Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Mijn neef wil graag een nieuwe gaming pc.
Nu heb ik 1 1/2 jaar geleden voor het eerste een eigen (skylake) pc samengesteld en gebouwd. Die bevalt nog steeds heel erg goed.
Nadat hij hem gezien heeft, heeft hij gevraagd of ik voor hem ook een gaming pc wil samenstellen en bouwen.
Hij gaat de pc gebruiken voor school (Word, PowerPoint, Excel etc.), maar ook om te gamen.
Vooral GTA, CoD, MoH en WoT
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
De richtprijs is ongeveer € 1.100,=
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Hij heeft van een vriend een voeding overgenomen van ongeveer 1 jaar oud (Corsair CX 750M). Het is natuurlijk overkill, maar goed hij heeft hem al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Een complete set-up met een grafische kaart, een SSD, een HDD, beeldscherm en toetsenbord/muis.
Hij wil ook kijken of een case met glasscherm en RGB realiseerbaar is (is een uitdaging voor mijn, aangezien ik daar geen ervaring mee heb
)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Aangezien ik geen ervaring heb met AMD, wil ik gaan voor een Intel CPU.
Ik heb goede ervaring met EVGA videokaarten, Samsung SSD, Corsair Vengeance geheugen, WD HDD.
Een vriend van hem, heeft hem ook een Gigabyte videokaart en G.Skill Trident geheugen aanbevolen.
Ik sluit dit dan ook niet ui en ik zal deze alternatieve hieronder benoemen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Een (mid) Tower met glasplaat en RGB-verlichting
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
We gaan niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik wil graag weten of dit een optimaal systeem en wat men van de alternatieve vindt.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Mijn neef wil graag een nieuwe gaming pc.
Nu heb ik 1 1/2 jaar geleden voor het eerste een eigen (skylake) pc samengesteld en gebouwd. Die bevalt nog steeds heel erg goed.
Nadat hij hem gezien heeft, heeft hij gevraagd of ik voor hem ook een gaming pc wil samenstellen en bouwen.
Hij gaat de pc gebruiken voor school (Word, PowerPoint, Excel etc.), maar ook om te gamen.
Vooral GTA, CoD, MoH en WoT
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
De richtprijs is ongeveer € 1.100,=
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Hij heeft van een vriend een voeding overgenomen van ongeveer 1 jaar oud (Corsair CX 750M). Het is natuurlijk overkill, maar goed hij heeft hem al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Een complete set-up met een grafische kaart, een SSD, een HDD, beeldscherm en toetsenbord/muis.
Hij wil ook kijken of een case met glasscherm en RGB realiseerbaar is (is een uitdaging voor mijn, aangezien ik daar geen ervaring mee heb
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7600 Boxed | € 217,- | € 217,- |
| 1 | MSI B250 Gaming Pro Carbon | € 112,58 | € 112,58 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1050 Ti 4GB SSC GAMING ACX 3.0 | € 188,80 | € 188,80 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,90 | € 47,90 |
| 1 | Cooler Master MasterBox Lite 5 RGB | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Transcend 810 USB 3.0 16GB Rood | € 6,85 | € 6,85 |
| 1 | Asus VS247NR Zwart | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 19,49 | € 19,49 |
| 1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Cooler Master Masterkeys Lite L Combo RGB (Qwerty US) | € 44,90 | € 44,90 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14R | € 146,- | € 146,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 95,- | € 95,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.124,41 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Aangezien ik geen ervaring heb met AMD, wil ik gaan voor een Intel CPU.
Ik heb goede ervaring met EVGA videokaarten, Samsung SSD, Corsair Vengeance geheugen, WD HDD.
Een vriend van hem, heeft hem ook een Gigabyte videokaart en G.Skill Trident geheugen aanbevolen.
Ik sluit dit dan ook niet ui en ik zal deze alternatieve hieronder benoemen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti G1 Gaming 4G | € 174,95 | € 174,95 |
| 1 | G.Skill Trident Z RGB F4-2400C15D-16GTZR | € 162,65 | € 162,65 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 337,60 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Een (mid) Tower met glasplaat en RGB-verlichting
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
We gaan niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik wil graag weten of dit een optimaal systeem en wat men van de alternatieve vindt.