een quadcore cpu heeft geen toekomst meer in games.
Is gewoon niet waar. Dit wordt al geroepen sinds hyperthreading namelijk en ook daarvan is weinig gebruik gemaakt. AMD heeft nu de core wars geïntroduceerd, waar dat vroeger de MHz wars was. ;)

• Control85
Ik ga niet voor een tray-versie aangezien de garantie daar moeilijker bij ligt. Voor een Joe Average is dat toch een belangrijk punt.
Ik kan inderdaad de i5 7600 vervangen door een i5 7500. Evt wachten op een 6-core, die waarschijnlijk veeeeeel duurder zal zijn is eigenlijk geen optie.
Het geld wat ik hiermee bespaar wil ik dan besteden aan een Asus VG245HE. Ik heb gezien dat die o.a. 2x HDMI aansluiting heeft maar geen DVI-D. Is dat een probleem????
Omdat ik voor zeker wil gaan en een Palit voor mij een onbekende is, wil ik blijven bij de EVGA of het alternatief.
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G€ 180,-€ 180,-
1G.Skill Trident Z RGB F4-2400C15D-16GTZR€ 162,65€ 162,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 342,65
.
Wat vinden jullie van het alternatief i.p.v. de EVGA-kaart en Corsair Vengeance geheugen???? Mede gelet op de RGB-wens!!!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:51
Ik denk eerlijk gezegd dat de i5 6-core gewoon 225-250 gaat kosten en de i7 350-375.
Misschien de eerste maand(en) nog een paar tientjes duurder, maar een i5 gaat echt geen i7 prijzen krijgen, dan verliezen ze de concurrentie t.o.v. AMD.

Verwijderd

Ik zou ivm dit budget meer neigen naar prestatie ipv looks. Maar ik zie dat het verschil qua prijs ook wel meevalt, dus de RGB sticks kunnen er ook wel bij.

Verder zou ik zou de EVGA kaart aanschaffen.

De HDMI aansluiting is meer dan zat voor zo'n scherm :)

Wat de alternatieve GPU betreft, lijkt me ook geen verkeerde optie. Maar zou toch eerder voor de EVGA kaart kiezen.

Verwijderd

Er is ook nog niks bekend over de moederborden he, als die in verhouding net zo duur zijn als de X299 borden dan ben je al direct minder gunstig uit
mitsumark schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:59:
Ik denk eerlijk gezegd dat de i5 6-core gewoon 225-250 gaat kosten en de i7 350-375.
Misschien de eerste maand(en) nog een paar tientjes duurder, maar een i5 gaat echt geen i7 prijzen krijgen, dan verliezen ze de concurrentie t.o.v. AMD.

• Control85
Wat vinden jullie trouwens van het mobo???

Verwijderd

Is een heel mooi moederbordje, die ik binnenkort ook zal gaan gebruiken :)
Control85 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:05:
Wat vinden jullie trouwens van het mobo???
Pagina: 1